![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zal zelf wel bepalen wat ik bedoel, waarvoor dank ... In 1967 werd een actie op poten gezet tegen de USS Liberty, een ongewapend Amerikaanse communicatieschip. 35 bemanningsleden kwamen om, een deel kon echter overleven en getuigde later dat de aanval werd uitgevoerd door Israëlieten. Het doel was de totale Amerikaanse bemanning te elimineren en de schuld later in de schoenen van Egypte te schuiven. Deze gebeurtenis is tot vandaag de dag nog niet onderzocht door het Amerikaanse congres. Ik ben niet racistisch tegenover eender welke ras maar dat zal u wel worst wezen. Ik wijs inderdaad naar de US, maar daarom niet naar de Amerikanen, het is het perverse, megalomane en corrupte establishment van de US. Waar ligt volgens U de kern van het probleem Mr Lyot?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 27 maart 2006 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
|
![]() Citaat:
In 1989 verkondigde de door ongenoegen opgestapte MOSSAD officier Victor Ostrosvky dat een aanslag op Amerikaanse militairen in Duitsland door de MOSSAD was uitgevoerd, maar door Israël in de schoenen van Libië werd geschoven. Als repressaille liet President Ronald Reagan Libië bombarderen met de dood van het 4-jarig dochtertje van de Libische president Muamar Qadaffi tot gevolg. Ostrosvky werd herhaaldelijk met de dood bedreigd.
![]() |
![]() |
#603 |
|
![]() Ik vrees van wel ...
![]() |
#604 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is met USA-$ dat Osama Bin Laden (een telg uit een familie waarme Bush nauwe relaties onderhield) mujaheddin voor Al Qaeida recruteerde onder het lompenproletariaat in mislamietische landen. Die mujaheddin werden opgeleid door de CIA en de britse SAS. De CIA bouwde een ondergrondse basis voor hen in Afghanistan en leverde zelfs (voor zover kan nagegaan worden, vermoedelijk met medewerking van de USC) een "aangepaste" versie van de Koran voor gebruik in de pakistaanse medressas waar de Taliban "studeerden". Na de oorlog keerden die mujaheddin terug naar hun thuislanden, waar ze dachten als helden onthaald te worden. De regeringen van die landen, die ook wel wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden, speelden niet mee: -op Sri Lanka werden de Tamils aangepakt, -op de Philipijnen de moslimguerillas, -in Algerije herd het FIS buiten de wet gesteld, -in Egypte werd -met wisselend succes- de "Moslimbroederschap" aangepakt, -in Saoedi-Arabië trok men werd het paspoort van Osama Bin Laden in, die naar Soudan uitweek, dat de CIA hielp zijn financiële middelen te blokkeren. Dat in het kader hiervan een overmoedige maar razende Osama Bin Laden een aanval pleegde op het USS Cole is niet goed de praten maar niet verwonderlijk: twéé vliegen in één klap: de US (die hij verantwoordelijk achte voor zijn verplicht vertrek uit Saoedi Arabië etc) én de egyptische regering treffen... 11 september was zijn werk, d�*�*r twijfelt niemand ernstig aan ! (Of het verliep als gepland-door wie?- is een andere vraag) Voor de CIA tussenkwam was er enkel de Mahdi (Soedan en Egypte, einde 19° eeuw) en de Moslimbroederschap in Egypte (ook ooit al eens financiëel gesteund om Nasser en opvolgers naar het US-kamp te krijgen) echt actief geweest: De geschiedenis van de leerlingtovenaar die de geest uit de fles laat en hem er niet terug in krijgt. Verder: hier is de national debt clock online, gewoon "clock" aanklikken,links: http://www.toptips.com/debtclock.html Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2006 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening stel je je racistisch door alles te herleiden tot een machinatie van de VS, en de rol van radicale moslims te minimaliseren als waren ze niet meer dan 'puppets on a string'. Daar zit het racistische element in je discours. Niet willen erkennen dat de beweging van het radicale islamisme een onafhankelijk gegeven is, dat ontstaan is , niet op instigatie van de VS, maar wel vanuit een dynamiek die tientallen decennia terug in de tijd gaat. Je focus ligt met andere veel te veel op de VS, en met een dergelijke mindset raak je nooit tot de kern van het probleem
![]() |
![]() |
#606 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#607 | |
Minister-President
|
![]() Met het eerste gedeelte van je betoog kan nog ik min of meer akkoord gaan.
(doch, ze is verre van accuraat en uptodate) Echter: Citaat:
Heeft u polls die uw mening ondersteunen? Kortweg, heeft u ook maar het geringste idee hoéveel Amerikanen wél ernstig twijfelen aan wat jij hierboven stelt??
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 28 maart 2006 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
|
![]() Maar wel 84% van de meer dan 40.000 stemmers op de Poll van CNN heden ten dage ... en op dit Forum zijn er ook meer en meer overtuigd van het tegendeel ....
![]() |
#609 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#610 |
|
![]() Sinds het aantreden van president George W. Bush begin 2001 zakte de S&P500, de belangrijkste Amerikaanse beursgraadmeter, met 2,8 procent. De voorbije halve eeuw deed slechts een president nog slechter: Richard Nixon.
Alle andere presidenten met een dubbele ambtstermijn zagen de S&P500 na vijf jaar en twee maanden minstens 45 procent hoger postvatten. De beurzen floreerden het meest onder Bill Clinton en Ronald Reagan. De belabberde beursprestatie staat haaks op een van de belangrijkste doelstellingen van Bush: de welvaart doen stijgen door een cultuur van 'maatschappij van eigenaars' te creëren. Dat betekent dat alle burgers verantwoordelijk zijn voor hun ziekteverzekering en pensioen.
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet de cijfers van de laatste twee jaar eens zien, da's wat anders. En die zijn relevanter als gevolg van zijn politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Had graag uw mening hierover eens gehoord.
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je dat verhaal van de CIA agent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard!!!!!!!!
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht het wel. Van een onvoorwaardelijke anti-Bush miereneuker (niet als scheldtirade bedoeld, eerder als observatie), dacht ik wel dat je het weer eens ging hebben over een verhaal van vermeende feiten die alleen maar negatief kunnen uitstralen.
Voor mijn part zijn de feiten voorlopig als volgt : I.Lewis Libby, de voormalige stafchef van Cheney, heeft gezegd dat Cheney hem indertijd had gezegd dat Bush deze laatste had gezegd dat er confidentiële informatie mocht worden bekendgemaakt, etc... [SIZE=2]Als er iets gebeurt wat niet kan, dan ben ik de eerste om verantwoording te vragen.[/SIZE] Maar in dit geval zijn het veel tussenstappen van mensen die gezegd hebben dat een ander gezegd heeft. En hier zijn geen bewijzen van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#617 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht wel dat ik niet meteen moest beginnen over de kern van de zaak, want dat je waarschijnlijk eerst wel zou trachten te ontkennen dat het Bush HIMSELF was die verantwoordelijk was voor deze leak. Cheq the facts Antoon. Dan kunnen we verder. Het Witte Huis heeft gisteren; ipv van dit feit te ontkennen, Bush's beslissing verdedigd!! (correctie, "proberen" te verdedigen)
![]() |
![]() |
#618 |
Minister-President
|
![]() Bush, Antoon, is a disgrace, a dumbass and a stupid puppet. De enige triomf is binnen 2 jaar + als hij voorgoed op pensioen gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal jouw bericht even lijn per lijn beantwoorden, in willekeurige volgorde : ![]() Citaat:
Het Witte Huis heeft het declassificeren van classified information verdedigd. Maar niets dat met de 'lek' over Palme te maken heeft. Citaat:
![]() Citaat:
Check the facts democratsteve. Dan kunnen we verder. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|