Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2012, 16:46   #6221
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Lach maar! Hier is nieuw bewijs;

Het komt eraan zeg ik.

Ik heb in het verleden ook al aan Pindar gevraagd of hij in afwachting van de apocalyps zijn eigendommen en alle gerelateerde aardse beslommeringen aan mij wil geven gezien hij er toch niks meer aan zal hebben maar hij ging er niet op in.

Nu, om eerlijk te zijn, ik weet niet of Pindar aan dat 2012 gedoe meedeed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Zijn er bepaalde verhalen in je familie die van generatie op generatie meegaan? Zoals sprookjes, anekdotes, familiegeschiedenis, mythes, eeuwenoude geheimen verband houdende met verloren kennis - I'll just slip that one in there-, goeie moppen, wijsheden..?

En zo ja, welke wil je hier kwijt? Eeuwenoude geheimen mogen gerust per pm; ik vertel niks verder.
Niets speciaals.

De anekdotes die drie generaties terug gaan draaien allen rond de spanning tussen de theoretische orthodoxie en de realiteit. Maar grappig of sappig zijn ze niet.
Oud 3 december 2012, 17:04   #6222
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik bedoelde uiteraard Machinalisatie i.p.v. Machinasatie. Nederlands is een moeilijke taal voor ons anderstaligen

De vraag betreffende het afranselen van slaven, lijkt me gelieerd aan het willen optimaliseren van hun opbrengst.
Anders lijkt me me weinig zinvol iemand in dienst te nemen die slaven afranselt.
Vanuit het oogpunt van winstmaximalisatie, kan die persoon met de zweep misschien meer opbrengen als hij met een tractor over het veld rijdt, omdat hij daardoor slaven -die gekocht moeten worden, en gevoed- overbodig kan maken en tegelijk toch de opbrengst en het inkomen verhogen.
Dat het Noorden van de VS tegen slavernij was, lijkt me gelieerd aan economische redenen. Ethische grondslagen zullen wel een rol gespeeld hebben, maar op dat vlak ben ik te misantroop me veel illusies te maken.

Gesnopen ? (om toch een vraag te stellen )
Gesnopen!

Citaat:
dus, als ik het goed begrijp waren de twee gelukkigste dagen van je leven, de twee dagen waarin je lag te brullen van de pijn, je je man (zoals bleek uit een eerder antwoord van je) allerhande lelijks naar de kop slingerde en die de aanzet vormden tot het maandenlang gereduceerd worden tot een aan een slaapgebrek leidende voeder- en poep-opruimmachine.

Vergis ik me, of zijn enige masochistische neigingen je niet vreemd ?
De gelukkigste dag begon natuurlijk net n�* de bevalling (het gelukkigste etmaal dan maar).
De "kleine praktische beslommeringen" erna nemen we er graag bij.

Citaat:
Het voorkomen van het woord "eindelijk" intrigeert me. Heb je even overwogen om zelf het initiatief te nemen ?
Ja.
Citaat:
Of overwogen hem aan de deur te zetten, omdat hij je klaarblijkelijk niet goed genoeg vond om je als huwelijksmateriaal te aanzien ?
Neen.
Zijn "argumentatie" was dat een huwelijk maar een stukje papier was, voor niets nodig, bla bla bla ...

Citaat:
was jij het type student 'stresskip' dat bijna geen examen kon afleggen van de buikpijn 'omdat je toch zeker was dat je ging buizen', om vervolgens iedereen die je daarbij troostte belachelijk te maken door met een 17 buiten te stappen, terwijl de mensen die je voor het examen getroost hebben met een 7 buitenkwamen ?
Neen. Voor het examen was ik ogenschijnlijk kalm. Nog vlug iets in de cursus opzoeken deed ik ook niet.

Citaat:
Of was de blokperiode eerder een periode waarin je eens lekker lang kon uitslapen en een hele dag in je pyama kon rondlopen zonder er wakker van te moeten liggen hoe je looks zijn ?
Tijdens de blokperiode was ik redelijk gedisciplineerd, en hield me braaf aan de raad die ik kreeg (pauzes inlassen, af en toe een wandeling doen, niet te laat studeren, ...)

Citaat:
Lulde jij je proffen onder tafel, of sprak je eerder met je lichaamstaal (lees: decolleté?)
Volgens medestudenten was ik tijdens mondelinge examens soms nogal frank. "lichaamstaal", neen, natuurlijk niet.

Citaat:
dromen Joodse meisjes ook van een prins op een wit paard, of kent de joodse gemeenschap geen adel- en bijgevolg prinsdommen ?
De dromen van Joodse meisjes zullen wellicht niet anders zijn dan die van niet-Joodse meisjes.

Citaat:
Voelde jij je als kind soms de vreemde eend in de bijt omdat Musti en co allerlei feestdagen vierden die jij niet kende, of niet aan mocht deelnemen ?
We kenden die anderen feestdagen wel, hoor. Het was gewoon zo, en dat leven tussen twee culturen was al bij al (ik durf het bijna niet te zeggen) ... verrijkend.

Citaat:
Welke geluiden (Annemie Struyf niet meegerekend) bezorgen je kippenvel ?
Krassen op een bord.

Citaat:
Hoe kan een regering maatregelen nemen die broodnodig zijn, maar die de eigen burger, ergo de kiezer die hen moet herverkiezen, raken en als negatief zullen ervaren worden (bv. grootschalige bezuinigingen). Staat democratie daadkracht in de weg, en zorgt het democratisch systeem bijgevolg per definitie tot oplapwerk zonder structurele waarde of visie ?
Democratie staat daadkracht zeker in de weg, tenminste op korte termijn. Op lange termijn lijkt het me toch nog altijd het best presterend systeem.

Citaat:
Als je -op democratische wijze- moest kiezen (want de stemplicht geldt in dit land !), op welke Belgische politicus zou je dan stemmen bij de verkiezing van een verlicht despoot ?
Frank Vandenbroucke misschien.

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 december 2012 om 17:15.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 17:10   #6223
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het bedoelde punt is vanzelfsprekend dat "kolonisatie" eigenlijk precies het tegengestelde is van "orde op zaken stellen". "door de Veganen" verwijst naar de meest populaire kolonisators bij diverse Sf schrijvers, de stichter van de scientology kerk niet uitgesloten.

Dat betogers pro en contra Israël/Palestijnen geen voorstanders zijn van het doden van hun eigen burgerbevolking in het bijzaonder hun kinderen lijkt aannemelijk maar is het niet want iedere niet-Israëli/niet-Palestijn op dze aardbol weet intussen maar al te goed dat dat en niets anders het voortschrijdende gevolg van het weigeren te onderhandelen tot op het bot is.

Dit geldt ook voor allerlei andere conflicten, die nog altijd talrijk genoeg en onderbelicht genoeg zijn.
Als ik op dit forum de discussies over Israël/Palestijnen lees, dan betwijfel ik ten zeerste dat "iedere niet-Israëli/niet-Palestijn op dze aardbol weet intussen maar al te goed ...".
Als mensen die er niet bij betrokken zijn al zo extreem partijdig kunnen zijn, ziet het er niet goed uit.

Ik kan me vinden in dit opiniestuk van Roger Cohen, en meer bepaald:
Citaat:
Enough already of competitive victimhood, rival “narratives,” absolute claims to all the land and futile killing. Everyone knows, more or less, what the terms for a two-state compromise are. They are not even worth repeating.

A limit must be placed, in the name of the living, on the claims of the dead.

Five years ago, Tzipi Livni, then the Israeli foreign minister, said to me: “We cannot solve who was right or wrong in 1948 or decide who is more just. The Palestinians can feel justice is on their side, and I can feel it is on my side. What we have to decide about is not history but the future.”

Two years ago, Salaam Fayyad, the Palestinian Authority’s prime minister, told me: “Let us not allow ourselves the luxury of acting as victims forever. This is a case of two opposed historical narratives. And if this is going to direct traffic in the future, we are not going too far. It is time to get on with it and end this conflict.”

Yes, enough.
Oud 3 december 2012, 18:09   #6224
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Hoe verklaar jij dat in zoveel Godsdiensten het eten van bepaalde dieren taboe is, terwijl in het verleden de wereld nogal vaak van hongersnood naar hongersnood ging. En hoe verklaar jij dat dat taboe desondanks toch stand heeft kunnen houden.

Heilig of niet, als ik een Indiër met een knorrende maag was zat die heilige koe allang in mijn kookpot.

Laatst gewijzigd door koe de poing : 3 december 2012 om 18:13.
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 18:44   #6225
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Two years ago, Salaam Fayyad, the Palestinian Authority’s prime minister, told me: “Let us not allow ourselves the luxury of acting as victims forever. This is a case of two opposed historical narratives. And if this is going to direct traffic in the future, we are not going too far. It is time to get on with it and end this conflict.”
Ondertussen zegt Fayyad wel dat de 3000 nieuwe nederzettingen die Israël wil na de goedkeuring van de Palestijnse staat door de VN die twee staten oplossing in gevaar brengt. Men wil die nederzettingen juist daar inplanten waar ze de Palestijnen nog verder zullen versnipperen in kleine enclaves. Israël wil blijkbaar geen twee staten oplossing? Dienen de Palestijnen gestraft voor hun diplomatiek succes bij de VN? Dient het nieuwe nederzettingsproject veroordeeld te worden?

Chomsky zegt het goed niet? Hij is zeker geen pseudo-humanist te noemen mijns inziens.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 18:48   #6226
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heilig of niet, als ik een Indiër met een knorrende maag was zat die heilige koe allang in mijn kookpot.
De westerling vind het ook gemakkelijk verspilling als bv. een indiaan offert, bijvoorbeeld als hij voordat hij drinkt een beetje drank op de grond gooit. Maar misschien is het juist door die houding dat men niet van de honger omkomt. Men is niet hebzuchtig namelijk.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 10:09   #6227
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe verklaar jij dat in zoveel Godsdiensten het eten van bepaalde dieren taboe is, terwijl in het verleden de wereld nogal vaak van hongersnood naar hongersnood ging.
Wellicht omdat godsdiensten hun gelovigen willen controleren, en hoe doe je dat beter dan door net essentiële elementen van het bestaan (voeding, seks, ...) strikt te reguleren?

Citaat:
En hoe verklaar jij dat dat taboe desondanks toch stand heeft kunnen houden.
Die vraag kan je over allerlei vreemde geloven stellen. Ik heb er geen antwoord op.

Citaat:
Voor zover ik weet mag een orthodoxe jood ook alles eten als hongersnood dreigt. Hoe dat bij hindoes zit weet ik niet.
Oud 7 december 2012, 11:07   #6228
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ben jij een teaser of een pleaser?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 11:55   #6229
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ben jij een teaser of een pleaser?
Misschien me hier uit lullen met "vals dilemma"?

Het varieert, maar wellicht meer pleaser dan teaser.
Oud 9 december 2012, 03:15   #6230
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De Zwarte Zwaan - Nassim Nicholas Taleb
En?
Oud 9 december 2012, 06:42   #6231
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Bestaat de Libanees in het 'Empire' Shopping Center aan de Hoveniersstraat nog?
Oud 13 december 2012, 08:39   #6232
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Citaat:
De Zwarte Zwaan - Nassim Nicholas Taleb
En?
Best aangename lectuur, interessante anekdotes, leuke weetjes (de 2-4-6 test heb ik inmiddels irl met succes uitgeprobeerd ).

Maar, wat hebben we bij het lezen van dit boek geleerd?

1. Dat bepaalde processen chaotisch verlopen.
2. Dat we de neiging hebben naar bevestiging van onze hypotheses te zoeken in plaats van naar ontkrachting ervan.
3. Dat de klokkromme niet de Steen der Wijzen is.

Dat heeft mijn wereldbeeld niet grondig overhoop gegooid.
Wel nuttige lectuur voor conspiracisten en andere monomaniakken.
Oud 13 december 2012, 08:40   #6233
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Bestaat de Libanees in het 'Empire' Shopping Center aan de Hoveniersstraat nog?
Ja, tenzij hij heel recent de deuren sloot.
Oud 13 december 2012, 13:17   #6234
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 14 december 2012, 01:31   #6235
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Best aangename lectuur, interessante anekdotes, leuke weetjes (de 2-4-6 test heb ik inmiddels irl met succes uitgeprobeerd ).

Maar, wat hebben we bij het lezen van dit boek geleerd?

1. Dat bepaalde processen chaotisch verlopen.
2. Dat we de neiging hebben naar bevestiging van onze hypotheses te zoeken in plaats van naar ontkrachting ervan.
3. Dat de klokkromme niet de Steen der Wijzen is.

Dat heeft mijn wereldbeeld niet grondig overhoop gegooid.
Wel nuttige lectuur voor conspiracisten en andere monomaniakken.
Las je ook al:

http://www.radio1.be/programmas/joos...eilbare-denken

?
Oud 15 december 2012, 02:41   #6236
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Turing in 't nieuws:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...14_alan_turing

Word jij enthousiast bij 't horen van de naam 'Turing'? Zo ja, waarom?
Oud 15 december 2012, 11:35   #6237
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar zal dat binnenkort eens doen, bedankt voor de tip.
Oud 15 december 2012, 11:39   #6238
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turing in 't nieuws:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...14_alan_turing

Word jij enthousiast bij 't horen van de naam 'Turing'? Zo ja, waarom?
"enthousiast" is misschien veel gezegd, maar Turing is beslist één van mijn "helden".
Een invloedrijke wiskundige en informaticus, die bovendien een significante bijdrage leverde in het verslaan van de nazi's, meer moet dat niet zijn.
Gratie is long overdue, al was het maar omdat hij naar onze huidige inzichten geen misdaad pleegde, en hoe dan ook nooit iemand kwaad deed.

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 december 2012 om 11:42.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 14:01   #6240
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goei keus - een klein beetje verder is er nog een goede eetgelegenheid :
Ahaar - vegetarisch jain restaurant.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be