Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 oktober 2004, 22:46   #601
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zijn alle Vlaams-nationalisten het eens met die nonsens?
En, Vlaams-nationalisten, is de vraag weeral te moeilijk?
Hans1 is offline  
Oud 25 oktober 2004, 00:01   #602
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En, Vlaams-nationalisten, is de vraag weeral te moeilijk?
Vooral te suggestief, windbuil.
zorroaster is offline  
Oud 25 oktober 2004, 06:01   #603
carlos
Banneling

Standaard

Hebt U al eens in een spiegel bekeken !
carlos is offline  
Oud 25 oktober 2004, 07:42   #604
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Het Vlaams Blok heeft alleen begrip voor zijn eigen woorden en uitlatingen ! Intolerantie noemt men dat !
Wie zonder zonden is...

Citaat:
Maar ja, merendeels van de aanwezigen op dit forum zijn pubers en leden van het Vlaams Blok ofV.M.O. of T.A.K. !
Helemaal niet.

Citaat:
"Il n'y a pire sourd que celui qui ne veut pas entendre, pire aveugle que celui qui ne veut pas voir ".
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, niet?

Citaat:
Hopelijk, verstaat U Frans !
Denk u dat alle Vlaamsgezinden Fransonkundig of -onwillend zijn? (Als ik enkel voor mezelf spreek, ik ben een enorme liefhebber van Camus, Sartre, Céline en Yourcenar).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 25 oktober 2004 om 07:42.
ossaert is offline  
Oud 25 oktober 2004, 07:50   #605
carlos
Banneling

Standaard

No comment !
carlos is offline  
Oud 25 oktober 2004, 09:30   #606
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
No comment !
Echt een snedige debater, die Carlos. Dat dooddoenertje gebruikt hij meer dan bepaalde ex-premiers...
zorroaster is offline  
Oud 25 oktober 2004, 09:31   #607
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hebt U al eens in een spiegel bekeken !
Hebt u al eens een correcte Nederlandstalige zin geschreven?
zorroaster is offline  
Oud 25 oktober 2004, 10:21   #608
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
DE Bask bestaat niet, wel zijn er mannen, vrouwen, linksen, rechtsen, rijken, armen, onafhankelijkheids- en Spaansgezinden, communisten en liberalen, bejaarden en kinderen, Katholieken en vrijzinnigen,... en ieder van hen heeft nog eens een eigen persoonlijkheid ook. Nationalisme is, in deze tijd van Europese eenmaking, onzinnig.
Wat doet u dan pleiten voor een natie als België?
Oud 25 oktober 2004, 10:24   #609
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Carlos heeft op jonge leeftijd, met gevaar voor eigen leven, meegeholpen aan de bevrijding van Antwerpen. Ik ken Carlos goed, en hoe meer ik er mee spreek, hoe meer bewondering ik heb voor de heldendaden van de Belgische Weerstand.
Dat de Vlaams-nationalisten deze held nu, en ik citeer, "moordenaar", "kinderverkrachter" etc noemen zegt voor mij enorm veel over jullie ideologie.
En zijn er bewijzen van die eerste bewering?
Oud 25 oktober 2004, 10:29   #610
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Gaat gij gerust maar naar uw 'groter geheel'.

Ik daarentegen heb liever het Europa van tweehonderd democratische staten dan uw unitair Europa dat nooit democratisch kan zijn omdat het gewoonweg te groot is.

precies kleine kindjes: 'meer! Groter!'
Het zou zelfs democratischer zijn, daar het gemiddeld aantal bewoners per regio gelijker is dan het aantal inwoners per land. Dwz dat de vertegenwoordiger voor een regio meer zeggenschap zal hebben dan een uit een klein land.

Op die manier beperk je de macht van de grote Europese landen als Frankrijk en Duitsland en gaan de kleinere wat meer meeregeren.
Oud 25 oktober 2004, 10:31   #611
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zal U met een woord antwoorden Bewijzen ! Er zijn er genoeg van de houding van uw voorgangers zn vrienden. Lafheid is een van de eerste houding van het Vlaams Blok en zijn aanhangers !
Je moet jezelf niet in de slachtofferrol plaatsen, wij vroegen jou om bewijzen wie je bent. Tot op heden heb je nog niets aangebracht. Mijn vermoeden over uw echte identiteit sterkt zich met de dag.
Oud 25 oktober 2004, 10:35   #612
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok heeft alleen begrip voor zijn eigen woorden en uitlatingen ! Intolerantie noemt men dat ! Maar ja, merendeels van de aanwezigen op dit forum zijn pubers en leden van het Vlaams Blok ofV.M.O. of T.A.K. !
En bij welke mogen we jou rekenen? De pubers? De werkelozen? De ouden van dagen?

Citaat:
"Il n'y a pire sourd que celui qui ne veut pas entendre, pire aveugle que celui qui ne veut pas voir ".
Hopelijk, verstaat U Frans !
Geen probleem, begrijpt u zelf wel wat u net geschreven heeft? Mocht uw argumentatie en bewijskracht even groot zijn als uw scanderingen van zinloze one-liners, dan had u vast al meer mensen overtuigd!
Oud 25 oktober 2004, 12:20   #613
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zekers en vast waardoor al dit stomme onbegrip van de gebruikers van dit forum !
Was dat bedoelt als reactie op mijn post: Ikzelf ben geboren in 1981, véél later dus. En ik durf er voor wedden dat ge op dit forum geen enkele zult vinden die toen al leefde. ?

Citaat:
No comment !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos tweede maal
No comment !

Volhouden Carlos!
Oud 25 oktober 2004, 16:33   #614
carlos
Banneling

Standaard

Melf, U bent misschien historicus, dat blijft nog te bewijzen, maar kom waarom dan ook niet eerst de geschiedenis van het Derde Reich bestuderen, dat zou uw vlaamsgezinde overtuiging misschien wat meer tempereren. Verder, heb ik nooit beweerd dat ik "magistraat" was geweest. Wel ben ik, eind november 1944, in dienst getreden van de gerechtelijke politie en heb dan ook, vanwege de krijgsauditeur, menige dossiers van collaborateurs moeten onderzoeken ( er waren er ongeveer 300.000 voor Brussel alleen ). Ik kan U van een ding verzekeren dat onschuldige mensen door ons spoedig werden vrijgelaten maar dat verklikkers, militaire collaborateurs van de SS,de Gestapo,
de GFP en de Wehrmacht, na een grondig onderzoek, allen te beschikken werden gesteld van het militair gerecht. Geen enkel werd zonder proces gestraft. Andere hebben kunnen onderduiken in het Derde Reich in de wagens van de SS of de Wehrmacht. Verder, had de Gestapo, Louizalaan te Brussel, in september 1944, een
van hun agenten achtergelaten, een zekere Maria Poh, dewelke van haar chefs de opdracht had gekregen de belgische overheid de namen van verklikkers en collaborateurs over te maken, hetgeen, moet ik zeggen, ons werk heeft vergemakkelijk.
Dit kan historisch nagezien worden ! In november 1944 was 21 jaar oud !
Gedurend de bezetting, als lid van groep "G" ook genoemd groep "Dewez", deze laatste
zijnde in dien tijd directeur van de R.TT., heb ik, werkend in de brusselse centrale van de rue de la Paille, inlichtingen over de duitse krijgsmacht kunnen doorseinen naar
Londen. Eind 1943, heb ik moeten onderduiken daar de vijand mij zocht. In september
1944, heb ik deelgenomen aan de bevrijding van de haven van Antwerpen. Ik beschouw dit echter niet allemaal als heldendaden, simpelweg heb ik mijn plicht gedaan.
Ik ben de ironie van al die pubers beu ! Ik ben 81 jaar oud maar genoeg klaarziende om de doelen van al deze pubers tegen te werken. Hun ironie laat mij ijskoud ! LEVE BELGIE EEN EN ONVERDEELBAAR !

Laatst gewijzigd door carlos : 25 oktober 2004 om 16:37.
carlos is offline  
Oud 26 oktober 2004, 09:37   #615
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Melf, U bent misschien historicus, dat blijft nog te bewijzen, maar kom waarom dan ook niet eerst de geschiedenis van het Derde Reich bestuderen, dat zou uw vlaamsgezinde overtuiging misschien wat meer tempereren. Verder, heb ik nooit beweerd dat ik "magistraat" was geweest. Wel ben ik, eind november 1944, in dienst getreden van de gerechtelijke politie en heb dan ook, vanwege de krijgsauditeur, menige dossiers van collaborateurs moeten onderzoeken ( er waren er ongeveer 300.000 voor Brussel alleen ). Ik kan U van een ding verzekeren dat onschuldige mensen door ons spoedig werden vrijgelaten maar dat verklikkers, militaire collaborateurs van de SS,de Gestapo,
de GFP en de Wehrmacht, na een grondig onderzoek, allen te beschikken werden gesteld van het militair gerecht. Geen enkel werd zonder proces gestraft. Andere hebben kunnen onderduiken in het Derde Reich in de wagens van de SS of de Wehrmacht. Verder, had de Gestapo, Louizalaan te Brussel, in september 1944, een
van hun agenten achtergelaten, een zekere Maria Poh, dewelke van haar chefs de opdracht had gekregen de belgische overheid de namen van verklikkers en collaborateurs over te maken, hetgeen, moet ik zeggen, ons werk heeft vergemakkelijk.
Gedurend de bezetting, als lid van groep "G" ook genoemd groep "Dewez", deze laatste
zijnde in dien tijd directeur van de R.TT., heb ik, werkend in de brusselse centrale van de rue de la Paille, inlichtingen over de duitse krijgsmacht kunnen doorseinen naar
Londen. Eind 1943, heb ik moeten onderduiken daar de vijand mij zocht. In september
1944, heb ik deelgenomen aan de bevrijding van de haven van Antwerpen. Ik beschouw dit echter niet allemaal als heldendaden, simpelweg heb ik mijn plicht gedaan.
Ik ben de ironie van al die pubers beu ! Ik ben 81 jaar oud maar genoeg klaarziende om de doelen van al deze pubers tegen te werken. Hun ironie laat mij ijskoud ! LEVE BELGIE EEN EN ONVERDEELBAAR !
Ah, nu komen we ergens! Ik ben deze zaken even gaan opzoeken, en er heeft inderdaad een groep G bestaan. Of jij tot deze groep behoorde, kan ik er natuurlijk niet uit opmaken (deze groep had blijkbaar meer dan 4000 leden) maar ik wil je hiervoor het voordeel van de twijfel geven. Belgacom heeft inderdaad een technisch gebouw in de rue de la Paille, daterend van uit de tijd van de RTT, dus dat kan ook kloppen, net als de deelname van de groep G aan de bevrijding van A'pen. Het blijft echter vaag als doorslaggevend bewijsmateriaal dat uzelf hiervan deel uit heeft gemaakt.

Dat de reacties van deze "pubers" u en uw generatie koud laat, is uw goed recht. Misschien had uw generatie zich echter kunnen afvragen hoe het tot zulk een reacties is kunnen komen. Dat heeft uw generatie nagelaten om te doen. Misschien is deze generatie het eeuwige onderhandelen, compromissen, water bij de wijn doen, corrumperen, omkopen en ga zo maar door terwijl de hete hangijzers blijven bestaan beu en wilt ze verandering. Dat u dat een terugkeer naar het verleden vindt, is uw probleem, niet het onze. Dat u daarom vindt dat wij allen een bende hersenloze neo-nazi's zijn, is wederom uw probleem, niet het onze. Dat u vermoedt dat iedereen die niet volgens uw regels wil leven, automatisch een Vlaams Blokker is (geen belediging aan de Vlaams Blok leden bedoeld!), een Neo Nazi of een Communist, is uw goed recht maar tekent u enkel als een even onverdraagzaam en racistisch persoon als de bezetter die u zoveel jaren terug blijkbaar met succes hebt bevochten.
Oud 26 oktober 2004, 09:38   #616
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben de ironie van al die pubers beu !
Ironie? Verklaar u nader.

Citaat:
ben 81 jaar oud maar genoeg klaarziende om de doelen van al deze pubers tegen te werken.
Weer zo'n nonsens in de stijl van 'die jeugd van tegenwoordig'.

Weet ge wat ik daarop zeg? Die jeugd van tegenwoordig zit met de problemen opgescheept die de ouderlingen van tegenwoordig ons hebben achtergelaten. En die jeugd van tegenwoordig is de toekomst.

En voor de tienenhonderste keer, uw verhalen over de tweede wereldoorlog zijn niet van tel hier. T is goed dat ge hebt meegeholpen met ons te verlossen van de nazis waarvoor dan ook alle dank, maar dat doet absoluut niets ter zake.
Oud 26 oktober 2004, 09:48   #617
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ironie? Verklaar u nader.

Weer zo'n nonsens in de stijl van 'die jeugd van tegenwoordig'.

Weet ge wat ik daarop zeg? Die jeugd van tegenwoordig zit met de problemen opgescheept die de ouderlingen van tegenwoordig ons hebben achtergelaten. En die jeugd van tegenwoordig is de toekomst.

En voor de tienenhonderste keer, uw verhalen over de tweede wereldoorlog zijn niet van tel hier. T is goed dat ge hebt meegeholpen met ons te verlossen van de nazis waarvoor dan ook alle dank, maar dat doet absoluut niets ter zake.
Amen.
Oud 26 oktober 2004, 10:31   #618
carlos
Banneling

Standaard

U schijnt alle verantwoordelijkheid voor de huidige toestand op mijn generatie te willen plaatsen ! Dat is nu eigenlijk non-sens maar ja U zijt zogezegd de toekomst. Wij hebben wel een fout gemaakt, deze van onze kinderen slecht opgevoed te hebben door
hen te willen beschermen van hetgeen wij hadden moeten ondergaan. Wij zijn niet de generatie van superflu weelde, drugs en andere dingen. U weet wel dewelke !
carlos is offline  
Oud 26 oktober 2004, 10:39   #619
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit stukje tekst is NIET door Carlos geschreven.
OF hij is vergeten opzettelijk taalfouten te maken (dubbelnick?)
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 26 oktober 2004, 10:50   #620
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U schijnt alle verantwoordelijkheid voor de huidige toestand op mijn generatie te willen plaatsen ! Dat is nu eigenlijk non-sens maar ja U zijt zogezegd de toekomst. Wij hebben wel een fout gemaakt, deze van onze kinderen slecht opgevoed te hebben door
hen te willen beschermen van hetgeen wij hadden moeten ondergaan. Wij zijn niet de generatie van superflu weelde, drugs en andere dingen. U weet wel dewelke !
Heeft de jeugd ons een enorme staatsschuld bezorgd?
Waren er geen drugs in de jaren veertig, vijftig, zestig?
Wat is ook weer de gemiddelde leeftijd van een politieker en minister?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be