Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2019, 20:01   #601
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Een nieuwe auto? Dat is een goeie.
Het doet me denken aan een heksie-perfectie van 95 jaar die in ultra-korte minirok op de dansvloer aan het rocken is.
Met ne pamper tussen haar knieën.
Pajos; dat is het middel om nog eens op te vallen bij de frauleins.
Een nieuwe auto kopen dus.
Ik denk echter dat je beter af bent als je een foto plakt op de achteruit met een briefje van 500 er bij en een opschriftje "Sugar Daddy!"
Niet in Brussel want daar rijden er reeds teveel rond met zulke wagens.
Maar in de stille Kempen zal je alleszins succes kennen.
En dan met de venster open als Jo Erens kweelt van "Limbourg; Limbourg allein……… ".
Och weet ge,ik heb ook een nieuwe wagen, met minder dan 10.000km op de teller. En daar kan ik waze op het scherm zetten. Maar ik rijd even graag met die oude 'Turkenwagen' (7-zits monovolume). Daarmee over de pauwengraaf op en afrijden, met radio klara keihard door de boxen, is dat geen idee om op te vallen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 21:16   #602
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Och weet ge,ik heb ook een nieuwe wagen, met minder dan 10.000km op de teller. En daar kan ik waze op het scherm zetten. Maar ik rijd even graag met die oude 'Turkenwagen' (7-zits monovolume). Daarmee over de pauwengraaf op en afrijden, met radio klara keihard door de boxen, is dat geen idee om op te vallen?

Shtijl maken
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 21:31   #603
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Hmmmm! Nog zo een slecht gedacht niet.
Vooral die oude 'Turkenwagen' is een goed gedacht. Beter als een Levensverzekering. Nu nog een baard laten groeien en je wordt niet meer herkend. Ik kwam graag in Limburg. Hengelen op de kanalen op snoekbaars.
Maar de lol was er af. Bij valavond als het duister werd voelde ik mij er niet meer veilig. Onder iedere brug van het kanaal was er een drugsverkoper in actie. En de bezoekers van die vent boezemden mij allesbehalve vertrouwen in.
En politie? Overdag teveel! Maar eenmaal het donker werd hadden die ook schrik van "kleudde". Voorwaar; het geeft geen prettig gevoel om in het duister omringd te worden door drugsgebruikers.
Als je in het kanaal valt geraak je er niet meer uit.
Meestal was ik wel in stevig gezelschap maar ik had toch steeds iets achter de hand. En dan nog! Kortom, het plezier was er af.
Limbourg bij dag; een feest. Maar bij nacht liepen er te veel katers rond; zelfs buiten de kattentijd.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 21:36   #604
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral die oude 'Turkenwagen' is een goed gedacht. Beter als een Levensverzekering. Nu nog een baard laten groeien en je wordt niet meer herkend. Ik kwam graag in Limburg. Hengelen op de kanalen op snoekbaars.
Maar de lol was er af. Bij valavond als het duister werd voelde ik mij er niet meer veilig. Onder iedere brug van het kanaal was er een drugsverkoper in actie. En de bezoekers van die vent boezemden mij allesbehalve vertrouwen in.
En politie? Overdag teveel! Maar eenmaal het donker werd hadden die ook schrik van "kleudde". Voorwaar; het geeft geen prettig gevoel om in het duister omringd te worden door drugsgebruikers.
Meestal was ik wel in stevig gezelschap maar ik had toch steeds iets achter de hand. En dan nog! Kortom, het plezier was er af.
Limbourg bij dag; een feest. Maar bij nacht liepen er te veel katers rond; zelfs buiten de kattentijd.
Ge kunt beter een kaasschotel meenemen als ge wilt integreren bij die drugsdealers....

Dat is hollands uitschot.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 09:56   #605
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onderwerp van deze topic gaat over de taal die gebruikt wordt van marktkramer met klant. Dat van marktkramer-overheid heeft de witte er maar bij gesleurd om zijn ongelijk en dat van die NV-A onnozelaars in Asse niet te moeten toegeven.

Zoals eerder al geschreven, die handelaar kan altijd beroep doen op een tussenpersoon die de Nederlandse taal machtig is. Of denkt gij dat BDW van een Chinees die via de Antwerpse haven handel wil drijven eerst een taaltest Nederlands gaat afnemen?

Of gelden in ons Vlaamse gewest de taalwetten enkel voor Franstalige handelaren op de plaatselijke dorpsmarkt?
Wat u blijkbaar weigert in te zien is dat gans deze "markt-affaire" in Asse niet alleen een kwestie is van Grondwetsartikel 30 en van taalwetgeving. Het is evenzeer, en wellicht nog meer, een kwestie van respect. Wanneer een Vlaamse marktkramer ook Wallonië aandoet dan zal deze man/vrouw zich tot het publiek richten in het Frans. Dat is evident en het omgekeerde moet dat evenzeer zijn. Sommige Franstaligen hebben het moeilijk met die vanzelfsprekende wederkerigheid. Wanneer een Franstalige marktkramer zijn zaakje op een Vlaamse markt komt opzetten en mij zo maar aanspreekt in het Frans dan vind ik dat allesbehalve normaal. Jij blijkbaar wel. Jammer voor u, maar er bestaat geen taal die we "Algemeen Belgisch" zouden kunnen noemen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 10:15   #606
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat u blijkbaar weigert in te zien is dat gans deze "markt-affaire" in Asse niet alleen een kwestie is van Grondwetsartikel 30 en van taalwetgeving. Het is evenzeer, en wellicht nog meer, een kwestie van respect. Wanneer een Vlaamse marktkramer ook Wallonië aandoet dan zal deze man/vrouw zich tot het publiek richten in het Frans. Dat is evident en het omgekeerde moet dat evenzeer zijn. Sommige Franstaligen hebben het moeilijk met die vanzelfsprekende wederkerigheid. Wanneer een Franstalige marktkramer zijn zaakje op een Vlaamse markt komt opzetten en mij zo maar aanspreekt in het Frans dan vind ik dat allesbehalve normaal. Jij blijkbaar wel. Jammer voor u, maar er bestaat geen taal die we "Algemeen Belgisch" zouden kunnen noemen.
Voor de Belgicisten is Wallonië vanzelfsprekend Franstalig ,maar Vlaanderen dan weer wel tweetalig Nederlandstalig/Franstalig.
En wie zich tegen deze onrechtvaardigheid durft te verzetten is in hun ogen een nazi en racist.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 10:34   #607
pajoske

Standaard

Citaat:
Tja, een marktkramer die weinig respect toont voor zijn kaant daar koop ik niet. Toch heel eenvoudig. Daarvoor is geen wet nodig.
Oud 28 september 2019, 10:36   #608
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge bewijst, naar mijn gevoel EN ervaring, nooit in 't echte leven te hebben moeten werken als economisch gegeven om voor je levensonderhoud echt zelf te moeten instaan, dat is.
Blijkaar altijd als ex cathedrae theoreticus. Het zij zo.
Een marktkramer staat daar niet om persé frans, abn of japanees te spreken hè. Hij moet verkopen, liefst zoveel mogelijk om na zijn huur van een standplaats te betalen ook nog voldoende over te houden om belastingen te mogen betalen om o.a. mensen te onderhouden die over respect voor taal lullen.
Mijn gedacht.
Oud 28 september 2019, 10:37   #609
pajoske

Standaard

Citaat:
Als ik mijn baard afscheer herkent mijn vrouw me niet meer. Ze heeft me, na meer dan 42, nog nooit zonder gezien.
Oud 28 september 2019, 10:48   #610
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge bewijst, naar mijn gevoel EN ervaring, nooit in 't echte leven te hebben moeten werken als economisch gegeven om voor je levensonderhoud echt zelf te moeten instaan, dat is.
Blijkaar altijd als ex cathedrae theoreticus. Het zij zo.
Een marktkramer staat daar niet om persé frans, abn of japanees te spreken hè. Hij moet verkopen, liefst zoveel mogelijk om na zijn huur van een standplaats te betalen ook nog voldoende over te houden om belastingen te mogen betalen om o.a. mensen te onderhouden die over respect voor taal lullen.
Mijn gedacht.
Het gaat om meer dan hetgeen u aanhaalt Jay-P. Een Franstalige Zwitser die zich in Duitstalig Zwitserland begeeft beseft maar al te goed dat hij/zij zich aldaar inzake taal moet aanpassen. In de relatie tussen Nederlandstaligen en Franstaligen van dit land is dat bij laatstgenoemden blijkbaar nog steeds niet goed doorgedrongen. Ze hebben er nochtans alle belang bij, want het leeuwendeel van de koopkracht zit in Vlaanderen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 11:02   #611
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb me als leverancier steeds aan de klant aangepast als de prijs goed was... En ja, inclusief in erbarmelijk Switserdutsch in Zuerich. Dat ze ermee konden lachen? Yup, het brak zelfs hun super-hygienisch Zwitsers gebrek aan humor.
Taal is een middel, geen doel, voor hen die in het echte leven staan.
Maar opnieuw: mijn gedacht, via levenservaring.
Oud 28 september 2019, 11:58   #612
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik mijn baard afscheer herkent mijn vrouw me niet meer. Ze heeft me, na meer dan 42, nog nooit zonder gezien.
Ha ,ha Miel Cools is ontmaskerd.

Naam: index.jpg
Bekeken: 464
Grootte: 7,9 KB

Limburger met een baard =Pajoske

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 september 2019 om 12:01.
Oud 28 september 2019, 13:37   #613
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klinkt in ieder geval stukken geciviliseerder dan dat W.Vleuts Arabisch van Vermandere.
Oud 28 september 2019, 20:07   #614
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Voor de Belgicisten is Wallonië vanzelfsprekend Franstalig ,maar Vlaanderen dan weer wel tweetalig Nederlandstalig/Franstalig.
En wie zich tegen deze onrechtvaardigheid durft te verzetten is in hun ogen een nazi en racist.
Niemand houdt u tegen om Nederlands te praten in Wallonië hoor.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 september 2019 om 20:08.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 20:11   #615
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nieman houdt u tegen om Nederlands te praten in Wallonië hoor.
Om dan wat klappen te incasseren zoals Jan Peumans indertijd?

https://www.gva.be/cnt/aid973021/jan...el-in-wallonie

"Nadat hij rond 17.30 uur een ijssalon verliet, werd hij op weg naar zijn auto achtervolgd door een opgehitste Waal, een dertiger, die hem uitschold voor connard (klootzak), sale Flamand,

onnozelaar en al het vuils van de wereld. Peumans reageerde niet.

Maar toen hij in zijn auto wilde stappen, kreeg hij klappen in het gezicht. Hij hield er een inwendige bloeding ter hoogte van de slaap en een scheve kaak aan over. Maandag had hij barstende hoofdpijn. Die is weg, maar hij is nog altijd een beetje duizelig.

Ook zijn echtgenote deelde in de klappen

toen ze haar man probeerde te helpen. Dat wilde ze doen met haar paraplu. Maar die was ze al kwijt nog voor ze die goed vast had. Ze heeft nu nog altijd pijn in de arm. Jan en Marie-Jeanne Peumans hadden al bij al nog geluk omdat er toevallig een politiecombi passeerde.

Vriendelijk waren de agenten niet.

Het liefst van al lieten ze de zaak blauw blauw.

Peumans weigerde. Er werd een proces-verbaal opgesteld dat nu naar het parket van Luik gaat. De procureur moet nu beslissen of er al dan niet een vervolg komt.
Oud 28 september 2019, 20:21   #616
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om dan wat klappen te incasseren zoals Jan Peumans indertijd?

https://www.gva.be/cnt/aid973021/jan...el-in-wallonie

"Nadat hij rond 17.30 uur een ijssalon verliet, werd hij op weg naar zijn auto achtervolgd door een opgehitste Waal, een dertiger, die hem uitschold voor connard (klootzak), sale Flamand,

onnozelaar en al het vuils van de wereld. Peumans reageerde niet.

Maar toen hij in zijn auto wilde stappen, kreeg hij klappen in het gezicht. Hij hield er een inwendige bloeding ter hoogte van de slaap en een scheve kaak aan over. Maandag had hij barstende hoofdpijn. Die is weg, maar hij is nog altijd een beetje duizelig.

Ook zijn echtgenote deelde in de klappen

toen ze haar man probeerde te helpen. Dat wilde ze doen met haar paraplu. Maar die was ze al kwijt nog voor ze die goed vast had. Ze heeft nu nog altijd pijn in de arm. Jan en Marie-Jeanne Peumans hadden al bij al nog geluk omdat er toevallig een politiecombi passeerde.

Vriendelijk waren de agenten niet.

Het liefst van al lieten ze de zaak blauw blauw.

Peumans weigerde. Er werd een proces-verbaal opgesteld dat nu naar het parket van Luik gaat. De procureur moet nu beslissen of er al dan niet een vervolg komt.
Peumans is een echte die hard Walen lover. Bijna wekelijks komt hij naar Visé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 20:49   #617
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Peumans is een echte die hard Walen lover. Bijna wekelijks komt hij naar Visé.
Om zijn verse portie Waalse klappen te krijgen
Oud 28 september 2019, 20:57   #618
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om zijn verse portie Waalse klappen te krijgen
Ach kom, die Waal was moegetergd door Peumans.
Oud 28 september 2019, 21:06   #619
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach kom, die Waal was moegetergd door Peumans.
Inderdaad Nederlandstalige klanken zijn een ware marteling

voor fijngevoelige Waalse oortjes
Oud 27 maart 2020, 16:54   #620
regor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geen probleem mij goed. Maar dan moeten die flaminganten niet klagen over verfransing.
Best dat men dan ook in de Vlaamse gemeenten overal de Franstaligen maar te woord staat in het Frans.
Als het kan op de weg moet het overal kunnen.
Zo worden overal de zaken wat vooruit geholpen.
Ik weet niet waarom ik zou klagen. Ieder vogel zingt zoals hij gebekt is.
Het is een rijk mens die twee of meer talig is. Taalwetten, hoe bekrompen kan je zijn ? Druk alle formulieren zoals vroeger tweetalig en alles is opgelost.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be