Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2009, 00:01   #621
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
En als we toch bezig zijn, zo'n sterk merk is België niet.

http://www.gtai.com/uploads/media/Re...s_Index_03.pdf

ergens in de onderste regionen van Europa, een beetje in de buurt van Rusland.
Holland is vast beter volgens U ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 00:01   #622
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het zijn juist Franstalige partijen die er een Heim ins Reich politiek op nahouden met corridors en de uitbreiding van Brussel ten koste van Vlaamse gemeenten.
En U hebt daar in Den Haag last van ?
Oud 8 mei 2009, 07:42   #623
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Holland is vast beter volgens U ?
Dat hoort u mij niet zeggen, en het rapport biedt geen uitkomst aangezien Holland niet separaat is onderzocht.

Het ligt echter wel in de lijn der verwachtingen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 07:42   #624
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En U hebt daar in Den Haag last van ?
In Vlaams-Brabant wel. en voor je afkomt met het feit dat ik daar niet woon, ik woon er dicht genoeg bij om in de toekomst hetzelfde mee te moeten maken. Als het aan de Franstalige partijen afhangt ligt Franstalig België aan de grenzen van Aalst, Dendermonde en Mechelen.
Oud 8 mei 2009, 13:43   #625
Nies - B.U.B.
Vreemdeling

Nies - B.U.B.'s schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk, maar het blijven wel allebei Vlaams-nationalistische betogingen. En het feit dat er maar 1500 mensen kwamen opdagen toont toch aandat het separatisme maar door een heel kleine groep mensen gesteund wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De betoging van 2004 was er een voor de splitsing van BHV, die van vorige week was er een voor Vlaamse onafhankelijkheid. Je erkent dus zelf dat je twee totaal verschillende dingen met elkaar vergelijkt.
Nies - B.U.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 13:46   #626
Nies - B.U.B.
Vreemdeling

Nies - B.U.B.'s schermafbeelding

Standaard

Het zou mij verbazen als de aanwezige organisaties zoals KVHV en NSV niet massaal reclame zouden hebben gemaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
maar weinigen wisten van de mars af.
Nies - B.U.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 13:51   #627
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nies - B.U.B. Bekijk bericht
Natuurlijk, maar het blijven wel allebei Vlaams-nationalistische betogingen. En het feit dat er maar 1500 mensen kwamen opdagen toont toch aandat het separatisme maar door een heel kleine groep mensen gesteund wordt.
Ik was zelf niet aanwezig op die betoging van vorig weekend, dus ik ben met andere woorden geen voorstander van Vlaamse zelfstandigheid?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 8 mei 2009 om 13:54.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 19:25   #628
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was zelf niet aanwezig op die betoging van vorig weekend, dus ik ben met andere woorden geen voorstander van Vlaamse zelfstandigheid?
Dat heet "logica"
Oud 8 mei 2009, 19:26   #629
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heet "logica"
Ben jij echt zo dom of doe jij maar alsof?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 19:35   #630
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij echt zo dom of doe jij maar alsof?
Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet.
Oud 8 mei 2009, 20:29   #631
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nies-BUB
Uw conclusies zijn voor een flink stuk "wishful thinking". Ik zou zeker niet meegestapt hebben in die betoging omdat de stijl van bepaalde participerende groeperingen mij hoegenaamd niet bevalt. Maar dat neemt niet weg dat ik een hartstochtig voorstander ben van Vlaamse zelfstandigheid en van een toenadering tot Nederland. En zo zijn er héél veel.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 20:46   #632
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw conclusies zijn voor een flink stuk "wishful thinking". Ik zou zeker niet meegestapt hebben in die betoging omdat de stijl van bepaalde participerende groeperingen mij hoegenaamd niet bevalt. Maar dat neemt niet weg dat ik een hartstochtig voorstander ben van Vlaamse zelfstandigheid en van een toenadering tot Nederland. En zo zijn er héél veel.
De betoging was een flop. En zo is het met vele Vlaams-nationalistische manifestaties. Men kan slechts het enthousiasme opwekken van een vrij kleine menigte voor het Vlaams-nationalistische gedachtengoed. Dat is nooit anders geweest sinds enkele decennia. Waarschijnlijk komt dit omdat men steeds weer in dezelfde kleine vijver zit te vissen. De vijver van 'ons kent ons'. De misnoegden, de afstammelingen van voormalige incivieken, de nazaten van de onterecht gestrafte non-incivieken, sommige nostaligische radicale milieu's waarover ik niet verder ga uitwijden, enkele jongeren (maar bitter weinig in vergelijking met vroeger), de traditionele vlaamsgezinde families (van vader op zoon of van moeder op dochter), enkele verloren idealisten, conservatief katholieken van AVV-VVK, en dergelijke.

Het zal zo niet gaan mensen. Integendeel.

En dan mag de blauwvoet nog zo hoog vliegen, of de zee zo hard stormen als het enigzins mogelijk is.

Laatst gewijzigd door system : 8 mei 2009 om 20:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 21:00   #633
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
De betoging was een flop. En zo is het met vele Vlaams-nationalistische manifestaties. Men kan slechts het enthousiasme opwekken van een vrij kleine menigte voor het Vlaams-nationalistische gedachtengoed. Dat is nooit anders geweest. Waarschijnlijk komt dit omdat men steeds weer in dezelfde kleine vijver zit te vissen. De vijver van 'ons kent ons'. De misnoegden, de afstammelingen van voormalige incivieken, de nazaten van de onterecht gestrafte incivieken, sommige nostaligische radicale milieu's waarover ik niet verder ga uitwijden, enkele jongeren (maar bitter weinig in vergelijking met vroeger), de traditionele vlaamsgezinde families (van vader op zoon of van moeder op dochter), enkele verloren idealisten, conservatief katholieken van AVV-VVK, en dergelijke.

Het zal zo niet gaan. Integendeel.
U bent, vrees ik, blijven hangen in de filosofie die, kernachtig uitgedrukt, neerkomt op "Flaminganten zijn zwarten". Die tijd is evenwel lang voorbij. We zijn vandaag 8 mei, Berlijn is 64 jaar geleden gevallen. Dat is reeds een hele tijd. Ik voel mij persoonlijk door die vermelde filosofie evenwel helemaal niet aangesproken. Om de eenvoudige reden dat ik mijn prille jeugdjaren tijdens de oorlog in Groot-Brittannië heb doorgebracht. Mijn vader was er vijf jaar in actieve dienst op zee bij de Britse Royal Navy. Dat heeft van mij nochtans geen Belgicist gemaakt, integendeel. U vergist zich schromelijk wanneer u de voorstanders van Vlaamse autonomie vooral gaat zoeken in families en nakomelingen van vroegere collaborateurs.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 21:06   #634
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U bent, vrees ik, blijven hangen in de filosofie die, kernachtig uitgedrukt, neerkomt op "Flaminganten zijn zwarten". Die tijd is evenwel lang voorbij. We zijn vandaag 8 mei, Berlijn is 64 jaar geleden gevallen. Dat is reeds een hele tijd. Ik voel mij persoonlijk door die vermelde filosofie evenwel helemaal niet aangesproken. Om de eenvoudige reden dat ik mijn prille jeugdjaren tijdens de oorlog in Groot-Brittannië heb doorgebracht. Mijn vader was er vijf jaar in actieve dienst op zee bij de Britse Royal Navy. Dat heeft van mij nochtans geen Belgicist gemaakt, integendeel. U vergist zich schromelijk wanneer u de voorstanders van Vlaamse autonomie vooral gaat zoeken in families en nakomelingen van vroegere collaborateurs.
Neen, u moet mijn tekst goed lezen. Ik spreek ook over onterecht gestrafte niet-incivieken. Maar die geef ik u cadeau. Ik spreek echter ook over de traditionele vlaamsgezinde families die niets met de oorlog vandoen hadden en die -soms - in de Weerstand zaten of heel vaak neutraal bleven. Ik spreek over de idealisten, in spreek over de AVV-VVK-ers en dergelijke. Maar het blijft een kleine groep uiteindelijk. De aangroei is veel te bescheiden. Dat komt natuurlijk ook door het feit dat de doorsnee-Vlaming zich helemaal niet interesseert voor deze problematiek en zich daar ook nooit voor heeft geïnteresseerd. Ook is het nu zo dat alles volatiel wordt op politiek vlak. De kinderen hebben niet meer perse dezelfde politieke opvatting als de ouders, zoals dit vroeger vaak wel het geval was. Dat zijn gewoon de feiten van nu. En om u gerust te stellen, ook voor België is er een zelfde matige belangstelling.

Laatst gewijzigd door system : 8 mei 2009 om 21:19.
Oud 8 mei 2009, 22:47   #635
Hollander

Standaard

We kunnen er lang of kort over soebatten, maar Vlaanderen en Nederland horen gewoon bij elkaar. Het is een kwestie van tijd. Het feit dat de voorstanders van die relatie in de golven van de geschiedenis Vlaanderen of België zijn uitgejaagd richting het noorden doet daar niet aan af. Op en dag reikt de arm van Frankrijk niet ver genoeg, of slapen de tegenstanders een nacht te lang en zal de aanhang van deze relatie in Vlaanderen weer toenemen. En dan zal het gebeuren. Nu, of over 50 of 500 jaar.
Oud 9 mei 2009, 07:34   #636
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
We kunnen er lang of kort over soebatten, maar Vlaanderen en Nederland horen gewoon bij elkaar. Het is een kwestie van tijd. Het feit dat de voorstanders van die relatie in de golven van de geschiedenis Vlaanderen of België zijn uitgejaagd richting het noorden doet daar niet aan af. Op en dag reikt de arm van Frankrijk niet ver genoeg, of slapen de tegenstanders een nacht te lang en zal de aanhang van deze relatie in Vlaanderen weer toenemen. En dan zal het gebeuren. Nu, of over 50 of 500 jaar.
Uw geliefd gezegde :

Citaat:
De andere werelddelen hebben apen; Europa heeft Fransen, dat weegt tegen elkaar op"
(Schopenhauer).

Wanneer men zou zeggen:
Citaat:
De andere werelddelen hebben apen; Europa heeft Joden, dat weegt tegen elkaar op"
(Hitlerhauer)

dan zou de wereld te klein zijn.

Of hoe een Hollandse mens zich hypocriet door het leven kan bewegen.

Laatst gewijzigd door system : 9 mei 2009 om 07:37.
Oud 9 mei 2009, 09:11   #637
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dat is op zich ook een racistische opmerking system.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 09:21   #638
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Uw geliefd gezegde :

(Schopenhauer).

Wanneer men zou zeggen:
(Hitlerhauer)

dan zou de wereld te klein zijn.

Of hoe een Hollandse mens zich hypocriet door het leven kan bewegen.
Ik zie even de relatie met het topic niet, maar goed. Laten we het erop houden dat letterlijk beschouwd dit inderdaad vergelijkbaar is, maar uw variant doet denken aan een doctrine die miljoenen op schandalige wijze het leven heeft gekost, terwijl de variant van Schopenhauer a) veel ouder is, b) als een humoristische opmerking van een dwaas-filosoof kan worden gezien, c) Frankrijk hier niet off-topic is en 'uw joden' dat wel zijn.

d) dit alles heeft niets met mijn Hollands zijn te maken. U verzint maar wat.

e) er kan ook staan: Andere werelddelen hebben apen, Europa heeft schraperige calvinisten, dat weegt tegen elkaar op. (systemauer).

Als u zoveel beter en moreler bent dan ik, dan geeft u vast wel even het goede voorbeeld op dit forum.
Oud 9 mei 2009, 09:31   #639
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik kan zondag niet naar Brussel komen, maar ik zal (ook al maakt het waarschjnlijk niet veel uit), stemmen op een partij die gaat voor een sterk en onafhankelijk Vlaanderen.

Aan allen die zondag gaan, veel suucces en pleizer, laat het duidelijke en krachtige indruk na.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 09:47   #640
Hollander

Standaard

Zondag 3 mei is een week geleden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be