Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2021, 18:44   #601
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet alleen succesrijke artiesten hebben wat hun ego betreft een kwalijke reputatie. De Limburgers hadden ooit een cafébaas die succes had als rode politicus. We weten allemaal hoe die zijn leven eindigde....en waarom.

Hoeren, tamboeren, scheve schaatsen rijden en nog veel meer, daar staat zelfs de Belgische royal familie model voor.
Is BDW dan een succesrijk artiest Knuppel?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 18:48   #602
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voor u misschien. In de realiteit, helemaal niet.
Stop nu toch met die trolposts.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 18:54   #603
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is BDW dan een succesrijk artiest Knuppel?
Tien, Volgens mij heeft BDW zichzelf niet verzopen in het albertkanaal.
trololo
Probeer toch maar eens argumenten aan uw posts toe te voegen.
Doen!
Laat zien wat je kan!
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 19:00   #604
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.952
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Toch wel hoor.
Als we vragen naar Franse succesfilms dan krijgen we zelfs een lijstje met engelstalige films met Liam Neeson god betert.
De vraagstelling was duidelijk van dien aard dat gevraagd werd naar Franstalige films. En als daar dan op gewezen wordt dan krijg je weer dat misselijkmakende getrol.
Het is niet omdat er geen Franse blokbusters zijn dat "Frans passé of afgelopen" is.
Is Nederlands dan "passé of afgelopen" omdat Nederlandstalige liedjes geen wereldhits worden? Natuurlijk niet!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 19:46   #605
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is niet omdat er geen Franse blokbusters zijn dat "Frans passé of afgelopen" is.
Is Nederlands dan "passé of afgelopen" omdat Nederlandstalige liedjes geen wereldhits worden? Natuurlijk niet!
Toch wel, het is een duidelijke indicatie dat het Frans op de terugweg is.
Er zijn geen Franse wereldsterren meer, omdat "de wereld" niet meer geïnteresseerd is in Franse cultuur.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 mei 2021 om 19:48.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 21:42   #606
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toch wel, het is een duidelijke indicatie dat het Frans op de terugweg is.
Er zijn geen Franse wereldsterren meer, omdat "de wereld" niet meer geïnteresseerd is in Franse cultuur.

Ondanks ik ongeveer twintig jaar in de taal van Voltaire gewerkt heb kots ik wel van de Franse taal. Spijtig genoeg kan ik dat niet zeggen van de Walen.
Er zijn er ook tussen die vroeten en werken voor hun boterham.
Maar ze bleven socialer als de Vlamingen.
Ik durf mijn rug niet meer draaien in dit platte land.
En ik zal niet herhalen waarom dat zo is.
Heeft trouwens geen belang meer.
In Vlaanderen moet men vooral opletten als men een mening heeft.
Van enige democratie is er geen sprake meer.
Alhoewel er hier veel meer rondlopen die beweren dat ze democraten zijn.
Maar in werkelijkheid ben ik vooral hier nog geen enkele democraat tegen gekomen. En best goed lezen wat ik schrijf. Geen enkele dus.
In dit Vlaanderen heeft eerlijk verworven bezit geen enkele waarde meer.
En in de tijden die zullen komen zullen velen dat ondervinden.
Ik hoop dat ik het niet verder moet meemaken.
Zelfs een God veegt er ofwel zijn voeten aan ofwel bestaat hij niet.
Of gaan we hem verwijten dat hij te lui is om te werken?
Is het dan soms ook een Waal?
Alleszins mag hij hetgeen hij mij bracht gerust houden.
Het heeft geen enkele waarde gehad. Alleen een pak miserie.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 05:25   #607
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is BDW dan een succesrijk artiest Knuppel?
Is dat een insinuatie of één van je bekende artiestenchansons?

De Wever is een succesrijk Belgisch politicus. Hij leidt de grootste Belgische partij. Niet meer. Niet minder. Tot gepekelde frustratie van ALLE belgicistjes.

De Wever is géén dronkaard, hoerenloper, scheven schaats rijder, vrouwenverkrachter, noch is hij een zelfmoordenaar om aan de rechter te ontsnappen.

Nu jij weer.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 09:04   #608
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Wever is een succesrijk Belgisch politicus. Hij leidt de grootste Belgische partij. Niet meer. Niet minder. Tot gepekelde frustratie van ALLE belgicistjes.

De Wever is géén dronkaard, hoerenloper, scheven schaats rijder, vrouwenverkrachter, noch is hij een zelfmoordenaar om aan de rechter te ontsnappen.

Nu jij weer.
Het bent u die niet met bloemen, maar met bloemen in bloempotten smijt.

De succesvolle Belgische politicus noemde de kapitein van zijn zusterpartij een "Paljas".

Draagt zijn Kapitein van de vlaamse regering op als "Dweil" te fungeren van de Belgische Federale Regering.

Nu jij weer.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 mei 2021 om 09:04.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 09:08   #609
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het bent u die niet met bloemen, maar met bloemen in bloempotten smijt.

De succesvolle Belgische politicus noemde de kapitein van zijn zusterpartij een "Paljas".

Draagt zijn Kapitein van de vlaamse regering op als "Dweil" te fungeren van de Belgische Federale Regering.

Nu jij weer.
Nee, de dweil is de "kapitein" van de federale regering
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 10:24   #610
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, de dweil is de "kapitein" van de federale regering
Ooit zei een beenhouwer dat er te veel dweilen in dit land rondliepen.
Feitelijk heb ik het er moeilijk mee.
Welke is nu feitelijk de juiste?
Maar het is een feit dat ze maar zo lang meegaan tot hun opneemvod vol met gaten zit.
Even geduld dus nog. Ze trappen het toch af als hun zakken gevuld zijn.
Er staan er nu al honderd in de wachtrij.

Laatst gewijzigd door werkman : 18 mei 2021 om 10:31.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 11:00   #611
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, de dweil is de "kapitein" van de federale regering
Fungeren en "zijn" zijn 2 verschillende zaken Zipper.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 11:08   #612
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het bent u die niet met bloemen, maar met bloemen in bloempotten smijt.

De succesvolle Belgische politicus noemde de kapitein van zijn zusterpartij een "Paljas".

Draagt zijn Kapitein van de vlaamse regering op als "Dweil" te fungeren van de Belgische Federale Regering.

Nu jij weer.
Ik smijt met waarheden. Dat komt idd vaak neer op gooien met bloempotten.

De Croo noemde zichzelf een dweil.

Dat Jambon teleurstelt als minister president uit een partij die op haar eentje ei zo na evenveel stemmen behaalde als de coalitiepartners samen klopt.
Het zou kunnen dat de Grote Leider Jambon opdracht gaf om als dweil te fungeren van de federale dinges, maar zeker is dat niet. Ik denk eerder dat Jambon een leeuw is zonder Vlaamse tanden maar wel met rood gelakte nagels met nagellak van een Belgisch bedrijf. Zijn partij zal dat electoraal betalen, wees maar gerust.

Jammer genoeg voor jou zullen de Vivaldi-loosers eveneens electoraal betalen voor hun verregaande postjespakkerij. De VLD voorop. Postjespakkerij was immers de belangrijkste reden om Paars-geel te laten vallen voor Vivaldi.

Citaat:
Maar uiteindelijk viel Open Vld inhoudelijk dus grotendeels terug op de nota van Magnette uit 2019, bij de Vivaldi-poging. Was de keuze voor Vivaldi er dan een die veeleer ingegeven is geweest door carrièreplanning van de kopstukken?

Lachaert had het in de zomer ook over ‘een gebrek aan respect’ vanuit N-VA en PS voor zijn partij. Open Vld kon in die ‘kleine’ paars-gele regering – er was plaats voor 10 a 12 ministers – één mooie ministerportefeuille krijgen: Financiën werd voor De Croo aangeboden. Maar dat was het dan.
Dat wimpelde Lachaert fel af, wat paars-geel deed mislukken: een gok die goed uitpakte. Vandaag heeft Open Vld het premierschap en daarnaast nog een vicepremier en minister van Justitie, Vincent Van Quickenborne (Open Vld). Die was destijds, nog meer dan De Croo en Lachaert, de felste tegenstander van het paars-groene plan van Magnette en Rutten.
https://businessam.be/ps-duwt-mes-in...r-paars-groen/

Het Vlaams Belang zal de verloren stemmen van zowel de N-VA als de Vivaldi-mini-partijtjes met veel plezier recupereren.

Leuk hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 11:12   #613
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Fungeren en "zijn" zijn 2 verschillende zaken Zipper.
Je bedoelt dat De Croo fungeert als dweil maar geen dweil is?

Hoe je het ook draait of keert, Henri, FEIT blijft dat De Croo de premier van Vivaldi een dweil noemde.
En wie is de premier van Vivaldi?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 12:22   #614
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Wever is géén dronkaard, hoerenloper, scheven schaats rijder, vrouwenverkrachter, noch is hij een zelfmoordenaar om aan de rechter te ontsnappen.
Je kan ook niet alle kwaliteiten hebben. Maar het zal hem vroeg of laat toch de das omdoen denk ik, dit zijn wat teveel lacunes in zijn CV. Oftewel is hij te bescheiden
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 12:24   #615
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat De Croo fungeert als dweil maar geen dweil is?

Hoe je het ook draait of keert, Henri, FEIT blijft dat De Croo de premier van Vivaldi een dweil noemde.
En wie is de premier van Vivaldi?
Het is een langere Belgische politieke traditie hee. Van Van Rompuy als eerste "Europese president" werd dat dacht ik ook gezegd, dat hij een dweil was.

https://www.youtube.com/watch?v=6SdecyaRbso

Citaat:
Herman Van Rompuy zal zijn 1ste officiële optreden in het Europees parlement niet snel vergeten. De Britse eurohater Nigel Farage gaf hem er vanmiddag serieus van langs. Hij zei ondermeer dat Van Rompuy het charisma heeft van een dweil.
Daar begint een lijn in te zitten he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 12:34   #616
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik smijt met waarheden. Dat komt idd vaak neer op gooien met bloempotten.

De Croo noemde zichzelf een dweil.

Dat Jambon teleurstelt als minister president uit een partij die op haar eentje ei zo na evenveel stemmen behaalde als de coalitiepartners samen klopt.
Het zou kunnen dat de Grote Leider Jambon opdracht gaf om als dweil te fungeren van de federale dinges, maar zeker is dat niet. Ik denk eerder dat Jambon een leeuw is zonder Vlaamse tanden maar wel met rood gelakte nagels met nagellak van een Belgisch bedrijf. Zijn partij zal dat electoraal betalen, wees maar gerust.

Jammer genoeg voor jou zullen de Vivaldi-loosers eveneens electoraal betalen voor hun verregaande postjespakkerij. De VLD voorop. Postjespakkerij was immers de belangrijkste reden om Paars-geel te laten vallen voor Vivaldi.


https://businessam.be/ps-duwt-mes-in...r-paars-groen/

Het Vlaams Belang zal de verloren stemmen van zowel de N-VA als de Vivaldi-mini-partijtjes met veel plezier recupereren.

Leuk hé?
U hebt het in tegenstelling met anderen tenminste begrepen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 13:01   #617
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U hebt het in tegenstelling met anderen tenminste begrepen.
Henri hoort duidelijk in het rijtje van "de anderen".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 13:15   #618
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een langere Belgische politieke traditie hee. Van Van Rompuy als eerste "Europese president" werd dat dacht ik ook gezegd, dat hij een dweil was.

https://www.youtube.com/watch?v=6SdecyaRbso

Daar begint een lijn in te zitten he.
Ik denk niet dat dit ooit vergeten zal worden. Met dank aan Nagel Farage. De EU-hater die de hele politieke wereld op zijn dak kreeg.....maar ook gelijk kreeg.

Wat betreft de lijn die jij ziet. Dat is een gevolg van de Belgische politieke zeden.
De Wever behaalde drie keer zoveel stemmen als de huidige dweil-premier van België.
Jambon behaalde er 107.000 meer dan De Croo.
Francken 42.000 meer.
Dewinter bijna 14.000 meer.

Van Quickenborne haalde niet eens de top tien, maar schopte het desalniettemin tot federale minister van justitie.

Dit is toch niet waar de bevolking voor koos?
Democratie???

Tja....wat kan een mens dan verwachten?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 13:20   #619
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tja....wat kan een mens dan verwachten?
Dat in Belgie, Dweilmatigheid misschien geen nodige, maar wel een helpende kwaliteit is om het politiek ver te scheppen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 13:43   #620
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan ook niet alle kwaliteiten hebben. Maar het zal hem vroeg of laat toch de das omdoen denk ik, dit zijn wat teveel lacunes in zijn CV. Oftewel is hij te bescheiden
Zelfs van valse bescheidenheid kan je De Wever niet verdenken. Of hem dat lak de das om zal doen betwijfel ik. De Croo is immers nog veel harder ziek in hetzelfde bedje.
De N-VA zal de volgende verkiezingen wél een pak stemmen verliezen. Maar vergeleken met de Vivaldi-loosers kan hij zich heel wat verlies permitteren.

Ik ben ervan overtuigd dat veel Vlamingen uit arren moede hun hoop op De Wever stelden. DAT was wél valse hoop. Daar betaalde zijn partij in 2019 al de prijs voor, en die prijs zal nog hoger worden de volgende verkiezingen.
De Wever heeft zich niet kunnen onderscheiden van de meest bekende Belgische dweilen. Hij heeft wél een flink deel van zijn kiezers teleurgesteld, zeg maar bedrogen. Onder andere mij.

Voor degenen die mijn uitspraken gedeeltelijk quoten in een poging om mij proberen te duvelen.... FEIT is en blijft dat De Wever kon wat noch De Croo, noch diens partij kon. Zelfs niet bij benadering.
De Wever heeft zich bij wijlen een klootzak getoond, MAAR....hij behaalde, ondanks het verlies in 2019, drie keer zoveel stemmen als De Croo, en de N-VA dubbel zoveel als de VLD. Zelfs Dewinter behaalde, ondanks zijn jarenlange demonisering, meer stemmen dan De Croo. Het Vlaams Belang behaalde bijna een kwart miljoen stemmen méér stemmen dan de VLD.

Daar kan onmogelijk toeval zijn. De Croo vangt duidelijk bot mijn zijn unitaristische zever van 11 miljoen eendrachtige Belgen achter één vlag. En dat zal er niet op verbeteren.

Kader dat maar in, Henri!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be