![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Di Rupo mocht DRIE KEER 'neen' zeggen tegen telkens weer een andere nota waarvan zowat de hele Vlaamse persmeute beweerde dat die toch wel een erg evenwichtig en fraai werkstuk was geworden, en toch vinden maar héél weinig aanhangers van de 'nieuwe' federale regering dat hij daardoor eigenlijk aan de kant is gaan staan. De naïevelingen van Ecologroen! zeiden keer op keer weer 'ja' tegen álle nota's (zelfs die die nog niet eens op papier stonden), en tóch zijn ze aan de kant geschoven. Ook daar hoor je maar weinig aanhangers van de 'nieuwe' federale regering over orakelen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
War is peace, freedom is slavery, he. Nu, ik ben ook een Di Rupo aanhanger hoor. Met deze man wordt het anders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat ik u begrijp. Ik hou ook van dit land, zijn volk en zijn leiders ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heeft N-VA een bewuste keuze gemaakt: en dat is niet onderhandelen op basis van een compleet onevenwichtige nota die 100% in het nadeel van de Vlamingen was. Waarom CD&V uiteindelijk wel toegezegd heeft om daar ondanks alles toch over te onderhandelen weten we ondertussen: alle Vlamingen mogen meebetalen voor het faillissement van de keten van gokkantoren in handen van ACW.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, Caroline Gennez heeft het complot dat gesmeed werd toch zelf uit de doeken gedaan? N-VA moest eraf gereden worden, Ethias en ARCO moesten gered worden.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trek het je niet aan. De niveanen in dit topic hebben ook nog niks bijgeleerd over de Belgische politiek, zo is gebleken.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Minister-President
|
![]() Ik kom terug op het moment waarop uw staatsregime eventjes niets anders kon dan De Wever een zeer korte en zeer gecadreerde opdracht geven als « clarificateur », en hoe de Franstalige partijen daar toen tegenover stonden. Leest u even dit artikel in Le Soir van 9 october 2010 :
http://archives.lesoir.be/clarificat...09-0137X9.html Ik citeer daaruit volgende markante zinnen, en laat derhalve de tekst in de originele taal. Mijn commentaar daarbij in blauwe kleur : • Tel n’était pourtant pas le scénario vendredi matin (8 october, dus). Le Palais privilégiait la piste Vande Lanotte, encouragée par les francophones, et acceptée par le CD&V, Groen et le SP.A. Las, la N-VA pose un diktat : Bart De Wever sinon rien. Un scénario qui fait peur : tous – le Palais en premier – redoutent comme la peste que le nationaliste oriente les négociations vers un objectif sinon séparatiste du moins tellement confédéral qu’il préparerait l’éclatement du pays… Het staatsregime en de andere Franstaligen wilden helemaal niets van De Wever weten, maar konden niet anders dan hem voor de vorm één of ander « ongevaarlijk » opdrachtje gunnen… • Les francophones ne lâchent qu’�* la condition expresse que Bart De Wever soit sérieusement « cadré ». Le communiqué du Roi, exceptionnellement précis, énumère ces balises. D’abord, il s’agit d’une « mission de clarification ». Bart De Wever ne se voit pas confier un rôle d’informateur, encore moins de formateur. Le patron de la N-VA, qui, seul, remet en cause, la préformation, doit éclaircir la situation. Au fond, préciser... la position de la N-VA. Het was de expliciete eis van de Franstaligen dat het opdrachtje dat De Wever kreeg strikt werd ingekaderd, want ze wilden absoluut niet dat hij aan zet kon komen. De reden ligt voor de hand : ondanks hun verklaringen in de pers dacht geen haar op hun hoofd er aan om ooit met hem en zijn N-VA een coalitie te vormen ; toen al niet, en nadien uiteraard evenmin. Mag ik er aan herinneren dat we hier spreken over de grote winnaar van de verkiezingen, en veruit de grootste partij van het land : deze mocht NIET aan zet komen ! Het enige wat De Wever van het regime en de andere Franstaligen mocht doen was de visie van de N-VA preciseren. Dat is wat hij middels zijn nota van 17 october heeft gedaan, maar die werd reeds bij voorbaat afgeschoten (zie verder)… • Ensuite, pas question d’ouvrir le jeu aux libéraux. Le communiqué du Palais est on ne peut plus clair l�*-dessus : Bart De Wever ne doit prendre langue qu’avec les sept partis �* la table. Pas non plus de page blanche. Six partis ont expliqué au souverain qu’il était inimaginable voire suicidaire de jeter �* la poubelle tous les accords engrangés. La feuille de route que le Palais impose �* Bart De Wever est très précisément celle qu’avait imaginée et suivie Elio Di Rupo pendant la phase de préformation ! De « opdracht » was zò strikt, dat De Wever van het regime en de andere Franstaligen zelfs niet met de liberalen mocht praten (al hebben ze dat nadien wel degelijk zelf gedaan !). De Wever moest zich houden aan de « feuille de route » van Di Rupo : over enige vrijheid van handelen gesproken ! Toen reeds was zonneklaar dat Di Rupo en niemand anders een coalitie zou vormen met wie hij wilde. • A peine ces communiqués envoyés, un autre (en néerlandais) parvient �* certaines rédactions, aussitôt relayé par l’agence Belga. Du classique : « Bart De Wever a accepté la mission que lui a confié le Roi », « il souhaite exercer sa mission dans la discrétion ». Puis un rappel : « la mission se limite aux sept partis ». Le patron de la N-VA a donc bien intégré les limites fixées par le Roi : pas de libéraux �* l’horizon... Sauf que, la phrase suivante cultive l’ambiguïté... Elle sème le trouble, l’inquiétude, voire la colère dans les autres états-majors. « Le clarificateur est toutefois libre de consulter qui il veut dans le cadre de sa mission. » Stupeur. Selon nos informations, Bart De Wever aurait expressément demandé, avant d’accepter sa mission, s’il pouvait consulter des experts, en dehors des partis. Une demande acceptée, d’autant que l’une de ses missions est de « clarifier les conséquences » de la révision de la loi de financement. Ce qui peut nécessiter, bien évidemment, de solliciter l’expertise de la Banque nationale ou d’économistes... De Wever moest zelfs beleefd aan het staatshoofd vragen of hij experten mocht consulteren « en dehors des partis »… • La présidente du CDH nous a confié ces commentaires �* chaud vendredi soir. Ils sont empreints de méfiance. Joëlle Milquet met la N-VA au pied du mur. Bart De Wever envoie tout le monde promener lundi, et le vendredi il est promu… Drôle de façon, non ? Promu ? Ce n’est pas le terme. Mon sentiment est le suivant : nous, au CDH et les trois partis francophones, nous restons tout �* fait disponibles pour un accord équilibré, mais, franchement, il faut un changement d’attitude en face. Changement d’attitude ? Dites… On n’arrivera �* rien si il n’y a pas un changement d’attitude de la N-VA, qui doit faire preuve de respect vis-�*-vis des francophones, vis-�*-vis de leurs attentes, leurs demandes. Egalement : elle doit respecter les règles classiques d’une négociation, les codes, les conventions. Zonder enig dralen lieten de Franstaligen (zeg maar Di Rupo en de PS, bij monde van hun slaafje Milquet) hun zeer groot wantrouwen tegenover De Wever kennen (hij was op dat ogenblik nog niet eens aan zijn opdracht als « clarificateur » begonnen…). Zij geven duidelijk te kennen dat de N-VA « doit faire preuve de respect vis-�*-vis des francophones, vis-�*-vis de leurs attentes, leurs demandes. Egalement : elle doit respecter les règles classiques d’une négociation, les codes, les conventions »… Lees : De Wever en de N-VA moeten precies doen wat de Franstaligen willen, of zij kunnen de pot op. Voor zover nog nodig maakte dit voor elke neutrale waarnemer duidelijk dat de Franstaligen totaal geen zin hadden in een samenwerking met De Wever, en vast van plan waren om zijn “opdracht” te doen mislukken. Zijn nota van 17 october 2010, die onder de vorm van een compromistekst aangaf tot welke toegevingen de N-VA eventueel bereid was, werd derhalve meteen van tafel geveegd. Ik zeg u : zelfs als de sprekende inhoud van die nota de tekst van het Belgisch volkslied in de drie landstalen ware geweest, zou hij hoe dan ook afgeschoten zijn geweest. De rest van het verhaal kent u : uiteindelijk vormden de Franstalige partijtjes, na pressie op de CD&V en op de voorheen vermaledijde liberalen (waarmee De Wever zelfs NIET had mogen praten) een coalitie zonder de N-VA. Wie er van uit gaat dat dit toeval is, en/of wie het regime-verhaaltje gelooft als zou De Wever « niet gewild hebben» is bijzonder lichtgelovig…. Laatst gewijzigd door Gwylan : 10 april 2012 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U begrijpt het niet. Gennez wordt algemeen zo'n beetje als de minst bekwame en minst betrouwbare politieke figuur van de afgelopen decennia beschouwd. Haar optreden in de pers was slechts een rookgordijn en maakt als dusdanig deel uit van het echte complot... U bent niet erg thuis in complottologie hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu de onbeantwoorde vraag blijft waarom de N-VA nooit heeft aangestuurd om de rol van de Koning in de formatie niet te laten vervangen door een internationaal bemiddelaar. De uitwerking van de plannen van de bijzonder financieringswet door experten is er achteraf toch gekomen onder de high level groep onder supervisie van het olijke duo en is daarna verder gegaan onder bemiddelaar Johan Van De Lanotte en daarna Wouter Beke.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sta ik een ideologie voor? Welke?
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees zelf eens de teksten aan die U aanhaalt. Daar kan je uit afleiden dat ze zeer goed op de hoogte waren en er niets was dat hun bij verrassing had genomen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Minister-President
|
![]() U mag gerust suggereren dat ik de teksten die ik aanhaal niet goed heb gelezen, of ze zelfs – zoals u voorheen reeds diverse keren deed – niet begrijp. Als het om teksten in het Nederlands gaat kunt u daarbij hopen een zweem van geloofwaardigheid op te wekken, maar ditkeer hebt u het ongeluk dat het om teksten gaat die in mijn eigen taal zijn gesteld. Uw argument raakt derhalve kant noch wal, mijnheer ViveLaBelgique. Een andere keer beter, misschien…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En tenslotte : een ernstige discussie - waar dan ook - neem ik inderdaad ernstig. Wil mij dat vergeven. Laatst gewijzigd door Gwylan : 10 april 2012 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |