![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, er is iets dat ik niet weet : kan je doppen als je een enkelband draagt ? Want doppers moeten toch werk zoeken, en dus van hun volledige bewegingsvrijheid genieten ? Of is er voor enkelband-dragers een speciale uitkering voorzien ? Laatst gewijzigd door den dinges : 5 september 2010 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je WEET toch dat als je ontslagen wordt om dringende redenen, geen recht hebt op werkloosheidsuitkering?
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen verslag opgemaakt. Naar zijn zeggen hebben ze hem met een knipoog en een schouderklopje snel naar huis gestuurd. Het is enkel een leugen als een andere leugen.
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hangt er allemaal vanaf wat die kleinigheid is die gestolen word.
Deze week heb ik met iemand gesproken die nogal veel kleinigheden kwijt is. Zo ongeveer 3 per dag. Voor dit jaar alleen sprak ze toch al van een "kleine" 600 diefstallen. Doorgaans telkens een paar euro...maar toch?
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een andere klant van mij had een restaurant. Bleek dat de kok "iedere" dag voor een redelijk bedrag aan etenswaren in zijn eigen auto stak. En tegen dat dit duidelijk is ben je ook al snel enkele duizenden euro's verder.
En toch vanuit het standpunt van die kok zal het allicht ook maar een kleinigheid zijn.
![]() |
#628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 Man waar ik vroeger nog mee gewerkt had stond eens in de gazet. Ze hadden een systeem om bijna dagelijks wat onderdelen uit het magazijn in eigen tas te steken en op de zwarte markt te verkopen. Auto onderdelen. Kleinigheden natuurlijk. Maar uiteindelijk hadden ze enkele "honderdduizenden" euro aan kleinigheden op een paar jaar tijd zo buiten gesmokkeld.
![]() |
#629 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem, je bent veroordeeld tot thuiszitten met je enkelband, je mag je zelfs niet verplaatsen om te gaan werken, vermits je nu net ontslagen bent wegens de diefstal die je de enkelband-veroordeling opleverde. Je hebt dus geen inkomsten meer, vermits je geen dop kunt krijgen, daar uw ontslag veroorzaakt is door een ernstige fout = diefstal. Is er dan een speciale tussenkomst, een uitkering voor uw levensonderhoud te verzekeren , en uw huishuur te betalen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ratatosk : 5 september 2010 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Banneling
|
![]() Ben je daar zeker van ? Want dat is toch een reël probleem ? Wat gebeurt er met die mensen dan, als zij thuis moeten zitten en geen geld hebben om eten te kopen & huishuur te betalen ?
Zou het niet simpeler zijn als de staat die benadeelde werkgever een vergoeding uitbetaald, op voorwaarde dat hij de schuldige werknemer niet ontslaat ? En het voor de rest maar zo laten ? Vermits er toch geen plaats is in het gevang, en niemand daar beter word ? Zou dat niet verstandiger zijn ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als het U niet aanstaat, kun je maar naar de gevangenis gaan, daar heb je kost en inwoon.
![]() |
![]() |
#636 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door den dinges : 5 september 2010 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet hoe het precies is afgelopen. In elk geval hebben ze een gevangenis straf gekregen onder voorwaardelijke wijs waarschijnlijk en zal het bedrijf zich burgerlijk aansprakelijk gesteld hebben voor hun verlies.