![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed, het zal nog opbrengen maar veel minder dan we hadden gedacht.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan mag je ergens anders 1 eurocent minder krijgen begin Ecopower voordeliger te worden pas na 25000 kwh injectie. muggenziften voor aalmoes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gebruik er direct ongeveer 1 MWh van. Wij werken met twee. Meeste verbruik is savonds en snachts, ook in de weekends. Dus 3,5 MWh moet ik gaan kopen indien digiale teller, dat is ongeveer 800 euro inclusief btw. Prosumententarief valt weg, dat is min 280 euro Injectietarief is plus 154 Eindtotaal: Digitale teller 646 euro (800 - injectie) Terugdraaiende teller: 280 euro per jaar lel Vergeet het maar dat iemand nog panelen zet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Megawattuur?
![]()
![]() |
#607 |
Banneling
|
![]() net energievergelijker ingevuld.
Een 950 euro per jaar blijkbaar. Dus de panelen leveren mij een 300 euro per jaar op. Terugverdientermijn 17 jaar. Laatst gewijzigd door Tavek : 20 januari 2021 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik veronderstel dat je op meer had gerekend, maar om te zeggen dat een foute investering was, dat vind ik er wat over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 keer je transformator vervangen is voldoende om heel uw winst uit te wissen (1500 euro kost ongeveer, aka 5 jaar "winst") Met deze value proposition zou ik nooit, maar dan nooit, voor zonnepanelen hebben gekozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Staatssecretaris
|
![]() Huisbatterij aanschaffen en die opladen met 3500 kwh puur nacht tarief aan energie kost 640 euro.
Zelfde verbruik in dag zonder huisbatterij 940 euro. Dat is de reden waarom puur nacht tarief eruit gaat, verkeerd signaal want zo zou de overschot s'nachts van kerncentrale nuttig gebruikt worden. Alles wat Vlaamse regering doet is in functie van VREG en DNB hun spaarpotje. Laatst gewijzigd door Deo : 20 januari 2021 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is niet de VREG, maar Fluvius en co. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Teveel geproduceerde melk werd opgeslagen in de vorm van boter. Dit hield de prijs redelijk hoog, doch creëerde een nieuw probleem. Ondertussen is er een quota ingesteld per bedrijf. Gaan ze daar over, betalen ze een boete of krijgen ze veel minder voor hun melk. Het gevolg is dat veel boeren de melk aan hun kalveren geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik dacht dat jij een vrij groene jongen was, dus dat moet bij u toch ook meespelen, los van die terugverdientijd?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 20 januari 2021 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die 1 MWh krijg ik niet omhoog. Ik ga geen droogkasten laten bollen als ik niet thuis ben. For obvious reasons.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat is uw terugverdientijd als je de premie van 1500 zou trekken? Dan gaat er weer een paar jaar af hé. Neemt wel niet weg dat ik zelf ook razend ben over de hele situatie hoor, maar ik vind uw terugverdientijd van 17 jaar wel heel erg pessimistisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met een terugdraaiende teller gingen we er veel sneller uit zijn, nu wat trager. Dus ja, ik voel me bekocht door de Vlaamse regering maar uiteindelijk gaan wij zeker geen verlies maken, integendeel zelf en we zijn milieubewuster. We gaan er ons maw niet druk over maken.
|
![]() |
![]() |