Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 13:12   #601
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Even wat verfijnen: de twee bubbels probeerden het podium op te geraken, maar dat lukte niet. De ordedienst was immers veel sneller dan ze ooit vermoed hadden. Daarop sloegen ze in paniek en vluchtten over de paraderand (wat ook niet al te goed ging, eentje is dat met z'n kaak op de grond gestuikt).
Eventjes herhalen!! Verzin geen zaken.
Die gasten wel het podium opgeraakt en één is er niet gevlucht maar werd ingerekend
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:13   #602
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot u (blijkbaar toch) moet men als achterhaald ervaren wetten via de juiste weg veranderen, nl. die van het parlement. Ondertussen, zolang de wetten van toepassing zijn, is iedereen eraan gehouden de wetten op te volgen. Zo gaat dat in een rechtsstaat.
Uw aanhef is weeral insinuerende lulkoek.
Ik betwist allesbehalve dat de (taal)wetten moeten toegepast worden.
Ze moeten wel kunnen veranderd worden, als dat opportuun lijkt.
Wetten moeten immers ten dienste van de bevolking staan, niet omgekeerd.

Citaat:
De Franstaligen wisten dat ze in een gemeente van het Nederlands taalgebied gingen wonen. Bijgevolg hebben ze geen enkel excuus. Ook is er dan geen enkele reden om het taalregime van die gemeente te herbekijken.
Er is weldegelijk reden om de taalwetten te herbekijken.
Ze voldoen niet langer, en houden geen rekening met de veranderde toestand.

Citaat:
Men hevelt een Vlaamse gemeente met een meerderheid aan Nederlanders ook niet naar Nederland over, nietwaar.

Een oliedomme vergelijking.
Er is immers geen sprake van nationaliteitsoverdracht wat betreft de randgemeenten. Ik stel enkel de opportuniteit van de huidige bestuurstaal-regeling in vraag.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 22-08-2005 at 14:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
In tegenstelling tot u (blijkbaar toch) moet men als achterhaald ervaren wetten via de juiste weg veranderen, nl. die van het parlement. Ondertussen, zolang de wetten van toepassing zijn, is iedereen eraan gehouden de wetten op te volgen. Zo gaat dat in een rechtsstaat.
Ze moeten wel kunnen veranderd worden, als dat opportuun lijkt.

Citaat:
De Franstaligen wisten dat ze in een gemeente van het Nederlands taalgebied gingen wonen. Bijgevolg hebben ze geen enkel excuus. Ook is er dan geen enkele reden om het taalregime van die gemeente te herbekijken.

Citaat:
Men hevelt een Vlaamse gemeente met een meerderheid aan Nederlanders ook niet naar Nederland over, nietwaar.

Er is immers geen sprake van nationaliteitsoverdracht wat betreft de randgemeenten. Ik stel enkel de opportuniteit van de huidige bestuurstaal-regeling in vraag.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ze moeten wel kunnen veranderd worden, als dat opportuun ijkt.

Citaat:

Citaat:

Er is immers geen sprake van nationaliteitsoverdracht wat betreft de randgemeenten. Ik stel enkel de opportuniteit van de huidige bestuurstaal-regeling in vraag.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 augustus 2005 om 13:14.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:14   #603
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Die gasten wel het podium opgeraakt en één is er niet gevlucht maar werd ingerekend
Proficiat!

Wat ik mij nu eigenlijk afvraag: zijn jullie fier op zo'n actie en wat is het nut ervan?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:15   #604
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ze moeten wel kunnen veranderd worden, als dat opportuun ijkt.

Er is immers geen sprake van nationaliteitsoverdracht wat betreft de randgemeenten. Ik stel enkel de opportuniteit van de huidige bestuurstaal-regeling in vraag.
In u redenering kunnen we we misschien het Arabisch de bestuurstaal van Brussel maken.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:16   #605
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die verwondingen betreft moet ik u tegenspreken. Er is er één nogal fel aan toe maar de andere bleef bijna gevrijwaard.

Maar wat u zegt over de ordediensten van de wake zelf is waar. Die mannen hebben erger voorkomen nu daarom zijn het ook ORDEDIENSTEN. als de ijzerwake geen slechte naam wilden moesten ze er dan ook voor zorgen dat de schade beperkt bleef.
Ik heb het dan ook ov er die achter het podium. Hij mag ons bedanken of hij stond er niet meer.
Oud 22 augustus 2005, 13:20   #606
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Er is immers geen sprake van nationaliteitsoverdracht wat betreft de randgemeenten. Ik stel enkel de opportuniteit van de huidige bestuurstaal-regeling in vraag.
Jij spreekt niet van nationaliteitsoverdracht maar nogal wat betrokkenen eisen wel de Anschluss van hun gemeente bij een ander gewest. Ze saboteren het beleid van hun eigen gewest op heel wat vlakken, niet alleen op taal- en cultureel vlak. Ze zijn dus slecht geplaatst om tegemoetkomende maatregelen te eisen. Eerst erkenning van de taalgrens, het Nederlands als bestuurstaal van Vlaanderen en loyauteit tegenover de Vlaamse regering, en dan een aanpassing van de taalwet. Ik vermoed zelfs dat er in een Vlaamse staat veel meer plaats is voor een volwaardig minderhedenstatuut voor de franstaligen dan in België.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:20   #607
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
In u redenering kunnen we we misschien het Arabisch de bestuurstaal van Brussel maken.
Zal me worst wezen.
Oud 22 augustus 2005, 13:22   #608
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men is helemaal niet op het podium geraakt. In paniek sprong er eentje (inderdaad, correct, niet alle twee) over de paraderand (en dat is niet het podium), landde met een onzachte val en probeerde dan weg te rennen. Dat was echter tevergeefs. Bij de twee bubbels greep de ordedienst kort maar krachtig in.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:25   #609
kuisvrouw
Burger

Standaard

Citaat:
Men is helemaal niet op het podium geraakt. In paniek sprong er eentje (inderdaad, correct, niet alle twee) over de paraderand (en dat is niet het podium), landde met een onzachte val en probeerde dan weg te rennen. Dat was echter tevergeefs. Bij de twee bubbels greep de ordedienst kort maar krachtig in.
??? bij mijn weten stond ze op het podium met een zwarte t-shirt, trokken ze die uit zodat iedereen hun tricolore lichaam kon bewonderen.
Vervolgens vlogen er een stuk of 40 man uit het publiek het podium op, en probeerde de bewaking van de ijzerwake kost wat kost de bubels te beschermen.
De bubels stonden dus wel zeker op het podium hun belachelijk te maken
kuisvrouw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:28   #610
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer eens de redenering volgen. Niets beter dan de linkse rakkers in hun eigen netten te laten verstrikken.

Zelf schermen ze voortdurend met de mensenrechten, maar blijkbaar is het respect voor de mens als persoon voor hen toch niet absoluut als het gaat over politieke tegenstanders. M.a.w. ze zijn niet consequent met zichzelf.

Dit wil ik aankaarten.
Lastig hé, zo'n openlijk fascistische Breydel in uw rangen!
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:33   #611
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Lastig hé, zo'n openlijk fascistische Breydel in uw rangen!
Is Breydel dan fascistisch? Ik hoef het toch niet eens te zijn met alles wat mede-Vlaamsgezinden denken. Hij eet misschien graag dit of dat gerecht, en ik niet. Er bindt ons meer dan ons scheidt, nl. de liefde voor Vlaanderen en het streven naar een beter en zelfstandig Vlaanderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:41   #612
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel toch merkwaardig dat de Voorzitter-Leider van de bubbelsmurfenclub wel durfde meedoen aan de actie op de IJzerbedevaart, maar op de IJzerwake z'n gezicht niet durfde tonen... Dus heeft hij maar twee jonge snuitertjes wat opgestookt.
Waren Philip De Winter en zijn topkornuiten aanwezig op elke "ludieke" actie van TAK, VMO, Voorpost, Were-di, Vlaams Blok en VLaams belang??[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 22-08-2005 at 14:41
Reason:

Citaat:
Wel toch merkwaardig dat de Voorzitter-Leider van de bubbelsmurfenclub wel durfde meedoen aan de actie op de IJzerbedevaart, maar op de IJzerwake z'n gezicht niet durfde tonen... Dus heeft hij maar twee jonge snuitertjes wat opgestookt.
Waren Philip De Winter en zijn topkornuiten aanwezig op elke "ludieke" actie van TAK, VMO, Voorpost, Were-di, Vlaams Blok en VLaams belang??[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het gevaarlijke bestond erin dat ze in volle paniek over de paraderand moesten springen. Dat was wel wat riskant.

En ze waren inderdaad dronken: dronken van de indoctrinatie door Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand. Wel toch merkwaardig dat de Voorzitter-Leider van de bubbelsmurfenclub wel durfde meedoen aan de actie op de IJzerbedevaart, maar op de IJzerwake z'n gezicht niet durfde tonen... Dus heeft hij maar twee jonge snuitertjes wat opgestookt.
Waren Philip De Winter en zijn topkornuiten aanwezig op elke "ludieke" actie van TAK, VMO, Voorpost, Were-di, Vlaams Blok en VLaams belang??[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 22 augustus 2005 om 13:41.
Oud 22 augustus 2005, 13:42   #613
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Is Breydel dan fascistisch?
Ik weet het niet zeker, maar zelf beweert hij gretig van wel.
Oud 22 augustus 2005, 13:48   #614
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De N-VA verstoorde niet het Te Deum: ze stormden de kerk niet binnen, ontblootten er hun bovenlijf niet, riepen niet in de kerk.

Hun actie gebeurde BUITEN de plechtigheid, BUITEN de kerk.
Omdat ze niet durfden? Omdat ze te preuts of te lelijk waren om hun bovenlijf te ontbloten (bah, wat een onbeschoftheid!)?
Was de IJzerwake ook niet buiten?
En wie is er dan het moedigst - de Belgen van 21 augustus of de N-VA'ers van 21 juli?
Oud 22 augustus 2005, 13:59   #615
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze niet durfden? Omdat ze te preuts of te lelijk waren om hun bovenlijf te ontbloten (bah, wat een onbeschoftheid!)?
Was de IJzerwake ook niet buiten?
En wie is er dan het moedigst - de Belgen van 21 augustus of de N-VA'ers van 21 juli?
Klein kind!!

Jongens toch, om ter moedigst, het lijkt hier wel een kleuterklasje.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 14:09   #616
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel moed is er nodig om een dodenherdenking te storen en provoceren?
Is dat dan belangrijk?

Zoals ik al zei: iedereen tevree. De Bubbels met hun "heldendaad pour la patrie", de ordedienst met hun verzetje, ik met het feit dat de Bubbels slaag hebben gekregen.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 14:11   #617
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Storm in een glas water. Meeste aanwezigen hebben niets gemerkt van de aktie (max. 2 seconden) omdat de hoofden weg van het podium naar het klaarstaande VNJ gericht waren. Diegenen die het wel gemerkt hebben dachten dat het het onderdeel van de schow uitmaakte.
Misschien kunnen de aktievoerders hier wel een woordje van dank richten aan de Voorpost Ordedienst. Zonder hun snelle ingrijpen was het meer dan waarschijnlijk heel slecht afgelopen met hun tricolore beschilderde lichaampje.
Aanwezige politie prees ons kort nadien voor het snelle ingrijpen.
Het minste wat die gasten nu wel kunnen doen is een vaatje schenken op de volgende Voorpost kameraadschapsavond, anders zouden we volgende keer wel eens toevallig de andere kant kunnen opkijken.
Oud 22 augustus 2005, 14:12   #618
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Hoeveel moed is er nodig om een dodenherdenking
lees: naziherdenking
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 14:15   #619
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
lees: naziherdenking
achterlijke dwerg, lezen is blijkbaar niet je sterkste punt he......

Dodenherdenking dus.
Tenzij jij weet zou hebben van nazi's tijdens de eerste wereldoorlog?

En neen, je belgicistische nazivrienden van Degrelle zijn REX werden niet herdacht.
Oud 22 augustus 2005, 14:16   #620
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Het minste wat die gasten nu wel kunnen doen is een vaatje schenken op de volgende Voorpost kameraadschapsavond,.
Kameraadschap kennen de Bubbels niet.
Ene krijgt er wat verdiende kletsen, en de andere rent weg met zijn broek vol bagger, in plaats van zijn makker bij te staan . Schone kameraden zijn dat zeg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be