![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zijn dus allemaal indoctrineerd om verkrachting slecht te vinden. Ik denk dat een verkrachter zelfs weet dan een verkrachting slecht is. Plegers van genocide weten dat genocide slecht is, anders zouden ze achteraf hun daden niet proberen te minimaliseren zoals japan mbt nanking. Een slachtpartij die bijna een maand geduurd heeft. Het kleinste kind met een minimum aan opvoeding weet dat dit soort zaken slechte daden zijn. Himmler probeerde er ook vanonder te muizen, die was zich zeer bewust van zijn misdaden hoor. De staat Israel kan wel ontstaan zijn als reactie op de holocaust. Maar dat maakt de holocaust nog niet goed. Ondanks dat de Joden de staat Israel duidelijk een goede zaak vinden, reageren ze nog steeds zeer aangebrand als het over de holocaust gaat. Dus zijn allemaal niet consekwent en dus onlogisch volgens u. Begrijpt u nog steeds niet dat er iets niet klopt in dat plaatje. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat niet alles logisch te beredeneren is. Ik heb beweerd dat consekwent zijn onlogisch kan zijn en ze dus ook geen synoniemen kunnen zijn. Kijk ik heb minstens 3 keer voorbeelden gegeven : - investeringsbeslissingen: je moet blijven investeren als je consekwent bent. Terwijl dat het verleden bij dit soort beslissingen geen rol hoort te spelen. - concertbezoek als het regent terwijl je niet graag naar concerten gaat als het regent. Maar je hebt nu eenmaal die dure tickets gekocht dus je moet die consumeren en je gaat je die dag dus niet amuseren want het regent. Menigen hebben hier al gesteld dat een kind dat produkt is van verkrachting is ontstaan uit een slechte daad. Maar dat maakt dat kind niet slecht. Noch moet dat kind die verkrachting van zijn moeder goed vinden. Als hij dat doet, en hij is consekwent dan moet hij alle verkrachtingen goed vinden en niet alleen die van zijn moeder. Totaal onlogisch. Je kan niet iemand anders zijn verkrachting slecht vinden, en die van je eigen moeder goed, enkel omdat uw eigen bestaan daarvan afhangt. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn afleiding is helemaal niet complex. Maar de stappen daartussen verdienen soms wel toelichting, da's alles. Het zijn gewoon de volgende elementen. 1) aanname van "noodzakelijke causale transitiviteit": een fenomeen kan niet goed zijn, als het slechte zaken als noodzaak heeft. Met andere woorden: het goede kan niet als noodzaak, het slechte hebben. Wil je dat betwisten ? 2) aanname van het intrinsiek goede van eigen bestaan. 3) aanname van het intrinsiek noodzakelijke van elke kleinste gebeurtenis in het geheel van de geschiedenis opdat iemand zou ontstaan die uit die geschiedenis ontstaan zou zijn. Of nog anders: verander een klein detail in het verleden, en die persoon ontstaat niet meer. Wel, uit die 3 dingen volgt logischerwijze dat elke kleinste gebeurtenis in het verleden van uw geboorte (of beter, uw conceptie) goed moet zijn voor U. Dat is toch niet heel complex ? Het kan wel verrassend zijn en wat heilige huisjes laten sneuvelen, maar complex is dat toch niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was het enige punt dat ik maakte. Voor ons is de holocaust goed. Voor mensen die destijds leefden, niet noodzakelijk, en voor velen evident niet. Maar er lopen tegenwoordig bijna geen mensen meer rond die in de mogelijkheid zijn om de holocaust slecht te vinden he, tenzij ze hun eigen bestaan slecht zouden vinden. Wat ik plezant vond aan mijn afleiding is dat velen dat waarschijnlijk niet eens beseften, dat hun eigen bestaan even slecht moest zijn als de slechtste gebeurtenis uit de geschiedenis volgens hun "onlogisch" oordeel zonder na te denken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patrick, als ik al je draden eens doorneem dan geldt dit ook voor feiten die in het heden gebeuren. In de draad over Trump viel dit ook des te meer op. Idem in alle draden ivm Covid. Hoe slechter het gaat, hoe liever jij dat blijkbaar hebt. Dat is zo wat de rode draad door al uw postings. Ook wat het verleden betreft, alleen de 'slechte' zaken (lees waar er veel doden te betreuren vielen) zijn voor u de belangrijkste. Je hebt er nadien nog wel een paar andere bijgesleurd om dat wat te maskeren maar toen was het al te laat.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 8 maart 2021 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat riedeltje begint nu wel wat afgezaagd te worden zenne. ![]()
![]() |
![]() |
#608 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou het persoonlijk liever bij deze posting: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=594
![]() |
![]() |
#610 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar uit het heden...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 8 maart 2021 om 19:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor mij is consequent zijn, gewoon niet veranderen van aangenomen uitgangspunten in een redenering. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zeggen dat een omelet goed is, maar het breken van eieren slecht, is identiek. Het is gewoon onmogelijk om een tegengesteld moreel oordeel te geven over dingen die onlosmakelijk verbonden zijn met een causale en onvermijdelijke link, want dat is een en hetzelfde verschijnsel "onder de juiste coordinaten transformatie" als je wil (ik heb het hier over wat men in de klassieke mechanica Jacobi transformaties noemt, of in de quantum mechanica, het Heisenberg beeld, waarbij een toestand gans de evolutie voorstelt). Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geworteld in de geschiedenis zoals het hele Judaïsme. Lees het oude testament. Joden hebben daar al veel lof voor gekregen. . "Chaos is een ladder." Hehe. Tussen ideaal en kapitaal... Voor ons is dat.... Andere religies zijn gebaseerd op mythologie. En het Christendom is gebaseerd op 1 corrupt "Orakel". Pilatus de altruïst waste zijn handen in onschuld. Het Christendom ging naar Macaroni land. Het zuiverste blijft dan Boeddhisme. Maar ja. Je kan zeveren en zeveren e. Het ging naar Zuid Oost Azië.
![]() |
![]() |
#614 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is er mis met revisionisme als dat geen leugens zijn ?
Ik zie die uitspraken eerder als iets dat ‘vergeten’ werd in de mainstream geschiedschrijving. Citaat:
Trouwens, wat vind je van de uitspraak van Ben Gurion, die liever de helft van de Joodse kinderen zou laten sterven, als de andere helft naar Israël kon vertrekken, ipv álle kinderen naar England ? Of Greenbaum, die verklaarde dat één koe in Palestina meer waard is dan alle Joden in Europa ? Hoe ga jij daar ethisch mee om ? Citaat:
Kijk, ik heb aangetoond dat de zionistische beslissingen in de jaren ’30 - begin ‘40, mede verantwoordelijk waren voor de dood van –tig Joden, aangezien de zionisten resoluut weigerden om gedeporteerde Europese Joden naar een andere bestemming te zien vertrekken dan Palestina. Ik kan je daarover zelfs documenten en brieven tonen die geklasseerd zijn in historische archieven in de VS en England, maar dit zou een discussie geven waar je niet gelukkiger van wordt. Daarom laat ik het hier bij. Citaat:
![]() |
![]() |
#616 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waren die verkrachtingen 4 generaties voor hun geboorte dan ook slecht in algemene zin ? Want als die overgrootmoeder niet verkracht zou geweest zijn, waren die knappe koppen ook nooit geboren. Kortom, net zoals de Holocaust voor de toentijdse Joden in nazi-Duitsland 'slecht' was, is die 'goed' geweest voor alle Joden die vandaag leven. Het heeft hen een eigen veilig land opgebracht en hebben nu een maatschappelijke positie in het westen, die quasi als onaantastbaar wordt geacht. Dit zou niet het geval zijn als de Holocaust niet gebeurd was.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 maart 2021 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de enige reden waarom ik mijn punt had aangehaald, waarvan ik niet dacht dat het zoveel uitleg benodigde, gezien ik aannam dat het, eens voorgesteld, een evidentie zou zijn. https://www.unia.be/nl/wetgeving-aan...me-is-gepleegd Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan geen kansen geven aan een nodige voorwaarde, natuurlijk, wat is dat nu voor een manier van doen ? Mijn bewering is: alle details van de geschiedenis, exact zoals ze verlopen is, waren NODIG opdat ik kon bestaan. En nu zeg jij "jamaar als uw grootvader dood was, dan was jij er niet". Welja. Als ik zeg: "opdat het water door de leiding stroomt, moeten de 4 kranen allemaal opengedraaid worden, dat is een nodige voorwaarde" dan zeg jij, "ha nee, als iemand die eerste kraan opendraait, dan zou die tweede wel eens nat kunnen worden en de tweede kraan niet opendraaien". Begrijp je hoe erg dat naast de kwestie is ? Citaat:
![]() Maar het heeft niks te maken met wat ik in deze draad schrijf hoor. Dat staat daar los van. Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar op een eerlijke intellectuele manier. Het is juist wat zo plezierig is: bestaande gemeenplaatsen op perfect logische manier met de grond gelijk maken. Ik amuseer mij hier, terwijl ik tegelijkertijd heel serieus ben, en natuurlijk ook van de situatie gebruik maak om nu en dan een kwinkslag te geven. Het is die mengeling die inderdaad grappig is.
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |