Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2013, 19:53   #601
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Met alle respect, maar een sprankeltje, slechts een minieme fractie begrijpen van wat exodus hier uitlegt, het gaat echt niet hé.
Het is echt zoals ik zeg, jullie zijn er niet rijp voor.
Spijtig.
Ik begrijp het probleemloos. Ik geloof het gewoon niet.

Of heb jij misschien een manier om dat alles op een ondubbelzinnige manier te bewijzen ? Of moeten we het geloven omdat Exodus dat zegt ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 20:15   #602
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Met alle respect, maar een sprankeltje, slechts een minieme fractie begrijpen van wat exodus hier uitlegt, het gaat echt niet hé.
Het is echt zoals ik zeg, jullie zijn er niet rijp voor.
Spijtig.
Jij kan niet begrijpen dat ik het begrijp, want je bent nog niet rijp genoeg voor dat soort begrijpen in 't kwadraat.
Voor mijn interpretatie van jouw 'ideeën' ben je ook nog niet ver genoeg gevorderd.
Had je die mogelijkheid zelfs nog maar overwogen?

Maar er bestaat een hulpmiddel om tot inzicht te komen.
Ik gebruik het zelf ook nog af en toe.

Op deze topic sloeg mijn apparaatje bijna tilt.

Ik kan het je ten zeerste aanraden.
Misschien verheft het je uit de poel van obscurantistische nonsens, en geniet je ooit samen met mij van het vriendelijke licht van rede, logica en waarheid.
Altijd welkom om mijn pad te delen.
Oud 24 juli 2013, 20:57   #603
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is anders. Onze gedachten bepalen grotendeels onze realiteit. Dus als jij gelooft dat een bepaald amulet zal werken, dan zal dit ook zo zijn. De kracht zit in je gedachten, niet in het amulet. Omgekeerd, als je sterk geloofd in vrijdag de 13de, dan zal je die dag ook meer ongeluk hebben. We dragen zelf bij tot de creatie van onze realitiet met wat we geloven.

Omgekeerd zijn er wel bepaalde zaken die werken. Het dragen van bepaalde kristallen bijvoorbeeld kan beschermend werken. Die kristallen hebben hun eigen energie die bijdragen tot je aura. Het werkt, of je het nu gelooft of niet. Als je er niet in gelooft zal het nog werken, maar minder dan dat je er wel in gelooft.
Werkt allemaal voor geen meter.
Telkens ik een schoon madam zie denk ik er heel erg sterk aan dat ze aan mijn pik gaat zitten.
Pff...komt dus niet uit he!
Oud 24 juli 2013, 21:14   #604
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Werkt allemaal voor geen meter.
Telkens ik een schoon madam zie denk ik er heel erg sterk aan dat ze aan mijn pik gaat zitten.
Pff...komt dus niet uit he!
Zoals ik zeg... we co-creëeren de realiteit. Blijkbaar zijn er weinig madammen die denken aan jouw pik te zitten.
Oud 24 juli 2013, 21:18   #605
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik zeg... we co-creëeren de realiteit. Blijkbaar zijn er weinig madammen die denken aan jouw pik te zitten.
Neen je hebt gezegd "we beleven wat we denken".
Ik zeg dat we "denken dat we wat gaan beleven"...
Oud 24 juli 2013, 22:30   #606
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Heeft het wel zin om logica proberen te verbinden aan parapsychologie,wie weet zijn wij maar microben op de long van een reus,natuurlijk kan je veel vertellen over wat de wetenschap ontdekt heeft,maar er alles mee uitleggen kan je niet.
Wij komen niet verder dan wat in de ruimte turen en daar ons wetenschappelijk verhaal rond te doen,wat komt er buiten de grenzen van "het heelal" waarom zijn we hier,we weten zelfs niet of onze hersenen de computer zijn van ons lichaam en/of dat ze geleidt worden door een ziel die bij dood het lichaam kan of zal verlaten,wij stellen ons dingen voor,maar kunnen ze niet ontcijferen.
Een ding weet ik,wat is het nut van hier te zijn en te leven en te werken en ons voort te planten als we niet kunnen geloven in een entiteit die de ziel heeft geschapen.
We leven op een planeet die uiteindelijk dood zal gaan door het uitdoven van de zon,en zelfs als we tegen die tijd een andere leefbare wereld zouden vinden zou die op termijn ook weer vergaan,dus een supernova heeft ons geschapen, en ofwel verwijderen planeten zich verder van mekaar,of ze trekken op termijn terug aan en er komt een volgende oerknal!
Dat op zich is al zo wonderbaarlijk dat het een mirakel is dat we er zijn,en zij die in god geloven zullen dit aan hem toedichten,zij die niet geloven zullen spreken van evolutie,is het dan uitgesloten dat evolutie kan gekoppeld worden
aan een geestelijke kracht een soort schepper of god?
Of zijn wij hier geplaatst als planeet vreters,om de boel naar de vaantjes te helpen,wel dan zijn we goed bezig!
Oud 25 juli 2013, 07:00   #607
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Heeft het wel zin om logica proberen te verbinden aan parapsychologie,
Tot hiertoe heeft het inderdaad nog niet veel zin om enige logica aan het paranormale te verbinden.
In gecontroleerde testomstandigheden blijkt alles te herleiden tot fictie, onzin, en bedrog.

Citaat:
natuurlijk kan je veel vertellen over wat de wetenschap ontdekt heeft,maar er alles mee uitleggen kan je niet.
De wetenschap erkent dit ook, en gaat verder met haar objectieve zoektocht naar de waarheid.
Op een paar fraudeurs na zoals onlangs bleek.
Die worden dan ook onherroepelijk de deur gewezen.

Citaat:
wat komt er buiten de grenzen van "het heelal"
De rest van het heelal.

Citaat:
waarom zijn we hier,
Moet er echt voor alles een reden zijn?

Citaat:
we weten zelfs niet of onze hersenen de computer zijn van ons lichaam en/of dat ze geleidt worden door een ziel die bij dood het lichaam kan of zal verlaten
De eerste optie lijkt al duizenden jaren door de feiten bevestigd te worden.

Citaat:
Een ding weet ik,wat is het nut van hier te zijn en te leven en te werken en ons voort te planten als we niet kunnen geloven in een entiteit die de ziel heeft geschapen.
Nogmaals: moet er echt voor alles een reden zijn?
Soms moet je je gewoon neerleggen bij de zinloosheid van iets.

Je kan bijvoorbeeld alles bekijken als een prachtig toeval, een opportuniteit om je te vermaken, een schitterend doch nutteloos cadeau waar je mee mag doen wat je wil.
Je mag het laten liggen, het oprapen, je ermee amuseren, je eraan ergeren, het weer weggooien, want jijzelf bent de enige zingever van dat alles.
Als je het wil.
Alles kan, niets hoeft, want er is geen uiteindelijke hogere zin, noch hogere zingever.
Oud 25 juli 2013, 08:29   #608
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Er moet geen reden zijn, maar observatie van een aantal feiten toont aan dat dit wel zo is.

Neem bijna dood ervaring. Bijna zonder uitzondering worden alle personen die een bijna dood ervaring hebben meegemaakt, omringd door een wezen van licht die hun vraagd wat ze geleerd hebben in dit leven tot nu toe, en ze krijgen een overzicht van hun leven.

We hebben dus iets te leren. Wat wil dit zeggen? Dat een van de doelen de groei van ons bewustzijn is. We zijn allemaal zielen die op ons eigen spritiueel pad zijn, allemaal zielen die verder groeien. Je mag dit ontkennen, je mag zelf beweren dat ze ziel niet bestaat, het is zo. Zonder uitzondering.

Als we blijven groeien, dan gaan we uiteindelijk het mens zijn loslaten, maar we zullen heel veel geleerd hebben.

Hier een gechannelde tekst van een eniteit die het "mens zijn" al lang achter zich gelaten heeft, en wat het voor hun betekent heeft:

Citaat:
We speak to humanity yet we are not human. We are known by the name Alexander, yet this is a label affixed by our host, Ramón Stevens, to render us comfortably familiar. In truth we are beyond gender, beyond name, beyond human definition. We are spirit, a pool of consciousness beyond the space-time framework of your experience. Yet we carry vital memories of human life, of the struggles and triumphs marking human experience, for within our pool live the soul fragments of hundreds of human incarnations. These blended fragments form a rich treasury from which we draw when addressing ourselves to your personal and collective struggles toward happiness and fulfillment.

One soul fragment was a young widow raising her small children in an age of famine and ceaseless war, whose youngest child sprang from the seed of a brutal passing soldier. From this lifetime we learned tenacity: how an indomitable will, forged in fierce maternal love, stymied death's ceaseless threats to snatch away her beloved brood; and how love conquered even the shame and loathing engendered by the savage genesis of her youngest child.

A volatile but loving marriage taught one fragment the value of compromise and the rewards of tenaciously struggling to synthesize two disparate souls into a lasting marital union. Dishes and furniture may have flown, but beneath the daily tumult lay an unshakable commitment to, and respect for, one another. This commitment has served us well, for the husband in that lifetime is now the human host through whom we speak, while the wife remains a vital element of our pool of consciousness. It is this bond, forged millennia ago, that our present—admittedly unusual—relationship has arisen.

We have long since completed our earthly cycles, the lessons to be gained through animating offshoots of human, animal, and vegetative life. In our present environment we are both student and teacher. We study the larger systems of which human life on planet Earth is but a small fraction; we explore the creation and dynamics of entire universal systems, the one you know and others beyond your imagination. We are a teacher in your realm and others, guiding the denizens of diverse systems to a deeper comprehension of their realities, urging them to transcend the self-imposed limits of their sense and conscious minds; to become active creators of their experience. Our guidance ranges from subtle whispers echoing softly in the dream state to direct, open delivery of lessons in written and verbal form.
Oud 25 juli 2013, 22:25   #609
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe heeft het inderdaad nog niet veel zin om enige logica aan het paranormale te verbinden.
In gecontroleerde testomstandigheden blijkt alles te herleiden tot fictie, onzin, en bedrog.

De wetenschap erkent dit ook, en gaat verder met haar objectieve zoektocht naar de waarheid.
Op een paar fraudeurs na zoals onlangs bleek.
Die worden dan ook onherroepelijk de deur gewezen.

De rest van het heelal.

De eerste optie lijkt al duizenden jaren door de feiten bevestigd te worden.

Nogmaals: moet er echt voor alles een reden zijn?
Soms moet je je gewoon neerleggen bij de zinloosheid van iets.

Je kan bijvoorbeeld alles bekijken als een prachtig toeval, een opportuniteit om je te vermaken, een schitterend doch nutteloos cadeau waar je mee mag doen wat je wil.
Je mag het laten liggen, het oprapen, je ermee amuseren, je eraan ergeren, het weer weggooien, want jijzelf bent de enige zingever van dat alles.
Als je het wil.
Alles kan, niets hoeft, want er is geen uiteindelijke hogere zin, noch hogere zingever.
Alles kan, het kan zelfs dat er uiteindelijk wél een hogere zin is voor ons bestaan hier op aarde.
Het is niet omdat jij je dat niet kunt inbeelden dat het niet waar is.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 00:41   #610
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Alles kan, het kan zelfs dat er uiteindelijk wél een hogere zin is voor ons bestaan hier op aarde.
Het is niet omdat jij je dat niet kunt inbeelden dat het niet waar is.
De dag dat ik me baarlijke bullocks, afgrijselijke afzeik, en ongelofelijke onzin begin in te beelden,.... Geef me dan alsjeblief een spuitje of een duwtje uit het raam. Ik schrijf wel op een briefje dat het per ongeluk is gegaan(vrij naar Yevgeni)
Oud 26 juli 2013, 08:17   #611
exodus

Standaard

Citaat:
De dag dat ik me baarlijke bullocks, afgrijselijke afzeik, en ongelofelijke onzin begin in te beelden,.... Geef me dan alsjeblief een spuitje of een duwtje uit het raam. Ik schrijf wel op een briefje dat het per ongeluk is gegaan(vrij naar Yevgeni)
Er is een hogere zin voor het bestaan. Zelfs jouw huidige leven heeft een zin, voor jezelf, voor je ziel. Niettegenstaande wat jij gelooft, je bent hier voor een reden. Dit kan persoonlijk zijn, tegenover anderen, tegenover de maatschappij. Meestal een combinatie van factoren.

De meeste mensen waarmee je close bent in je huidig leven heb je vrijwel zeker gekend van vorige levens. Dit is meestal zo. De reden dat we het niet herinneren is omdat het ons niet zou beïnvloeden.

Je hogere zelf, je ziel, gaat je niet verplichten te geloven in al dat. Ieder leert op zijn eigen tempo. Maar het is een realiteit. Iedereen bevindt zich op een punt van evolutie die voor hem het beste past op dat moment.
Oud 27 juli 2013, 17:02   #612
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een hogere zin voor het bestaan.
Says who?
Oud 27 juli 2013, 18:44   #613
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

ipv welles nietes kan je ook hier eens een poging doen om na te gaan wie talent heeft dat betekenisvol is?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=189675
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 09:46   #614
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat jij gehypnotiseerd bent door de overheid. Je bent niet bij machte om de waarheid te zien, om objectief te oordelen over wat uw ogen te zien krijgen, en wat uw oren horen.
Begin al eens met uwen TV af te zetten, en laat de gazet links liggen. Dénk met uw eigen brein, of op zijn minst, probeer het , zonder vooroordelen.
http://izitrue.blogspot.fr/2008/12/m...e-door-tv.html
Citaat:
massahypnose door TV

We zijn het zo gewoon gaan vinden, die TV als masterpiece, pronkstuk van je interieur. Alle meubels er om heen geplaatst zodat 's avonds (zoniet al overdag) na het eten de TV zijn rol mag spelen. Braaf gaan we zitten en tot aan beddtijd staren we gehoorzaam naar het scherm. De afstandsbediening geeft je nog een gevoel van controle, maar dat is ook maar schijn. Want alle kanalen zenden hetzelfde uit. Alle programma's in net een ander jasje. Idols komt in vele verschillende vormen, op het land, op ijs, andere presentor, ander soort dansje. Maar het komt op hetzelfde neer. Heb je meer intellectuele behoeftes en kijk je trouw naar het journaal, maak je dan ook maar geen illusies. Iedere nieuwsvariant komt met dezelfde gecensureerde items.

Nu even de subliminale boodschappen daar gelaten..hoe werkt nou de TV als hypnose tool?

Een filmpje van Steven Jacobson
"In November 1969, besloot Herbert Krugman, onderzoek te doen naar datgene wat er zich in de hersenen afspeelt als een persoon naar een televisie kijkt. Hij verzekerde zich van de medewerking van een 22 jarige secretaresse en plaatste bij haar een electrode aan de achterkant van het hoofd.

een artikel in PDF van Herbert Krugman:"The Impact of Television Advertising: learning without involvement

Vanaf het moment dat de tv aanging, controleerde Krugman de hersengolven van zijn proefpersoon. Wat hij herhaaldelijk heeft vastgesteld was dat binnen 30 seconde na het aanzetten van de tv, de hersengolven omschakelde van beta golven die aangeven dat de persoon in een alerte staat is, bewust en aandachtig voor binnenkomende informatie, naar alpha golven. Deze alpha golven staan voor een gebrek aan aandacht voor informatie, doelloos dagdromen, fantaseren en een verminderd bewustzijn.

Wanneer Krugman zijn proefpersoon vervolgens een tijdschrift kreeg om te lezen, verschenen opnieuw de betagolven. Dit gaf aan dat de "dagdroomstaat" werd vervangen door een staat van alerte aandacht.
Krugman stelt dat de TV er voor zorgt dat je contact verliest met het bewuste denken. "Je slaapt niet maar je bent ook niet wakker. het is middernacht, je staart naar de TV maar je bent niet echt in staat om hem uit te zetten. Je staart ledig en gedachteloos naar de reclameblokken. Je zet hem niet uit."

Bron: http://www.antipsychiatrie.nl/2.internetbericht.htm
En zo word jij voor de zot gehouden door de (r)overheid ( allesbehalve Super ) Staaf.
En het is hen zo goed gelukt dat je er apetrots op bent, en nog liever zou willen sterven dan ervan te genezen !!!

Laatst gewijzigd door meneer : 29 juli 2013 om 09:51.
Oud 29 juli 2013, 11:48   #615
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

*zucht*
Oud 29 juli 2013, 20:40   #616
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begin al eens met uwen TV af te zetten,
Peeeeeeut!!!!
Zero points for Meneer.
Superstaaf no tv

Masseer uw telepathische spier en waag een 2e poging.
De eerste ging echt wel heel snel de mist in.
Oud 29 juli 2013, 23:31   #617
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Peeeeeeut!!!!
Zero points for Meneer.
Superstaaf no tv

Masseer uw telepathische spier en waag een 2e poging.
De eerste ging echt wel heel snel de mist in.
Jij bent al zo goed, zo diep gehypnotiseerd dat je geen TV meer nodig hebt.
Trouwens, sta mij toe sceptisch te zijn tegenover uw beweringen. Zij zijn immers niet bewezen ? Jullie- de rationele sceptici - willen toch steeds bewijs voor �*lles ? Awel, ik ook. Bewijs mij dat je geen TV hebt ? En er nooit één gehad hebt. Uw ouders hadden/hebben er ook geen ?
Oud 30 juli 2013, 09:29   #618
exodus

Standaard

De wetenschap ontdekt met mondjesmaat wat mensen die met het paranormale bezig zijn al lang weten. De maan heeft een zeer grote invloed op ons, ook collectief.

Citaat:
Slechter slapen bij volle maan?

di 30/07/2013 - 01:08 Luc De Roy Wetenschap en mythes zijn het zelden eens, maar nieuw onderzoek laat vermoeden dat de maancyclus een invloed zou kunnen hebben op de kwaliteit van de slaap. Onderzoekers van de universiteit van Bazel in Zwitserland ontdekten dat deelnemers aan de studie, zelfs zonder dat ze maanlicht konden zien, minder diep en minder lang sliepen tijdens de volle maan dan tijdens andere maanfasen. Een intrigerend resultaat van een beperkte studie, zodat verder onderzoek aangewezen lijkt.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...729_maan_slaap
Oud 30 juli 2013, 18:04   #619
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent al zo goed, zo diep gehypnotiseerd dat je geen TV meer nodig hebt.
Zwak weerwoord.
Waarmee hypnotiseren ze me dan?

Citaat:
Trouwens, sta mij toe sceptisch te zijn tegenover uw beweringen. Zij zijn immers niet bewezen ? Jullie- de rationele sceptici - willen toch steeds bewijs voor �*lles ? Awel, ik ook. Bewijs mij dat je geen TV hebt ? En er nooit één gehad hebt. Uw ouders hadden/hebben er ook geen ?
Jou als telepaat kan ik moeilijk scepticisme toestaan.
Je kan immers inloggen met je pendel en wichelroede op mijn aura en morphisch veld.
Met jouw parabnormale gaven heb jij gewoonweg zekerheid.

Zoals de tv-kwestie weer eens aantoont lijkt het met uw gaven niet echt een hoge vlucht te nemen...
Ook wat betreft mijn visie op overheid zie je niet helder, hoewel die op deze site zonder hocuspocus kan geraadpleegd worden.

Hoewel ik tegen huiswerk ben, zou ik in jouw geval zeggen: 'Overnieuw!!'
Oud 30 juli 2013, 22:57   #620
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwak weerwoord.
Waarmee hypnotiseren ze me dan?

Jou als telepaat kan ik moeilijk scepticisme toestaan.
Je kan immers inloggen met je pendel en wichelroede op mijn aura en morphisch veld.
Met jouw parabnormale gaven heb jij gewoonweg zekerheid.

Zoals de tv-kwestie weer eens aantoont lijkt het met uw gaven niet echt een hoge vlucht te nemen...
Ook wat betreft mijn visie op overheid zie je niet helder, hoewel die op deze site zonder hocuspocus kan geraadpleegd worden.

Hoewel ik tegen huiswerk ben, zou ik in jouw geval zeggen: 'Overnieuw!!'
Ik denk niet sterke telepatische gaven te bezitten. Ik denk wél dat bepaalde mensen deze gave bezitten.
In tegenstelling tot u, die zeker en vast niet het minste of geringste spoor van telepatische gaven bezit, en die daardoor denkt dat ook anderen daar niet toe in staat zijn.
Mijn raad voor uw geval : staar wat minder naar je navel. Er bestaat nog wat anders als " super " staaf...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be