![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k ben er dan ook geen voorstander van, je kan haast ondenkbaar zulke drastische maatregelen nemen tegen het bestaande park ... dat is nimmer de bedoeling geweest het zou dus handelen over nieuwe wagens Citaat:
niet per definitie dus, zoals ik al zei... doch 5 liter is op zich véél als je dat nagaat met het minimumverbruik ( theoretisch en fél met een korreltje zout te nemen dat wel ) dat fabrikanten opgeven daar jij het hier zeker niet hebt over een gemiddeld/gemengd verbruik dus afhankelijk hoe men dat ooit zou tarivieren ( slecht woord ) zou het toch behoorlijk kunnen oplopen voor jou met je 5 literkes en je zegt het daar, moesten er zulke maatregelen genomen worden lijkt het me een kwestie van keuzes ipv verbieden ps. met wat rijd jij ... dat is natuurlijk wel belangrijk ? ps 1. nog een paar kleine wijzigingen aangebracht in die post, zie ondelijnde stukjes ps 2. heb je geen fabrikantsgegevens ? enige modificatie aan dat karretje van je ? Laatst gewijzigd door praha : 18 juni 2007 om 22:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tjah WE schreven dan ook dat we vrezen hé vreselijk ik weet het moh erger is dat de rijkeren WEER eens de armen EXTRA kosten gaan verhalen ipv het op te nemen als rijkere/ entrepeneur .... tgo zen eigen land en naasten . Mijn punt heeft dus niet enkel betrekking op milieu maar omgeving + milieu . * Aan de moderator of andere dubbele ip adressers verwijder mijnen post niet want ik koppieer deze omdat ik hier een punt aanhaal en BEU ben dat er één of andere nep politieke partij mijn stand punt/post verwijdert en zelf met mijn woorden en credieten gaan lopen . ![]() ![]() Ditzelfde moet men ook eens leren doen per fiets/auto/ met kind / vrouw / man .............natuur / nen boom / een steentje ....... ............enzovoort & veeeeeeeeeeel verder dan we deze halve eeuw nog mogen waarnemen . Laatst gewijzigd door duncan : 18 juni 2007 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geen enkele andere reactie doet afbreuk aan mijn standpunt dat zelfs een noodstop bij hoge snelheid niet de vereiste vertraging oplevert om een bestuurder uit zijn zetel de lichten. Ik wacht nog altijd op eender welke studie of voorbeeld volgens dewelke dit wel mogelijk zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat het over de gordel, zondermeer, gaat moge duidelijk wezen van zodra ik de initiele vergelijking opstarte tussen die helm en de gordel wat jij ervan wilt maken intresseert me niet maar nogmaals het maakt niet uit.... zelfs al staat het apart dan nog blijft het ander overeind en blijft dus ook relevant met betrekking tot die vergelijking dus voor den 100x we bekijken dit dus apart als je wilt niettemin slaag je er ook niet bijster goed in dit te weerleggen je bent al van argumenten als zijnde 'ervaring' en 'voorbeelden uit de praktijk' over 'geen beschikbare data wegens crashtest toont dat niet' naar 'klemmen tussen stuur en pedalen' overgagaan niet echt indrukwekkend [quote]Geen enkele andere reactie doet afbreuk aan mijn standpunt dat zelfs een noodstop bij hoge snelheid niet de vereiste vertraging oplevert om een bestuurder uit zijn zetel de lichten./quote] jouw standpunt, Rene, is dan evengoed een hypothese ( en één van de stomste soort : uitsluitend remversnellingen, de combinaties in botsingsfase laat ik voor wat ze zijn, van pakwek 5,8 m/s² of 9 m/s² ,zoals hier reeds eerder gegeven zijn,wikipedie houdt het tot op 8 m/s², lijken me afdoend genoeg als je ze vergelijkt met de valversnelling van 9,81 m/s² ) net zoals de mijne zonder verdere informatie waar we ons op kunnen berusten bovendien zijn er alvast twee andere personen die het daarover met me eens zijn Citaat:
ik wacht alvast op een tegenvoorbeeld ( of studie ) waaruit duidelijk moge worden dat het afdrukken ( indien je er nog enigsinds in slaagt ) tegen dat stuur alvast niet zou hinderen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen werking van die gordel dus geen hinder moest je 'm niet om hebben door de voorruit gaan zonder die gordel ondanks de houvast aan je stuur jouw hypothese baseert zich op het totaal fractioneel zijn van de situatie remmen tov botsen en houdt niet eens rekening met de aanvang ervan het vragen naar een bewijs van iets dat zuiver aan te tonen zou vallen, zonder enige twijfel, met een studie of cijfermateriaal is meer dan goedkoop dat de vermelding van de crashtest buiten de discussie zou vallen is lulkoek, dan moet jij dat aantonen en dat doe je dus niet met : crashtest dat de andere gordels uit de discussie zouden vallen is eveneens lulkoek, dat valt alleen uit de deeldiscussie die jij ervan gemaakt hebt maar ja, wat baten kaas en bril voor iemand die in de illusie blijft dat hij nog perfect kan draaien aan dat stuurke en drukken op z'n rem zonder z'n gordel in een auto terwijl deze met de neus neerwaarts hangt en hijzelf onderhevig is aan een gewicht van 70 a 80% het zijne ![]() laat staan moest dat effe oplopen tot meer dan 100% Laatst gewijzigd door praha : 19 juni 2007 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Accelleratie heeft niets te maken met maximumsnelheid. Het is niet zo dat een wagen die maximum 120 kan rijden automatisch ook traag optrekt. In tegendeel, door gearing naar boven te trekken en aan aggressievere cam te steken, kan je met gemak eenzelfde wagen een lagere maximumsnelheid en een betere accelleratie geven. Als je een beetje handig bent kan je dat zelfs thuis in je garage doen.
![]() |
#608 | |
|
![]() Citaat:
Er wordt een grens vastgelegd die acceptabel is voor de meeste wagens, en die wordt aangepast aan omstandigheden dmv. verkeerssignalatie. Verder loopt ook uw vergelijking mank, de wagen met 144 kmh legt immers -bij eenzelfde reactietijd van de bestuurder- meer afstand af voor men begint te remmen.
![]() |
![]() |
#609 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 19 juni 2007 om 19:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aiaiai... foei ik zou dan dicrimineren
![]() dat heb je natuurlijk als dat begripje totaal uitgehold wordt door diegenen die daar belang in hebben dat het uiteindelijk niets meer dan lucht voorstelt helemaal niet dus waar blijft het stukje ongeoorloofd in deze ? Citaat:
Citaat:
ik kom op 4.8 de 100 bij zuinig verbruik aldus de fabrikant voor een mcv ( stationwagen volgens gelijkvormigheidsattest ) 'k vraag me alleen af hoe ze (fabrikanten ) dat concreet standariseren, afhankelijk van wat je ermee doet in die drie verbruiksklassen kan dat een stuk schelen.... praktische tabels samengesteld door een representatief aantal gebruikers met werkleijke waarden lijken me relevanter en uiteraard moet je dezelfde soort wagens vergelijken Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 19 juni 2007 om 20:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Banneling
|
![]() & TOEN sprak de paus ....vandaag ....automobilisten wees HOFELIJK ....oké ik hem geenen auto maar mijn burgerzin zegt me ook jij als fietser Duncan .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je taxeert maar doet het met mate en progressief naarmate het nieuwe beestje meer vervuilend is zo zet je de producent, mede onder druk van de consument, aan tot het produceren van groenere wagens en zet je de consument aan tot het kiezen voor zo'n nieuwe en groenere wagen dat schijnt behoorlijk te werken tot nu toe Citaat:
of zelfs drie waarden : stadscyclus, zuinige cyclus en tenslotte ook vaak een gemengd gebruik wat ik me afvraag is of er een standarisering bestaat voor elk van die drie bedrijven en welke deze dan moge wezen de discrepantie ( in beide richtingen ) tussen de waarden opgegeven door de fabrikant en de waarde verkregen uit empirische opgegeven waarden door gebruikers lijkt het net of men moet ervan uitgaan dat er geen standarisatie voor is en/of de wagens waarvoor de grootste verschillen worden opgetekend na de ingebruikname zich al vlug totaal anders gedragen dan wanneer ze net van den band rollen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
|
![]() Meer vervuilend betekent meer verspilling per opgebrachte pk en wordt meteen al betaald via de accijnzen en belastingen op brandstof.
Hier-op/om weer iets nieuws verzinnen kost enorm veel extra geld aan ambtenarij enzo.
![]() |
#616 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan een hoog proper verbruik hebben en daarnaast een (hoger) vuil verbruik twee verschillende zaken neem gewoon verschillende types ( bv personenwagen tov vrachtwagen )van voertuigen en je bent al zover Citaat:
ik denk hier aan de maatregelen voor co-uitstoot.... de bewijslast ligt bij de aankoper en je kan daarmee tot een bepaald percentage aan belastingsvoordeel mee doen als je dat opgeeft in je aangifte die toch sowiezo moet behandeld worden Laatst gewijzigd door praha : 21 juni 2007 om 00:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
|
![]() Brandstof levert een energie-aandeel en een vervulings-aandeel; norm (voor een viertakt-motor) is een opbrengst van 4 nuttige pk uit een liter brandstof per uur en hier valt zeer weinig aan te verbeteren of op te besparen.
Komen er minder pk's per liter brandstof per uur uit de motor, dan zal de motor meer vervuiling produceren en andersom ook, een bovenmatig "vuil" lopende motor levert minder pk's uit brandstof, de resterende prestatie wordt daardoor meteen duurder. Verhoogt men de taksen op de brandstof dan betaalt de vervuiler al meteen nog meer extra méér dan de gebruiker van een betere motor; daar zijn dan ook nog een keer geen duur toegevoegd systeem en (salarissen van) meer ambtenaren voor nodig.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 juni 2007 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Vreemdeling
|
![]() waarom niet limiteren ?
omdat de grote duitse merken (BMW,Mercedes,Porsche,Audi,VW,..) wagens maken voor en door duitsers die nog altijd (heerlijke) stukken snelweg hebben zonder snelheidsbeperking indien dat er niet meer zou zijn valt de hele duitse autosector plat (tuners o.a. Brabus,AMG,Schnitzer) in beide gevallen kwesties van miljarden euro's.. dus dat voorstel zal snel onder t stof verdwijnen en al zeker van een engelsman ![]() en wat verbruik betreft ? help global warming, drive a V8 ![]()
![]() |
#619 |
|
![]() Daarom denk ik dat het beter is om vooral te reguleren met de heffingen op motorbrandstoffen, zodat de grootste verbruiker/vervuiler het meest betaalt. Al die andere plagerijen kosten alleen maar extra geld.
![]() |
#620 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |