![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar de franstaligen werken nooit en verwachten de belastingen van de Vlamingen, hé ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brusssel is namelijk aan de oostkant en zuidkant een zeer rijke stad aan het worden waar steeds meer mensen de bijvoorbeeld 28.000 euro jaarlijks per kind voor de ISB (Amerikaanse School) kunnen en willen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
|
![]() Citaat:
franstalige scholen hebben een zeer slecht onderwijs, daarom zal er meer voor nederlandse scholen gekozen worden. aan die rijken is een grens. ze kunnen geen huizen kopen die er niet zijn. en dat zijn vooral Eurocraten: die betalen geen belastingen maar zorgen wel dat Brussel peperduur is. Laatst gewijzigd door Shadowke : 21 september 2009 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Meer inlichtingen hier : http://www.brabantwallon.be/document...lklore2009.pdf T'Serclaes is een Brusselaar en een goeie buurman, zeker ! Het lijkt dat wij een aantal ideëen verdelen. Jij mag dat spijtig vinden ... maar het is zo ! Brussel loslaten of Belgïe loslaten verdeel ik niet ! Mijn toekomst zit met Brussel en binnen Belgïe. Als Vlamingen kiezen voor een apparte toekomst moeten wij ook naar de toekomst kijken : als Belgïe verdwijnt is er helaas geen toekomst met Vlaanderen, zeker geen toekomst met Frankrijk of met Nederlanden, dus ... met Brussel ! Brussel en Waals Brabant zijn niet sterk genoek voor Wallonïe dus moeten wij (helaas) Wallonïe ook vergeten ! En ik ben niet van de FDF ! FDF bestaat niet in Waver ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Meer dan 100 posten in 12u over "Groot Brussel" en ik spreek niet over andere onderwerpen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1 dag per week in Wallonïe 4 dagen per week in Brussel (met een dag in brusselse publieke ziekenhuizen !) Waarom zou zoiets onmogelijk zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
|
![]() Citaat:
![]() je kan altijd na splitsing belgie verhuizen naar duitsland of zo of luxemburg ![]() want een herenigd brabant zal niet gebeuren: dat is pas een utopie. wat er met waals-brabant gebeurt, wordt niet bepaald door waals-brabant of brussel maar door het Waals parlement in Namen. als die zeggen dat ze naar Frankrijk gaan, gaat Waals-Brabant mee. dat begrijp je precies niet. je denkt toch niet dat het Waals-Brabants provinciebestuur de onafhankelijkheid gaat uitroepen. droom maar lekker verder. Laatst gewijzigd door Shadowke : 21 september 2009 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Parlementslid
|
![]() het zal me niet verhinderen te slapen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk was jij op dit forum ... in plaats van in jouw hoofdstad een feestje te doen ! Als jij zoveel van Brussel houdt, begin met Brussel te leven. Jouw locatie is Tienen, 20km van Brussel zoals mij ! Ga maar in Brussel wandelen, naar restaurant, enz ... Een meer nederlandstalige Brussel kan enkel zo beginnen ! Als Wallonïe bestlist naar Frankrijk te gaan zullen Luxemburgers tegen zijn, Luikenaars tegen zijn, Oost Kantons inwoners tegen zijn, Waals Brabanders tegen zijn, enkel een deel van Henegouwen zou zoiets aanvaarden ! Ik moet niet verhuizen. Brussel verwacht Waals Brabant en Waals Brabant verwacht Brussel ! Een vlaams gordel kan er niks aan doen ! Jij mag lekker verder dromen ! Brussel bij Vlaanderen is onmogelijk, onmogelijk ! Een meer nederlandstalig Brussel binnen Belgisch grenzen is wel mogelijk ! Maak jouw keuze ![]() Laatst gewijzigd door grossetiesse : 21 september 2009 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Burger
|
![]() dubbele post !
Laatst gewijzigd door grossetiesse : 21 september 2009 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, je bent geen FDF'ers, ik geloof je. maar het Vlaams-hatende discours van het FDF is zo diep in de Franstalige publieke geraakt dat je het er niet meer uit krijgt, zeker niet bij jou.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
|
![]() Citaat:
Waals-brabant zelf heeft totaal niets te zeggen. en in luik zitten even grote rattachisten als in henegouwen. henegouwen en luik hebben beiden de belgische revolutie veroorzaakt omdat men liever terug Frankrijk wou. dus 2,5 miljoen vs 1 miljoen. de meerderheid beslist. waarom denk je dat de duitstalige gemeenschap zich wilt afscheuren van het Waals gewest? of anders moeten ze mee naar Frankrijk en dat willen ze niet. hoor jij dezelfde praat van de Waals-Brabantse politici? ik denk van niet. Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 september 2009 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Brussel lig op de grens van Latijns en Germaans Europa. Door de geschiedenis van Belgie als Frans wingewest, hebben de Latino's in Brussel een te dominante positie gekregen. Europa is veranderd en Brussel zal als borderline-city ,door haar ligging en haar functie in Europa wel moeten veranderen. Daarom zal een sterke toename van meertaligheid, gewenst en noodzakelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zou jij nij kunnen citeren. Ik heb geen Vlaams haat ! Ik heb wel haat tegen Vlaams separatisme ! Niet exact hetzelfde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ieder volk heeft recht op een eigen staat. Toevallig is dit in Belgie een beetje erg laat geworden om dit recht waar te maken. Laatst gewijzigd door Sidharta : 22 september 2009 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij wilt dat de Vlamingen tweetalig worden en dus op termijn Franstalig. mss niet onmiddellijk Vlaams-hatend, maar het neigt er toch naar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Minister
|
![]() Latino's in Belgie, denken altijd in een richting ,nl: uitbereiden naar het noorden zover mogelijk.
Laatst gewijzigd door Sidharta : 22 september 2009 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wil dat de Belgen tweetalig worden ! |
|
![]() |
![]() |