Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2009, 01:15   #621
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
1) De titel martelaar of held heeft niets te maken met daden. Alle WTC slachtoffers worden helden genoemd terwijl alle onschuldige gebombardeerde Palestijnen als martelaren worden beschouwd.
Beiden hebben voor die titel niet meer daden moeten verrichten dan gewoon het loodje te leggen.

2) Voor zover ik weet heeft Allah nog nooit iemand tot martelaar uitgeroepen.
Mensen worden steeds door andere mensen als held of martelaar benoemt.
De twee zijn hetzelfde en zijn een eerbetoningen gegeven door mensen.
martelaar of held heeft alles te maken met daden.
Wanneer je morgen een kind van verdrinkingsdood redt ben je een held, als je datzelfde kind opblaast op een bus ben je een martelaar, die zijn leven geeft voor Allah.De held redt een ander leven, de martelaar vernietigt dit juist omdat hij of zij gelooft dat Allah dit van hem of haar vraagt....daar kan ik nooit een held in zien, gij wel?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 18:38   #622
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik kan me geen enkele "mentale oplawaai" van u herinneren....
Ik richtte me dan ook niet tot u, noch had ik het over u

Citaat:
ik zie dit als een discussie, waarom zou u me de les spellen,
Ik richtte me dan ook niet tot u, noch had ik het over u

Citaat:
ik wijs u op verschil tussen u en mijn opvatting, waarom helden niet gelijk is aan martelaarschap.
Ik denk niet dat ik daarover met u al van gedachten heb gewisseld
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 19:18   #623
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en waarin verschilt jouw ideologie dan met die van de extremistische moslims?
Misschien in het feit dat zijn ideologie het gewoon neertypt zonder slachtoffers terwijl de andere die u hier aanhaalt het letterlijk en figuurlijk opblazen met de nodige onschuldige slachtoffers.

Dat me in Egypte geschockt zou zijn door deze ene moord in het westen op één van hun landgenoten, zijn ze dan daar ook geschockt wanneer men er aanslagen pleegt op bv. bussen met toeristen zoals bv. om maar iets te noemen Duitse toeristen al hebben mogen ondervinden. Blazen ze dan ook zo hoog van de toren of is dit enkel en alleen nu maar het geval omdat één van hun het slachtoffer is geworden in het zo verderfelijke westen?

Correct zou zijn, moord is moord, slachtoffers zijn slachtoffers en daders zijn daders en deze laatste moeten worden gestraft. Maar zoals geweten is dit niet het geval voor degene die zich nu zo verontwaardigd voordoen om deze moord. Indien de dader(s) allochtonen zijn en de slachtoffers autochtonen spinnen ze gewoonlijk hun verhaaltjes uit een andere hoek. Indien zij die zich aangesproken voelen bronnen wensen, zoek dan uw eigen reactie's eens op op dit forum. Zou zeggen tegen deze verontwaardigde hypocrieten, probeer nu toch eens één maal te reageren zonder slinks links politiek misbruik van dergelijke zaken.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 19:18   #624
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Een kraker die zich een jaar niet heeft gewassen en uren in de wind naar Carapils stinkt, is oneindig veel minder ranzig dan een klootzak zoals u, die meent dat de Egyptische vrouw zelf schuld heeft aan haar moord:
Inplaats van u bezig te houden met "hamer en sikkels" op uw vaders playboy kalender te kladden had u beter gezien in welke context ik deze opmerking maakte. Het ging namelijk om iemand die beweerde dat de Islam een slechte naam heeft en ik repliceerde daarop dat de moslims dat aan zichzelf te danken hebben. Het ging mij helemaal niet om de dood van deze Egyptische vrouw.

Citaat:
U hebt mij de les niet te spellen, snotneus.
Het is best mogelijk dat uw linkse arrogantie haast symbool staat voor corruptie, oneerlijk en een eerder irritante manier van schrijven hoewel domheid is er niet noodzakelijk inherent aan. Als u het forum hier te racistisch vindt kunt u nog steeds terugkeren naar uw schommelstoel en verder hout snijden.

Alvast vriendelijk bedankt.

Laatst gewijzigd door Mountain Dew : 29 juli 2009 om 19:19.
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 23:10   #625
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Inplaats van u bezig te houden met "hamer en sikkels" op uw vaders playboy kalender te kladden had u beter gezien in welke context ik deze opmerking maakte. Het ging namelijk om iemand die beweerde dat de Islam een slechte naam heeft en ik repliceerde daarop dat de moslims dat aan zichzelf te danken hebben. Het ging mij helemaal niet om de dood van deze Egyptische vrouw.
U liegt. Iemand meende dat haat jegens moslims het motief was voor de moord. U had bijvoorbeeld kunnen betwijfelen of dat inderdaad het motief was. Maar dat deed u niet. U trok die haat niet in twijfel, integendeel, u stelde dat 'de moslims' zelf verantwoordelijk zijn voor die haat. Daarmee zegt u niet minder dan dat die vrouw het zelf gezocht heeft. U moest u schamen.

Citaat:
Het is best mogelijk dat uw linkse arrogantie haast symbool staat voor corruptie, oneerlijk en een eerder irritante manier van schrijven hoewel domheid is er niet noodzakelijk inherent aan. Als u het forum hier te racistisch vindt kunt u nog steeds terugkeren naar uw schommelstoel en verder hout snijden.

Alvast vriendelijk bedankt.
Groeten uit mijn linkse arrogante corrupte oneerlijke irritante domme schommelstoel, snotneus. Ik snijd voor u een hamer-en-sikkel. Om boven uw bed te hangen, naast die poster van Brüno.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 10:48   #626
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U liegt. Iemand meende dat haat jegens moslims het motief was voor de moord. U had bijvoorbeeld kunnen betwijfelen of dat inderdaad het motief was. Maar dat deed u niet. U trok die haat niet in twijfel, integendeel, u stelde dat 'de moslims' zelf verantwoordelijk zijn voor die haat. Daarmee zegt u niet minder dan dat die vrouw het zelf gezocht heeft. U moest u schamen.

Groeten uit mijn linkse arrogante corrupte oneerlijke irritante domme schommelstoel, snotneus. Ik snijd voor u een hamer-en-sikkel. Om boven uw bed te hangen, naast die poster van Brüno.
Dat is niet wat ik gelezen heb..er werd gereageerd op de mogelijkheid dat moslims zelf soms actief bijdragen tot negatieve commentaar op hun gedrag.
Dat is iets helemaal anders dan wat u daarvan maakt, nergens las ik dat die mevrouw zelf verantwoordelijk zou zijn, nergens betwijfelt iemand dat de dader niet verantwoordelijk is, u stelt zaken voor die nergens staan, waarom eigenlijk?
Oud 1 augustus 2009, 11:08   #627
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan u dan toch echt niet lezen. Nogmaals voor onze schuimbekkende proletenvriend. Ik reageerde met de stelling dat "men nog meer mensen moet indoctirineren dat de "islam" als godsdienst slecht is. Waarop ik repliceerde dat de moslims er zelf voor gezorgd hebben dat de islam een "slechte naam" heeft. Is dat dan zo moeilijk te begrijpen voor uw proletenverstand?

Citaat:
Zeer goed. Uw weet perfect hoe een linkse rat zich dient te gedragen. Onderdanig, mondje dicht en verder wegdromen in je autistische denkbeelden. Ik wacht volop op je kunstwerk. Geef maar een seintje,...houdoe!!
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 11:13   #628
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
martelaar of held heeft alles te maken met daden.
Wanneer je morgen een kind van verdrinkingsdood redt ben je een held, als je datzelfde kind opblaast op een bus ben je een martelaar, die zijn leven geeft voor Allah.De held redt een ander leven, de martelaar vernietigt dit juist omdat hij of zij gelooft dat Allah dit van hem of haar vraagt....daar kan ik nooit een held in zien, gij wel?
Een held of martelaar kunnen zowel mensen zijn die anderen om het hoekje helpen of net slachtoffer worden van zo'n held of martelaar van de andere kant.

Om het simpel uit te leggen:

De burgers ('helden' volgens het westerse standpunt) in het WTC werden vermoord door strijders van Al Qaida ('martelaren' volgens het oosterse standpunt)

De burgers ('martelaren' volgens het oosterse standpunt) in de Gazastrook werden platgebombardeerd door de soldaten van het Israëlische leger ('helden' volgens het westerse standpunt)

Held en martelaar zijn zoals Rikbe ook al zei politieke / emotionele termen die hetzelfde betekenen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:01   #629
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Misschien in het feit dat zijn ideologie het gewoon neertypt zonder slachtoffers terwijl de andere die u hier aanhaalt het letterlijk en figuurlijk opblazen met de nodige onschuldige slachtoffers.

Dat me in Egypte geschockt zou zijn door deze ene moord in het westen op één van hun landgenoten, zijn ze dan daar ook geschockt wanneer men er aanslagen pleegt op bv. bussen met toeristen zoals bv. om maar iets te noemen Duitse toeristen al hebben mogen ondervinden. Blazen ze dan ook zo hoog van de toren of is dit enkel en alleen nu maar het geval omdat één van hun het slachtoffer is geworden in het zo verderfelijke westen?

Correct zou zijn, moord is moord, slachtoffers zijn slachtoffers en daders zijn daders en deze laatste moeten worden gestraft. Maar zoals geweten is dit niet het geval voor degene die zich nu zo verontwaardigd voordoen om deze moord. Indien de dader(s) allochtonen zijn en de slachtoffers autochtonen spinnen ze gewoonlijk hun verhaaltjes uit een andere hoek. Indien zij die zich aangesproken voelen bronnen wensen, zoek dan uw eigen reactie's eens op op dit forum. Zou zeggen tegen deze verontwaardigde hypocrieten, probeer nu toch eens één maal te reageren zonder slinks links politiek misbruik van dergelijke zaken.
Je vergeet dat Egypte wel één van de landen is waar de "Muslimbrotherhood" het hevigst bestreden wordt.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:04   #630
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je vergeet dat Egypte wel één van de landen is waar de "Muslimbrotherhood" het hevigst bestreden wordt.
Ja, extra reden om hier beide clubs buiten de deur te houden.
Oud 1 augustus 2009, 12:15   #631
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Een held of martelaar kunnen zowel mensen zijn die anderen om het hoekje helpen of net slachtoffer worden van zo'n held of martelaar van de andere kant.

Om het simpel uit te leggen:

De burgers ('helden' volgens het westerse standpunt) in het WTC werden vermoord door strijders van Al Qaida ('martelaren' volgens het oosterse standpunt)

De burgers ('martelaren' volgens het oosterse standpunt) in de Gazastrook werden platgebombardeerd door de soldaten van het Israëlische leger ('helden' volgens het westerse standpunt)

Held en martelaar zijn zoals Rikbe ook al zei politieke / emotionele termen die hetzelfde betekenen.
Fout, volgens Westerse begrippen zijn de burgers die stierven slachtoffers, degenen die dit deden moordenaars en helden mensen die al of niet in functie van hun beroep hun leven riskeerden om mensen van de dood te redden.
Dat moslims daar anders over denken is hun probleem, mogelijk komt dit door verschil in achtergrond, heldendom gebaseerd op doden uit naam van God kennen we niet meer sinds de verlichting, een ontwikkeling die moslims missen.
Oud 1 augustus 2009, 12:15   #632
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, extra reden om hier beide clubs buiten de deur te houden.
beide clubs ?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:18   #633
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
beide clubs ?
Yep, de gematigden/vreedzamen zijn "dragers" van de fundis en blijven deze ook vergoelijken en aantrekken.

Graag dus ginds laten.
Oud 1 augustus 2009, 12:31   #634
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
ALs ik me niet vergis is de Deense Cartoonhysterie ook in Egypte begonnen.
Oud 1 augustus 2009, 12:31   #635
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Amerikaanse gevechtspiloten die vanuit de lucht op een knopje duwen en daarmee onschuldige burgers vermoorden worden door sommigen ook als helden aanzien, allemaal subjectieve rommel!
Oud 1 augustus 2009, 13:51   #636
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Amerikaanse gevechtspiloten die vanuit de lucht op een knopje duwen en daarmee onschuldige burgers vermoorden worden door sommigen ook als helden aanzien, allemaal subjectieve rommel!
Helden? : -D
Een held strijdt om rechtvaardigheid, niet onrechtvaardigheid.
Tijdens de strijd ga je tegen de vijanden, niet tegen kinderen, vrouwen en onschuldige mensen, dorpen en steden platbombarderen:
Obama speaks the truth: http://www.youtube.com/watch?v=DPr3jT1zyrs

Deze oorlog heeft niets te maken met moslimextremisme in Afghanistan (want die zijn zelf door Amerikanen gemaakt), maar de oorlog is een directe gevolg van een ideologie die het niet ziet zitten met andere ideologieën in dezelfde wereld, en voor hen moet globalisatie gedomineerd worden door die eenzijdige hoogmoedige reactionaire ideologie.

Een logische onderbouwde analyse hierover kunt u lezen in het boek ((Iraq: The Borrowed Kettle)) van Slavoj Žižek.

Last but not least, ze zijn helden maar de vraag in wat? Zelfmoord plegen, dit jaar zijn er meer zelfmoord incidenten in vergelijking met vorig jaar.
2008
Soldier Suicides at Record Level

2009
More Soldiers Commit Suicide Under Obama

Citaat:
Concern mounts over rising troop suicides

WASHINGTON (CNN) -- Every day, five U.S. soldiers try to kill themselves. Before the Iraq war began, that figure was less than one suicide attempt a day.

The dramatic increase is revealed in new U.S. Army figures, which show 2,100 soldiers tried to commit suicide in 2007.

"Suicide attempts are rising and have risen over the last five years," said Col. Elspeth Cameron-Ritchie, an Army psychiatrist.

Concern over the rate of suicide attempts prompted Sen. Jim Webb, D-Virginia, to introduce legislation Thursday to improve the military's suicide-prevention programs.

"Our troops and their families are under unprecedented levels of stress due to the pace and frequency of more than five years of deployments," Webb said in a written ... http://www.cnn.com/2008/US/02/01/mil...des/index.html

Guantanamo guard converts to Islam

Laatst gewijzigd door porpo : 1 augustus 2009 om 13:52.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 14:03   #637
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

En natuurlijk zijn er groepen die de moord als een prima gelegenheid zien om voor de eigen zaak pal te staan. Die er garen bij denken te kunnen spinnen.
Zoals deze groep die een mogelijkheid ziet om islam-kritiek in een slecht daglicht te plaatsen en oproept om te strijden tegen de islamofobie.:
Erklärung der islamischen Organisationen in Bremen zur zunehmenden Islamophobie/ Islamfeindlichkeit in Deutschland.
Citaat:
...Es fehlt die Erkenntnis, dass der Mord an Marwa El Sherbini ganz offensichtlich das Ergebnis der beinahe ungehinderten Hasspropaganda gegen Muslime von den extremistischen Rändern der Gesellschaft bis hin in deren Mitte ist.[...]
Kunnen de schuldigen niet een beetje preciezer worden aangeduid? In Nederland is dat makkelijk: WILDERS. In Duitsland is dat:
Citaat:
Die Verantwortungsträger aus Politik und Verwaltung aber auch „Intellektuelle“ wie Ralph Giordano und Henryk M- Broder, „profilierte“ IslamkritikerInnen wie Necla Kelek und Seyran Ates und die Vertreter des „investigativen“ Journalismus und der Sensationspresse, sollten sich darüber im Klaren sein, dass dieser „Kampf“ um die öffentliche Sichtbarkeit islamischer Religiosität, schlicht stigmatisierend ist und wegen der Dämonisierung durch Gesetz und Verwaltungsapparat erst den Weg für diese Gewalt und Diskriminierung ebnet.
Kort en goed; in de brief worden de Duitse inboorlingen gesommeerd om op te houden met negatieve dingen te zeggen over de Islam. Alleen zo kan je dergelijke moorden voorkomen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 14:09   #638
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Een held strijdt om rechtvaardigheid, niet onrechtvaardigheid.
Tijdens de strijd ga je tegen de vijanden, niet tegen kinderen, vrouwen en onschuldige mensen, dorpen en steden platbombarderen:
Obama speaks the truth: http://www.youtube.com/watch?v=DPr3jT1zyrs

Deze oorlog heeft niets te maken met moslimextremisme in Afghanistan (want die zijn zelf door Amerikanen gemaakt), maar de oorlog is een directe gevolg van een ideologie die het niet ziet zitten met andere ideologieën in dezelfde wereld, en voor hen moet globalisatie gedomineerd worden door die eenzijdige hoogmoedige reactionaire ideologie.

Een logische onderbouwde analyse hierover kunt u lezen in het boek ((Iraq: The Borrowed Kettle)) van Slavoj Žižek.

Last but not least, ze zijn helden maar de vraag in wat? Zelfmoord plegen, dit jaar zijn er meer zelfmoord incidenten in vergelijking met vorig jaar.
2008
Soldier Suicides at Record Level

2009
More Soldiers Commit Suicide Under Obama

Guantanamo guard converts to Islam

Rechtvaardigheid is dan ook subjectief yè a5i
Oud 1 augustus 2009, 14:09   #639
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
een mogelijkheid ziet om islam-kritiek in een slecht daglicht te plaatsen.
De islam-kritiek op basis van een academische achtergrond is niet het probleem. Er moet een einde komen aan het ideologiseren van deze islam-kritiek.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 14:50   #640
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Toch gemakkelijk als je je van de domme kunt houden en de geschiedenis een draai geven om in jouw straatje te passen.

Citaat:
The Taliban initially enjoyed enormous good will from Afghans weary of the corruption, brutality, and the incessant fighting of Mujahideen warlords. Two contrasting narratives explain the beginnings of the Taliban.[15] One is that the rape and murder of boys and girls from a family traveling to Kandahar or a similar outrage by Mujahideen bandits sparked Mullah Omar and his students to vow to rid Afghanistan of these criminals.[16] The other is that the Pakistan-based truck shipping mafia known as the "Afghanistan Transit Trade" and their allies in the Pakistan government, trained, armed, and financed the Taliban to clear the southern road across Afghanistan to the Central Asian Republics of extortionate bandit gangs.[17]

Although there is no evidence that the CIA directly supported the Taliban or Al Qaeda, some basis for military support of the Taliban was provided when, in the early 1980s, the CIA and the ISI (Pakistan's Inter-Services Intelligence agency) provided arms to Afghans resisting the Soviet invasion of Afghanistan, and the ISI assisted the process of gathering radical Muslims from around the world to fight against the Soviets.[18] Osama Bin Laden was one of the key players in organizing training camps for the foreign Muslim volunteers. The U.S. poured funds and arms into Afghanistan, and "by 1987, 65,000 tons of U.S.-made weapons and ammunition a year were entering the war."[19]
The Taliban were based in the Helmand, Kandahar, and Uruzgan regions and were overwhelmingly ethnic Pashtuns and predominantly Durrani Pashtuns.[20]

The first major military activity of the Taliban was in October-November 1994 when they marched from Maiwand in southern Afghanistan to capture Kandahar City and the surrounding provinces, losing only a few dozen men.[21] Starting with the capture of a border crossing and a huge ammunition dump from warlord Gulbuddin Hekmatyar, a few weeks later they freed "a convoy trying to open a trade route from Pakistan to Central Asia" from another group of warlords attempting to extort money.[22] In the next three months this hitherto "unknown force" took control of twelve of Afghanistan's 34 provinces, with Mujahideen warlords often surrendering to them without a fight and the "heavily armed population" giving up their weapons.[23] By September 1996 they had captured Afghanistan's capital, Kabul.
http://en.wikipedia.org/wiki/Taliban
ALs de Soviets Afghanistan niet waren binnengevallen hadden de Amerikanen de Taliban niet gesteund en als Afghanistan niet zo corrupt was geweest hadden de Taliban geen steun van de bevolking gekregen.

De Taliban zijn dus een creatie van de corrupte Moslimwarlords en de Sovietinvasie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be