Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2010, 08:36   #621
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dus als ge bij u op het werk steelt, kun je beter direct in het groot stelen, de straf is toch hetzelfde: ontslag.
Ik denk dat ze bij een grote diefstal de politie erbij halen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 08:39   #622
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik denk dat ze bij een grote diefstal de politie erbij halen.
En dan ? Naar huis met een enkelband...
Trouwens, er is iets dat ik niet weet : kan je doppen als je een enkelband draagt ? Want doppers moeten toch werk zoeken, en dus van hun volledige bewegingsvrijheid genieten ? Of is er voor enkelband-dragers een speciale uitkering voorzien ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 5 september 2010 om 08:41.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 08:57   #623
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dan ? Naar huis met een enkelband...
Trouwens, er is iets dat ik niet weet : kan je doppen als je een enkelband draagt ? Want doppers moeten toch werk zoeken, en dus van hun volledige bewegingsvrijheid genieten ? Of is er voor enkelband-dragers een speciale uitkering voorzien ?
Bij ontslag door diefstal denk ik niet dat je direct een uitkering hebt.
Oud 5 september 2010, 09:13   #624
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, er is iets dat ik niet weet : kan je doppen als je een enkelband draagt ?
Je WEET toch dat als je ontslagen wordt om dringende redenen, geen recht hebt op werkloosheidsuitkering?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 09:39   #625
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hij heeft de papieren mss inderdaad niet gevonden.
En de politie (of douane) maakt steeds een een verslag op met een datum waarop de eigenaar zich moet aanbieden in een politiekantoor naar keuze met wagen en papieren. Dus even afwachten, je werknemer spreekt misschien wel de waarheid. Jij bent al aan het vooroordelen.
Neen dat is het nu net.
Er is geen verslag opgemaakt. Naar zijn zeggen hebben ze hem met een knipoog en een schouderklopje snel naar huis gestuurd.
Het is enkel een leugen als een andere leugen.
Oud 5 september 2010, 09:55   #626
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het hangt er allemaal vanaf wat die kleinigheid is die gestolen word.
Deze week heb ik met iemand gesproken die nogal veel kleinigheden kwijt is. Zo ongeveer 3 per dag. Voor dit jaar alleen sprak ze toch al van een "kleine" 600 diefstallen. Doorgaans telkens een paar euro...maar toch?
Oud 5 september 2010, 09:58   #627
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een andere klant van mij had een restaurant. Bleek dat de kok "iedere" dag voor een redelijk bedrag aan etenswaren in zijn eigen auto stak. En tegen dat dit duidelijk is ben je ook al snel enkele duizenden euro's verder.
En toch vanuit het standpunt van die kok zal het allicht ook maar een kleinigheid zijn.
Oud 5 september 2010, 10:00   #628
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2 Man waar ik vroeger nog mee gewerkt had stond eens in de gazet. Ze hadden een systeem om bijna dagelijks wat onderdelen uit het magazijn in eigen tas te steken en op de zwarte markt te verkopen. Auto onderdelen. Kleinigheden natuurlijk. Maar uiteindelijk hadden ze enkele "honderdduizenden" euro aan kleinigheden op een paar jaar tijd zo buiten gesmokkeld.
Oud 5 september 2010, 10:05   #629
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Je WEET toch dat als je ontslagen wordt om dringende redenen, geen recht hebt op werkloosheidsuitkering?
Daarom vroeg ik ook of er mischien een speciale uitkering is voor veroordeelde enkelbanddragers?
Neem, je bent veroordeeld tot thuiszitten met je enkelband, je mag je zelfs niet verplaatsen om te gaan werken, vermits je nu net ontslagen bent wegens de diefstal die je de enkelband-veroordeling opleverde. Je hebt dus geen inkomsten meer, vermits je geen dop kunt krijgen, daar uw ontslag veroorzaakt is door een ernstige fout = diefstal. Is er dan een speciale tussenkomst, een uitkering voor uw levensonderhoud te verzekeren , en uw huishuur te betalen ?
Oud 5 september 2010, 10:06   #630
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarom vroeg ik ook of er mischien een speciale uitkering is voor veroordeelde enkelbanddragers?
Neem, je bent veroordeeld tot thuiszitten met je enkelband, je mag je zelfs niet verplaatsen om te gaan werken, vermits je nu net ontslagen bent wegens de diefstal die je de enkelband-veroordeling opleverde. Je hebt dus geen inkomsten meer, vermits je geen dop kunt krijgen, daar uw ontslag veroorzaakt is door een ernstige fout = diefstal. Is er dan een speciale tussenkomst, een uitkering voor uw levensonderhoud te verzekeren , en uw huishuur te betalen ?
vergoeding van 21 euro per dag.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 5 september 2010 om 10:07.
Oud 5 september 2010, 10:06   #631
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
2 Man waar ik vroeger nog mee gewerkt had stond eens in de gazet. Ze hadden een systeem om bijna dagelijks wat onderdelen uit het magazijn in eigen tas te steken en op de zwarte markt te verkopen. Auto onderdelen. Kleinigheden natuurlijk. Maar uiteindelijk hadden ze enkele "honderdduizenden" euro aan kleinigheden op een paar jaar tijd zo buiten gesmokkeld.
Wat was hun straf ? Hebben zij vergoedingen en/of boete's moeten betalen ?
Oud 5 september 2010, 10:09   #632
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee.
Ben je daar zeker van ? Want dat is toch een reël probleem ? Wat gebeurt er met die mensen dan, als zij thuis moeten zitten en geen geld hebben om eten te kopen & huishuur te betalen ?
Zou het niet simpeler zijn als de staat die benadeelde werkgever een vergoeding uitbetaald, op voorwaarde dat hij de schuldige werknemer niet ontslaat ? En het voor de rest maar zo laten ? Vermits er toch geen plaats is in het gevang, en niemand daar beter word ? Zou dat niet verstandiger zijn ?
Oud 5 september 2010, 10:14   #633
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
vergoeding van 21 euro per dag.
Waar haal je die som ? Wie of wat betaalt dat uit ? Een som van tussen de 588 en 651 euros per maand, is dat genoeg om normaal van te leven ?
Oud 5 september 2010, 10:15   #634
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar haal je die som ? Wie of wat betaalt dat uit ? Een som van tussen de 588 en 651 euros per maand, is dat genoeg om normaal van te leven ?
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...g.aspx?cmt=all
Oud 5 september 2010, 10:20   #635
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop ten zeerste van niet.

Als het U niet aanstaat, kun je maar naar de gevangenis gaan, daar heb je kost en inwoon.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 10:25   #636
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus toch ! Dat is positief. Maar ik vind wel dat ze er 50 euros per dag van mogen maken, dan winnen ze er nog evenveel op, en het verschil met een salaris is dan minder. de enkelbanddrager moet dus geen nieuwe misdrijven plegen omdat hij niet toekomt. 50 x 31 = 1550. Dat begint er al op te trekken.

Laatst gewijzigd door den dinges : 5 september 2010 om 10:25.
Oud 5 september 2010, 10:26   #637
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Als het U niet aanstaat, kun je maar naar de gevangenis gaan, daar heb je kost en inwoon.
Ik verneem juist dat enkelbanddragers een dagelijkse vergoeding van 21 euros krijgen. Maar er is hoop dat dit opgeslagen word...
Oud 5 september 2010, 10:28   #638
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Slechte huisvesting interesseert mij niet. En de kost moet van kwaliteit zijn. Ik wil ook zoveel mayonnaise gebruiken als ik zelf wil.
Oud 5 september 2010, 10:32   #639
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
DE grote dieven binnen het bedrijf blijven hier nu netjes buiten spel hé,nee je moet liever een echte grote slag slaan,das cool
Duveltje , ik heb een tip voor jou : enkelbanddragers krijgen een dagelijkse vergoeding van 21 euros. Het volstaat dus dat je een reeks niet al te ernstige diefstallen pleegt op uw werkvloer, gepakt en veroordeeld word. Voor niet gewelddadige , niet al te erge feiten zul je een enkelband krijgen en de daaraan verbonden vergoeding. Daarmee kun je je huishuur betalen, en hou je nog wat over voor het eten en drinken. Je kunt nog wat bijverdienen met bedelen, en voila, je komt toe.
Oud 5 september 2010, 10:33   #640
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat was hun straf ? Hebben zij vergoedingen en/of boete's moeten betalen ?
Ik weet niet hoe het precies is afgelopen. In elk geval hebben ze een gevangenis straf gekregen onder voorwaardelijke wijs waarschijnlijk en zal het bedrijf zich burgerlijk aansprakelijk gesteld hebben voor hun verlies.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be