Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 31 mei 2017, 22:14   #601
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De exacte zin in het artikel vraag ik je. Je verstaat toch Engels?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
Evacuaties in een stad die stormenderhand opnieuw wordt ingenomen op meedogenloos crapuul dat mensen als levend schild gebruikt, zijn nooit vrijwillig.

Waar is de link naar jouw claim dat 90% van de moslims van de stad zelf naar de militairen zijn gevlucht, op de loop voor het islamistische gespuis?

Het wordt hoe langer hoe meelijwekkender...
Er is een evacuatie, volgens jouw link die volgens jou een vlucht moest bewijzen.

Evacuatie en vlucht zijn geen synoniemen.

Je verstaat toch Nederlands?

Ik zeg dat dergelijke evacuaties zo goed als nooit vrijwillig zijn.
Het leger beslist daartoe, en ga je er niet in mee, kun je evengoed mee overhoop geknald worden.
Op geen enkele wijze bewijst zo'n evacuatie de steun of het gebrek daaraan van het islamitische deel van de stad of omgeving aan de jihadisten.

Waar is de link die jouw pertinente leugen bekrachtigd?

Of heb je hautaine zelf gewoon vergallopeerd, met je mogelijk zo schabouwelijke kennis van het Engels, dat je de deelzinnen "evacuatie door militairen" en het uit de nek gekletste "wegvluchten van 90% van de moslims uit de stad om bescherming tegen de jihadisten te zoeken bij het leger" écht door elkaar mangelt?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 22:27.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 22:14   #602
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.913
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat je had moeten doen??? Eisen van de regering dat ze onze westerse waarden, geschreven in het Belgische wetboek, kordaat had toegepast ipv ons land te laten overspoelen door de eerste de beste gelukzoekers zonder hen de minste voorwaarden om zich aan te passen aan onze waarden, op te leggen...

Om nog maar te zwijgen van het multi-kul circus die ze ervan gemaakt hebben...

Maar zoals jij, zullen ze de dag dat ze niet meer kunnen ontkennen dat ze het totaal verkeerd aangepakt hebben, hun handen in onschuld wassen en komen wenen en klagen dat ze er niets aan konden doen...
Í
En waarschijnlijk zullen ze dan wel de ene of andere zondebok vinden, zoals nu de NVa, die dan zal proberen om nog te redden wat er nog te redden valt om met alle zonden van Israël, in feiten hun eigen zonden, te overladen.

Dat is wat ze politiek noemen...
Het zou moeten lukken, ze beginnen weer over de NVA.

De NVA heeft niks anders gedaan dan onze wetten toe te passen zoals het hoort.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 mei 2017 om 22:15.
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 23:14   #603
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Er is een evacuatie, volgens jouw link die volgens jou een vlucht moest bewijzen.

Evacuatie en vlucht zijn geen synoniemen.

Je verstaat toch Nederlands?

Ik zeg dat dergelijke evacuaties zo goed als nooit vrijwillig zijn.
Het leger beslist daartoe, en ga je er niet in mee, kun je evengoed mee overhoop geknald worden.
Op geen enkele wijze bewijst zo'n evacuatie de steun of het gebrek daaraan van het islamitische deel van de stad of omgeving aan de jihadisten.

Waar is de link die jouw pertinente leugen bekrachtigd?

Of heb je hautaine zelf gewoon vergallopeerd, met je mogelijk zo schabouwelijke kennis van het Engels, dat je de deelzinnen "evacuatie door militairen" en het uit de nek gekletste "wegvluchten van 90% van de moslims uit de stad om bescherming tegen de jihadisten te zoeken bij het leger" écht door elkaar mangelt?
Waar staat die zin in het artikel? Toch niet moeilijk om dit te begrijpen, ik vraag je de zin in het artikel die dit bewijst. Je kan me toch simpelweg die zin in het artikel aangeven?
DucDEnghien is offline  
Oud 1 juni 2017, 05:16   #604
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Als ik enige interesse in uw geval zou willen hebben, zal ik u wel aanspreken. Dat is voorlopig niet van toepassing.
Aai wil seey dis only wans. Ik mag ten stelligste hopen dat je in mijn geval geen interesse hebt.
Tja, Engels en Franstaligen, geen goeie combinatie.
Skobelev is offline  
Oud 1 juni 2017, 05:20   #605
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen wapens, geen doden door wapens.

Ik daarentegen hoop dat je in vrede verder kan leven. Mensen de dood toewensen is niet mijn idee van beschaving.
Ik wens diegenen die pro-islamieteninvasie zijn toe dat zij het slachtoffer van een eventuele aanslag zouden zijn, en niet diegenen die tegen de invasie zijn. Wens ik uw dood? Neen, dan kom je er te goedkoop vanaf.
Skobelev is offline  
Oud 1 juni 2017, 07:02   #606
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ze zijn er toch niet op illegale wijze terecht gekomen?

Dat Brussel en omgeving verfranst is, vind ik, als Nederlandstalige, natuurlijk een spijtige zaak, maar waarom ze daarom plots bij Brussel zouden moeten gevoegd worden omwille van taal, religie of wat dan ook, is me een raadsel.

Net zoals het me een raadsel is waarom islamitische Filipino's zich zouden moeten afscheuren en een kalifaat zouden mogen stichten omdat ze ergens in het land dan wel de meerderheid vormen, dan wel in de verdrukking geraken door inwijkelingen uit het noorden, die jij met enige zin voor overdrijving kolonisten noemt.

Wetende wat de niet islamitische inwoners van die streken, ze claimen maar liefst 1/3 van het land, dan te wachten staat onder zo'n moordzuchtig bewind, begrijp ik heel goed dat de opstandelingen geen duimbreed wordt toegegeven.

Meer nog, ik hoop van harte dat ze tot de allerlaatste koppensnellende religioot regelrecht naar Allah worden gebombardeerd.

En als ze zo dom zijn om alle 5 miljoen buiten de Filipijnse staat hun eigen kalifaat te eisen, dan hoop ik zonder de minste ironie dat er lange wachtrijen voor de poorten van hun islamitisch paradijs zullen staan.
Wees gerust, de Moros zullen zich niet afscheuren noch een kalifaat oprichten op 30% van het grondgebied binnen de Filipijnen. Zij zullen wel een autonome regio kunnen beheren, zodat ook deze kolonisatieoorlog ten einde gebracht kan worden.

En jij zult schuimbekkend verder door het leven kunnen gaan bij die afschuwelijke gedachte.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 08:14   #607
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zou moeten lukken, ze beginnen weer over de NVA.

De NVA heeft niks anders gedaan dan onze wetten toe te passen zoals het hoort.
Inderdaad, dat zeg ik toch; maar ze, de klassieke Belgische partijen, proberen wel met alle macht en middelen de kwalijke gevolgen van hun fouten uit het verleden in de schoenen van de NVa te schuiven...
De hele gazetten, de openbare omroepen lopen er van over...
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2017, 08:24   #608
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wees gerust, de Moros zullen zich niet afscheuren noch een kalifaat oprichten op 30% van het grondgebied binnen de Filipijnen. Zij zullen wel een autonome regio kunnen beheren, zodat ook deze kolonisatieoorlog ten einde gebracht kan worden.

En jij zult schuimbekkend verder door het leven kunnen gaan bij die afschuwelijke gedachte.
Ha, ha, ha, geen kalifaat maar een autonome regio...
Wat een onnozele woordspeling om toch maar je gelijk binnen te halen...
Jij zult het autonome regio noemen en zij zullen erin leven en erin met hun moslimwetten huishouden alsof het hun kalifaat is...
En weet maar zeker, zoals de franstalige olievlek rond Bruxelles (als je hen toch met Westerse bekende feiten wil vergelijken) dat ze zich niet zullen beperken tot hun kalifaat maar dat ze hun godsdienstoorlog met alle wreedheden eraan verbonden verder zullen uitdragen...

En ondertussen zal de lompe Westerse onderkruiper zeggen... iedereen tevreden want hij denkt de juiste woorden gevonden te hebben om de harde realiteit zachter te maken... en hij gaat gerust verder slapen totdat het automatisch te voorspellen volgende conflict hem, maar dan te laat, opnieuw wakker zal schudden...

Dat is wat ze noemen leren uit de lessen van het verleden....
Vooral de ogen stijf dicht knijpen en weigeren te zien totdat er niets meer te redden valt...
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2017, 08:36   #609
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ha, ha, ha, geen kalifaat maar een autonome regio...
Wat een onnozele woordspeling om toch maar je gelijk binnen te halen...
Jij zult het autonome regio noemen en zij zullen erin leven en erin met hun moslimwetten huishouden alsof het hun kalifaat is...
En weet maar zeker, zoals de franstalige olievlek rond Bruxelles (als je hen toch met Westerse bekende feiten wil vergelijken) dat ze zich niet zullen beperken tot hun kalifaat maar dat ze hun godsdienstoorlog met alle wreedheden eraan verbonden verder zullen uitdragen...

En ondertussen zal de lompe Westerse onderkruiper zeggen... iedereen tevreden want hij denkt de juiste woorden gevonden te hebben om de harde realiteit zachter te maken... en hij gaat gerust verder slapen totdat het automatisch te voorspellen volgende conflict hem, maar dan te laat, opnieuw wakker zal schudden...

Dat is wat ze noemen leren uit de lessen van het verleden....
Vooral de ogen stijf dicht knijpen en weigeren te zien totdat er niets meer te redden valt...


btw, ik had eerder "een autonome deelstaat binnen een federatie" moeten schrijven...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 1 juni 2017 om 08:47.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 09:25   #610
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die moslims in Mindanao willen ook de wereld niet veroveren. Ze willen die stukjes in het rood op de kaart.
Zodat ze alle homo's die in die stukjes rood wonen in het publiek 85 stokslagen kunnen geven.
Elio di Supo is offline  
Oud 1 juni 2017, 09:35   #611
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In de USA worden vrolijk doodsvonissen voltrokken. Vrij christelijk de USA dacht ik.
Zijn die twee zaken equivalent in uw ogen? Zie je echt geen verschil tussen enerzijds de doodstraf voor sommige veroordeelde moordenaars in de USA, en anderzijds het lynchen van mensen op straat, gewoon omdat ze homo zijn?

Waarom kan je niet gewoon eens aanvaarden hoe barbaars dit laatste is, zonder te gaan tegenpruttelen met de meest van de pot gerukte tegenvoorbeelden?
vanderzapig is offline  
Oud 1 juni 2017, 09:52   #612
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Zo is het. Opvallend is dat wanneer een moslim eens voor één keer positief in het nieuws komt, men direct het verband legt met de islam. De linkse bende verlangt dan dat iedereen meejuicht. Maar wanneer het over gewelddaden gaat, wordt in alle toonaarden gezwegen over het verband met de islam.
Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Of juist niet.
Elio di Supo is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:01   #613
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zodat ze alle homo's die in die stukjes rood wonen in het publiek 85 stokslagen kunnen geven.
Is dat dan het geval vandaag?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:06   #614
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Is dat dan het geval vandaag?
Dat is vandaag het geval in Atjeh nadat separatisten daar een jarenlange strijd hadden uitgevochten met de Indonesische regering. Het compromise was dat in Atjeh de sharia wetgeving nu mag toegepast worden.

Waarom zou zulks niet kunnen in Mindanao?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 juni 2017 om 10:06.
Elio di Supo is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:14   #615
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht


btw, ik had eerder "een autonome deelstaat binnen een federatie" moeten schrijven...
Denk je echt dat dat een verschil uitmaakt voor de moslimgelovigen...? In hun autonome deelstaat zullen ze de sharia invoeren, punt aan de lijn. De rest van het land kan de pot op... Enfin, toch zo lang dat ze nog hun handen vol hebben met hun eigen deelstaat op punt te zetten; daarna, zoals de francofonie het goede voorbeeld geeft van goede nabuurschap, gaan ze verder op veroveringstocht... autonome deelstaat of niet...
Iets zoals Bruxelles met zijn veel striktere geluidsnormen dan in de rest van Europa... Ze zijn ook maar een deel van een groter geheel, maar dat deel doet wel alsof zij en alleen zij bestaan en de rest, zelfs hun brave geldschieters kunnen de pot op...
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:17   #616
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Zijn die twee zaken equivalent in uw ogen? Zie je echt geen verschil tussen enerzijds de doodstraf voor sommige veroordeelde moordenaars in de USA, en anderzijds het lynchen van mensen op straat, gewoon omdat ze homo zijn?

Waarom kan je niet gewoon eens aanvaarden hoe barbaars dit laatste is, zonder te gaan tegenpruttelen met de meest van de pot gerukte tegenvoorbeelden?
De vraag is bovendien of de USA de doodstraf invoert omdat de bijbel het gebiedt of omdat ze van mening zijn dat het, louter staatkundig, de beste remedie is...
Wat weer al totaal iets anders is dan een sharia invoeren omdat de Koran het hen oplegt...
En dat alles onafhankelijk van mijn eigen mening of ik voor of tegen de doodstraf ben...
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:19   #617
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is vandaag het geval in Atjeh nadat separatisten daar een jarenlange strijd hadden uitgevochten met de Indonesische regering. Het compromise was dat in Atjeh de sharia wetgeving nu mag toegepast worden.

Waarom zou zulks niet kunnen in Mindanao?
Omdat de omstandigheden helemaal anders zijn?

btw: de sharia is reeds van toepassing op de Filippijnse Moslims, hoor. Daardoor kunnen zij bij voorbeeld scheiden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 1 juni 2017 om 10:21.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:22   #618
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je echt dat dat een verschil uitmaakt voor de moslimgelovigen...? In hun autonome deelstaat zullen ze de sharia invoeren, punt aan de lijn. De rest van het land kan de pot op... Enfin, toch zo lang dat ze nog hun handen vol hebben met hun eigen deelstaat op punt te zetten; daarna, zoals de francofonie het goede voorbeeld geeft van goede nabuurschap, gaan ze verder op veroveringstocht... autonome deelstaat of niet...
Iets zoals Bruxelles met zijn veel striktere geluidsnormen dan in de rest van Europa... Ze zijn ook maar een deel van een groter geheel, maar dat deel doet wel alsof zij en alleen zij bestaan en de rest, zelfs hun brave geldschieters kunnen de pot op...
De Sharia is er al van toepassing, hoor...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:26   #619
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De Sharia is er al van toepassing, hoor...
En hoe doen ze het dan met mensen die niet tot hun godsdienst behoren???
Kop eraf???

Of zou het kunnen dat, zolang zijn geen autonoom gebied zijn, zij nu nog verplicht enig respect opbrengen voor de anders gelovigen... Maar de dag dat die verplichting vervalt, want autonoom gebied, wat dan???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 juni 2017 om 10:29.
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:30   #620
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En hoe doen ze het dan met mensen die niet tot hun godsdienst behoren???
Kop eraf???

Of zou het kunnen dat, zolang zijn geen autonoom gebied zijn, zij nu nog verplicht enig respect opbrengen voor de anders gelovigen... Maar de dag dat die verplichting vervalt, want autonoom gebied, wat dan???
De sharia is gewoon niet van toepassing om niet-Moslims. De wereld is soms eenvoudig, hé?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be