Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2006, 22:32   #601
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
je zal de USS Cole wel bedoelen neem ik aan..

het moslimterrorisme als een creatie van de VS beschouwen, zoals jij doet, is in mijn ogen naiëf en vooral, racistisch tot en met. Een dergelijke houding zal nooit of te nimmer tot een oplossing van het probleem leiden. Jij bewijst dat hier dag in dag uit door louter en alleen op de VS te focussen en de kern van het probleem te negeren.. Typisch eurocentrisch
Beste Lyot,

Ik zal zelf wel bepalen wat ik bedoel, waarvoor dank ... In 1967 werd een actie op poten gezet tegen de USS Liberty, een ongewapend Amerikaanse communicatieschip. 35 bemanningsleden kwamen om, een deel kon echter overleven en getuigde later dat de aanval werd uitgevoerd door Israëlieten. Het doel was de totale Amerikaanse bemanning te elimineren en de schuld later in de schoenen van Egypte te schuiven. Deze gebeurtenis is tot vandaag de dag nog niet onderzocht door het Amerikaanse congres.
Ik ben niet racistisch tegenover eender welke ras maar dat zal u wel worst wezen. Ik wijs inderdaad naar de US, maar daarom niet naar de Amerikanen, het is het perverse, megalomane en corrupte establishment van de US.

Waar ligt volgens U de kern van het probleem Mr Lyot?

Laatst gewijzigd door Gun : 27 maart 2006 om 22:34.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 22:43   #602
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het moslimterrorisme als een creatie van de VS beschouwen, zoals jij doet, is in mijn ogen naiëf en vooral, racistisch tot en met. Een dergelijke houding zal nooit of te nimmer tot een oplossing van het probleem leiden. Jij bewijst dat hier dag in dag uit door louter en alleen op de VS te focussen en de kern van het probleem te negeren.. Typisch eurocentrisch
Nog meer van dattum?

In 1989 verkondigde de door ongenoegen opgestapte MOSSAD officier Victor Ostrosvky dat een aanslag op Amerikaanse militairen in Duitsland door de MOSSAD was uitgevoerd, maar door Israël in de schoenen van Libië werd geschoven. Als repressaille liet President Ronald Reagan Libië bombarderen met de dood van het 4-jarig dochtertje van de Libische president Muamar Qadaffi tot gevolg. Ostrosvky werd herhaaldelijk met de dood bedreigd.
Oud 27 maart 2006, 23:05   #603
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter Bekijk bericht
En hoe gaat de drijvende kracht achter het fenomeen NWO hier mee omgaan ??
Of is dit deel van de strategie...
Ik vrees van wel ...
Oud 28 maart 2006, 13:27   #604
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het moslimterrorisme als een creatie van de VS beschouwen, zoals jij doet, is in mijn ogen naiëf en vooral, racistisch tot en met. Een dergelijke houding zal nooit of te nimmer tot een oplossing van het probleem leiden. Jij bewijst dat hier dag in dag uit door louter en alleen op de VS te focussen en de kern van het probleem te negeren.. Typisch eurocentrisch.
Het moslimterrorisme werd door de US gefinancierd, bewapend en als wapen gebruikt om de Taliban aan de macht te brengen in Afghanistan.
Het is met USA-$ dat Osama Bin Laden (een telg uit een familie waarme Bush nauwe relaties onderhield) mujaheddin voor Al Qaeida recruteerde onder het lompenproletariaat in mislamietische landen. Die mujaheddin werden opgeleid door de CIA en de britse SAS. De CIA bouwde een ondergrondse basis voor hen in Afghanistan en leverde zelfs (voor zover kan nagegaan worden, vermoedelijk met medewerking van de USC) een "aangepaste" versie van de Koran voor gebruik in de pakistaanse medressas waar de Taliban "studeerden".

Na de oorlog keerden die mujaheddin terug naar hun thuislanden, waar ze dachten als helden onthaald te worden. De regeringen van die landen, die ook wel wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden, speelden niet mee:
-op Sri Lanka werden de Tamils aangepakt,
-op de Philipijnen de moslimguerillas,
-in Algerije herd het FIS buiten de wet gesteld,
-in Egypte werd -met wisselend succes- de "Moslimbroederschap" aangepakt,
-in Saoedi-Arabië trok men werd het paspoort van Osama Bin Laden in, die naar Soudan uitweek, dat de CIA hielp zijn financiële middelen te blokkeren.

Dat in het kader hiervan een overmoedige maar razende Osama Bin Laden een aanval pleegde op het USS Cole is niet goed de praten maar niet verwonderlijk: twéé vliegen in één klap: de US (die hij verantwoordelijk achte voor zijn verplicht vertrek uit Saoedi Arabië etc) én de egyptische regering treffen...

11 september was zijn werk, d�*�*r twijfelt niemand ernstig aan ! (Of het verliep als gepland-door wie?- is een andere vraag)

Voor de CIA tussenkwam was er enkel de Mahdi (Soedan en Egypte, einde 19° eeuw) en de Moslimbroederschap in Egypte (ook ooit al eens financiëel gesteund om Nasser en opvolgers naar het US-kamp te krijgen) echt actief geweest:

De geschiedenis van de leerlingtovenaar die de geest uit de fles laat en hem er niet terug in krijgt.

Verder: hier is de national debt clock online, gewoon "clock" aanklikken,links:
http://www.toptips.com/debtclock.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2006 om 13:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 18:34   #605
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Beste Lyot,

Ik zal zelf wel bepalen wat ik bedoel, waarvoor dank ... In 1967 werd een actie op poten gezet tegen de USS Liberty, een ongewapend Amerikaanse communicatieschip. 35 bemanningsleden kwamen om, een deel kon echter overleven en getuigde later dat de aanval werd uitgevoerd door Israëlieten. Het doel was de totale Amerikaanse bemanning te elimineren en de schuld later in de schoenen van Egypte te schuiven. Deze gebeurtenis is tot vandaag de dag nog niet onderzocht door het Amerikaanse congres.
Ik ben niet racistisch tegenover eender welke ras maar dat zal u wel worst wezen. Ik wijs inderdaad naar de US, maar daarom niet naar de Amerikanen, het is het perverse, megalomane en corrupte establishment van de US.

Waar ligt volgens U de kern van het probleem Mr Lyot?
USS Liberty, my bad !

Naar mijn mening stel je je racistisch door alles te herleiden tot een machinatie van de VS, en de rol van radicale moslims te minimaliseren als waren ze niet meer dan 'puppets on a string'. Daar zit het racistische element in je discours. Niet willen erkennen dat de beweging van het radicale islamisme een onafhankelijk gegeven is, dat ontstaan is , niet op instigatie van de VS, maar wel vanuit een dynamiek die tientallen decennia terug in de tijd gaat. Je focus ligt met andere veel te veel op de VS, en met een dergelijke mindset raak je nooit tot de kern van het probleem
Oud 28 maart 2006, 18:43   #606
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het moslimterrorisme werd door de US gefinancierd, bewapend en als wapen gebruikt om de Taliban aan de macht te brengen in Afghanistan.
Via ISI is er inderdaad wel een zekere mate van steun geweest, maar wat betekende dit eigenlijk ? Dat de Arabische mujahedeen een 'puppet' van de VS waren ? Dat is je reinste bullshit. De houding is altijd negatief geweest tegen de VS. Je mag me anders voorbeelden aanhalen waarin Ben Laden, Azzam, Zawahri of anderen het openlijk voor de VS opnamen. . Uitingen van haatgevoelens anders genoeg.

Citaat:

Het is met USA-$ dat Osama Bin Laden (een telg uit een familie waarme Bush nauwe relaties onderhield) mujaheddin voor Al Qaeida recruteerde onder het lompenproletariaat in mislamietische landen
hier geloof ik geen fluit van. De financiëring gebeurde in de jaren tachtig voornamelijk door NGO''s en door rijke businessmensen in het Midden Oosten. Niet vergeten dat in die tijd de regeringen geenszins gekant waren tegen het sturen van Mujahedeen naar Afghanistan.. De VS evenmin , dat klopt, maar dat zij de factor waren die ervoor zorgden dat dit kon gebeuren komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid, filosoof.

Citaat:
. Die mujaheddin werden opgeleid door de CIA en de britse SAS. De CIA bouwde een ondergrondse basis voor hen in Afghanistan en leverde zelfs (voor zover kan nagegaan worden, vermoedelijk met medewerking van de USC) een "aangepaste" versie van de Koran voor gebruik in de pakistaanse medressas waar de Taliban "studeerden".
geloof ik al evenmin een fluit van..

Citaat:
Na de oorlog keerden die mujaheddin terug naar hun thuislanden, waar ze dachten als helden onthaald te worden. De regeringen van die landen, die ook wel wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden, speelden niet mee:
-op Sri Lanka werden de Tamils aangepakt,
-op de Philipijnen de moslimguerillas,
-in Algerije herd het FIS buiten de wet gesteld,
-in Egypte werd -met wisselend succes- de "Moslimbroederschap" aangepakt,
-in Saoedi-Arabië trok men werd het paspoort van Osama Bin Laden in, die naar Soudan uitweek, dat de CIA hielp zijn financiële middelen te blokkeren.

Dat in het kader hiervan een overmoedige maar razende Osama Bin Laden een aanval pleegde op het USS Cole is niet goed de praten maar niet verwonderlijk: twéé vliegen in één klap: de US (die hij verantwoordelijk achte voor zijn verplicht vertrek uit Saoedi Arabië etc) én de egyptische regering treffen...

11 september was zijn werk, d�*�*r twijfelt niemand ernstig aan ! (Of het verliep als gepland-door wie?- is een andere vraag)

Voor de CIA tussenkwam was er enkel de Mahdi (Soedan en Egypte, einde 19° eeuw) en de Moslimbroederschap in Egypte (ook ooit al eens financiëel gesteund om Nasser en opvolgers naar het US-kamp te krijgen) echt actief geweest:

De geschiedenis van de leerlingtovenaar die de geest uit de fles laat en hem er niet terug in krijgt.

Verder: hier is de national debt clock online, gewoon "clock" aanklikken,links:
http://www.toptips.com/debtclock.html
sorry, dat vind ik een zwakke analyse.. De CIA is niet verantwoordelijk voor het ontstaan en de groei van de Afghaans mujaheddeen.. De steun die er in de jaren tachtig werd gegeven betekende weinig of niets op het grotere geheel. Alles wat erna volgt op het conto van de CIA schrijven is derhalve toch de waarheid zwaar geweld aandoen ..
Oud 28 maart 2006, 19:22   #607
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Met het eerste gedeelte van je betoog kan nog ik min of meer akkoord gaan.
(doch, ze is verre van accuraat en uptodate)
Echter:

Citaat:
11 september was zijn werk, d�*�*r twijfelt niemand ernstig aan !
Kan u even uitleggen waarop dit statement rust?
Heeft u polls die uw mening ondersteunen?
Kortweg, heeft u ook maar het geringste idee hoéveel Amerikanen wél ernstig twijfelen
aan wat jij hierboven stelt??

Laatst gewijzigd door democratsteve : 28 maart 2006 om 19:28.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 22:34   #608
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wel 84% van de meer dan 40.000 stemmers op de Poll van CNN heden ten dage ... en op dit Forum zijn er ook meer en meer overtuigd van het tegendeel ....
Oud 28 maart 2006, 22:35   #609
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
USS Liberty, my bad !

Naar mijn mening stel je je racistisch door alles te herleiden tot een machinatie van de VS, en de rol van radicale moslims te minimaliseren als waren ze niet meer dan 'puppets on a string'. Daar zit het racistische element in je discours. Niet willen erkennen dat de beweging van het radicale islamisme een onafhankelijk gegeven is, dat ontstaan is , niet op instigatie van de VS, maar wel vanuit een dynamiek die tientallen decennia terug in de tijd gaat. Je focus ligt met andere veel te veel op de VS, en met een dergelijke mindset raak je nooit tot de kern van het probleem
Ik heb de vraag reeds eens gesteld, wat is het probleem en waar ligt volgens jou die kern?
Oud 9 april 2006, 16:20   #610
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Wall Street niet gek op Bush(tijd)

Sinds het aantreden van president George W. Bush begin 2001 zakte de S&P500, de belangrijkste Amerikaanse beursgraadmeter, met 2,8 procent. De voorbije halve eeuw deed slechts een president nog slechter: Richard Nixon.

Alle andere presidenten met een dubbele ambtstermijn zagen de S&P500 na vijf jaar en twee maanden minstens 45 procent hoger postvatten. De beurzen floreerden het meest onder Bill Clinton en Ronald Reagan.
De belabberde beursprestatie staat haaks op een van de belangrijkste doelstellingen van Bush: de welvaart doen stijgen door een cultuur van 'maatschappij van eigenaars' te creëren. Dat betekent dat alle burgers verantwoordelijk zijn voor hun ziekteverzekering en pensioen.
Oud 9 april 2006, 16:23   #611
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Sinds het aantreden van president George W. Bush begin 2001 zakte de S&P500, de belangrijkste Amerikaanse beursgraadmeter, met 2,8 procent. De voorbije halve eeuw deed slechts een president nog slechter: Richard Nixon.

Alle andere presidenten met een dubbele ambtstermijn zagen de S&P500 na vijf jaar en twee maanden minstens 45 procent hoger postvatten. De beurzen floreerden het meest onder Bill Clinton en Ronald Reagan.
De belabberde beursprestatie staat haaks op een van de belangrijkste doelstellingen van Bush: de welvaart doen stijgen door een cultuur van 'maatschappij van eigenaars' te creëren. Dat betekent dat alle burgers verantwoordelijk zijn voor hun ziekteverzekering en pensioen.
Bush is aangetreden net na de bubble-burst waarbij de beurs aan een ongekende daling was begonnen.

Maar je moet de cijfers van de laatste twee jaar eens zien, da's wat anders. En die zijn relevanter als gevolg van zijn politiek.
Oud 9 april 2006, 16:27   #612
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Bush is aangetreden net na de bubble-burst waarbij de beurs aan een ongekende daling was begonnen.

Maar je moet de cijfers van de laatste twee jaar eens zien, da's wat anders. En die zijn relevanter als gevolg van zijn politiek.
Antoon, jij als Bush-adept bent toch ongetwijfeld met veeeeeel belangstelling de laatste ontwikkelingen in de Plame-case aan 't volgen, hé?
Had graag uw mening hierover eens gehoord.
Oud 9 april 2006, 16:28   #613
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Antoon, jij als Bush-adept bent toch ongetwijfeld met veeeeeel belangstelling de laatste ontwikkelingen in de Plame-case aan 't volgen, hé?
Had graag uw mening hierover eens gehoord.
Bedoel je dat verhaal van de CIA agent?
Oud 9 april 2006, 16:36   #614
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat verhaal van de CIA agente?
Uiteraard!!!!!!!!
Oud 9 april 2006, 16:46   #615
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard!!!!!!!!
Ik dacht het wel. Van een onvoorwaardelijke anti-Bush miereneuker (niet als scheldtirade bedoeld, eerder als observatie), dacht ik wel dat je het weer eens ging hebben over een verhaal van vermeende feiten die alleen maar negatief kunnen uitstralen.

Voor mijn part zijn de feiten voorlopig als volgt :

I.Lewis Libby, de voormalige stafchef van Cheney, heeft gezegd dat Cheney hem indertijd had gezegd dat Bush deze laatste had gezegd dat er confidentiële informatie mocht worden bekendgemaakt, etc...

[SIZE=2]Als er iets gebeurt wat niet kan, dan ben ik de eerste om verantwoording te vragen.[/SIZE]

Maar in dit geval zijn het veel tussenstappen van mensen die gezegd hebben dat een ander gezegd heeft. En hier zijn geen bewijzen van.
Oud 9 april 2006, 20:23   #616
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht het wel. Van een onvoorwaardelijke anti-Bush miereneuker (niet als scheldtirade bedoeld, eerder als observatie), dacht ik wel dat je het weer eens ging hebben over een verhaal van vermeende feiten die alleen maar negatief kunnen uitstralen.

I.Lewis Libby, de voormalige stafchef van Cheney, heeft gezegd dat Cheney hem indertijd had gezegd dat Bush deze laatste had gezegd dat er confidentiële informatie mocht worden bekendgemaakt, etc...

[SIZE=2]Als er iets gebeurt wat niet kan, dan ben ik de eerste om verantwoording te vragen.[/SIZE]

Maar in dit geval zijn het veel tussenstappen van mensen die gezegd hebben dat een ander gezegd heeft. En hier zijn geen bewijzen van.
Dus?
Oud 9 april 2006, 20:34   #617
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:

U bent het dan toch niet op de voet aan 't volgen.
Ik dacht wel dat ik niet meteen moest beginnen over de kern van de zaak, want dat je waarschijnlijk eerst wel zou trachten te ontkennen dat het Bush HIMSELF was die verantwoordelijk was voor deze leak.
Cheq the facts Antoon.
Dan kunnen we verder.
Het Witte Huis heeft gisteren; ipv van dit feit te ontkennen, Bush's beslissing verdedigd!! (correctie, "proberen" te verdedigen)
Oud 9 april 2006, 20:45   #618
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Bush, Antoon, is a disgrace, a dumbass and a stupid puppet. De enige triomf is binnen 2 jaar + als hij voorgoed op pensioen gaat.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 22:23   #619
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht wel dat ik niet meteen moest beginnen over de kern van de zaak, want dat je waarschijnlijk eerst wel zou trachten te ontkennen dat het Bush HIMSELF was die verantwoordelijk was voor deze leak.
Cheq the facts Antoon.
Dan kunnen we verder.
Het Witte Huis heeft gisteren; ipv van dit feit te ontkennen, Bush's beslissing verdedigd!! (correctie, "proberen" te verdedigen)
Jij bent fout.

Ik zal jouw bericht even lijn per lijn beantwoorden, in willekeurige volgorde :

Citaat:
Dat is gewoon fout. Ofwel begrijp je geen engels, oftewel maak je bewust een amalgaam.

Het Witte Huis heeft het declassificeren van classified information verdedigd. Maar niets dat met de 'lek' over Palme te maken heeft.

Citaat:
Ik dus wel. Jij blijkbaar niet.

Citaat:
Ik ontken niets. Alleen is er niets over die lek bewezen. Alleen maar hearsay (zie mijn vorige post). Bush heeft wel informatie gedeclassificeerd. Maar dat is iets anders dan de lek waar jij hetover hebt en die je op alle mogelijke manier in Bush zijn schoenen wilt schuiven. Zoals met alles.

Check the facts democratsteve.
Dan kunnen we verder.
Oud 9 april 2006, 22:25   #620
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Bush, Antoon, is a disgrace, a dumbass and a stupid puppet. De enige triomf is binnen 2 jaar + als hij voorgoed op pensioen gaat.
Nou dit is me wel de meest overtuigende argument ooit. Ik zal mijn mening over Bush moeten herzien, dankzij jou.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be