Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2006, 10:35   #601
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

"Blokwatchter" - wat is dat????

Das iemand die al zijn vrijtijd verdoet met te kijken dat je geen vieze woorden op uwe pc typt en ondertussen zijn kinderen op straat laat dokterke of moederke en vaderke laat spelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:39   #602
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Calgustaaf, die Sire mag je er af laten en die opperste chef ook.
Want dat soort mensen heeft nu net onze maatschappij en samenleving naar de knoppe geholpen.

Het eerste dat ik zou doen, is alle jongeren die zich misdragen in lichtere maten, verplichten zich in te zetten voor de maatschappij door hen een werkstraf te laten uitvoeren bij Brandweer, Burgerbescherming, Gemeentelijke reinigingsdienst, maatschappelijk diensten en vrijwilligersdiensten dus doen bijstaan om deze te helpen met het opruimen en onderhouden. Hierdoor worden deze diensten toch beter geholpen, maar word er geen betaald werk van andere afgenomen.
Daarna, zou ik de jongeren opvangcentra zoals vrij en vrolijk terug open doen, zodat de zwaardere gevallen daar beter kunnen begeleid worden en uit het huidige criminele milieu gehaald worden, waar ze nu opstraat tussen zitten. En de zware gevallen zou ik in gesloten jeugd instellingen plaatsen. Deze die werkelijk tot de criminelen behoren en zich zo gedragen zou ik ook zo laten behandelen en dus in de echte gevangenissen laten plaatsen van af een jaar of 15/16. Volgens beslissing van de rechter.
Moordenaars en roofovervallers zouden zonder uitzondering via de gewone rechtbanken gaan en niet meer via de jeugdrechtbanken.

Verder zou in de scholen open doen zijn op de zelfde uren als de kantoren, dit wil zeggen van 8.30 uur tot 17.00 uur en ook op woendag.
Met een begeleid toezicht vanaf 7.30uur tot 18.30 uur, dit toezicht kan uitgevoerd worden door oudere werklozen die zo hun kennis en ervaring kunnen door geven aan de jongeren.

Daarnaast zou ik jongeren vanaf 18 jaar die de school verlaten en niet direct werk vinden verplichten zich tendienst van de maatschappij in te zetten door mee het toezicht in scholen te doen en te helpen bij de diensten van de burgerbescherming, vrijwilligers diensten, brandweer, leger(maar niet in de gevechtseenheden, deze moeten steeds voorbehouden blijven voor de beroepsmensen. maar in eenheden zoals de genie en medische diensten)

Daarnaast zou ik de scholen buiten de lesuren openstellen voor hobby- en jeugdverenigingen en andere activiteiten. Ook op zaterdag en zondag.

Speelplaatsen zouden open staan voor de kinderen en jongeren van af 6.00uur tot 22.30uur onder toezicht van werklozen.

En ander punt dat ik zou aanpakken zijn de politie en Juridische instellingen. En het eerste dat ik daarin zou veranderen is hen allemaal onder één bevoegdheid brengen en niet onderverschillende zoals nu.
En ik zou de rechters de bevoegdheid geven om indien nodig ommiddellijk beroep te kunnen doen om het leger voor bijstand aan de politiediensten.
Zodat deze het leger kunnen inzetten voor zaken zoals het begeleiden van VIPS en grote geldtransporten inplaats van daar zoals nu de politiediensten mee te belasten en die dus hun mogelijkheden tot hun echte taken te verminderen.

En dan komen we dus aan het moeilijkste punt.
Het vreemdelingen beleid.
Wel ik zou er geen enkel wet van afschaffen, ik zou er enkel een paar bij maken.
Wie zich in ons land wil komen vestigen moet bewijzen dat hij/zij kan instaan voor zijn eigen levensonderhoud. Dit wil zeggen dat jongeren mensen moeten bewijzen dat ze werk hebben en indien ze hun werk na een korte tijd kwijt zijn verliezen ze ook het recht om hier nog langer te verblijven. Ouderen dat ze zelf over de nodige kapitalen beschikken en een vast eigen inkomen hebben.

Wie zich in onze land wil vestigen zal moeten bewijzen dat hij/zij de taal machtig is en onze zeden en gewoontes kent.
Wie de taal niet machtig is, zal deze kunnen leren op eigen kosten en zal geduurde die tijd onder gerechtelijke toezicht staan en na een tijd toch terug het land moeten verlaten indien niet word voldaan aan deze regel.

Dubbele nationaliteit zou verboden worden. Of men is Belg of men is het niet.

Maar daarnaast zou ik ook terug de wet invoeren dat Cafés en discotheken slechts tot een bepaald uur open mogen zijn.
Café's die langer open willen blijven kunnen daar een vergunning voor krijgen, maar bij de eerste overtreding van de voorwaarden er voor zijn ze deze vergunning kwijt.
Drank gelegenheden die alcohol aan jongeren schenken worden zonder pardon gesloten en de verantwoordelijke zal een werkstraf kunnen krijgen.

Jongeren die regelmatig op straat zijn terug te vinden of die regelmatig afwezig zijn op school zouden onder gerechtelijk toezicht komen.
En de ouders ter verantwoording worden geroepen.

Wie naar ons land wil komen om politieke reden zal zich dagelijks bij de instelling hiervoor moeten aanbieden en word enkel vrijgestel van de verplichting om werk te hebben voor hij/zij binnen komt, maar zal zich niet kunnen ontrekken aan de verplichting de taal te leren.
En zal gedurende de tijd van het onderzoek moeten werken in dienst van de Belgische maatschappij om zo de kosten van zijn levensonderhoud te vergoeden.

Zie je een paar simpele veranderingen, die de gemeenschap bijna geen geld kosten en de jongeren zijn terug onder toezicht en krijgen terug normen en waarden aangeleerd.
En ons land is geen open opvangcentrum meer.
Allemaal zaken die het uitproberen waard zijn lijkt me
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:46   #603
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Das iemand die al zijn vrijtijd verdoet met te kijken dat je geen vieze woorden op uwe pc typt en ondertussen zijn kinderen op straat laat dokterke of moederke en vaderke laat spelen.
Die -TER van BlokwatchTER wijst er dan op dat het zelf een Moeke is...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:49   #604
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Allemaal zaken die het uitproberen waard zijn lijkt me
Worden op sommige plaatsen al voor een deel gedaan.
Er zijn er echter die nu niet kunnen van wegge een paar wetten die in de weg staan, maar zelfs met dat kleine deeltje dat reeds kan en mag , zijn er op die plaatsen al veel minder problemen.
Oud 13 oktober 2006, 10:59   #605
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Worden op sommige plaatsen al voor een deel gedaan.
Er zijn er echter die nu niet kunnen van wegge een paar wetten die in de weg staan, maar zelfs met dat kleine deeltje dat reeds kan en mag , zijn er op die plaatsen al veel minder problemen.
Wil ik best geloven.
Toch blijft het wel moeilijk om de kleine irritaties weg te nemen denk ik.
Wat te doen tegen de clanvorming die er zeker is bij de jeugd.
De één groep die de ander uitdaagd en zelfs meer.
Net niet genoeg om een heel apparaat in werking te zetten, maar wel voldoende om de opdeling te bestendigen en zelfs uit te vergroten?
Na verloop van tijd is het deze geacumuleerde frustratie die aanleiding geeft tot crimineler gedrag.
Oud 13 oktober 2006, 11:13   #606
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij met deze maatregelen niet meer mogelijk, men moet immers reeds werk hebben en de taal machtig zijn. En men verliest zijn rechten als men niet aan beide voldoet.

Schijnhuwelijke zijn dus zinloos geworden, daar men niet meer in zijn onderhoud kan voorzien zonder werk of bij echtscheiding.

Dus
Kunt ge niet maken.
Of gaat ge beide partners verplichten een job te hebben als ze willen huwen ?
En wat doe je met gehuwde koppels die hier komen wonen en waarvan slechts één partner aan de voorwaarden voldoet?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 11:34   #607
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil ik best geloven.
Toch blijft het wel moeilijk om de kleine irritaties weg te nemen denk ik.
Wat te doen tegen de clanvorming die er zeker is bij de jeugd.
De één groep die de ander uitdaagd en zelfs meer.
Net niet genoeg om een heel apparaat in werking te zetten, maar wel voldoende om de opdeling te bestendigen en zelfs uit te vergroten?
Na verloop van tijd is het deze geacumuleerde frustratie die aanleiding geeft tot crimineler gedrag.
Echt volledig krijg je de clanvorming nooit weg, maar door verschillenden mogelijkheden aan te bieden en voor toezicht te zorgen verkein je de echtheid en rotsvast klikken van groepen.
De meeste criminaliteit ontstaant bij de jongeren uit verveling.
En daar ze niet meer op straat zitten vallen ze ook minder ten prooie aan de oudere criminelen die hen misbruiken.
Oud 13 oktober 2006, 11:36   #608
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik moet je hierin totaal tegenspreken.
De grootste versmelting is zelfs reeds gebeurt.
Niemand kijk er nog van op als een Christen een pittabar of nachtwinkel binnen stapt.
Niemand kijkt er nog van op dat een Moslim zijn inkomen in eengrootwarenhuis doet.
Niemand kijkt er nog van op dat een Moslim werkt voor een Christen of omgekeert.
Niemand kijkt er nog van op als een Christen met een Moslim omgaat.
Onze culturen zijn dus reeds versmolten.

Maar toch zijn er idd nog problemen, en maar dit zijn geen cultuur problemen van de Europese en Arabische culturen.

Dit zijn problemen die zijn ontstaan door het opdringen van de Amerikaanse cultuur, die zelf nog in ontwikkeling is en even hard botst met de Europese als met de Arabische cultuur. En het is door dit feit dat de twee andere culturen dus lijken te botsen, terwijl zij eigenlijk samen een strijd zijn aan het leveren tegen die derde cultuur die onze word opgedrongen.
En tegelijk vind er een machtsstrijd plaats tussen de geloofvoorgangers.
Uw schrijnende scheve perceptie speelt U weer parten hier:

Niemand kijk er nog van op als een Christen een pittabar of nachtwinkel binnen stapt.
Nee dat niet. Maar velen kijken wel op indien een moslim een café of restaurant binnenstapt (geen disco)
Niemand kijkt er nog van op dat een Moslim zijn inkopen in eengrootwarenhuis doet.
Nee, maar velen kijken op indien een moslim de Belgische bakker verkiest boven de "eigen volk eerst" allochtone bakker/groentenwinkel etc.. Ze doen hun inkopen in de standaard grootwarenhuizen bij gebrek aan "eigen" grootwarenhuizen (zie Frankrijk waar ze hun eigen islamitische grootwarenhuizen hebben geinstalleerd, waar geen Fransman nog een saucisson of een fles wijn kan vinden).
Niemand kijkt er nog van op dat een Moslim werkt voor een Christen of omgekeert.
Omgekeerd? dat wil ik nog eerst eens ergens duidelijk zien. Heb jij al Vlaamse (christene, atheistische) personeelsleden gezien bij de allochtone bakker of beenhouwer of groentenwinkel? Me dunkt dat "Eigen volk eerst" daar welig tiert.
Dan raad ik uw zonen aan om eens een moslima als lief te proberen te pakken te krijgen
Wat de Amerikaanse invloed daarmee te maken heeft is me een raadsel.

U bent bovendien ook leuk bezig om de maatschappij op te delen volgens de verschillende religieuze sprookjes: de volgelingen van Hansje en Grietje, de volgelingen van Assepoester en de volgelingen van de Schone Slaapster.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2006 om 11:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 11:38   #609
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Echt volledig krijg je de clanvorming nooit weg, maar door verschillenden mogelijkheden aan te bieden en voor toezicht te zorgen verkein je de echtheid en rotsvast klikken van groepen.
De meeste criminaliteit ontstaant bij de jongeren uit verveling.
En daar ze niet meer op straat zitten vallen ze ook minder ten prooie aan de oudere criminelen die hen misbruiken.
Het zou natuurlijk mooi zijn mocht clanvorming wel voorkomen kunnen worden.
Ik denk dat je het idd nooit helemaal wegkrijgt.
Zelfs tussen autochtonen onderling zal je dit hebben.
Toch is dit minder problematisch, omdat de groepen hier nooit te groot worden.
Als je een opdeling moslim/niet moslim krijgt wordt het daarentegen wel problematisch omdat deze groepen allebei zeer groot geworden zijn.
Oud 13 oktober 2006, 11:44   #610
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kunt ge niet maken.
Of gaat ge beide partners verplichten een job te hebben als ze willen huwen ?
En wat doe je met gehuwde koppels die hier komen wonen en waarvan slechts één partner aan de voorwaarden voldoet?

Je kijk niet en let niet op Bobke.

Iemand die hier vast wil blijven en waarvan de partner voor zijn/haar inkomen en levensonderhoud zorgt, moet enkel nog zorgen day hij/zij de taal machtig is en onze zeden en gewoontes kent.
Bij echtscheiding moet hij/zij natuurlijk gaan zorgen dat hij/zij terug aan de voorwaarden van inkomen voldoet.

Een gehuwd koppel dat in zijn levensonderhoud kan voorzien en waarvan beide de taal machtig zijn voldoet toch aan alle voorwaarden, wat is het probleem.

Maar, wie naar hier wil komen om hier dan te trouwen, moet ook voor zijn/haar levensonderhoud kunnen instaan en kan zich niet beroepen om het inkomen van de persoon waarmee hij/zij gaat trouwen daar deze voor het huwelijk niet verbonden is aan deze persoon en dus niet aanprakelijk kan gesteld worden voor het levensonderhoud van zijn/haar huwelijkspartner voor het huwelijk.
Oud 13 oktober 2006, 11:51   #611
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je een opdeling moslim/niet moslim krijgt wordt het daarentegen wel problematisch omdat deze groepen allebei zeer groot geworden zijn.
De opdeling van moslims en niet moslims valt door het aanbieden van activiteiten weg, daar je zelfden twee mensen vind die totaal gelijklopende instressens hebben en er teozicht is dat bij het begin van clikvorming reeds kan ingrijpen.
Oud 13 oktober 2006, 11:52   #612
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men vergeet hier HET belangrijkste punt: apartheid tussen verschillende overtuigingen is een INHERENT deel van de islamitische ideologie: niet enkel wordt de maatschappij opgedeeld tussen de gelovigen(islam) en de anders-gelovigen(dhimmies), de ongelovigen moeten worden verwijderd - maar bovendien wordt de WERELD opgedeeld in het gebied waar islam de bovenhand heeft (dar-al-islam), het gebied waar ze een TIJDELIJKE wapenstilstand hebben door middels van "convenanten" - zoals nu in Europa (dar-al-suhl - het land van de sullen) en het gedeelte waar islam (nog) niet aan de macht kan komen (dar-al-harb).

Verwachten dat er op termijn een verstrengeling komt tussen de verschillende bevolkingsgroepen in de "multiculturele" maatschappij is een VOLKOMEN UTOPIE indien één der bevolkingsgroepen islamieten zijn.

Heeft er al ooit iemand bij stilgestaan dat bij andere migratiestromingen er nooit never nunca sprake is geweest van multi-cultuur? Zelfs niet in de Amerikaanse wat het migratieland bij uitstek was: daar verlangt men trouwens nog steeds dat men dagelijks de eed aan de grondwet uitspreekt en zich in de allereerste plaats "American" voelt!

Het woord multi-cultuur is uitgevonden toen Europa Eurabia werd! Op voorhand afgesproken en verkocht in ruil voor olie. Niks meer en niks minder.

Geen enkele islamiet zal zich aan de hier bestaande eeuwenoude cultuur aanpassen. Daarom dat andere bevolkingen niet specifiek een integratiebeleid nodig hadden. Het huidige integratiebeleid is een maat voor niks: ze WILLEN niet(mogen niet van hun ideologische religie).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 11:55   #613
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Men vergeet hier HET belangrijkste punt: apartheid tussen verschillende overtuigingen is een INHERENT deel van de islamitische ideologie: niet enkel wordt de maatschappij opgedeeld tussen de gelovigen(islam) en de anders-gelovigen(dhimmies), de ongelovigen moeten worden verwijderd - maar bovendien wordt de WERELD opgedeeld in het gebied waar islam de bovenhand heeft (dar-al-islam), het gebied waar ze een TIJDELIJKE wapenstilstand hebben door middels van "convenanten" - zoals nu in Europa (dar-al-suhl - het land van de sullen) en het gedeelte waar islam (nog) niet aan de macht kan komen (dar-al-harb).

Verwachten dat er op termijn een verstrengeling komt tussen de verschillende bevolkingsgroepen in de "multiculturele" maatschappij is een VOLKOMEN UTOPIE indien één der bevolkingsgroepen islamieten zijn.

Heeft er al ooit iemand bij stilgestaan dat bij andere migratiestromingen er nooit never nunca sprake is geweest van multi-cultuur? Zelfs niet in de Amerikaanse wat het migratieland bij uitstek was: daar verlangt men trouwens nog steeds dat men dagelijks de eed aan de grondwet uitspreekt en zich in de allereerste plaats "American" voelt!

Het woord multi-cultuur is uitgevonden toen Europa Eurabia werd! Op voorhand afgesproken en verkocht in ruil voor olie. Niks meer en niks minder.

Geen enkele islamiet zal zich aan de hier bestaande eeuwenoude cultuur aanpassen. Daarom dat andere bevolkingen niet specifiek een integratiebeleid nodig hadden. Het huidige integratiebeleid is een maat voor niks: ze WILLEN niet(mogen niet van hun ideologische religie).
is wat ik ook een beetje vrees
Oud 13 oktober 2006, 11:58   #614
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Een terugkeerbeleid kan de meeste hierboven aangehaalde maatschappelijke problemen efficiënt oplossen.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 11:59   #615
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
De opdeling van moslims en niet moslims valt door het aanbieden van activiteiten weg, daar je zelfden twee mensen vind die totaal gelijklopende instressens hebben en er teozicht is dat bij het begin van clikvorming reeds kan ingrijpen.
zou mooi zijn
Oud 13 oktober 2006, 12:03   #616
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw schrijnende scheve perceptie speelt U weer parten hier:

Nee dat niet. Maar velen kijken wel op indien een moslim een café of restaurant binnenstapt (geen disco)
Niemand kijkt er nog van op dat een Moslim zijn inkopen in eengrootwarenhuis doet.
Nee, maar velen kijken op indien een moslim de Belgische bakker verkiest boven de "eigen volk eerst" allochtone bakker/groentenwinkel etc.. Ze doen hun inkopen in de standaard grootwarenhuizen bij gebrek aan "eigen" grootwarenhuizen (zie Frankrijk waar ze hun eigen islamitische grootwarenhuizen hebben geinstalleerd, waar geen Fransman nog een saucisson of een fles wijn kan vinden).
Omgekeerd? dat wil ik nog eerst eens ergens duidelijk zien. Heb jij al Vlaamse (christene, atheistische) personeelsleden gezien bij de allochtone bakker of beenhouwer of groentenwinkel? Me dunkt dat "Eigen volk eerst" daar welig tiert.
Dan raad ik uw zonen aan om eens een moslima als lief te proberen te pakken te krijgen
Wat de Amerikaanse invloed daarmee te maken heeft is me een raadsel.

U bent bovendien ook leuk bezig om de maatschappij op te delen volgens de verschillende religieuze sprookjes: de volgelingen van Hansje en Grietje, de volgelingen van Assepoester en de volgelingen van de Schone Slaapster.
Circe,

Je geeft hier dus een paar zaken door die behoren tot de machtstrijd van de geloofsvoorgangers.
En de steeds nieuw onvoorbereiden mensen die van overal en nergens naar deze nieuwe cultuur komen en dus niet weten en begrijpen waar ze in terecht komen. En dus bang worden voor deze vernieuwingen en veranderingen in hun en onze cultuur.

En wat de Amerikaanse cultuur hier mee heeft te maken,

wel dit is nog heel moeilijk uit te leggen aan mensen die zelf niet beseffen wat er gebeurt en alles in de schoenen van een ander schuiven.
Oud 13 oktober 2006, 12:04   #617
Banneling

Standaard

Citaat:

Volledig juist. Het verklaart ook waarom overal waar moslims opduiken, er samenlevingsproblemen zjin.
Die samenlevingsprblemen stel je niet vast bij migranten als Chinezen, die ook een totaal andere cultuur hebben.
Moslims kunnen zich niet assimileren of 'opgaan in' de gastheermaatschappij omdat hun islamitische religie/cultuur/tradities hen dat verbiedt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 12:09   #618
Banneling

Standaard

Citaat:
Jantje;2077951]Circe,

Je geeft hier dus een paar zaken door die behoren tot de machtstrijd van de geloofsvoorgangers.
En de steeds nieuw onvoorbereiden mensen die van overal en nergens naar deze nieuwe cultuur komen en dus niet weten en begrijpen waar ze in terecht komen. En dus bang worden voor deze vernieuwingen en veranderingen in hun en onze cultuur.
De 4de generatie blijkt nog banger voor vernieuwingen en veranderingen te zijn : vandaar de radicalisering die merkbaar is via bv de hoofddoeken.
Die angsten stelt me niet vast bij 4de generatie-jongeren van andere migrantengroepen ....
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 12:26   #619
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mag ik er jullie even op wijzen dat van zodra de Moslims onder invloed van hun geloofvoorgangers zijn, zij geen haar verschillen van andere mensen.
En de meeste probleem jongeren hier geboren zijn en zich op een verkeerde manier gedragen omdat zij door hun dubbele nationaliteit niet meer weten tot welk land zij nu eigenlijk behoren.
En daar zij steeds opnieuw onder de invloed van geloofsvoorgangers komen die pas op oudere leeftijd naar hier komen en vaak zelfs onze taal niet kennen en onze cultuur niet kennen, zij nog meer in verwarring komen.
En zij door hun geweld en wangedrag opzoek zijn naar hun identiteit.
Indien men deze geloofvoorgangers eerst verplicht zich naar onze normen aan te passen en onze taal machtig te zijn. En deze die over de leeftijd zijn dat mensen zich nog kunnen aanpassen niet meer over geloofsgemeenschappen laat baas spelen, maar hen of het recht tot prediken verbied in onze maatschappij of een verplichten onze wetten te leren en hen verplicht die na te leven zijn zelfs die problemen opgelost.
En hierdoor doet men geen afbreuk aan de vrijheid van geloofovertuiging en geen inmenging van de staat in geloof.
Oud 13 oktober 2006, 12:34   #620
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een terugkeerbeleid kan de meeste hierboven aangehaalde maatschappelijke problemen efficiënt oplossen.
Een behoorlijk terugkeer beleid kan idd een deel van de problemen oplossen.

Maar daar is inzet, geld, tijd en samenwerking voor nodig.

En dit kan echt niet door 1 land alleen verwezelijkt worden en mag niet op gedwongen basis zijn.

Dit mag enkel gedaan worden en bekomen worden door de verbetering van de levensomstandigheden in deze landen.

En vergeet niet dat de meeste hier geboren zijn en dus in hun eigenland zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be