![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Savatage;6126057]http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...-in-eigen-land
Citaat:
En als het dan toch zo'n goed ontmoedigingsmiddel is; laten we het dan ook invoeren bij mensen die alcohol, tabak, medicijnen, messen, zware wagens, luide autoradio's ofzo aanschaffen. Citaat:
"Er is een beetje goed nieuws! Hoera!! Als we nu onze ogen sluiten voor alle negatieve gevolgen kunnen we onszelf wijsmaken dat we goed bezig zijn!!" Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 15 mei 2012 om 08:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een theorie die al sinds jaren verworpen wordt hoef je niet te interpreteren. Ze klopt gewoon niet.
En wil je nu aub eens een link posten waar aangetoond wordt dat die stepping stone theorie wel werkt? Ik vraag er ondertussen al ongeveer een week achter. Ook je bewering dat er sneller van cannabis naar harddrugs overgestapt wordt dan van een pint naar sterke drank heb ik je nog nergens zien staven. Citaat:
Jij geeft echt niet op eh? Geef nu eens een link die je gelijk geeft? Een link die bewijst dat cannabisgebruik leidt tot harddruggebruik. En eentje die tegelijkertijd bewijst dat dat niet opgaat voor alcohol. Ik heb mijn werk al gedaan. De links die jou theorie ontkrachten heb ik al gegeven. Zonder dat je er al commentaar op hebt gegeven. En jou eigen geblaat moeten we maar voor waarheid aannemen zonder dat je dat ook maar 1 keer hebt aangetoond met een degelijke bronsvermelding. Om het met je eigen woorden te zeggen; Citaat:
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt ook het persoonlijke aspect. De ene mens reageert anders op een drug dan een andere, zo kan de ene persoon een paar pintjes drinken en is hij "plezant" en doet hij dus niemand kwaad terwijl de andere evenveel gedronken heeft en agressief begint te worden, wat een probleem is voor de mensen rond die persoon, familie in de eerste plaats. Het eerste is geen maatschappelijk probleem, het andere is dat wel. moeten we daarom iedereen verbieden om alcohol te drinken? op zich is dat een legitieme vraag, er zijn meer mensen die lijden onder een alcoholverslaving dan mensen die onder een wietverslaving lijden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werd in het begin van deze draad al te vaak aangehaald. Bv. door jou link destijds naar Google Afbeeldingen zoekterm 'drugs users'.
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we afspreken dat jij de volgende week probeert om Savatage zo ver te krijgen dat hij die links even wil posten. Ik probeer hem ook al een hele week zo ver te krijgen. Tevergeefs. Blij dat iemand anders het even van me overneemt. ![]()
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaalde wetgeving is er gekomen ten gevolge van die problemen, niet omgekeerd. In een bepaalde periode zijn drugs zelfs zo veel ingevoerd speciaal om maatschappelijke en economische problemen te doen ontstaan door landen die ons niet zo vriendschappelijk gezind waren. Het zorgt ook voor zo een soort "ieder doet wat hij zelf wil" moraal en verhaal. Bijna alle gasten die ooit voor mij gewerkt hadden namen met geregelde tijdstippen wel iets in. Ik was daar tolerant in; dat was hun privé immers. Maar ik heb me dat achteraf wel serieus mogen beklagen. Al die gasten zijn inmiddels gescheiden, berooid, werkloos, nog steeds verslaafd, soms in de cel zittend nu, marginaal...en al zulke fraaie zaken. Maar vroeger vonden ze van zichzelf wat jij er ook van vind. Nu zo niet meer. Je doet er mee wat je zelf wil, maar de ééne deur na de andere zal voor je dichtgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog even kort; -Na de drooglegging bestond het probleem dat velen overgeschakeld waren van alcohol (wat immers verboden was tijdens de drooglegging) naar cannabis. Om, na de drooglegging, de mensen terug zo ver te krijgen over te stappen op alcohol (waar immers taksen op geheven werden) werd cannabis verboden (omdat daar geen taksen op geheven werden). -Grote chemische bedrijven zagen (terecht) in hennepvezels een te duchten concurrent voor hun nieuw ontwikkelde kunststofvezels. Indien hennep toen niet verboden zou zijn geweest droegen we nu waarschijnlijk nog steeds (nagenoeg onverslijtbare) jeansbroeken van hennepvezels, maar zou Dupont bv nooit zo groot geworden zijn als ze nu zijn. De natuurlijke concurrent van hun eigen product in de ban slaan, dat was de reden waarom zo'n bedrijven gigantische bedragen betaalde aan anti-hennep lobby-isten. Met succes overigens. Ik daag u uit om mij de landen te noemen waar cannabis verboden is geworden om gezondheidsredenen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus als het bij al uw gasten dan toch zo ernstig mis gelopen is vrees ik dat jij pech hebt gehad bij het aanwerven van uw volk. Ofwel zaten ze aan veel zwaarder spul dan cannabis.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 15 mei 2012 om 08:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Gouverneur
|
![]() Ik begon uw frustraties te delen. Ofwel heeft hij een degelijke bron om zijn uitspraken mee te staven en dan kan de discussie weer verder, ofwel blijven we gewoon doorploeteren op basis van vage verhaaltjes en uitgestorven mythes...
Laatst gewijzigd door captain jack : 15 mei 2012 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ja, als je eenmaal uit bent op de destructie van uw samenleving dan zijn correcte info en nauncerende visies niet langer gewenst dan is het wij tegen zij en zij (zoals u uit de aangereikte 'voorbeelden' kunt halen) zijn altijd slecht.....
![]() |
![]() |
#611 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zolang mijn deur maar open blijft ben ik content. Onverdraagzame angstigen die houden hun deur sowieso niet open.
![]() |
#612 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger was er geen wet en was de overlast zo enorm en zelfs dodelijk dat er een opiumwet is gekomen. Immers iedereen lag opium te roken dat het een lieve lust was. Vandaar de naam; opiumwet. En een drooglegging van alcohol dat moet dan in Amerika zijn waar je op doelt, want nergens anders weet ik van een drooglegging. Citaat:
Ik zie vrouwen geen pantys van hennep leuk te vinden. Maar dat is misschien mijn persoonlijk gedacht. In elk geval het slaat nergens op. Jute is ook oersterk, een jeans van jute heb ik ook nog niet gezien. Maar soit misschien een gat in de markt? Citaat:
Citaat:
Er zijn immers diplomatieke en naar het schijnt vriendschappelijke betrekkingen tussen landen. Je zal er dus ook geen vinden dat dit samen met de propaganda van het communistisch rode boekje kwam. Je kan misschien één en ander terug vinden onder "koude oorlog" en zo. Het westen saboteerde de communisten zoveel als ze konden, o.a. door daar propaganda tegen het bewind zoveel mogelijk te verspreiden. En de communisten saboteerden het westen zoveel mogelijk. O.a. door bv het rode boekje wat nogal populair was bij ons zelfs en drugs. Beiden met de bedoeling zoveel mogelijk economisch en maatschappelijk schade aan de ander toe te brengen. Mao heeft naar het schijnt ongeveer 6,5 miljard van dat boekje in meer dan 100 landen verspreid. En de toenmalige "intellectuelen en filosofen" smulden er van. En anderen moesten maar mee genieten met hun, liefst met wat joints en zo. Maar je moet dat eens zelf uitzoeken. Citaat:
Citaat:
Zie onderstaande sollicitatie Citaat:
Laatst gewijzigd door Mambo : 15 mei 2012 om 18:27. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goei plan! Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Trek het in het belachelijke zo hard je wil, hennep is en blijft een uitstekend alternatief voor kunststofvezels. En dat maakte de fabrikanten van die kunststofvezels meer dan zenuwachtig. Of men van die vezels nu jeansbroeken, touwen of nog iets anders wilde maken is compleet naast de kwestie. Citaat:
Citaat:
Mag ik u tussen haakjes nomineren voor de grappigste zin van deze maand; Citaat:
Citaat:
Ma soit; vorige post was je nog compleet tegen "ieder doet maar op", enkele lijnen verder is het "mij niet gelaten"... Tsja, de wind kan ook soms snel draaien eh? Citaat:
En maak je niks wijs; het was geen sollicitatie hoor. Overigens; wat maakt mijn mening als gebruiker minder dan de mening van een niet gebruiker?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 16 mei 2012 om 06:52. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu hou ik er hier mee op.
Ik krijg al enkele dagen geen steekhoudende argumenten meer tegen cannabisgebruik of voor de wietpas. Er wordt enkel nog maar wat in't rond geleuterd. Bronnen voor het in-het-wilde-weg-gelul zou ik zelf moeten zoeken en de bronvermeldingen die ik zelf bij mijn argumenten geef worden continu genegeerd. Kortom; er is de laatste jaren niks veranderd aan mensen die anti-cannabis zijn. Veel succes nog hier!
![]() |
#615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat maakt je onbetrouwbaar. Hetzelfde zag ik bij al mijn ex drug gebruikende ex werknemers. Ze maken u maar wat wijs en als je er niet op ingaat ben je de boeman. µ Hetzelfde op uw vorige post. U klets er maar wat op los van droogleggingen, vezels en vergelijkt synthetisch met natuurvezels en blabla... En ja patat, meneer wordt niet gevolgd en voila het is de ander zijn schuld! Komt van de wiet jong. Laatst gewijzigd door Mambo : 16 mei 2012 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Besluitend kunnen we concluderen dat de wietpas onze samenleving weer ernstige klappen toedient.
Winnaars op korte termijn zitten bij politici die stemmen halen uit het angstig maken van hun bevolking, winnaars op lange termijn vind je bij criminelen die hun inkomsten zien verhogen. Verliezers al de rest. Proficiat beste verkozenen wederom hebt u getoond wie u vertegenwoordigd.
![]() |
#617 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() verstandige mensen weten tenminste wanneer ze iets bij te dragen hebben aan een conversatie, en wanneer ze gewoon hunne mond moeten houden omdat er toch niets zinnig uit gaat komen.
zelfkennis dus, en gij hebt nog een lange weg te gaan mambo
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen boeman. Behalve wie hun gelijk geeft, dat zijn verstandige mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee is dat al ooit eens opgekomen bij u of iemand anders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en gezien verstand met de jaren komt, komt het misschien ooit wel goed met je ik duim alvast voor je
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |