![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#602 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#603 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#604 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#605 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De reportage daarover op het VRT-nieuws heeft 1 minuut en 6 seconden geduurd. Blijkbaar was er meer interessant nieuws.....................
|
|
|
|
|
|
#606 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zijn dat neo-nazi's ??? Uw grijze massa begint al even erg "Tilt" te slaan als bij Van Ranst.
|
|
|
#607 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
allemaal ouderwets gedoe. Sluit u symbolisch aan in deze bij de woorden van Hervé Villard: https://www.youtube.com/watch?v=4TP3u0rNkys Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 augustus 2019 om 11:16. |
|
|
|
|
|
|
#608 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#609 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Alhoewel het strikt genomen je zaken niet zijn wil ik toch meegeven dat ik aan dergelijke manifestaties niet meer deelneem. Ze zijn voorbijgestreefd. Via het avondjournaal vernam ik dat de voorzitter opgeroepen heeft tot samenwerking tussen het VB en de N-VA. Om dit te vernemen hoef ik niet naar de Ijzerwake te gaan. Wel heb ik met vrienden een bijeenkomst van de N-VA meegemaakt. Veel volk, lekker eten, 550 aanwezigen, geen toespraken, plezant dus. |
|
|
|
|
|
|
#610 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#611 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
![]() achter het toetsenboard de groote meneer uithangen , zoals alle Vlaandereen boven eikeltjes
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 26 augustus 2019 om 16:29. |
|
|
|
|
|
|
#612 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Willem Ellschot zal zich tevreden omdraaien in zijn graf. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 augustus 2019 om 16:48. |
|
|
|
|
|
|
#613 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pathetisch hee ? Xeno die hier de duif probeert uit te hangen " t is lang geleden " en de neo-naziclub die maar weer eens Cyriel Verschaeve opwarmt...
|
|
|
|
|
|
#614 |
|
Banneling
|
Chateau d'Yserwaecke, zeer gesmaakt bij oenologen.
|
|
|
|
|
|
#615 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Zijn ultieme biograaf, die zijn leven en werk vele jaren bestudeerde, Romain Van Landschoot, kwam tot de conclusie dat zijn literair werk in aanzienlijke mate waardeloos is geworden en dat zijn levenshouding die van een nazi was geweest." |
|
|
|
|
|
|
#616 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#617 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zij hebben zelfs niet door dat ze zichzelf, inhoudelijk, voortdurend totaal tegenspreken... Maar een grote mond, dat hebben ze wel... Zo een beetje zoals met Anuna; veel en luid toeteren om de indruk te geven dat ze met vele zijn of dat ze belangrijke dingen te zeggen hebben... Niet naar omkijken... |
|
|
|
|
|
|
#618 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat was niet verboden hoor.
|
|
|
|
|
#619 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zijn bedenkingen over het naziverleden van Verschaeve vind ik wel zwaar overdreven. De priester beschouw ik als een dromer die politiek gesproken totaal onbelangrijk was. Zijn bewondering voor het naziregime was een feit maar verder heeft de man geen personen verklikt of andere daden gepleegd die bepaalde belgen het leven gekost heeft. Op dit punt vergist Van Landschoot zich. Wat is trouwens het nut van iemand zijn leven te doorploegen om hem daarna bij het groot huisvuil te zetten? Van dergelijke biografieën verlos ons heer... |
|
|
|
|
|
|
#620 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien wel. Vraag is of iemand zo naïef kan blijven... Bovendien, Van Landschoot mag echt beschouwd worden als een Verschaeve-kenner bij uitstek en hij -zoals ik reeds stelde- komt uit onverdachte hoek. Hij betitelt uiteindelijk Cyriel Verschaeve als een nazi. A propos, ik vond de naam terug van de cafébaas van 'Het Rubenshof' van in de tijd van Willem Elsschot. Zijn naam was Paul Usé. Hij was Oostfronter en een soort oorlogscorrespondent. Pieter Jan Verstraete vermeldt hem in één van zijn geschriften die handelen over Vlaamse oorlogsjournalistiek aan het Duitse front, meer speciaal aan het Oostfront. Paul Usé kwam na de oorlog om bij een verkeersongeval. Zoals u kunt merken, zijn mijn posten toch niet altijd zo 'twijfelachtig' zoals u meende, maar is het eerder uw historische kennis die af en toe eens moet worden bijgespijkerd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 augustus 2019 om 11:26. |
|
|
|
|