![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n 90% van de bevolking moet zich niets aantrekken van wat de Vlaming wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Everytime, de man die wegging maar terug kwam. De man van, we negeren de Vlamingen gewoon, want wij spreken Frans dus wij zijn baas.
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ben nu ook benieuwd wat 90% van de bevolking wil....
ik wacht ook op de passage in een document van de Deutsche Bank die oordeelt dat Vlaanderen beter onafhankelijk wordt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tot je dienst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
|
![]() Citaat:
It is also doubtful whether Flanders will be able to maintain the scale of its large economic lead over Wallonia in the first place Proficiat! Weeral tijdverlies met jullie verbitterde hobby ![]() hebben jullie niks beters te doen dan te hunkeren naar de hereniging van de '17 provincies'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Met een begroting nagenoeg in evenwicht en een extra aan inkomsten bij het vervallen van die transfers ten belope van bijna 5% bbp of de vermaarde 16 miljard kan Vlaanderen makkelijk zichzelf in stand houden, wat van de andere gewesten met hun begrotingsdeficieten ( Brussel nu ook nagenoeg in evenwicht met extra steun uit de zesde staatshervorming ) en het gemis aan steun uit het noorden, niet zal kunnen gezegd worden. Verder lees ik in mijn citaat: Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 20 februari 2015 om 22:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben Antwerpenaar, en heel Vlaanderen profiteert van mijn stad als economische motor. Zit ik te zagen over de transfers van Antwerpen naar de Limburg of naar West Vlaanderen? Zonder ons zitten jullie allemaal in de middeleeuwen. Krijgen wij daar een dank u voor? Noppes! Doet de Deutsche bank daar een studie over? Noppes! Antwerpen Stadstaat! En het zal rap gedaan zijn met die flauwe kul! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef u die en dan word je plots zenuwachtig en geïrriteerd en begint er zaken bij te sleuren die niets met het onderwerp te maken hebben. Heb je de machtswissel in je stad nog altijd niet verteerd? Spijtig genoeg kun jij alleen daar zelf iets aan doen. Ik kan je daar echt niet bij helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
|
![]() Citaat:
Gij begint over de transfers nadat ik een zin uit het rapport citeer met de term 'doubtful'. Dat is echt omgekeerde wereld. Voor u was deze tekst eerst het evangelie, ... en dan begint ge het zelf te ondergraven met flauwe kul argumenten over de transfers! Wat betreft mijn stad. Heel simpel: dat zijn mijn zaken. Uw stad of gemeente interesseert mij nul komma nul. Ik ben niet gediend met uw intentie proces. Als ge denkt dat ge weet wat ik verteer of niet verteer, vergist ge u schromelijk. Herderziendheid bestaat niet. En vooral, de transfers van Antwerpen naar de rest van de wereld, ook naar uw gemeente zijn reëel. Hoor ik daar een 'dank u'? Nee, natuurlijk niet. maar blijf maar staren naar mijn stad zoals konijnen naar een lichtbak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die transfers hebben alles te maken met de mogelijke onafhankelijkheid: met 16 miljard jaarlijks meer in kas kan een beleid dat nu al een begroting in evenwicht heeft in een klein land als Vlaanderen een massa dingen doen die de Vlamingen nu moeten ontberen. Met 16 miljard meer in kas jaarlijks kan Vlaanderen gemakkelijk economisch overleven. Wat je stadstaat Antwerpen betreft: zonder de parking is ze niets, kan ze nauwelijks in of uitvoeren, nauwelijks handel drijven. Dus ze heeft dat hinderlagen erg nodig om haar economische activiteit te behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Altijd leuk om discussies te vervalsen... Ook spitting image doet daar graag aan mee. In het document van DB citeert men drie studies waarvan de uitkomst in sterke mate van elkaar afwijkt. Dus citeert hij gewoon het cijfer dat hem het beste uitkomt (4,79% BBP) en baseert zijn fameuze 16 mld daarop. Dat de nationale bank tot een resultaat van 1,9% komt past waarschijnlijk niet in zijn verhaal dus dat laat hij liefst weg. Hollandse rekenkunde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
|
![]() alles wat niet in de kramen past van de Belgicisten zijn leugens of Hollands rekenkunde.
dat is dus fijntjes genoteerd. bedankt voor de mededeling Pandareus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die 1,9% bbp behelst nog nagenoeg 7 miljard en dat zijn dan berekening van een Belgisch federaal instituut dat niet met een getal zal afkomen dat te hoog, eerder met een ondergrens. Zelfs met die 7 miljard extra kan een onafhankelijk Vlaanderen een eind op weg gaan. Ook dat weet een klein kind. De realiteit ontkennen helpt daarbij niet. Ik weet dat unitaristen dat niet graag horen en liefst Belgische rekenkunde gebruiken, maar wie de waarheid onder ogen durft zien, kan niet anders dan vaststellen dat het huidige federale Belgë een rem is op de Vlaamse vooruitgang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Separatisten kunnen misschien sommige bevindingen uit de tekst mits een beetje verdraaien, 'interpreteren', uit het verband rukken, en uitvergroten, als argument gebruiken om hun splitsingsdiscours te spekken, maar een aansporing tot splitsen vindt een ernstige lezer in dat artikel niet terug. En dan nog: als het om goed beheer gaat, dan zijn banken zowat de laatsten wiens raad ik zou opvolgen...
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 februari 2015 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is nog het toppunt. Pluimen op uw hoed steken die niet van u zijn. Vergeet niet dat zonder ons u nog met 2 stenen tegen mekaar zou knotsen om vuur te maken. Hoor ik daar een 'dank u'? Nee hoor. En dan doen alsof de Walen parasieten zijn .... Citaat:
Wel, de 4 brabantse provincies mogen een speciaal statuut hebben met Antwerpen stadstaat hebben. De Vlonders en de Limburg zullen eindelijk 'geresponsabiliseerd' worden en zelf hun boontjes doppen. En 'met 16 miljard meer in kas jaarlijks kan Antwerpen Stadstaat gemakkelijk economisch overleven', om uw woorden te gebruiken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
Banneling
|
![]() Als de 'Vlonders' nog eens de Schelde afsluiten, is je Antwerpse rode dikke nek automatisch en stuk dunner, wedden?
![]() Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 februari 2015 om 10:36. |
![]() |
![]() |