![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spanje moet eigenlijk op de markt niet meer lenen, er is oneerlijke concurrentie van de belastingbetaler Een beetje tegengif tegen Rajoy's leugens: for all the emphasis on the term "bank bailout", this is a debt that will be put on the government's balance sheets. Spanish taxpayers will eventually have to pay for it. In other words, the population with the highest unemployment rate in the EU will have to spend decades repaying a debt incurred to rescue feckless savings banks, often run by useless managers and their crony directors. How that's taken by the nation that kickstarted the protest movement that went on to become Occupy is an open question, but the most likely answer is: badly. The guardian Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2012 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stel er een echte democratische, politieke, economische, sociale, gecontroleerde financiële en monetaire unie tegenover. Met dit vehikel verdergaan, betekent het faillissement van alle lidstaten tegemoet gaan, met onze ogen wagenwijd open. Je kan beter nu failliet gaan, dan je kinderen en kleinkinderen op te zadelen, met de schulden, die het grootkapitaal veroorzaakt heeft en blijft veroorzaken, om in weelde verder te kunnen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
|
![]() You say that like it's a bad thing.
![]() |
#604 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is al aan het gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Banneling
|
![]() Waar is er al een euro gevallen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() er vielen er net nog een goeie honderd miljard.
![]() Maar het einde van de euro komt niet omdat één voor één landen zullen wegtrekken (al kan dat wel het proces versnellen). Het einde komt omdat de euro mathematisch ten dode is opgeschreven, net als elke andere fiduciaire munt die bij banken tevoorschijn geleend moet worden tegen rente. We zien het al gebeuren: steeds meer dorpen en kleine steden brengen hun eigen lokale munt in omloop. Maar dat is slechts een symptoom. Op een dag gebeurt er iets serieus, zoals een grote bank die omvalt, paniek, bankruns en het plotse besef dat ondanks (of net dankzij) die honderd miljard euro's die aan de banken gegeven werden, de euro eigenlijk waardeloos is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
|
![]() Citaat:
Dan staan we terug bij de basis plaatselijke ruilhandel en ruilmiddelen, zoals nu reeds in Griekenland. Spanje volgt wel en dan hoop ik dat iedereen zijn ogen geopend zijn en kegelt men het hele bestaande Europese top zootje, keihard op de keien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet zeker weten een constructie bestaandie het technisch mogelijk maakt zo massaal te wedden tegen de euro. Die constructie maakt het mogelijk dat die interesten zo pieken. Die constructie moet ook relatief veilig te doen zijn, en volgens mij telkens er 100miljard ertegenaangegooid wordt, kunnen ze dat zonder probleem overtreffen... Ja er is daar een bank samen met Soros serieus aan het wedden tegen de euro...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Banneling
|
![]() In nog geen enkel land is de Euro gevallen.
Ik zeg niet dat dat niet zal gebeuren in Griekenland. Hangt af van de verkiezingen aldaar.Ik verwacht evenwel dat ook daar de euro niet gaat vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je snapt het niet. De euro gaat niet "in een land" vallen. Dat is even absurd als stellen dat de Belgische frank van eertijds in één provincie zou vallen.
Als de euro valt, wat een mathematische zekerheid is, dan valt ze tegelijk overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ZERO HEDGE - Rosenberg Defines European Insanity The situation in Europe goes from bad to worse. Gluskin Sheff's David Rosenberg is back to his bearish roots as he remind us that 'throwing more debt after bad debts ends up meaning more debt'. As he notes, the definition of insanity is (via Bloomberg TV): When you realize that of the potential $100 billion to spend, 22% of that has to be provided by Italy and their lending to Spain is at 3% but Italy has to borrow at 6%. They have to lend to Spain $22bn at 3% - it is just madness. ![]() As we have pointed out vociferously over the past few days, even though the assistance is being earmarked for the banks, the Spanish government assumes the responsibility and so this once 'low national debt' sovereign is following in Ireland's footsteps as its debt/GDP takes a 10pt jump to 89% (based on the government's data) and much higher in reality (when guarantees and contingencies are accounted for). As Rosie explains succinctly, this is right at the Reinhart-Rogoff limit of 90% at which debt begins to erode the nation's economic fabric. It is probably not long before this credit - two notches away from junk and having to raise money at 6.75% when its economy is contracting at nearly a 2% annual rate - is going to require external assistance as it follows Ireland onto the sidelines. The situation in Europe indeed goes from bad to worse. In de draad Endgame heb ik een video gepost waar Nigel Farage dit en nog veel meer tracht uit te leggen in het Europees Parlement. De Europese Titanic is uiteindelijk op de ijsberg gebotst... en er zijn niet genoeg reddingsbootjes. Laatst gewijzigd door zonbron : 13 juni 2012 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Banneling
|
![]() Einde van deze maand is er een belangrijke top. Ondertussen hebben we Griekenlandse verkiezingen. Even afwachten voor bijstellingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb gekeken om de moer te gebruiken, een bredase lokale munt. Leuk initiatief maar er wordt enkel spirituele onzin en poets- en pc-hulp op verhandeld, twee dingen die iedereen zelf wel kan. Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 14 juni 2012 om 09:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Ierland gebruikt een dorp zelfs terug de oude Punt. Citaat:
Overigens is dat zelfs een druppel op een hete plaat want het overgrote deel van het geld wordt door de private banksector gemaakt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Banneling
|
![]() Quantitative easing, de optie van Brown in de UK, kan ook nog ingevoerd worden na structurele hervormingen en de fiscal compact en de verhoogde rol van de Centrale Europese Bank en na de Eurobonds.Er is nog een hele resem ongebruikte tools in de gereedschapskist. Stap per stap...Naargelang het noodzakelijker wordt gaat het vlugger. Politieke eenmaking van de EU zou kunnen nodig zijn om de Euro en dus de wereldeconomie te redden. En dat zou geen slechte zaak zijn. Hoog spel dus...
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2012 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De wereldeconomie heeft de euro niet nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() Vooral de argumentatie ![]() ![]() ![]() DE Euro is 30% van de wereldeconomie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus voor 2001 was er geen wereldeconomie?
![]() vooral dan de argumentatie ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |