![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ne mens soms moet lezen... ![]()
![]() |
#602 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je hebt het waarschijnlijk moeilijk met BHV maar dit is een alleenstaand geval en dan nog te rechtvaardigen (over de alarmbel, zie hierboven). btw: Vlamingen zouden NOOIT op hun eentje tot een meerderheidsregering geraken, gewoon door de politieke realiteit (verliezende partij tijdens verkiezingen, cordon sanitaire, enz.)
![]() |
#603 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jouw energie lijkt er op gericht te zijn om krampachtig het statusquo vast te houden. En als ik je pleidooi inzake het gemoderniseerde België lees, dan valt tussen de regels te lezen dat je er eigenlijk ook nog weinig van gelooft. |
|
![]() |
![]() |
#604 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Alles kan veranderd worden, en mits de juiste druk uit te oefenen kan dat zelfs op eenvoudige parlementaire wijze.
Citaat:
Citaat:
We hoeven zelfs geen Vlaamse meerderheidsregering, om een goed bestuur te bereiken moeten we het land alleen maar kunnen besturen volgens Vlaamse krijtlijnen. |
||
![]() |
![]() |
#605 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Nederland: zou er een Pim Fortuyn geweest zijn indien alles daar zo goed ging? - Frankrijk: wat zijn de voorstellen van Sarkozy? Ongeveer alles veranderen ... - Duitsland: zware problemen met hun arbeidsmarkt en pensioenstelsel - Engeland: zopas besloten 25.000 gedetineerden vervroegd vrij te laten wegens plaatsgebrek, problemen met hun interculturaliteit. - enz. Geen énkel land kent geen problemen, geen enkel. En ge moogt de Belgische realisaties blijven negeren, toch bestaan ze. Ik negeer de pijnpunten niet, maar ik bekijk wel de negatieve én de positieve kanten van het systeem. Citaat:
![]() |
#606 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik weet nu wel dat dit een mantra is van "anti-cordon Vlaams nationalisten" is, maar een beetje kritische geest kan geen kwaad hoor ... Citaat:
Juist, in een regeringsverklaring ... ![]()
![]() |
#607 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb niet gezegd dat de buurlanden geen problemen hebben, wel dat ze ze aanpakken, terwijl dit land alle belangrijke problemen (migratie, sociale zekerheid, justitie) nu al dertig jaren voor zich uitschuift. Reden: de Walen willen niet dat ze aangepakt worden. Onkelinx is daar het vleesgeworden symbool van, en als ik Reynders bezig hoor, zal het in de praktijk op zowat hetzelfde neerkomen. Als België die problemen zou aanpakken zoals in de buurlanden gebeurt, dan valt het land uit elkaar.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
#608 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bekijk de realisatie van de laatste jaren ... ![]() En je leest wel selectief als het over andere landen gaat. Wacht, ik zal u helpen: "Pendant des années, on n'a pu parler d'immigration dans notre pays. Ceux qui n'acceptaient pas l'ouverture totale des frontières étaient immédiatement taxés d'extremisme ou de racisme." "Dans la mondialisation, les pays qui échouent sont ceux dont l’Etat est inefficace, entrave, empêche ; ceux qui réussissent sont ceux dans lesquels l’Etat facilite, incite, soutient.Rien ne se fera donc avec un Etat qui continue �* fonctionner comme aujourd’hui." "Anno 2006 kent Nederland nog veel onopgeloste problemen. Een voorbeeld. Decennia lang zijn grote groepen van buiten met een volledig andere cultuur zonder goed integratieplan naar Nederland gehaald. Vervolgens is de integratie volledig mislukt. Onder toezicht en met goedkeuring van de grote politieke partijen. Zou het niet van grootheid getuigen als de huidige politieke leiders van deze partijen zouden toegeven dat dit beter en anders had gekund? Dat ze het op dit punt eigenlijk flink verknald hebben? Drie andere voorbeelden van nog niet-opgeloste problemen kunnen dit illustreren. De bureaucratie, de verkeerscongestie en de subsidiegekte."
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 22 juni 2007 om 14:21. Reden: lay-out |
|
![]() |
![]() |
#610 |
Europees Commissaris
|
![]() Enkele eenvoudige vragen:
- is de MR bereid de grenzen van Vlaanderen integraal en zonder discussie te respecteren? - is de MR bereid zijn aanspraken op Vlaams grondgebied te laten vallen? - is de MR bereid de taalwetgeving in Vlaanderen, Wallonië en Brussel integraal te doen respecteren? Dit zijn basisvoorwaarden om een gesprek te kunnen aanvatten. Is het antwoord neen of twijfelend, dan hoeven we er zelfs niet aan te beginnen. Met een buur die een deel van mijn huis of tuin opeist, ga ik ook geen gezamenlijke projecten opzetten. Is het antwoord ja, dan kunnen we het gesprek aanvatten, met volgende twee vragen: - is de MR bereid de Belgische democratie te herstellen? - is de MR bereid racisten uit zijn rangen te weren, ook als ze 45.000 voorkeurstemmen halen? - schaart de MR zich achter het liberale principe dat elk mens op de eerste plaats verantwoordelijk is voor zijn eigen welzijn? Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 14:33. |
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De institutionele eisen van de MR hebben hier niks mee te maken ...
![]() |
#612 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat onze vrienden eerst maar hun misplaatste aanspraken opbergen. Meer franstalige bescheidenheid en respect voor de taalgrens zijn de basis voor een eventueel vernieuwd België. Citaat:
En ze hebben natuurlijk te maken met de mogelijkheid om België te hervormen. Met een buur die een deel van mijn huis of tuin opeist, ga ik ook geen gezamenlijke projecten opzetten. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat bleef zo gedurende 130 jaar. Bovendien werkten kerk en staat de Belgische grondwet s�*men uit.
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reynders gedraagt zich dus als een dief? Waarom? Omdat hij een aanpassing vraagt van de bestaande gewestgrenzen??? Dat je daar niet mee akkoord zijt, kan ik inkomen, maar hij heeft het volste recht om dat te vragen, evenals de Vlamingen het volste recht hebben om het te weigeren. Een uitbreiding van Brussel kan enkel mits een akkoord van beide partijen, ja ook van een Vlaamse meerderheid (dus voor jou zou het ok moeten zijn). Weet je, ik denk dat het VB de eisen van Spirit inzake regularisatie van vreemdelingen "misplaatst" vindt. Nochtans ziet niemand een probleem in deze tegenstelling tussen twee partijen. Of moeten we ook vaststellen dat er een probleem is met Vlaanderen? Nu, eventjes terug op Maingain ... Ik ken de man en hij is geen "racist". Hij is een fransdolle Franskiljon met zotte eisen en zin voor overdrijving, ja. Hem een racist noemen (probeer maar eens een echt racistische uitspraak van hem of het FDF te vinden ... good luck) is naar communicatie toe misschien wel gemakkelijk, maar inhoudelijk zeer zwak. ps: ge hebt het programma van MR blijkbaar niet gelezen, maar geeft er toch commentaar op ... Straf ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 22 juni 2007 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
#615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de Grondwet nu nog steeds uitsluitend in het Frans geschreven?
![]() |
#616 |
Europees Commissaris
|
![]() Een "moderne" grondwet in een taal die de helft van de burgers niet begreep. What's the point?
|
![]() |
![]() |
#617 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jouw gebuur heeft het recht jouw tuin op te eisen en ik heb het recht je huis op te eisen. Pas op, jij hebt het recht te weigeren hoor. En de overdracht van jouw huis aan mij kan enkel als jij ook akkoord bent hé. Nee, Attila, voor mij (en ik denk ook voor de internationale gemeenschap) is iets van een ander opeisen een daad van agressie. Of het nu 's nachts in je salon is, of op straat in Kuregem, of in het parlement. Citaat:
Citaat:
Overigens dienen partijprogramma's (zie de Burgermanifesten) enkel om kiezers te winnen, zoals je weet. Als er moet geregeerd worden gelden er heel andere programma's. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 15:54. |
|||
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je noemde het een fantastische grondwet. Identiek hetzelfde dus als het zelfgenoegzame, taalracistische establishment van 1830 tot nu. Een grondwet waarmee de Franstaligen trouwens tot op de dag van vandaag hun gat afvegen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 juni 2007 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
#619 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat heb ik hier ook al een paar keer proberen uit te leggen, maar zonder succes. Voor mij blijft de FDF de franstalige tegenhanger van de N-VA, behalve dat de FDF buiten Brussel niet echt veel in de pap te brokken heeft en de NVA over heel Vlaanderen nu toch in een sterkere positie staat.
![]() |
#620 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, jullie blinde vlek voor racisme en imperialisme in het franstalige kamp is merkwaardig.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 15:57. |
![]() |