![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar omdat wij in de levende natuur waar kunnen nemen dat soorten met een zelfde oorsprong (bijv. oerwolf) en geheel anders uit kunnen gaan zien (bijv. poolvos, of tekkel), als ze zich voortplanten buiten hun oorspronkelijke populatie, denken evolutionisten dat er ook een gemeenschappelijke oorsprong is van alle soorten. En dat noemen we dan macro-evolutie. Maar tussen dat soort 'evolutie' en 'variatie' zit een levensgroot verschil. Om dan op je vraag te antwoorden moet ik zeggen dat ik niet weet of alle vogels van één vogel afstammen. Dat zou best wel eens kunnen, maar dat weet ik niet. Maar ik geloof niet vogels van vissen zouden kunnen afstammen of zelfs niet van zoogdieren. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor een wetenschappelijke theorie die empirisch bewijs vraagt is het bewijs heel mager, of zelfs onbestaande.
Laatst gewijzigd door exodus : 20 augustus 2008 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik geef toe dat sigaretten ongezond zijn en vind dat de pijprokers dat ook maar eens moeten toegeven ipv te claimen dat het bewezen zou zijn van niet. Als jullie vinden dat ik moet toegeven dat het scheppingsverhaal, maar een verzinsel is omdat het niet bewezen is. Goed. Maar dan is de evolutietheorie dat ook en wel om dezelfde redens. D�*t is ernstig blijven. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Gouverneur
|
![]() Je noemt dat je het onaannemelijk vindt dat vogels vén vissen zouden afstammen; wat denk je van de gedachte dat vogels én vissen én zoogdieren (voor zoverre er al geen overlap tussen deze groepen is) van een gemeenschappelijke voorvaders afstammen, zoiets als een bron Q?
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat niet. Ik geloof niet in gemeenschappelijke voorouders van de verschillende soorten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2008 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Gouverneur
|
![]() Om met je eigen woorden te antwoorden: "Micro-evolutie is bewezen, maar macro-evolutie die duidt op een gemeenschappelijke oorsprong van alle soorten, is dat niet. Het is een brug te ver." (Waarbij 'een brug te ver' vertaald kan worden door 'een theorie'.)
Daar heb ik persoonlijk geen problemen mee. Een onderdeel (en voorwaarde) van de scheppingstheorie is het bestaan van een schepper. Ik zie geen aanleiding dat die zou bestaan, waardoor de theorie voor mij niet werkbaar is en bij voorbaat voor mij ongeldig is. Maar als die voor jou wel geldt, zal ik de theorie niet algemeen verwerpen. Ik gun je jouw geloof in een schepper.
![]() |
#629 |
|
![]() Dat wil toch niets zeggen in het licht van een bewijs van evolutie.Het is een pure aanname te stellen dat het door evolutie komt dat het DNA voor 80% gelijk is.
![]() |
![]() |
#630 | |
|
![]() Citaat:
En de theorie blijft gelden tot em gefalsifieerd wordt. Iets dat jij wel gemakkelijk kan doen hier. And let's play balls, exodus, het enige dat ik je hier en in andere evolutiedraden zie doen is wijzen op "de aanname dit" en "aanname dat", tijd om eens een alternatief te posten.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk heeft dat iets te zeggen in het licht van de evolutie. Of dacht u dat het weer 'toeval' was.
Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2008 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | ||
|
![]() Citaat:
Men werkt als volgt: 1. Men observeert het leven 2. Men gaat ervan uit dat het leven spontaan en zonder intelligentie (toeval) uit de natuur moet onstaan (door het materilistisch wereldbeeld) 3. Men gaat op zoek naar een verklaring hoe het leven uit de natuur onstaat. Citaat:
De evolutietheorie is bijna de enige gangbare theorie voor het onstaan van leven binnen het materialistische wereldbeeld. Sterker nog, het is de enige theorie voor het onstaan van het leven dat het materialisstische wereldbeeld niet invalideert. Als de evolutietheorie niet klopt dan kan men het materialistische wereldbeeld grotendeels vaarwel zeggen. Ik vind dat het materialistische wereldbeeld niet volledig correct is. Er zijn nog andere dimensies van bestaan. En zolang wij deze grotere realiteit ontkennen en de eventuele invloed van andere dimensies en of wisselwerkingen negeren staan we nergens.
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
|
![]() Citaat:
Als twee auto's sterk op elkaar lijken wil het toch ook niet automatisch zeggen dat ze gebaseerd zijn op een gemeenschakkelijk prototype.
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
|
![]() oh, maar beste Paulus, intelligent design is ook een theorie. Creationisme daarentegen niet, want één die niet ondersteund wordt door wetenschappelijke feiten.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. Men ziet verschillen en ook overeenkomsten. 3. Men onderzoekt of verschillende levensvormen met overeenkomsten gezamenlijke voorouders gehad kunnen hebben. 4. Men stelt een theorie op die dit verklaart. Over het ontstaan van leven zegt de evolutietheorie niets, over de ontwikkeling van leven wel.
![]() |
![]() |
#636 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De evolutietheorie behandelt het ontstaan van de verschillende levensvormen. Niet het ontstaan van het leven zelf. Voor een doorgewinterde "evolutiedebunker" (*kuch*) als jij zijn dat domme fouten. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 augustus 2008 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het nogal makkelijk om de evolutietheorie volledig los te koppelen van abiogenese. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en met het materialistische wereldbeeld. Als de evolutietheorie klopt, moet abiogenese ook kloppen, want als die niet klopt, dan moet er een intelligentie achter creatie zitten, iets wat niet klopt met het materialistische wereldbeeld en met de evolutietheorie. Veronderstellen dat er een intelligentie aan te pas is gekomen om elemantaire bouwstenen voor leven en leven te creeeren en dan veronderstellen dat alles door evolutie komt is nogal absurd. Evenzo absurd is het moest abiogenese kloppen en de evolutietheorie niet. Het is duidelijk dat beide aan elkaar hangen, ingegeven door het materialistische wereldbeeld dat mijn inziens niet correct is.
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() waarom zouden elementaire bouwdeeltjes uit zichzelf niet doen wat ze doen?
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |