![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slimpie, als je het geleze had, had je bovenstaande nooit neer kunnen pennen. en waarom niet? U beschrijft de structuur van de huidige.... wetenschap! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 14 april 2008 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Banneling
|
![]() geen idee wat die gast hierboven schrijft staat lekker in mijn negeer
![]() Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik wel heb gezegd is, dat als men het principe van "de simpelste theorie is de beste" consequent hanteerd de samenzweringstheorie juist afvalt, wegens erg complex. In de wetenschap aanvaardt men doorgaans de theorie die het beste met de waargenomen feiten in overenstemming te brengen is. De theorie met het minste onbekenden, als het ware, en dat is eigenlijk ook wat "Occam's Razor" is. De theorie die het aantal zaken dat een verklaring behoeft niet doet toenemen is de beste. De "officiële" theorie is de beste verklaring van wat er op 11/9/2001 in NY gebeurde. Zelfs al zijn er nog details die een verklaring behoeven, de theorie past, en de details, daar komen we nog wel. De samenzweringstheoriedaarentegen gaat uit van een hele boel zaken die nog nooit voorheen vertoond zijn, en werpt juist een heleboel vragen op, die niet beantwoord worden. Voorbeelden daarvan zijn hier al genoeg voorbij gekomen, dus daar ga ik verder niet op in. Ik weet inderdaad niet meer waar ik mee moet afkomen. Ik heb nog nooit iemand tegengekomen die zo bestand tegen de werkelijkheid bleek te zijn als Pindar of Gun. Ik laat het hier dus voorlopig wel bij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, daar kan ik het dus absoluut niet mee eens zijn... De motieven voor een inside job zijn minstens even sterk aanwezig, om niet te zeggen VEEL sterker aanwezig. En als ik dan van daaruit vertrek en uw Occams' razor toepas (wat ik niet eens wil doen) kom je juist bij de inside job terecht... Laatst gewijzigd door straddle : 14 april 2008 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
|
![]() Er zit evenveel dogma in de starre materialistische wetenschapsvisie als in de puur religieuze.
![]() |
![]() |
#628 |
|
![]() Proficiat je hebt gewonnen!
![]() |
![]() |
#629 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
|
![]() Alles (ALLES) wat je hier schrijft is net voor jou van toepassing beste P.
![]() |
#632 |
|
![]() Onder andere dat iets wat niet kan gemeten worden door fysische instumenten, niet bestaat.
![]() |
![]() |
#633 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is een gemakkelijke: de wetenschap pretendeert immers niet te willen bewijzen dat iets niet bestaat. Het omgekeerde echter is waar: de wetenschap probeert verklaringen te zoeken voor iets wat (fysisch) bestaat, en je weet enkel zeker dat iets (fysisch) bestaat, als het meetbaar is.
![]() |
#634 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#636 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Banneling
|
![]() Dat is een these voor bepaalde waarnemingen (rotatie van sterrenstelsels etc.).
Het onderzoek ernaar is nog maar recent gestart, dus niet te snel oordelen. Trouwens, waarom zou donkere materie minder waarschijnlijk zijn dan bvb. subatomaire deeltjes? Ooit al een foto gezien van een subatomair deeltje? En toch lijk je daar niet aan te twijfelen.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De materialistische visie is absoluut geen dogma. De wetenschap beperkt zich bewust tot meetbare, waarneembare, verificeerbare en falsifieerbare fenomenen en processen. Wat niet falsifieerbaar is, daar kan men geen enkele zinnige uitspraak over doen en dus kan dat niet wetenschappelijk benaderd worden. Dat moet toch duidelijk zijn? Net zoals een auto niet kan gebruikt worden om zich interplanetair te verplaatsen, kan je wetenschap niet gebruiken om niet-materiële zaken te evalueren. Zo simpel ligt het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |