Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2012, 20:18   #601
Astovihad
Vreemdeling

Astovihad's schermafbeelding

Standaard

Er is een verschil tussen vragen stellen en iets in vraag stellen.

Laatst gewijzigd door Astovihad : 26 januari 2012 om 20:19.
Astovihad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:24   #602
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astovihad Bekijk bericht
Er is een verschil tussen vragen stellen en iets in vraag stellen.
Hahaha. Wanneer u iets in vraag stelt zult u toch ook wel eens een paar vragen stellen, zo lijkt het me. En wanneer de Commissie de begroting van de regering in vraag stelde, zal ze toch ook wel een paar vragen in petto hebben gehad voor de regering . Niet? Man, man, man toch.

En daar zitten Amon,leugenaar-Re en zijn 'medeleugenaars' al weken oeverloos over te zaniken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 januari 2012 om 20:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:42   #603
stuyckp
Banneling

Standaard

Ik stel voor dat we deze draad laten voor wat die is.
Het gaat al lang niet meer over Bas Luyten en er is iemand die per sé het laatste woord wil hebben. Ik zou zeggen laat hem.
We weten allemaal wie er ongelooflijk aan het kronkelen is geweest in deze draad en dat ik dat netjes heb aangetoond. Dat zal hij hieronder wellicht weer ontkennen of weer een of andere onozele repliek verzinnen maar dat kan ik mij echt niet aantrekken.

Als er nog iets gepost wordt laat het dan ontopic zijn aub. En laat de trol het laatste woord.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:48   #604
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hahaha. Wanneer u iets in vraag stelt zult u toch ook wel eens een paar vragen stellen, zo lijkt het me. En wanneer de Commissie de begroting van de regering in vraag stelde, zal ze toch ook wel een paar vragen in petto hebben gehad voor de regering . Niet? Man, man, man toch.

En daar zitten Amon,leugenaar-Re en zijn 'medeleugenaars' al weken oeverloos over te zaniken.
Het ging niet over wat in De Morgen stond, maar wat in de brief van Ollie stond.

Of over de "begroting in evenwicht" van in een ander draadje.

Of over de "ik ga tot dinsdag zwijgen over die man" in nog een ander.

Fouten genoeg, die je allemaal ontkent en ontwijkt.
Jurgen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:49   #605
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het gaat al lang niet meer over Bas Luyten en er is iemand die per sé het laatste woord wil hebben. Ik zou zeggen laat hem.
We weten allemaal wie er ongelooflijk aan het kronkelen is geweest in deze draad en dat ik dat netjes heb aangetoond. Dat zal hij hieronder wellicht weer ontkennen of weer een of andere onozele repliek verzinnen maar dat kan ik mij echt niet aantrekken.

Als er nog iets gepost wordt laat het dan ontopic zijn aub. En laat de trol het laatste woord.
Sorry, te laat gelezen.

Volmondig mee akkoord.

On topic: is het de afgelopen dagen niet nogal stil geworden rond Meneer Luyten ?
Jurgen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:51   #606
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja ja bol het nu maar vlug af. Sluit de draad maar snel. Als er eentje off topic ging, dan was het uw compaan Amon, Leugenaar-Re. Wekenlang is dat kereltje komen spammen met zijn 'vragen van Olli'. Ik heb u daar nooit iets horen over zeggen. Ik heb u hem nooit horen terecht wijzen dat hij 'off topic' ging. Maar zo kennen we hypocrietje Stuyckp wel. NVA-trollen zijn voor hem altijd welkom.

Maar remember voor altijd:

Nieuws.be

Citaat:
Citaat:
vr 06/01/2012 - 07:49
Update: vr 06/01/2012 - 09:14

Europa heeft vragen bij Belgische begroting.

De Europese Commissie heeft vragen bij de Belgische begroting van dit jaar. De Commissie wil meer uitleg van ons land, anders komen er mogelijk sancties. Dat schrijft De Morgen en is intussen ook bevestigd
Het weze u een les!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 januari 2012 om 20:58.
Oud 26 januari 2012, 20:53   #607
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed, we stoppen met zagen over Bas. Over naar Bart. Verdorie, die man is zoveel vermagerd op korte tijd. Echt respect voor die man. Wat een doorzettingsvermogen! -suqar is jaloers-

Citaat:
Bart De Wever 20 kilo afgevallen

N-VA-voorzitter Bart De Wever is na een streng dieet al 20 kilo vermagerd.

'Elke kilo is moeilijker dan de vorige,' zegt Bart De Wever in Het Laatste Nieuws. Feit is dat hij er al 20 kwijt is. In Het Vlaams parlement kreeg hij daarvoor uitgebreid felicitaties van zijn collega's.

Hoeveel kilo hij woog, wil de N-VA voorzitter niet kwijt. 'Het was een morbide obesitas.'

Begeleiding

De Wever volgt het dieet onder strikte begeleiding van sportdokter Chris Goossens. Hij kan ook beroep doen op een diëtiste en een psycholoog, mocht dat nodig zijn.

Bart De Wever volgt een PronoKaldieet, waarbij hij vooral nog groenten eet. 'Dit dieet duurt twee jaar en bevat 8 fases. Ik zit nog maar in de eerste fase. Er is dus nog een hele weg te gaan. Daarom ben ik ook heel terughoudend als mensen me feliciteren. Pas als die twee jaar ten einde zijn, mogen we spreken van een succes.' (EE)
Oud 26 januari 2012, 20:54   #608
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja bol het nu maar vlug af. Sluit de draad maar snel. Als er eentje off topic ging, dan was het uw compaan Amon, Leugenaar-Re. Wekenlang is dat kereltje komen spammen met zijn 'vragen van Olli'. Ik heb u daar nooit iets horen over zeggen. Ik heb u hem nooit horen terecht wijzen. Maar zo kennen we hypocrietje Stuyckp wel.
Rustig, Het Oosten. Het is maar een dom forumpje hoor
Oud 26 januari 2012, 20:57   #609
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Om het even.
Oud 26 januari 2012, 21:00   #610
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja bol het nu maar vlug af. Sluit de draad maar snel. Als er eentje off topic ging, dan was het uw compaan Amon, Leugenaar-Re. Wekenlang is dat kereltje komen spammen met zijn 'vragen van Olli'. Ik heb u daar nooit iets horen over zeggen. Ik heb u hem nooit horen terecht wijzen. Maar zo kennen we hypocrietje Stuyckp wel.

Het weze u een les!

De EU keurde de Belgische begroting af wegens ongeloofwaardig en Olli stelde logischerwijze België voor een ultimatum: ofwel de begroting onmiddelijk aanpassen aan de normen van professionaliteit die men van een beschaafd westers land mag verwachten, ofwel een paar miljard Euro in de diepvries stoppen in afwachting van een dergelijke aanpassing. De regering koos ervoor het geld voor de arme hongerende negerkes te blokkeren en de treinen vanaf Oktober te laten stilstaan. Tenzij er magischerwijze toch in Oktober een begrotingstekort van minder dan 2.8% zou uit te bus komen. Maar daar gelooft niemand in. En ondertussen wacht de EU af tot ze een geloofwaardige begroting krijgt te zien, waar bovenop de opmerkingen van de EU ook nog rekening gehouden wordt met de groeivertraging tot 0.3% in plaats van 0.8%. Anders dreigt een boete van 700 Miljoen Euro voor de falende staat België.

Het weze u een les!

Laatst gewijzigd door fonne : 26 januari 2012 om 21:01.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 21:02   #611
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

PS: is Bas Luyten nu al omgelegd?
Oud 26 januari 2012, 21:02   #612
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die indruk krijg ik ook.
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 21:17   #613
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

De EU keurde de Belgische begroting af wegens ongeloofwaardig en Olli stelde logischerwijze België voor een ultimatum: ofwel de begroting onmiddelijk aanpassen aan de normen van professionaliteit die men van een beschaafd westers land mag verwachten, ofwel een paar miljard Euro in de diepvries stoppen in afwachting van een dergelijke aanpassing. De regering koos ervoor het geld voor de arme hongerende negerkes te blokkeren en de treinen vanaf Oktober te laten stilstaan. Tenzij er magischerwijze toch in Oktober een begrotingstekort van minder dan 2.8% zou uit te bus komen. Maar daar gelooft niemand in. En ondertussen wacht de EU af tot ze een geloofwaardige begroting krijgt te zien, waar bovenop de opmerkingen van de EU ook nog rekening gehouden wordt met de groeivertraging tot 0.3% in plaats van 0.8%. Anders dreigt een boete van 700 Miljoen Euro voor de falende staat België.

Het weze u een les!
Fok.nl (onverdachte bron)
Citaat:
De Europese Commissie heeft de Belgische begroting over 2012 goedgekeurd. Ook Cyprus, Malta en niet-euroland Polen krijgen een voldoende van de commissie. De ontwikkelingen in deze landen worden wel in de gaten houden. De begroting van Hongarije is afgekeurd. Dat meldt de Europese Commissie woensdag.
Oud 26 januari 2012, 21:25   #614
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fok.nl (onverdachte bron)
Ven de sossen-TV (bijzonder verdachte bron):

Belgian budget under closer EU scrutiny

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Claude Junker
"We will keep an eye on the budget of the member states, certainly also that of Belgium. We are looking forward to the budgetary operation in Belgium in February. At this point several temporary measures need to be consolidated by structural ones."
België is duidelijk het stoute jongetje van de EU, want de andere landen blijken wel definitief de zaakjes onder controle gekregen te hebben.
De 700 miljoen Euro boete komt eraan, en dus zullen wij mogen opdraaien voor de incompetentie van Steven van de A4tjes.

Laatst gewijzigd door fonne : 26 januari 2012 om 21:27.
Oud 26 januari 2012, 21:27   #615
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik zit eigenlijk ook met een paar bijkomende vraagjes:

1. Stel dat Steven Van Acker niet was ingegaan op de vraagjes van Olli Rehn? Zou de begroting dan ongestraft en met glans de test doorstaan hebben?

2. Is de begroting nu goedgekeurd of bijgestuurd?

3. Heeft u de brief van Olli Rehn al gelezen? Lijken me niet bepaald vragen?

brief Olli Rehn

Laatst gewijzigd door Jakko : 26 januari 2012 om 21:42.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 22:05   #616
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ik zit eigenlijk ook met een paar bijkomende vraagjes:

1. Stel dat Steven Van Acker niet was ingegaan op de vraagjes van Olli Rehn? Zou de begroting dan ongestraft en met glans de test doorstaan hebben?

2. Is de begroting nu goedgekeurd of bijgestuurd?

3. Heeft u de brief van Olli Rehn al gelezen? Lijken me niet bepaald vragen?

brief Olli Rehn
1)Dat zullen we nooit weten,maar het is best mogelijk dat de Commissie zou gewacht hebben met maatregelen tot de resultaten zouden gekend zijn van de herschikking van de begroting in februari.
2)Voorlopig goedgekeurd en licht bijgestuurd.
3)De Commissie had twijfels over de begroting. Als men twijfels heeft, stelt men zich altijd vragen. Anders heeft men geen twijfels. Het zijn natuurlijk geen kleine vraagjes van Vraag1,2,3,enz. Maar wel over de algemene teneur en doelstellingen van de begroting. Daarom heeft Van Acker uitleg moeten verschaffen hoe de regering dacht dat allemaal te gaan oplossen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 januari 2012 om 22:06.
Oud 26 januari 2012, 23:12   #617
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het slechtste wat de N-VA nu kan overkomen is dat Bas werkelijk vermoord wordt. Alle ogen worden dan op de N-VA gericht.
Hier haalt ge inderdaad een hele geruststelling voor Bas aan.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 23:14   #618
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oosten/Het System Bekijk bericht
1)Dat zullen we nooit weten,maar het is best mogelijk dat de Commissie zou gewacht hebben met maatregelen tot de resultaten zouden gekend zijn van de herschikking van de begroting in februari.
Compleet fout. Dit is wat Olli Reyn hier officieel over heeft gecommuniceerd:

Citaat:
Against this background, as the first-best solution, if the Belgian Government were to adopt in the
coming days measures of a structural nature amounting to at least 0.3-0.5% of GDP (about EUR 1.2 to
2billion), this would allow us to conclude for the moment, and based on the Commission
services Autumn forecast, that Belgium has undertaken the required fiscal effort, resulting in a deficit
below 3% of GDP in 2012.
Should the actual adoption of measures not be possible at this stage, as an alternative I would be
prepared to consider the creation of a budgetary reserve of the above-mentioned size by freezing (at
least temporarily) some additional budgetary expenditure in the 2012 budget. This would allow the
government to either use some of this budgetary reserve or to replace it by other consolidation
measures in the context of the February "budgetary control" exercise. It would of course be important
that the use of this reserve is limited, for instance by establishing a rale that it can only be used if the 1
October EDP notification to the Commission shows a deficit of at most 2.8% of GDP.
Citaat:
Rekenfoutjes ten belope van meer dan 1,3 miljard en ijskoude bevriezingen.

Citaat:
3)De Commissie had twijfels over de begroting. Als men twijfels heeft, stelt men zich altijd vragen. Anders heeft men geen twijfels. Het zijn natuurlijk geen kleine vraagjes van Vraag1,2,3,enz. Maar wel over de algemene teneur en doelstellingen van de begroting. Daarom heeft Van Acker uitleg moeten verschaffen hoe de regering dacht dat allemaal te gaan oplossen.
Ontwikkelingshulp bevriezen en dit pijnloze maatregelen noemen is ronduit schandalig.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 23:17   #619
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dus, Juncker stelde duidelijk dat het een "borderline" geval was en dat zonder de bijsturing er sancties zouden gevolgd zijn.
Citaat:
Er is niets bijgestuurd. De regering heeft alleen beslist vanaf oktober de negerkes te laten verhongeren en de treinen te laten stilstaan.
Over de rest zijn de welles-nietes spelletjes tussen PS en Ø-VLD al begonnen. De ene wil de mensen laten bloeden door extra belastingen, de andere door een indexsprong. gelukkig zijn ze het er over eens dat de mensen moeten bloeden. Want besparen zit er niet in met deze obesitas-regering. Oh ja en Maggie wil nog wat extra budget.
Citaat:
Als ik aan u de vraag stel of ge mij alstublieft 10 Euro wilt schenken, of dat ik u anders vermoord, hoe noem je die vraag dan?
Oud 27 januari 2012, 07:05   #620
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Compleet fout. Dit is wat Olli Reyn hier officieel over heeft gecommuniceerd:

Rekenfoutjes ten belope van meer dan 1,3 miljard en ijskoude bevriezingen.

Ontwikkelingshulp bevriezen en dit pijnloze maatregelen noemen is ronduit schandalig.
Dat is geen rekenfout. De begroting werd trouwens opgesteld mer behulp van ambtenaren-experts en gesheckt door de studiediensten van de respectievelijke partijen. En die kunnen best wel rekenen.

Rehn heeft gewoon een schot voor de boeg willen geven (niet alleen voor de boeg van België, maar ook voor deze van Polen, Hongarije, enz) omdat een begroting voor een stuk berust op schattingen. En Rehn wilde zeker zijn dat België onder de 3% tekort bleef. En dus zei Di Rupo : oké ,we leggen 1 miljard opzij, we 'bevriezen' dit bedrag zodat de Commissie content is. En de Commissie wat content en keurde de Belgische begroting (voorlopig) goed. Meer is dit allemaal niet geweest.

Volgens mij had Rehn kunnen wachten tot na de begrotingscontrole van februari en dan zijn zegje doen. Maar Europa heeft zo'n schrik gepakt de laatste maanden door de perikelen met Griekenland en Italië, enz, dat het preventief heeft willen handelen. En wellicht terecht.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 januari 2012 om 07:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be