Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2012, 09:51   #601
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Totaler Krieg?
Beluister de toespraak waarin Goebbels die woorden uitspreekt helemaal en je zult merken dat het in feite een antwoord is aan Churchill. Het betekent zoveel als: als je totale oorlog wilt, dan kun je hem krijgen.
U negeert dus het naziprogramma volledig in de praktijk.
Trouwens, naziduitsland zei dat al in 1939, door Polen binnen te vallen. EN in 1940 bracht het het in de praktijk door Denemarken en Noorwegen binnen te vallen, gevolgd door de Lage landen en Frankrijk.

Citaat:
Endlösung?
Een woord dat op zich niets zegt. "Codetaal" volgens de geallieerden en hun ivoren-toren-historici.
ontken er u maar uit. Alsof de andere termen dan wel iets betekenen "op zich".

Citaat:
Hoeveel "inferieure rassen" zijn er onder Hitler onderworpen? Wie spreekt er trouwens over "inferieure rassen", buiten hedendaagse antiracisten? Dat is echt anachronistische onzin.
Mijn God.
Zelfs Vlamingen als "vermeende rasgenoot" waren inferieur. Dat beseffen we nu toch wel achteraf gezien.

Citaat:
Onder Bismarck zijn er overigens wel "inferieure rassen" onderworpen en vermoord: in Namibië.
ja dat klopt. Maar ik ontken dat tenminste niet.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 09:52   #602
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Toch een doordenker.
Doordenken is soms een last te veel voor sommigen die zich liever aan extremismen vastklampen.
leve de manmanman club
Oud 10 januari 2012, 10:07   #603
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Doordenken is soms een last te veel voor sommigen die zich liever aan extremismen vastklampen.
Inderdaad, dat heb ik meermaals vastgesteld.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 10:14   #604
Steben

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat heb ik meermaals vastgesteld.
Uw handtekeningquotes zijn trouwens ook nogal Burkeaans.
leve de manmanman club
Oud 10 januari 2012, 10:23   #605
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw handtekeningquotes zijn trouwens ook nogal Burkeaans.
U slaat toch wel een beetje de nagel op de kop, maar absoluut niet bepalend.

Dat gezegd zijnde... U hebt jammer genoeg mijn vraag ontweken.

Laat dit niet een reden zijn om Uw onwil aangaande mijn interogatie te bepalen. (of was het ontbreken van het vraagteken voldoende om deze niet op te merken ??)

BTW

U mag me tevens vertellen waarmee U niet akkoord bent...

Citaat:
“The world is a dangerous place. Not because of the people who are evil; but because of the people who don't do anything about it.” -- Albert Einstein
“Silence in the face of evil is itself evil: God will not hold us guiltless. Not to speak is to speak. Not to act is to act.” -- DIETRICH BONHOEFFER *
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 januari 2012 om 10:50.
Oud 10 januari 2012, 10:55   #606
Steben

Standaard

Citaat:
U slaat toch wel een beetje de nagel op de kop, maar absoluut niet bepalend.
Dat gezegd zijnde... U hebt jammer genoeg mijn vraag ontweken.
Laat dit niet een reden zijn om Uw onwil aangaande mijn interogatie te bepalen. (of was het ontbreken van het vraagteken voldoende om deze niet op te merken ??)
Ik moet uw vraag gaan zoeken, ik heb ze wellicht over het hoofd gezien

Citaat:
BTW
U mag me tevens vertellen waarmee U niet akkoord bent...
Burke
ik zie niets waarmee ik niet akoord ga
alleen bij sommige interpretaties
leve de manmanman club
Oud 10 januari 2012, 11:14   #607
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Burke
ik zie niets waarmee ik niet akoord ga
alleen bij sommige interpretaties
Burke ! Geen chaos vanwege de overheid, maar wel een waardig durend sociaal contract.

Remember : ik volg hem zeker niet volledig. We can not go back...
HIER
Oud 10 januari 2012, 18:29   #608
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De kampen en ghetto's stonden helemaal niet onder direct toezicht van het Rode Kruis.
Ik heb het moeten opzoeken, omdat ik zelf niet wist welke afspraken het internationale Rode Kruis had met de Duitse overheid.

Net zoals onze filosoof ben ik dan maar bij Wikipedia ten rade moeten gaan :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The ICRC and World War II
... During the war, the ICRC was unable to obtain an agreement with Nazi Germany about the treatment of detainees in concentration camps, and it eventually abandoned applying pressure in order to avoid disrupting its work with POWs. The ICRC was also unable to obtain a response to reliable information about the extermination camps and the mass killing of European Jews, Roma, et al. After November 1943, the ICRC achieved permission to send parcels to concentration camp detainees with known names and locations. Because the notices of receipt for these parcels were often signed by other inmates, the ICRC managed to register the identities of about 105,000 detainees in the concentration camps and delivered about 1.1 million parcels, primarily to the camps Dachau, Buchenwald, Ravensbrück, and Sachsenhausen.

It is known that Swiss army officer Maurice Rossel during World War II had been sent to Berlin as a delegate of the International Red Cross, as such he visited Auschwitz 1943 and Theresienstadt 1944. Claude Lanzmann recorded his experiences in 1979, producing a documentary entitled Visitor from the living.

On March 12, 1945, ICRC president Jacob Burckhardt received a message from SS General Ernst Kaltenbrunner accepting the ICRC's demand to allow delegates to visit the concentration camps. This agreement was bound by the condition that these delegates would have to stay in the camps until the end of the war. Ten delegates, among them Louis Haefliger (Camp Mauthausen), Paul Dunant (Camp Theresienstadt) and Victor Maurer (Camp Dachau), accepted the assignment and visited the camps. Louis Haefliger prevented the forceful eviction or blasting of Mauthausen-Gusen by alerting American troops, thereby saving the lives of about 60,000 inmates. His actions were condemned by the ICRC because they were deemed as acting unduly on his own authority and risking the ICRC's neutrality. Only in 1990, his reputation was finally rehabilitated by ICRC president Cornelio Sommaruga.
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_cross

Daaruit blijkt dat het Rode Kruis wel degelijk meer dan één concentratiekamp bezocht heeft, wat ook het enige was wat ik wou zeggen.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 10 januari 2012 om 18:29.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 18:38   #609
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Over de Kristallnacht werd in het VK genoeg gesproken in de regering: http://www.fathom.com/feature/190215/index.html
http://www.fco.gov.uk/en/about-us/ou...ing-work-frank
De Kristallnacht was een woede-uitbarsting (al dan niet georkestreerd) naar aanleiding van de moord op een Duitse diplomaat in Parijs. De dader was een extremistische Jood (wiens familiale problemen eerder toe te schrijven waren aan het antisemitisme van de Poolse, dan wel dat van de Duitse overheid).

Ze staat los van de latere deportaties.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:50   #610
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op wat baseer je je om te stellen dat "de Holocaust" er ook wel zou zijn gekomen?

Ik krijg een hekel aan die mensen die doen geloven dat Duitsland het middelpunt van het antisemitisme is, en dat al het antisemitisme in de wereld de schuld is van Hitler

De mensen hadden hun buik vol van al die jodenstreken. Kijk naar de talloze progroms in het Oosten. Ook in de rest van Europa waren Joden niet gewenst. In Frankrijk en Groot-Brittannië waren de regeringen bezig met plannen om alle Joden naar kolonies te deporteren (vb: Madagaskar). Ook de kerk verklaarde dat antisemitisme een gezonde en natuurlijke reactie is van goede christenen. Het in brand steken van synagoges werd zelf aangemoedigd.

Ook in Nederland - dat nu een platvloerse, Israelische vazalstaat geworden is door toedoen van Wilder - was men niet enthousiast. Een voornaam politicus van de sociaaldemocraten (toch niet direct een partij van dewelke je antisemitisme zou verwachten) verklaarde dat Nederland al zo dichtbevolkt was dat er zeker geen plaats was voor volksvreemde en gevaarlijke elementen.
(Als reactie op een vraag waarom Nederland geen Joden meer toe liet)

Of is dat ook allemaal door toedoen van Hitler?

maw: Antisemitisme was voor WO2 doodnormaal.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 10 januari 2012 om 19:58.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 19:59   #611
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Lijkt me toch niet uit een stof te bestaan die gemakkelijk brandt.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 10 januari 2012 om 19:59.
Oud 10 januari 2012, 20:04   #612
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Saarland was nog steeds bij Duitsland (Frans protectoraat dat na referendum terugging).

De rest is (buiten Danzig en de Oostkantons, hoewel niet historisch gezien) nooit exclusief "Duits" geweest (als in: deel van het Duitse Keizerrijk).

Sudetenland was Oostenrijks-Hongaars.
De Elzas was Frans.
Saarland was misschien een slecht voorbeeld.

Maar het schetst wel een ding: Volksduitsers wouden niet meer gegijzeld worden, en wouden terug aansluiten aan Duitsland.
Als men in de Alsace, in het Sudentenland, in Eupen-Malmedy, in Danzig, ... de Duitsers op even democratische wijze als in Saarland zou bevraagd hebben, dan had men Duitsland nooit imperialisme kunnen verwijten. Dan waren de desbetreffende gebieden doodgewoon bij Duitsland aangesloten.

Dat Frankrijk en Groot-Brittanië niet luisterden naar de wil van de bevolking, zegt genoeg over hoe zeer ze hun grip op andere landen wouden behouden.
Oud 10 januari 2012, 20:08   #613
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 10 januari 2012, 20:49   #614
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik krijg een hekel aan die mensen die doen geloven dat Duitsland het middelpunt van het antisemitisme is, en dat al het antisemitisme in de wereld de schuld is van Hitler
Het middelpunt van antisemitisme zijn de semieten zelf zeker?
Maar je kan toch niet ontkennen dat het onder Hitler een centraal officieel thema was van het regimeoptreden, van de wetten, van de oorlogsinspanning?

Citaat:
De mensen hadden hun buik vol van al die jodenstreken. Kijk naar de talloze progroms in het Oosten. Ook in de rest van Europa waren Joden niet gewenst. In Frankrijk en Groot-Brittannië waren de regeringen bezig met plannen om alle Joden naar kolonies te deporteren (vb: Madagaskar). Ook de kerk verklaarde dat antisemitisme een gezonde en natuurlijke reactie is van goede christenen. Het in brand steken van synagoges werd zelf aangemoedigd.
Maar was het zo op de voorgrond, verspreid door de nationale instellingen en dus legaal?

Citaat:
Ook in Nederland - dat nu een platvloerse, Israelische vazalstaat geworden is door toedoen van Wilder - was men niet enthousiast. Een voornaam politicus van de sociaaldemocraten (toch niet direct een partij van dewelke je antisemitisme zou verwachten) verklaarde dat Nederland al zo dichtbevolkt was dat er zeker geen plaats was voor volksvreemde en gevaarlijke elementen.
(Als reactie op een vraag waarom Nederland geen Joden meer toe liet)
U maakt geen onderscheid tussen georganiseerde genocide en sentimenten in de bevolking .

Citaat:
Of is dat ook allemaal door toedoen van Hitler?
Met het succes van Hilter en diens regime is dat effectief mode geworden. Men had minder remmingen.

Citaat:
maw: Antisemitisme was voor WO2 doodnormaal.
normaal... wat bedoel je daar mee?
Is het nu ook nog normaal?
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 januari 2012 om 20:50.
Oud 10 januari 2012, 20:51   #615
Steben

Standaard

Citaat:

Maar het schetst wel een ding: Volksduitsers wouden niet meer gegijzeld worden, en wouden terug aansluiten aan Duitsland.
Als men in de Alsace, in het Sudentenland, in Eupen-Malmedy, in Danzig, ... de Duitsers op even democratische wijze als in Saarland zou bevraagd hebben, dan had men Duitsland nooit imperialisme kunnen verwijten. Dan waren de desbetreffende gebieden doodgewoon bij Duitsland aangesloten.

Dat Frankrijk en Groot-Brittanië niet luisterden naar de wil van de bevolking, zegt genoeg over hoe zeer ze hun grip op andere landen wouden behouden.
Bestaan er alleen Volksduitsers? Of bestonden er ook Volkspolen of beter: Volksroma en Volksjoden
leve de manmanman club
Oud 10 januari 2012, 20:53   #616
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Steek je nu je tong uit ook?
In dit geval wel. Straddle en jij doen niks anders dan Derde Rijk propaganda kopieren, al dan niet opzettelijk berichten verdraaien, informatie weglaten en aantoonbaar liegen. Neem nou jouw post over de Kristallnacht. De reden van de daad van Grynszpan is de uitzetting van tienduizenden Joden, het afpakken van hun burgerrechten en tal van andere discriminerende maatregelen in Hitler-Duitsland.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 21:03   #617
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Houd toch eens op met je gelieg man.
1) De Nazi's wilden een Rijk van de Noordzee tot de Oeral en hebben op het Iberisch schierland, hun bondgenoten, Zweden en Zwitserland en wat dwergstaten na ieder Europees land aangevallen. Dat heeft niks met de aanwezigheid van Volksduitsers te maken.
2) De Elzassers voelden zich geen Duitsers en ze zijn dat ook nooit geweest. Pruisen veroverde het op Frankrijk in 1871.
3) Sudetenland sloot zich met toestemming van de Geallieerden aan bij Hitler-Duitsland. Hitler deed de toezegging de rest van Tsjecho-Slowakije met rust te laten, maar veroverde later alsnog geheel Tsjechie. Hitler was uit op oorlog en gebiedswinning.
4) Nazi-Duitsland heeft het recht niet landen aan te vallen, zelfs al wonen er Duitse minderheden.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 10 januari 2012 om 21:06.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 21:15   #618
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U negeert dus het naziprogramma volledig in de praktijk.
Trouwens, naziduitsland zei dat al in 1939, door Polen binnen te vallen. EN in 1940 bracht het het in de praktijk door Denemarken en Noorwegen binnen te vallen, gevolgd door de Lage landen en Frankrijk.
De inval in Polen was gewoon het terugnemen van gestolen gebieden. Gebieden die Duitsland toebehoorden omdat er veel Duitsers leefden. En als de bevolking voor Duitse aansluiting is, waarom zou dat deel van Polen dan niet bij Duitsland mogen aansluiten?

De enige die dat niet zagen zitten waren Groot-Brittanië en Frankrijk. Dat Duitsland terug even groot zou worden zoals het hoorde te zijn was een door in het oog voor die machtsgeile staten. En daarom hebben ze de oorlog verklaard aan Duitsland.

Dat Duitsland een jaar later ten aanval trok was dus volkomen normaal: de aanval is de beste verdediging. Moest Duitsland gewoon wachten tot wanneer Groot-Brittannië en Frankrijk de grens overstaken en Duitsland binnen marcheerden? Dat had Frankrijk trouwens al gedaan (Het saaroffensief). Duitsland was volledig in zijn recht om de geallieerde legers aan te vallen.
Oud 10 januari 2012, 21:21   #619
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1) De Nazi's wilden een Rijk van de Noordzee tot de Oeral en hebben op het Iberisch schierland, hun bondgenoten, Zweden en Zwitserland en wat dwergstaten na ieder Europees land aangevallen. Dat heeft niks met de aanwezigheid van Volksduitsers te maken.
2) De Elzassers voelden zich geen Duitsers en ze zijn dat ook nooit geweest. Pruisen veroverde het op Frankrijk in 1871.
Misschien zijn de Elzassers een mooi voorbeeld van Europees tussengebied. Halfvolkje, beetje Luxemburgs.

Citaat:
3) Sudetenland sloot zich met toestemming van de Geallieerden aan bij Hitler-Duitsland. Hitler deed de toezegging de rest van Tsjecho-Slowakije met rust te laten, maar veroverde later alsnog geheel Tsjechie. Hitler was uit op oorlog en gebiedswinning.
De stelselmatige tolerantie van het Westen op de provocaties van Naziduitsland is trouwens ook onbesproken in deze potsierlijke verheerlijking van de nazi-onschuld.

Citaat:
4) Nazi-Duitsland heeft het recht niet landen aan te vallen, zelfs al wonen er Duitse minderheden.
Euhm niemand eigenlijk.
leve de manmanman club
Oud 10 januari 2012, 21:22   #620
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men wou een sterk en verenigd Europa met hoofdzetel in Duitsland. Niet veel verschil van de situatie vandaag: Duitsland neemt de EU op sleep.

Citaat:
Volkomen terecht. Reeds jaren daarvoor was de Alsace gestolen. De plaatselijke bevolking werd er door de fransozen als tweederangsburgers beschouwt.

Citaat:
3) Sudetenland sloot zich met toestemming van de Geallieerden aan bij Hitler-Duitsland. Hitler deed de toezegging de rest van Tsjecho-Slowakije met rust te laten, maar veroverde later alsnog geheel Tsjechie.
Wat is je punt? Toen de wehrmacht in het sudetenland binnen reed waren de mensen uitzinnig van vreugde. (Zelf uitzinniger en talrijker dan die idioten die in 1944 de Amerikanen hier toejuigden). Het was gewoon de wil van de bevolking. Dat heeft niet met oorlogszucht te maken. Als men een democratische stemming had georganiseerd - zoals in het Saarland - dan had men hetzelfde bekomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be