Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2019, 10:51   #601
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men heeft er toen expliciet NIET voor gekozen omdat het de collaboratievlag is.
Bron?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 10:52   #602
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bron?
Daar ben ik ook benieuwd naar...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 10:57   #603
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is niks mis met een "collaboratie vlag". Het zou tijd worden dat Vlaams-nationalisten ophouden met zich daarvoor te excuseren. Het was een strategische vergissing, maar enkel maar omdat de partner met wie gecollaboreerd werd, verloren heeft. NIET omdat het ergens een "smet" zou op leggen. Het was perfect legitiem om te collaboreren. Dat men daar nu eens mee ophoudt om zich daarvoor te excuseren, of op een andere manier te ontwijken. Dat het een domme partnerkeuze is gebleken achteraf, doet daar niet toe.

De reden waarom het perfect legitiem was om te collaboreren, was dat het in principe kon helpen om het Belgische regime te termineren, wat toch de BEDOELING is. Dat het niet gelukt is, kan men niet als verwijt gebruiken (tenzij dan als verwijt voor slechte strategie).

Dat is niet anders dan de Belgische opstandelingen die met de Britten en de Fransen hebben gecollaboreerd om van het Oranje regime af te geraken. Meer is daar niet aan. Het verschil is dat dat destijds is gelukt.
2
Oud 21 augustus 2019, 11:05   #604
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vlaamse vlaggen op de ronde van Vlaanderen, hoe komen die onverlaten erbij. Reageer je ook zo als er een Belgische vlag te zien is op het EK hockey of bij de Rode Duivels?

Vlaamse vlaggen in Vlaanderen, hoe durft men. Dat zie je toch echt nergens ter wereld, mensen die met een vlag rondlopen van hun streek.
Inderdaad. Nog niet zo heel lang geleden was ik in Friesland gechoqueerd bij het aanschouwen van heel veel Friese vlaggen. Hoe durven ze!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 11:11   #605
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Nog niet zo heel lang geleden was ik in Friesland gechoqueerd bij het aanschouwen van heel veel Friese vlaggen. Hoe durven ze!
Isda die vod met rooi bakvis hartjes op?
Oud 21 augustus 2019, 11:27   #606
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om aan te tonen dat de Belgische vlag moreel even verbrand is als u dat spelletje wenst te spelen. U kan daar niet onderuit, al hebt u daar verwoede pogingen toe gedaan door de negationist te spelen.

Ter verduidelijking, voor mij is geen van die 2 vlaggen verbrand, maar als je consequent wil zijn dan zijn ze voor u alle 2 not done.
Helemaal niet. De Belgische vlag heeft het voordeel dat ze tijdens de oorlog ook gebruikt werd als symbool om de nazi-bezetter te bevechten. Zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Terwijl de pikzwarte collaboratievlag een louter verraad was aan Vlaanderen.

Hoe men nu nog achter zo'n besmeurde vlag kan gaan staan als symboolvlag van Vlaanderen, kan er bij mij niet in.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 11:32   #607
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. De Belgische vlag heeft het voordeel dat ze tijdens de oorlog ook gebruikt werd als symbool om de nazi-bezetter te bevechten. Zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Terwijl de pikzwarte collaboratievlag een louter verraad was aan Vlaanderen.

Hoe men nu nog achter zo'n besmeurde vlag kan gaan staan als symboolvlag van Vlaanderen, kan er bij mij niet in.
Misschien is dat omdat je geen Vlaming bent.
Oud 21 augustus 2019, 11:32   #608
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is niks mis met een "collaboratie vlag". Het zou tijd worden dat Vlaams-nationalisten ophouden met zich daarvoor te excuseren. Het was een strategische vergissing, maar enkel maar omdat de partner met wie gecollaboreerd werd, verloren heeft. NIET omdat het ergens een "smet" zou op leggen. Het was perfect legitiem om te collaboreren. Dat men daar nu eens mee ophoudt om zich daarvoor te excuseren, of op een andere manier te ontwijken. Dat het een domme partnerkeuze is gebleken achteraf, doet daar niet toe.

De reden waarom het perfect legitiem was om te collaboreren, was dat het in principe kon helpen om het Belgische regime te termineren, wat toch de BEDOELING is. Dat het niet gelukt is, kan men niet als verwijt gebruiken (tenzij dan als verwijt voor slechte strategie).

Dat is niet anders dan de Belgische opstandelingen die met de Britten en de Fransen hebben gecollaboreerd om van het Oranje regime af te geraken. Meer is daar niet aan. Het verschil is dat dat destijds is gelukt.
Tja, bij u is het ook perfect legitiem massa's mensen uit te moorden.
Oud 21 augustus 2019, 11:36   #609
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien is dat omdat je geen Vlaming bent.
Ik heb inderdaad geen enkele sympathie voor eertijdse Vlamingen-collaborateurs. U blijkbaar wel. Hetgeen me dan ook geenzins verwonderd gezien uw posten op dit forum.
Oud 21 augustus 2019, 11:36   #610
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

met de besmeurde Belgische vlag heb je blijkbaar minder problemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 11:36   #611
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt toch dat ik daar gelijk in geef hé? Uw riedeltje over de vlag van de Vlaamse beweging als collaboratievlag is inderdaad een sofisme. Een drogreden om de hele vlaamse beweging in het nazi hoekje te drummen.
Misschien zou de 'Vlaamse Beweging' eens wat aan introspectie moeten doen wat ze heeft tonnen boter op hun hoofd.

Nu ook weer: De Roover zou kunnen zeggen hebben dat die extreemrechtse kliek van Pis en Vrienden hun vlag misbruikten. Maar wat doet hij? Hij begint te janken over de collaboratievlag.

Ja Rooverken: eigen schuld dikke bult.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 augustus 2019 om 11:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 11:59   #612
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gingen die Belgische verzet strijders soms met de Belgische tricolore op kop ten aanval tegen de nazi-bezetter?

En waren er volgens U dan geen Vlaamsgezinde verzet strijders?

Collaborateurs waren er in elk geval zowel onder Vlaamse vlag als onder de Belgische tricolore.

Dus die ene " collaboratie-vlage" heeft geen lessen van fatsoen aan die andere "collaboaratie -vlag "te geven.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:01   #613
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Misschien zou de 'Vlaamse Beweging' eens wat aan introspectie moeten doen wat ze heeft tonnen boter op hun hoofd.

Nu ook weer: De Roover zou kunnen zeggen hebben dat die extreemrechtse kliek van Pis en Vrienden hun vlag misbruikten. Maar wat doet hij? Hij begint te janken over de collaboratievlag.

Ja Rooverken: eigen schuld dikke bult.
Eigen volk afvallen ook al is het uitschot, vraag je niet teveel van de vlaamsch nationalisten ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:14   #614
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, bij u is het ook perfect legitiem massa's mensen uit te moorden.
Voila se, we gaan er komen. Eens je dat legitiem verklaart, kan men het spelletje "proof by nazi" niet meer spelen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:19   #615
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. De Belgische vlag heeft het voordeel dat ze tijdens de oorlog ook gebruikt werd als symbool om de nazi-bezetter te bevechten.
Maar dat is een politieke keuze, om voor of tegen het Belgische regime te vechten, en dus tegen of voor de buitenwipper van het Belgische regime te vechten he.

Als men openlijk TEGEN het Belgische regime is, zou het toch idioot zijn om gaan te vechten tegen die mogendheid die dat Belgisch regime een pak slaag kwam geven ? Dat is dan toch iets dat je een handje gaat helpen ?

Stel dat gij een protestant zijt in een katholieke omgeving waar gij onderdrukt wordt. En nu komt een vreemd protestants leger die katholieke omgeving van U een pandoering verkopen. Vindt gij het dan normaal dat ge daar tegen gaat vechten, om die katholieke onderdrukkers van U een handje te helpen tegen die "bezetter" ? Of zegt ge "tiens, dat komt goed uit, ik ga die "bezetters" mee helpen om die pandoering wat straffer te maken zie !" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 augustus 2019 om 12:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:25   #616
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Moet zijn dat gij een klein tutteke hebt langs waar sociale activiteiten binnen kunnen dringen ter beoordeling.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:27   #617
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Herhaling: de tricolore is de handjes-kap-af-vlag, symbool van de zwarte bladzijde van het kolonialisme.
Het kan er bij mij niet in ... bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:27   #618
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ochgottekes toch, nu is die Leopold-godwin er nog. En dan nog gepost door een Hollander die zich komt moeien met België.

Maak u maar meer zorgen over de 'politionele acties' (lees: moordpartijen) indertijd in Indonesië begaan door Nederland of over ' de slachter van Banda', Jan-Pieterszoon-Coen die de bewoners van de Banda-eilanden volledig decimeerde onder het banier van de Princevlag. En over het massale slavenvervoer van de WIC (maar ook -zij het dan in mindere mate- van de VOC) ga ik maar zwijgen.
Jij ontkent de genocide in de Congo. Ik bagatelliseer geen misdaden.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:28   #619
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Werd de Belgische vlag in Congo gebruikt als symbool om de bezetter aldaar te bevechten ?

10 miljoen doden, over een besmeurde vlag gesproken...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 12:37   #620
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij ontkent de genocide in de Congo. Ik bagatelliseer geen misdaden.
Ik ontken niets. Zie mijn posten. U moet beter volgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be