![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon nog eens van bil gaan is er niet meer bij tegenwoordig.
Geen wonder dat er zoveel pillen pakken tegen depressies. Als je zulke discussies onder je neus krijgt is je zin wel weg.
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn weer van die dramadriehoeken waar ik niet in stap. Je hebt geen basisstelling waarvan je uit vertrekt. Dit is zoals de wind proberen te vangen, een nutteloze taak. Of is de basisstelling dat homo's hun seksuele identiteit wordt bepaald in de baarmoeder? Als jij in de gevangenis zit voor 30 jaar alleen onder mannen dan gaan er mensen neuken wat er rondloopt. Zelfde met priesters en kinderen. Als jij mannen verbiedt om vrouwen aan te raken dan bestellen mannen wel seksbots ofzoow. Dat homogedoe is een saai thema...
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ontwijkgedrag van u is ook irritant. Ik kom met een directe vraag en jij komt met allerlei smoke and mirrors. Neurotisch gedrag. Jij bent echt een rare. Waren ook van die leerkrachten op school. Waarom is dat dan wel? Het staat in het boek, dat was de uitleg dan.... Dat vraag ik niet: "ik vraag waarom dat dan wel zo is..." Als homogedrag niet aangeleerd is, waarom komt het dan meer in de gevangenis voor?
![]() |
![]() |
#606 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lach omdat gij in één adem gaat over 'recente onderzoeken en data die nog niet zo lang bekend zijn' naar 'breed draagvlak' dat sowiezo zou uitdraaien op een algemene consensus ja dat is inderdaad een lachertje... des te maar _ maar daar zal je weer over gezien hebben _ dat het nog recentelijkere onderzoek dat niet schijnt bij te treden. Citaat:
Probeer eens een andere stropop op te zetten dan die tomatensoep of die opvoeding Citaat:
Zoals ik al van in het begin zei... jij bent ongelooflijk halsstarrig van zodra een poster ( eentje die je zelfs vaak voor 99% bijtreedt ) iets zegt dat niet meteen in je kraam past. Je negeert dan elke nieuwe info, elke link waaruit blijkt dat de starre visie niet klopt en logica is al helemaal spoorloos...en niet te vergeten je schijnt dan een hele slechte gewoonte aan de dag te leggen constant stromannen op te zetten. Voor de 1001x ... ik sprak niet over opvoeding maar over het gehele systeem van omgevingsfactoren En patrickve heeft nooit beweert dat ge van tomatensoep plots van seksuele oriëntatie zou kunnen veranderen an al zeker niet dat enige art of wetenschapper dat zou beweren. Dit is wat hij erover zei : Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
idd ![]() Zoiets in den trend wou ik nog achteraan mijn weerwoord placeren maar ik heb er wijselijk - allez dat moet nog blijken hé _ afgelaten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez nogmaals Dit is wat hij zei ober tomatensoep : Citaat:
Citaat:
Hoe moet ik dat anders noemen ? Ge vit op stomme details Men spreekt toch ook gemakkelijkheidshalve over 'homobreinen' ?...en dat in allerhande wetenschappelijke literatuur... maar dat kan dan weer wel ? Btw Uw visie ( dat van een verandering in het brein door hormonen) waarvan ge blijft beweren dat het een algemene consensus zou zijn impliceert dat hé Citaat:
Ik zei enkel dat je uitspraak over bi's dat impliceert. Of vindt ge soms dat bi geen seksuele oriëntatie is ? Citaat:
Citaat:
Da's straf gij Bovendien is het een erg 'leuke' uitspraak ( al is ze wat onduidelijk) omdat het precies gaat over een fenotypische eigenschap...en er is bij, zover ik weet, geen enkel ander voorbeeld van een fenotypische variatie bekend die louter genetisch of blauwdruk afhankelijk is...dus daarin zou dat 'homogen' dan ook weer totaal uniek in zijn. Tjah erg 'logisch' vind ik dat toch niet Laatst gewijzigd door praha : 2 oktober 2018 om 21:14. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervolgens ben je volledig blind voor de mogelijke vorderingen van onderzoek die dat net tegenspreken Citaat:
Citaat:
Het is niet logisch en de resultaten van het onderzoek waar jij naar verwijst is door later en ander onderzoek bedenkelijk gevonden Nee. Citaat:
Wat absoluut niet wil zeggen dat het zus of zo is hé...begrijp me niet verkeerd Laatst gewijzigd door praha : 2 oktober 2018 om 21:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ik schrijf dat een onderzoek een logische verklaring is, betekent dit niet dat die begrippen synoniemen zijn, en evenmin dat de begrippen door mekaar gehaspeld staan, wel dat u inhoudelijk geen reactie hebt, behalve een les spellen over zaken die niet gesteld werden. Kunt u nu eens met argumenten de stellingname weerleggen? Vervolgens leg ik uit waarom ik denk dat die hypothese over hormonen bij een foetus een betere toetsing van de realiteit zou zijn, u vindt dat " geen bewijs" maar legt nergens uit waarom dat niet zou zijn, kunt u dat even doen? Want u weerlegt niets. Nog steeds niet....u heeft een mening over wat ik stel, maar onderbouwen doet u dus niet, eens proberen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over absurde van de pot gerukte beweringen?
![]() |
#615 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk hé alice... we gaan het makkelijk maken of we blijven inderdaad bezig Toon die consensus of dat breed draagvlak waaruit blijkt dat een seksuele oriëntatie uitsluitend aangeboren zou zijn. Dat moet een makkie zijn, niet ? Citaat:
Als jij niet begrijpt dat indien die hypothese perfect correct is het inderdaad zo zou moeten zijn dat het aantal +- hetzelfde zou moeten zijn maar daar geen toetsing of bewijs is dat het enige factor zou zijn ...dan weet ik het ook niet Temeer omdat de omgevingsfactoren quasi net dezelfde zijn. Maar maak U niet druk. Kom gewoon af met bv Swaab of anderen die onderzoek deden naar de vorming van hersenen waar op z'n minst die mensen ( da' dus nog geen consensus, maar kom ) stellen da het enkel een zaak van voor de geboorte zou zijn. Ik ben daar echt benieuwd naar daar ik Citaat:
Jij beweerde wat en ik beweerde wat. Voor wat ik beweerd heb heb ik al tal van links geplaatst en het past bovendien ( bij twijfel of onbeslist) nog steeds in het algemeen plaatje dat een gedrag ( wat behoort tot fenotype) in het algemeen bepaald wordt door een combinatie van factoren Voor wat jij beweerd hebt ( dat is dus vorming van de hersenen voor de geboorte en totaal geen invloed van andere factoren ), heb ik nog niet veel gezien buiten dat jij blijft zeggen dat het zo zou zijn en het algemene uitgangspunt van de wetenschap zou zijn...bijna als een mantra afgedreund. Bovendien heb ik zowel de on-logica ( maar goed tot daar aan toe ) van zulke hypothese en jouw fouten in uw verdere redenering en betoog aangekaart. bv : 1) Ik had het over de totale omgeving...jij bleef maar doorbomen over opvoeding 2) neen, wij zijn niet uniek (-> zie bonoboo's ) en exceptionalisme is steeds een slechte raadgever en dient nooit als wetenschappelijk argument om wat te verklaren 3) Uw opmerking over die bi's past nog steeds niet in dat plaatje past. In fact is eerder een voorbeeld van hoe een omgeving ( jij had het enkel weer over die samenleving ) seksuele geaardheid dan toch (althans lichtjes ) kan afbuigen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik stel dat dit niet zo is, wel bepaald de omgeving de ruimte om je seksuele geaardheid vrij te beleven. Dat verklaart waarom homoseksualiteit overal voorkomt, in tolerante en intolerante samenlevingen, bij gezinnen die wel/ niet homoseksualiteit accepteren, bij opvoeding die liefst verbiedt of juist vrijheid geeft. Waarom lukt het niet om binnen intolerante samenlevingen ( zoals Iran), bij gezinnen die een opvoeding geven waarbij homoseksualiteit totaal taboe is( zeer religieuze gezinnen of gevoelig voor maatschappelijke status) of minstens wordt afgewezen, homoseksualiteit om te buigen? Al of niet lichtjes, wat zou betekenen dat een homo biseksueel wordt, of grondig wat zou inhouden dat een homo hetero wordt. Uw bewering; nu eens boter bij die vis. Laten we hier nu eens mee beginnen, en kijken waar u daar eindigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
|
![]() Citaat:
Zoals vaak in een samenleving, ouders, opvoeders, leerkrachten, politici(?),... , ze doen of zeggen de kwalijkste dingen met voor hunzelf, de beste bedoelingen...
![]() |
![]() |
#619 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nee, niemand heeft het over "ombuiging" van homosexualiteit tot hetero (of iets dat daar dichter bij aanleunt) oiv de omgeving (door u volledig verkeerd gelijkgesteld aan maatschappij en opvoeding) wanneer die sexuele oriëntatie min of meer vastligt (zoals ge dat probeert af te doen). De rol van de omgeving (in de breedst mogelijke zin) tijdens de ontwikkeling die uiteindelijk gaat bepalen waar op de rechte tussen 100% hetero en 100% homo je uiteindelijke sexuele voorkeur terechtkomt. Niet die uiteindelijke sexuele voorkeur achteraf nog proberen bijsturen. Ofwel doe je het expres, ofwel gaat deze discussie inderdaad je petje te boven.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Praha stelt dat dit wel kan, een omgeving die je seksuele geaardheid ( al of niet lichtjes) doet ombuigen. U mag ook aantonen hoe de rol van omgeving ( in de breedst mogelijke zin) bepaald wat je seksuele geaardheid dan uiteindelijk wordt, want dat beweert u. En vertelt u dan ook maar vanaf welk moment " het niet meer bij te sturen valt". Boter bij de vis en gedaan met kraaien hier ![]() |
|
![]() |
![]() |