Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 11:29   #601
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je vergeet dat de meesten ook werkende mensen zijn en er dus ook mee voor betalen hé. En wees gerust, ze mogen bij mij echt komen aankloppen. Het zou verre van de eerste keer zijn.
hou kan een illegaal nu legaal tewerkgesteld worden ???

hoe kan die legaal iets verdienen ??? RSZ en belastingen betalen ???

zo zijn er tienduizenden, naar schatting hé...

Alleen uit Ecuador een 8.000 waarvan 3/4 illegaal (gehoord in de wagen VRT Nieuws vorige week)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:33   #602
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
ik wist natuurlijk al langer dat jij niet serieus te nemen bent
goed.
Ik weet dat jij met veel kennis van zake spreekt.
Heil

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 augustus 2007 om 11:34.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:33   #603
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: je schijnt de oorzaak van de migratieproblematiek niet echt te vatten.
O jawel hoor

Nogmaals: jij schijnt de gevolgen van dit precedent voor de Belgie en zijn legale inwoners niet te snappen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:35   #604
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijzondere banden met België? Het merendeel van hun familie is hier (inclusief de vader en een halfzus). De dochter heeft hier school gelopen en kent dus ongetwijfeld beter Frans dan Spaans (ze heeft waarschijnlijk hier leren lezen en schrijven). De moeder heeft een relatie met een tot Belg genaturaliseerde Columbiaan...
hoe kan een illegaal, niet ingeschreven kind school lopen ? mijn kinderen alleszins niet !

one happy familiy... van wat leven zij, wie werkt er voor of wie betaald er voor ? weet je dat ook ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 2 augustus 2007, 11:38   #605
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Nee, ik bedoelde eerder een groter wordende groep van mensen die ten gevolge van zo'n houding foert zeggen tegen een systeem van zakkenwassers
De meesten van die foertzeggers maken mij echt niet bang, hoor. Zolang ze hun boetes maar betalen.

En op zakkenwassers heb ik het ook niet echt begrepen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:42   #606
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vreesde al dat het te moeilijk zou zijn om te begrijpen...
Het is nogal belachelijk om hen te verwijten dat ze geen asiel of regularisatie hebben aangevraagd, omdat het feit dat ze daar waarschijnlijk niet voor in aanmerking kwamen nu net de reden was dat ze illegaal waren.
zoals je zelf toegeeft !!

Er is dus geen enkele wettelijke basis om hen hier toe te laten net als vele duizenden anderen. Ecuador is niet in oorlog of er zijn levensberdreigende situaties...

De schagrijnige emo-vertoning met als hoogtepunt als dat kind aan de poort van Hertoginnedal, maar het raakte de Vlaamse politici niet...

Enkel de waalse politici waren gecharmeerd want ze sraken frans = regulariseren en we hebben weer stemmenwinst ! We steken ze in en Vlaams Brabants OCMW en het kost ons nog niets ook ! Van een win-win situatie geproken.
Oud 2 augustus 2007, 11:42   #607
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
illegaal zijn = wetten overtreden
zwartwerk = wetten overtreden

gevolg =straf -> uitzetting

niet meer dan normaal of niet?

geef me anders eens een reden waarom wij niet allemaal naar pakweg noorwegen zouden gaan: daar is de levensstandaard toch hoger...laat ons illegaal daar gaan werken...
In een boekje getiteld Werknemers zonder papieren - Een rechtengids staat op blz 8
citaat:
Je kan als werknemer niet gestraft worden (met een boete of gevangenisstraf) omdat je hier clandestien werkt. Daarvoor kan alleen je baas gestraft worden. Je kan wel altijd het land uitgestuurd worden als je betrapt wordt zonder verblijfspapieren.
Einde citaat.

Dat boekje wordt uitgegeven met medewerking van: de Nationale Loterij, Koning Baudewijnstichting, ABVV en ACV en is verkrijgbaar in alle vakbondskantoren.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:44   #608
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
wanneer wordt de vader het land uitgezet? wanneer wordt zijn zwartwerk aangepakt?
de politie was even verder aan het flitsen tegen 500 PV's per uur ! Dat brengt geld op

"Financiering van een circus kost veel geld." Malter.
Oud 2 augustus 2007, 11:52   #609
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Afgaande op de inkt die er al over vloeide, het speeksel dat er om rondspatte, het bloed dat er door aan het koken ging en de haren die er voor werden uitgetrokken, durf ik onbeschaamd beweren dat het hier wel degelijk een belangrijk nieuwsfeit betreft.

Dat is mijn 'vrije mening', en ik heb ze geuit.
Maar de inkt is er pas beginnen gaan te vloeien... omdat "men" vond dat het een belangrijk nieuwsfeit moest worden.

Laatst gewijzigd door Bob : 2 augustus 2007 om 11:54.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:54   #610
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie: hij heeft de politie opgebeld met de melding dat er dieven in zijn straat waren. Omdat ze er volgens hem uitzgen als zigeuners, moesten het immers wel dieven zijn. Dat heet inderdaad racisme.
en wat nog...
"Hallo met de politie"
"Verdachte mensen in de straat..."
"Hoe zien ze er uit ?"
"Dat mag ik niet zeggen, wegens kans op racistische uitspraak !"
"Hoe kunnen we hen herkennen ?"
"Zijn geen blanken... "
"Iets tegen belgen of wat ! "

hoe moet je dan iemand beschrijven aan de politie ?

PS. ik kon het niet geweest zijn in Dilbeek, en mijn vrouw ook niet... wij werken beiden.
Oud 2 augustus 2007, 11:59   #611
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
JA?

en dat staat allemaal in het programma van de partij van uw voorkeur? Ik kan me voorstellen van wel, maar u mag het mij zelf uitleggen, als u wil.

U bent ongetwijfeld ook vrijwilliger om mee te lopen in zo'n burgerwacht, mag ik veronderstellen? Of wilt u ervoor betaald worden, zoals een premiejager?

En een deel van de kosten neemt u ook op uw schouders, toch?

En op die paar punten waar u NEEN antwoordt, waarom? Ik begrijp uw weerzin, maar ik zou graag weten waar die vandaan komt.
hoe eens op die geschiedkundige gruweldaden in onze schoen te willen schuiven zoals martelen, brandmerken en andere beestigheden.

Enkel omdat u een totaal verkeerd beeld heeft van mensen van het Vlaams Belang !
Oud 2 augustus 2007, 12:02   #612
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Goed dat u "illegalen" tussen aanhalingstekens zet.

Maar de problematiek van vluchtelingen en het opsluiten van minderjarigen is wel degelijk een belangrijk nieuwsfeit. Elke krant, elk tv-station en elke radiozender heeft erover bericht en op dit en andere fora wordt er uitvoerig over gediscussiëerd. Dat het mediacircus zich daarmee bezig houdt is dus logisch.
Voor mij is het rondlopen in Belgie van een honderduizend illegalen, die niet of zeer moeilijk gerepatrieerd worden, een belangrijker nieuwsfeit, dan de poging die men doet om twee ervan te repatrieren.
Dat het mediacircus de feiten verdraait in hun richting, is dan misschien wel logisch voor de poco's, maar wordt wel niet gesteund door de meerderheid in vlaanderen.
Oud 2 augustus 2007, 12:04   #613
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moest ge zelf de kans hebben om te foefelen zoude dat doen. Zo zitten Belgen in elkaar. "Ja maar ik ben geen Belg, maar een Vlaming".
je ontwijkt steeds de vraag...

werk je ?

betaal je belastingen ?

wat is uw bijdrage aan de gemeenschap ?

allez doe eens een poging
Oud 2 augustus 2007, 12:07   #614
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Ik denk dat niet alleen, dat is gewoon een feit. Informeer je eens.
Twee weken geleden in den Tijd een groot artikel van iemand die aan de noodbel trok omdat slechts 1/3 van de allochtonen (=gelegaliseerde migranten) werkte (van de tweede en derde generatie allochtonen waren geen officiele cijfers, doch hij vermoede sterk dat het daar niet beter was).
Oud 2 augustus 2007, 12:09   #615
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
je ontwijkt steeds de vraag...

werk je ?

betaal je belastingen ?

wat is uw bijdrage aan de gemeenschap ?

allez doe eens een poging
Ik doe geen van allen.
Moet ik nu het land uit?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 12:09   #616
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
hoe eens op die geschiedkundige gruweldaden in onze schoen te willen schuiven zoals martelen, brandmerken en andere beestigheden.

Enkel omdat u een totaal verkeerd beeld heeft van mensen van het Vlaams Belang !
Help mij dan bij het tot stand brengen van een betere beeldvorming.

Gene zever : enkele Vlaams-Belangers zijn daar al in geslaagd, hoor!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 12:12   #617
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een drogredenering. Er zijn veel mensen die illegalen op verschillende manieren helpen. En er zijn veel mensen die er geen enkel probleem mee hebben dat hun belastinggeld ook gebruikt wordt om vluchtelingen op te vangen. Waarom ze dan maar volledig zouden moeten instaan voor hun opvang ontgaat me volkomen. Sommigen willen blijkbaar alleen de vruchten ervan plukken: een goedkope kuisvrouw, timmerman of schilder...
vooral van die gesubsidieerde obscure VZW's... wie betaalt die juridische tussenkomsten ? of is het gratis publiciteit door op TV te komen ?
Misschien kan jij hier een paar lichtjes laten flikkeren en wordt het iets minder obscuur of duister ?

Belastingen betalen doen alle Vlamingen, al veel te veel (zie maar de beruchte geldstromen) maar één euro persoonlijke bedrage of iemand logeren, kleden, voeden, school laten lopen, opleiden... ?
Oud 2 augustus 2007, 12:13   #618
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bijzondere banden met België? Het merendeel van hun familie is hier (inclusief de vader en een halfzus). De dochter heeft hier school gelopen en kent dus ongetwijfeld beter Frans dan Spaans (ze heeft waarschijnlijk hier leren lezen en schrijven). De moeder heeft een relatie met een tot Belg genaturaliseerde Columbiaan...
Dus spreken ze thuis Spaans.... net als in Ecuador he....
Mijne zoon zijne beste vriend is vorig jaar naar Spanje verhuist met zijn ouders (groot gelijk hadden ze ....) Wel die sprak geen woord Spaans (bij wijze van spreken) als ze naar ginder vertrokken. Op het einde van het schooljaar was hij nochtans geslaagd in zijn school....
Waarom zou een meisje dat thuis Spaans spreekt dan niet kunnen integreren in een Spaans sprekend land... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 12:14   #619
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik doe geen van allen.
Moet ik nu het land uit?
probeer eens naar Ecuador zien of ze daar voor u ook zo vér gaan ?
Oud 2 augustus 2007, 12:14   #620
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja. Ik denk dat niet alleen, dat is gewoon een feit. Informeer je eens.
cijfers ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be