![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(niets persoonlijk, ik vind dat bij iedereen vervelend) Maar daar gaat het niet om, u steelt een analogie van mij, ik heb daar een auteursrecht op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is een goeie, inderdaad! Typisch politics.be ... Dan zijn jullie het eens, en dat begint de tegenpartij te klagen dat hij eerst was met dat standpunt!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schandalig, inderdaad. Heb je er geen patent op genomen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
|
![]() Ge zou misschien op mijn argumenten kunnen reageren, want dit lijkt erop dat ge alles probeert om dat niet te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen is uw opmerking over de scheidsrechter hier niet echt toepasselijk, omdat we het hier al de hele tijd hadden over het dragen van levensbeschouwelijk gebonden kledij door de burger in het openbaar. Als ik de teneur uit de berichten van sommigen hier goed begrepen heb, stoort hen dat mateloos en willen ze het zelfs verbieden. Zogezegd omdat een hoofddoek op straat zou staan voor een aanval op onze vrijheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb nog zelden zo een geweldige counter geplaatst! Lees #582 even terug! K begint zelf over sjaals en club brugge en anderlecht, en ik geef hem een perfect voorbeeld wanneer een sjaal WEL een probleem kan betekenen. diepe zucht! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongewijfeld, maar we hebben het al de hele draad over situaties waar burgers niet in een bepaalde regulerende functies (van overheidswege) staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het ging over het verbieden van kledij of attributen voor privé-personen in de openbare ruimte. Zoiets is strijdig met de grondwet en met het EVRM.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze moeten dan ook niet verwonderd zijn dat leuke jobs aan hun neus voorbijgaat, allemaal dakzij hun eigenwijs gedrag.
![]() |
#611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, maar gaan solliciteren in "dat soort kledij", lijkt mij geen goed idee, met het oog op een leuke job.
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
|
![]() Citaat:
2 Ik discussieer tenminste on topic, gij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben de stellige overtuiging toegedaan dat ze die kledij en attributen speciaal dragen om NIET te moeten werken. Ze weten toch dat de staat hen op de één of andere manier gaat betalen.
Laatst gewijzigd door TREBRON : 2 februari 2018 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel wat mensen zetten beperkende factoren uit als het om de arbeidsmarkt gaat. Bijvoorbeeld afstand. Bijvoorbeeld combinatie werk-gezin. En dus ook geloof. Zo heb ik vroeger een lerares Plastische Opvoeding gekend die geen les wenste te geven op vrijdag en zaterdag. Ze was zevendedagadventiste. Bepaalde groeperingen binnen die richting streven naar een strikte opvolging van de rustdag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft natuurlijk niets te maken met iemand die niet solliciteert op jobs waarbij de afstand te groot is, of een werknemer die enkel solliciteert op halftijdse functies omdat je ook beschikbaar wilt blijven voor je gezin. Dat kun je moeilijk omschrijven als beperkend, je kunt immers voldoende werk vinden op aanvaardbare afstand van de woonplaats en ook halftijds. Maar indien, om bij uw voorbeeld te blijven , een lerares een uurrooster krijgt aangeboden die geweigerd wordt omdat je op vrijdag ook werkt , beperkt ze zichzelf en weigert ze passend werk, louter omwille van een geloofsovertuiging. Hetzelfde voor vrouwen met een hoofddoek, wanneer je geen uitkering krijgt en je enkel solliciteert voor functies waarbij de werkgever aangeeft de hoofddoek geen bezwaar te vinden is er niets aan de hand. Maar het plaatje wordt anders wanneer je wel een uitkering ontvangt, passend werk weigert omdat je geen hoofddoek mag dragen tijdens de werkuren, of de werkgever wil verplichten je met hoofddoek te werk te stellen. |
|
![]() |
![]() |