Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2019, 21:59   #601
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het stoort de Belgicisten blijkbaar. Mooi

We blijven elk jaar samenkomen in gelijk welk weer, regen of grote hitte zoals vandaag, maakt niet uit.
Wie is die Snorren fuhrer?
Oud 25 augustus 2019, 22:01   #602
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wie is die Snorren fuhrer?
Laurette Onkelinx ?
Oud 25 augustus 2019, 22:05   #603
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laurette Onkelinx ?
Ik bedoel de Walhalla guy.

Oud 25 augustus 2019, 23:25   #604
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
en wie is er stoned thuis gebleven?
Zeg het maar.
Oud 26 augustus 2019, 10:45   #605
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Het was weer de hoogdag van de neo-nazi's : 'd Yserwaecke, versie 2019.

Met 3.850 waren ze blijkbaar op het feestje van de Braune Bataillonen.

Ook Pis & Vrienden was uiteraard aanwezig

De reportage daarover op het VRT-nieuws heeft 1 minuut en 6 seconden geduurd. Blijkbaar was er meer interessant nieuws.....................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 10:53   #606
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het was weer de hoogdag van de neo-nazi's : 'd Yserwaecke, versie 2019.

Met 3.850 waren ze blijkbaar op het feestje van de Braune Bataillonen.

Zijn dat neo-nazi's ??? Uw grijze massa begint al even erg "Tilt" te slaan als bij Van Ranst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:02   #607
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Er bestaan niet veel fuiven waar een een kleine 4.000 man op aanwezig is. Het feit dat je een tweejarig bericht uit de sloot haalt bewijst trouwens dat je er niet gerust in bent. Is de Ijzerwake gevaarlijk? Wanneer ik tijdens mijn ochtendwandeling geconfronteerd wordt met een bende wielerterroristen, dat is pas gevaarlijk.
Geef het maar toe,
allemaal ouderwets gedoe.
Sluit u symbolisch aan in deze bij de woorden van Hervé Villard:

https://www.youtube.com/watch?v=4TP3u0rNkys

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 augustus 2019 om 11:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:46   #608
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zijn dat neo-nazi's ??? Uw grijze massa begint al even erg "Tilt" te slaan als bij Van Ranst.
afgetrainde vlaamse kinderen! 'onze ' toekomst!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 15:40   #609
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en gij zijt weeral thuis gebleven zoals 2 jaar geleden (en ik citeer u letterlijk) omdat het 'te goed weer was'?
Je hebt je werk goed gedaan nadat je gaan grasduinen bent in de draad die panda in 2017 gestart heeft.

Alhoewel het strikt genomen je zaken niet zijn wil ik toch meegeven dat ik aan dergelijke manifestaties niet meer deelneem. Ze zijn voorbijgestreefd. Via het avondjournaal vernam ik dat de voorzitter opgeroepen heeft tot samenwerking tussen het VB en de N-VA. Om dit te vernemen hoef ik niet naar de Ijzerwake te gaan. Wel heb ik met vrienden een bijeenkomst van de N-VA meegemaakt.
Veel volk, lekker eten, 550 aanwezigen, geen toespraken, plezant dus.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 15:53   #610
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Je hebt je werk goed gedaan nadat je gaan grasduinen bent in de draad die panda in 2017 gestart heeft.
nee, man, dat heb ik nu echt onthouden. sommige posts zijn zo onwaarschijnlijk debiel dat die in mijn geheugen gegrift blijven. en ge weet zelf ongetwijfeld hoeveel onzin er dagelijks hier verkocht wordt.

Citaat:

Alhoewel het strikt genomen je zaken niet zijn wil ik toch meegeven dat ik aan dergelijke manifestaties niet meer deelneem. Ze zijn voorbijgestreefd. Via het avondjournaal vernam ik dat de voorzitter opgeroepen heeft tot samenwerking tussen het VB en de N-VA. Om dit te vernemen hoef ik niet naar de Ijzerwake te gaan. Wel heb ik met vrienden een bijeenkomst van de N-VA meegemaakt.
Ik geloof er niks van!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 16:29   #611
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het stoort de Belgicisten blijkbaar. Mooi

We blijven elk jaar samenkomen in gelijk welk weer, regen of grote hitte zoals vandaag, maakt niet uit.
WE? de groote Strijder voor de Vlaamse zak, achter zijn keyboard?

achter het toetsenboard de groote meneer uithangen , zoals alle Vlaandereen boven eikeltjes

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 26 augustus 2019 om 16:29.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 16:46   #612
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En lap, weer eens. Brengen ze toch niet weer anno 2019 een hulde aan Cyriel Verschaeve daar op de IJzerwake zekers? Jawel!

Willem Ellschot zal zich tevreden omdraaien in zijn graf.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 augustus 2019 om 16:48.
Oud 26 augustus 2019, 17:19   #613
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En lap, weer eens. Brengen ze toch niet weer anno 2019 een hulde aan Cyriel Verschaeve daar op de IJzerwake zekers? Jawel!

Willem Ellschot zal zich tevreden omdraaien in zijn graf.
Pathetisch hee ? Xeno die hier de duif probeert uit te hangen " t is lang geleden " en de neo-naziclub die maar weer eens Cyriel Verschaeve opwarmt...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 17:21   #614
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Chateau d'Yserwaecke, zeer gesmaakt bij oenologen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 17:38   #615
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pathetisch hee ? Xeno die hier de duif probeert uit te hangen " t is lang geleden " en de neo-naziclub die maar weer eens Cyriel Verschaeve opwarmt...
Ik denk dat we hier kort kunnen zijn over C. Verschaeve. Het eindoordeel komt van een Vlaamsgezinde uit onverdachte hoek, historicus, en zeer grote Verschaeve-kenner: Romain Van Landschoot. Hij is onverbiddellijk voor Verschaeve.

"Zijn ultieme biograaf, die zijn leven en werk vele jaren bestudeerde, Romain Van Landschoot, kwam tot de conclusie dat zijn literair werk in aanzienlijke mate waardeloos is geworden en dat zijn levenshouding die van een nazi was geweest."
Oud 28 augustus 2019, 10:11   #616
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nee, man, dat heb ik nu echt onthouden. sommige posts zijn zo onwaarschijnlijk debiel dat die in mijn geheugen gegrift blijven. en ge weet zelf ongetwijfeld hoeveel onzin er dagelijks hier verkocht wordt.
Okay. Indien je me nu op een rustige manier kon uitleggen waarom een opmerking over het weer maken getuigt van debiliteit zullen we een stap verder zijn. Rekening houdend met mijn leeftijd heb ik inderdaad last van de warmte gehad de laatste dagen. Vandaag gaat het beter.

Citaat:
Ik geloof er niks van!
De wraakneming die je me beloofd heb gaat verder. Ik weet dat ik de waarheid spreek en jij veronderstelt dat ik lieg, wat mijn gewoonte niet is. Soit. In dit verband wil ik verwijzen naar Het Oosten die ook scherp uit de hoek kan komen en geen vriend is van de N-VA. In de kwestie van de belgen die tijdens de oorlog in Engeland verblijven heb je forummer quercus ongemeen hard aangepakt. Ikzelf heb aan hem mijn visie over deze zaak uitgelegd en hij was grotendeels akkoord met mij. Dit is de manier om in discussie te gaan. Je visie blijven verdedigen maar je tegenstrever met een minimum aan respect behandelen. De Vlaams-nationalisten zijn geen heiligen maar ze worden regelmatig uitgemaakt als uitschot en erger. Plezant is dit niet.
Oud 28 augustus 2019, 10:18   #617
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Okay. Indien je me nu op een rustige manier kon uitleggen waarom een opmerking over het weer maken getuigt van debiliteit zullen we een stap verder zijn. Rekening houdend met mijn leeftijd heb ik inderdaad last van de warmte gehad de laatste dagen. Vandaag gaat het beter.

De wraakneming die je me beloofd heb gaat verder. Ik weet dat ik de waarheid spreek en jij veronderstelt dat ik lieg, wat mijn gewoonte niet is. Soit. In dit verband wil ik verwijzen naar Het Oosten die ook scherp uit de hoek kan komen en geen vriend is van de N-VA. In de kwestie van de belgen die tijdens de oorlog in Engeland verblijven heb je forummer quercus ongemeen hard aangepakt. Ikzelf heb aan hem mijn visie over deze zaak uitgelegd en hij was grotendeels akkoord met mij. Dit is de manier om in discussie te gaan. Je visie blijven verdedigen maar je tegenstrever met een minimum aan respect behandelen. De Vlaams-nationalisten zijn geen heiligen maar ze worden regelmatig uitgemaakt als uitschot en erger. Plezant is dit niet.
Wat wil je discussie aangaan met deze mensen; buiten hun vaststaande alwetendheid, die bij discussie onmiddellijk totaal onderuit gehaald zou worden, hebben die mensen geen poot om op te staan...
Zij hebben zelfs niet door dat ze zichzelf, inhoudelijk, voortdurend totaal tegenspreken... Maar een grote mond, dat hebben ze wel...
Zo een beetje zoals met Anuna; veel en luid toeteren om de indruk te geven dat ze met vele zijn of dat ze belangrijke dingen te zeggen hebben...
Niet naar omkijken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 10:30   #618
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we hier kort kunnen zijn over C. Verschaeve. Het eindoordeel komt van een Vlaamsgezinde uit onverdachte hoek, historicus, en zeer grote Verschaeve-kenner: Romain Van Landschoot. Hij is onverbiddellijk voor Verschaeve.

"Zijn ultieme biograaf, die zijn leven en werk vele jaren bestudeerde, Romain Van Landschoot, kwam tot de conclusie dat zijn literair werk in aanzienlijke mate waardeloos is geworden en dat zijn levenshouding die van een nazi was geweest."
Uiteraard, Verschaeve was een kind van zijn tijd.

Dat was niet verboden hoor.
Oud 28 augustus 2019, 10:38   #619
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wat zijn literair werk betreft heeft R. Van Landschoot ongetwijfeld gelijk. Weinigen hebben zijn werk gelezen veronderstel ik en zeker de jonge mensen niet wiens kennis van de literatuur sowieso ondermaats is. Zeker de Vlaams-nationale.

Zijn bedenkingen over het naziverleden van Verschaeve vind ik wel zwaar overdreven. De priester beschouw ik als een dromer die politiek gesproken totaal onbelangrijk was. Zijn bewondering voor het naziregime was een feit maar verder heeft de man geen personen verklikt of andere daden gepleegd die bepaalde belgen het leven gekost heeft. Op dit punt vergist Van Landschoot zich. Wat is trouwens het nut van iemand zijn leven te doorploegen om hem daarna bij het groot huisvuil te zetten? Van dergelijke biografieën verlos ons heer...
Oud 28 augustus 2019, 11:10   #620
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn literair werk betreft heeft R. Van Landschoot ongetwijfeld gelijk. Weinigen hebben zijn werk gelezen veronderstel ik en zeker de jonge mensen niet wiens kennis van de literatuur sowieso ondermaats is. Zeker de Vlaams-nationale.

Zijn bedenkingen over het naziverleden van Verschaeve vind ik wel zwaar overdreven. De priester beschouw ik als een dromer die politiek gesproken totaal onbelangrijk was. Zijn bewondering voor het naziregime was een feit maar verder heeft de man geen personen verklikt of andere daden gepleegd die bepaalde belgen het leven gekost heeft. Op dit punt vergist Van Landschoot zich. Wat is trouwens het nut van iemand zijn leven te doorploegen om hem daarna bij het groot huisvuil te zetten? Van dergelijke biografieën verlos ons heer...

Misschien wel. Vraag is of iemand zo naïef kan blijven... Bovendien, Van Landschoot mag echt beschouwd worden als een Verschaeve-kenner bij uitstek en hij -zoals ik reeds stelde- komt uit onverdachte hoek. Hij betitelt uiteindelijk Cyriel Verschaeve als een nazi.

A propos, ik vond de naam terug van de cafébaas van 'Het Rubenshof' van in de tijd van Willem Elsschot. Zijn naam was Paul Usé. Hij was Oostfronter en een soort oorlogscorrespondent.

Pieter Jan Verstraete vermeldt hem in één van zijn geschriften die handelen over Vlaamse oorlogsjournalistiek aan het Duitse front, meer speciaal aan het Oostfront. Paul Usé kwam na de oorlog om bij een verkeersongeval.

Zoals u kunt merken, zijn mijn posten toch niet altijd zo 'twijfelachtig' zoals u meende, maar is het eerder uw historische kennis die af en toe eens moet worden bijgespijkerd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 augustus 2019 om 11:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be