![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Shtijl maken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hmmmm! Nog zo een slecht gedacht niet. Vooral die oude 'Turkenwagen' is een goed gedacht. Beter als een Levensverzekering. Nu nog een baard laten groeien en je wordt niet meer herkend. Ik kwam graag in Limburg. Hengelen op de kanalen op snoekbaars. Maar de lol was er af. Bij valavond als het duister werd voelde ik mij er niet meer veilig. Onder iedere brug van het kanaal was er een drugsverkoper in actie. En de bezoekers van die vent boezemden mij allesbehalve vertrouwen in. En politie? Overdag teveel! Maar eenmaal het donker werd hadden die ook schrik van "kleudde". Voorwaar; het geeft geen prettig gevoel om in het duister omringd te worden door drugsgebruikers. Als je in het kanaal valt geraak je er niet meer uit. Meestal was ik wel in stevig gezelschap maar ik had toch steeds iets achter de hand. En dan nog! Kortom, het plezier was er af. Limbourg bij dag; een feest. Maar bij nacht liepen er te veel katers rond; zelfs buiten de kattentijd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is hollands uitschot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie zich tegen deze onrechtvaardigheid durft te verzetten is in hun ogen een nazi en racist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkaar altijd als ex cathedrae theoreticus. Het zij zo. Een marktkramer staat daar niet om persé frans, abn of japanees te spreken hè. Hij moet verkopen, liefst zoveel mogelijk om na zijn huur van een standplaats te betalen ook nog voldoende over te houden om belastingen te mogen betalen om o.a. mensen te onderhouden die over respect voor taal lullen. Mijn gedacht.
![]() |
![]() |
#609 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me als leverancier steeds aan de klant aangepast als de prijs goed was... En ja, inclusief in erbarmelijk Switserdutsch in Zuerich. Dat ze ermee konden lachen? Yup, het brak zelfs hun super-hygienisch Zwitsers gebrek aan humor.
Taal is een middel, geen doel, voor hen die in het echte leven staan. Maar opnieuw: mijn gedacht, via levenservaring.
![]() |
#612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Limburger met een baard =Pajoske Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 september 2019 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt in ieder geval stukken geciviliseerder dan dat W.Vleuts Arabisch van Vermandere.
![]() |
#614 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand houdt u tegen om Nederlands te praten in Wallonië hoor.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 september 2019 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.gva.be/cnt/aid973021/jan...el-in-wallonie "Nadat hij rond 17.30 uur een ijssalon verliet, werd hij op weg naar zijn auto achtervolgd door een opgehitste Waal, een dertiger, die hem uitschold voor connard (klootzak), sale Flamand, ![]() onnozelaar en al het vuils van de wereld. Peumans reageerde niet. Maar toen hij in zijn auto wilde stappen, kreeg hij klappen in het gezicht. Hij hield er een inwendige bloeding ter hoogte van de slaap en een scheve kaak aan over. Maandag had hij barstende hoofdpijn. Die is weg, maar hij is nog altijd een beetje duizelig. Ook zijn echtgenote deelde in de klappen ![]() toen ze haar man probeerde te helpen. Dat wilde ze doen met haar paraplu. Maar die was ze al kwijt nog voor ze die goed vast had. Ze heeft nu nog altijd pijn in de arm. Jan en Marie-Jeanne Peumans hadden al bij al nog geluk omdat er toevallig een politiecombi passeerde. Vriendelijk waren de agenten niet. ![]() Het liefst van al lieten ze de zaak blauw blauw. ![]() Peumans weigerde. Er werd een proces-verbaal opgesteld dat nu naar het parket van Luik gaat. De procureur moet nu beslissen of er al dan niet een vervolg komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach kom, die Waal was moegetergd door Peumans.
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is een rijk mens die twee of meer talig is. Taalwetten, hoe bekrompen kan je zijn ? Druk alle formulieren zoals vroeger tweetalig en alles is opgelost. |
|
![]() |
![]() |