Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2011, 17:11   #621
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een verblijf van een paar maanden in het gevang, tussen allochtone criminelen, kan men wel een " shock-therapie " noemen, denk je niet ?
Vrees van niet, die extreme linksen en hun gehersenspoelde volgelingen beschouwen al die arme allochtone criminelen als het slachtoffer van de boze witte kapitalist.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2011, 20:17   #622
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
...., de media negeert de misdaden gepleegd door multinationals en consoorten. We horen raar of zelden iets over de dagelijkse routine van de criminaliteit gepleegd door de financiers, banken en zakenlui ook dit is dagelijkse kost die men ons verzwijgt... Waarom zou dat zijn? Iemand? Waarom verzwijgt men ons dat?
Ach dat is toch allemaal veel te ingewikkeld. Dat gaat ook over veel te veel geld. En denk je eens in wat een maatschappelijke onrust dat zou veroorzaken mochten er duizenden witneuzen in Vlaanderen achter de tralies verdwijnen.

Nee hoor...Iemand klap op zijn kop geven en zijn tas afpakken, dát snapt het klootjesvolk.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2011, 22:58   #623
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach dat is toch allemaal veel te ingewikkeld. Dat gaat ook over veel te veel geld. En denk je eens in wat een maatschappelijke onrust dat zou veroorzaken mochten er duizenden witneuzen in Vlaanderen achter de tralies verdwijnen.

Nee hoor...Iemand klap op zijn kop geven en zijn tas afpakken, dát snapt het klootjesvolk.
Het is inderdaad te moeilijk om u duidelijk te maken wat die kleine criminaliteit echt aan het klootjesvolk kost. Het gaat om meer dan iemand klap op zijn kop geven en zijn tas afpakken.
De slachtoffers en het klootjesvolk moeten ook nog de kosten voor politie, gevangenissen, advocaten enz. zelf ophoesten.
Dit in tegenstelling tot die witneuzen die zelf voor de gerechtskosten moeten opdraaien.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 00:36   #624
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Ik vermoed dat je de populariteit van de banksters schromelijk overschat. En het klootjesvolk snapt ook wel dat het wordt belazerd door de high finance. Ik ben overigens ook zo'n klootje dat slechts moeizaam zijn weg niet vindt in de doolhof van geheimhouding en desinformatie die de machtigen ons presenteren.

Maar ik geloof dat je het begin van een oplossing hebt, Eberhard: als ze nou eens ophielden met klappen op koppen te geven en tassen af te pakken, zou de aandacht kunnen uitgaan naar degenen die in de eerste plaats achter de tralies thuishoren. Dus kleine criminaliteit bestrijden bevordert het bestrijden van de grote criminaliteit zoals die in de ECB, de EIB, de EU-Commissie, de particuliere banken enz. dagelijks op grote schaal wordt bedreven, grotendeels legaal.

Want dat is natuurlijk ook een probleem: wat doe je met wetten die criminaliteit aan de financiële sector VOORSCHRIJVEN? Ze uitleggen aan het klootjesvolk? Dan moet je wel beslagen ten ijs komen. Als jij het kunt, Eberhard: ik kijk reikhalzend uit naar je uitleg.
Oud 17 juni 2011, 07:24   #625
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En het klootjesvolk snapt ook wel dat het wordt belazerd door de high finance.
Ik denk echt dat je hier veel te optimistisch bent.
Maar ik vermoed dan ook dat jij nu net niet tot het klootjesvolk behoort.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
... als ze nou eens ophielden met klappen op koppen te geven en tassen af te pakken, zou de aandacht kunnen uitgaan naar degenen die in de eerste plaats achter de tralies thuishoren.
Als de Belgische overheid dat zou willen, zou ze kunnen multitasken.
Andere landen kunnen dat ook.

Maar goed ik denk dat ik eerder in deze draad meermalen en uitvoerig heb uitgelegd waarom de beslissingsmakers in Vlaanderen bepaald niet zitten te wachten op een rigoreuze bestrijding van witte criminaliteit
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 21:02   #626
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Francken: "De jongste vijf jaar steeg het aantal asielzoekers met 84%, van wie er slechts 20% erkend worden als vluchteling. Naast deze stijging van het aantal asielzoekers, steeg vooral het aantal geregulariseerde illegalen met 137%, maar het aantal gedwongen verwijderingen zakte tussen 2006 en einde 2010 met 46%. Het is veel makkelijker om als illegaal geregulariseerd te worden dan om verwijderd te worden uit het land. Door het falende verwijderingsbeleid voert België een feitelijk beleid van open grenzen. En het leidt tot een aanzuigeffect waardoor de instroom nog hoger komt te liggen".
Citaat:
De vreemdelingenwet is ondertussen zo ingewikkeld gemaakt en heeft zoveel procedures gecreëerd waardoor illegalen in het land kunnen blijven dat verwijdering erg moeilijk is geworden. Met als gevolg: steeds minder draagvlak bij de publieke opinie voor de noodzakelijke economische migratie van geschoolde buitenlanders die naar hier komen om te werken. Maar liefst 94% van de inwoners van België (autochtonen én legale allochtonen) vinden dat België "vol" is. Een enorm aantal. Men kan dit cijfer niet meer wegredeneren achter de term "racisme", want als zoveel mensen van zo divers pluimage toch hetzelfde menen, zou je daar in een democratie dan geen rekening moeten mee houden? Bovendien vindt ook het parket-generaal van Antwerpen dat het migratiebeleid volkomen mislukt is. Maar voor de Franstalige politici in ons land is er nog altijd niets aan de hand. Tout va bien, Madame la Marquise. Wie het "debat" over de rede van de Antwerpse procureur-generaal Yves Liégeois in de Kamer woensdag volgde, weet dat Vlaanderen en Franstalig België over dit thema lijnrecht tegenover elkaar staan. Het ziet er niet naar uit dat een krachtig, evenwichtig en rechtvaardig migratiebeleid (met een veel ruimer aandeel van actieve, arbeidsmigratie en een degelijk verwijderingsbeleid van illegalen) al voor morgen is.
Bron: http://www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/-1635.aspx
Oud 19 november 2011, 16:13   #627
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Deportatie = geweld.
Ik dacht dat deportatie sloeg op mensen die uit hun land werden gezet, niet op lieden die,ongewenst en zonder toelating, iemand anders zijn land weer moeten verlaten!
Alle praatjes ten spijt over de wereldproblemen, we kunnen niet de halve wereld hier opvangen! Trouwens, waarschijnlijk niet meer dan 5% van diegenen die zich hier komen aanmelden doen dat als echte "asiel"zoekers, de anderen zijn gewoon op zoek naar een beter leven op de kosten van onze maatschappij!
Het is niet omdat ik arm ben en een rijke buur heb dat ik daar zomaar mag mijn intrek gaan nemen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 00:32   #628
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Oud 20 november 2011, 01:30   #629
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Deportatie = geweld.
Deportatie = home sweet home.
Oost west thuis best.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 15:41   #630
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Deportatie = home sweet home.
Oost west thuis best.
Wat bedoel je met deportatie?
Ik vind niet dat je mensen die hier leven, werken, studeren, een leven proberen op te bouwen,nergens anders naartoe moet sturen. Daarbij maak ik geen enkel onderscheid wie die mensen zijn of waar ze ooit vandaan komen.
Wel mag het " uitvreten" worden aangepakt. Ongeacht wie dat doet.

Laatst gewijzigd door alice : 20 november 2011 om 15:42.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 15:44   #631
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik dacht dat deportatie sloeg op mensen die uit hun land werden gezet, niet op lieden die,ongewenst en zonder toelating, iemand anders zijn land weer moeten verlaten!
Alle praatjes ten spijt over de wereldproblemen, we kunnen niet de halve wereld hier opvangen! Trouwens, waarschijnlijk niet meer dan 5% van diegenen die zich hier komen aanmelden doen dat als echte "asiel"zoekers, de anderen zijn gewoon op zoek naar een beter leven op de kosten van onze maatschappij!
Het is niet omdat ik arm ben en een rijke buur heb dat ik daar zomaar mag mijn intrek gaan nemen!
Nee, maar zou je dan niet beter anders selecteren, op bereidheid te studeren, werken, respect te tonen voor onze grondwaarden, actief deel te nemen aan deze samenleving?
Want de meeste instroom is volledig legaal, de gezinsvorming en hereniging.
Oud 27 november 2011, 18:05   #632
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind niet dat je mensen die hier leven, werken, studeren, een leven proberen op te bouwen,nergens anders naartoe moet sturen. Daarbij maak ik geen enkel onderscheid wie die mensen zijn of waar ze ooit vandaan komen.
Citaat:
Een deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen. Strikt genomen valt hieronder ook de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers, misdadigers of anderszins ongewenste individuen. Vrijwel alle landen kennen in het rechtssysteem voorzieningen om buitenlanders, ook die welke al langere tijd in het land woonachtig zijn, te deporteren wanneer deze bepaalde overtredingen begaan (doorgaans overtredingen van de immigratiewetten, met een politiek karakter of verstoringen van de openbare orde). Historisch gezien heeft het woord deportatie een nogal negatieve lading gekregen, vandaag de dag wordt het vooral geassocieerd met het afvoeren van grote groepen mensen door dictatoriale regimes. Daarom wordt het woord eigenlijk alleen nog gebruikt in die context, in andere omstandigheden wordt het minder beladen uitzetting gebruikt.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Deportatie

Laatst gewijzigd door bf62 : 27 november 2011 om 18:06.
Oud 27 november 2011, 18:11   #633
Oblique
Banneling

Standaard

Joden en Indianen eerst
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 18:17   #634
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Ok je hebt een punt...maar die uitwijzing is gericht op een persoon die dus geen verblijfsdocumenten heeft, om die reden kan hij niet blijven. Deportatie is op basis van andere kriteria massaal uitwijzen. Daar ben ik niet voor te vinden.Maw; de Roma die hier legaal verblijft kun je niet per definitie uitwijzen.
Oud 27 november 2011, 18:41   #635
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok je hebt een punt...maar die uitwijzing is gericht op een persoon die dus geen verblijfsdocumenten heeft, om die reden kan hij niet blijven. Deportatie is op basis van andere kriteria massaal uitwijzen. Daar ben ik niet voor te vinden.Maw; de Roma die hier legaal verblijft kun je niet per definitie uitwijzen.

een persoon?

Citaat:
4. Het aanzuigeffect van asielzoekers op hotel en van de aftakeling van het verwijderingsbeleid mag niet geminimaliseerd worden. Misschien is er geen rechtstreeks aanzuigeffect door de collectieve regularisatie zelf, omdat de staten waaruit illegalen geregulariseerd worden andere zijn dan die waaruit asielzoekers komen.

Maar andere factoren veroorzaken in ieder geval een aanzuigeffect. Het falende uitwijsbeleid bv. Daarvoor is officieel minister van binnenlandse zaken Annemie Turtelboom (Open Vld) verantwoordelijk, maar de PS heeft het haar niet makkelijk gemaakt. De partij heeft zich - net als de groenen - altijd verzet tegen opsporing van illegalen én ze decriminaliseerde de hulp aan illegalen. De voorgangster van Philippe Courard, Marie Arena (PS), liet de illegalen in haar opvangcentra zitten en verhinderde zoveel mogelijk iedere tussenkomst van de Dienst Vreemdelingenzaken om ze op te pakken. Zo wilde ze deze illegalen hier houden in afwachting van de komende regularisatie. Dat heeft zeker nieuwe asielzoekers naar hier gelokt. Ook het verblijf op hotel van en de dwangsommen aan asielzoekers die niet opgevangen kunnen worden, zullen een aanzuigeffect gehad hebben. En altijd maar nieuwe opvangplaatsen bijscheppen - in vakantiehuizen van mutualiteiten en vakbonden zoals cdH voorstelt -, versterkt dit aanzuigeffect alleen maar. België lijkt in het buitenland wel het beloofde land, dat je - eens binnen - nooit meer moest verlaten.
Bron: http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...eleid-aan.aspx
Oud 27 november 2011, 18:51   #636
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
etnische zuivering moet hip worden

We bedanken iedereen om ons land na de oorlog weer goedkoop op te bouwen met een enkeltje naar huis

Want nu zijn ze niet meer nodig.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 19:01   #637
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel buitenlanders die voor serieuze problemen zorgen. Ik heb hier een voorbeeldje gegeven. Een familie die je kot afbreekt laat je niet in je huis.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=64

Citaat:
Een deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen. Strikt genomen valt hieronder ook de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers, misdadigers of anderszins ongewenste individuen. Vrijwel alle landen kennen in het rechtssysteem voorzieningen om buitenlanders, ook die welke al langere tijd in het land woonachtig zijn, te deporteren wanneer deze bepaalde overtredingen begaan (doorgaans overtredingen van de immigratiewetten, met een politiek karakter of verstoringen van de openbare orde).http://nl.wikipedia.org/wiki/Deportatie

Laatst gewijzigd door smiley : 27 november 2011 om 19:04.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 19:07   #638
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
etnische zuivering moet hip worden
Heeft niks met etnische zuivering te maken.

Citaat:
We bedanken iedereen om ons land na de oorlog weer goedkoop op te bouwen met een enkeltje naar huis
Ons land hoefde niet te worden heropgebouwd. Onze hele industrie was na de oorlog compleet intakt. Buitenlanders hebben ons land niet opgebouwd.

Citaat:
De collaboratie van de multiculti's

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor die moslims naar hier komen tussen haakjes - wordt nu kapot gerelativeerd
prof islamolooog Urbain Vermeulen http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...opic.php?t=798

Laatst gewijzigd door smiley : 27 november 2011 om 19:11.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 19:22   #639
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht ook dat iedereen d�*t bedoelde! Vreemdelingen die hier opgaan in de bevolking met werken, studeren enz enz worden na een zekere tijd toch niet meer als "vreemdelingen" gezien en behandeld! Het probleem is niet "het kleur", maar "het kleur" staat teveel synoniem met "probleem"!
Ik dacht dat iedereen bedoelde: al de vreemdelingen die hier last komen verkopen, zichzelf valselijk voordoen als "asiel"zoeker, met een te groot aantal zijn waar kompleet niets kan mee aangevangen worden wegens geen talenkennis, geen bruikbare kennis van wat dan ook, gedoemd zijn tot werkloosheid omdat er nu eenmaal geen werk voor hen is, nu niet en straks niet!Met daarbovenop de vaststelling dat zij ons komen uitleggen wat "democratie", "godsdienstvrijheid" enz is terwijl ze daar zelf niet aan meedoen tov anderen! Alleen eisen en krijgen!
Dat soort lieden, en er lopen er nog miljoenen rond in de wereld, die zich hier graag zouden laten neervallen, die moeten we hier niet voor de rest van hun dagen laten rondhangen! En vooral stoppen met er nog honderdduizenden te laten bijkomen!
Doen we niets tenzij wachten en toekijken... vernielen we onze eigen maatschappij.
Oud 27 november 2011, 19:32   #640
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan het bvb mogelijk zijn dat iemand, Roma of iemand anders, de nodige papieren kreeg om hier "legaal" te verblijven en men na verloop van tijd enkel maar kan vaststellen dat dit een vergissing is omdat dat individu hier helemaal niet past in onze maatschappij?
Dat "verloop van tijd" redelijk kort houden. Het is niet pas na 5,10 of meer jaren dat men dat pas kan vaststellen welk vlees men in de kuip heeft!
Daarom zou een inloopperiode van bvb 10 jaar meer geschikt zijn vooraleer van een vreemdeling een "Belg" te maken! In afwachting kan men hem/haar als volwaardig lid van onze maatschappij aanzien en behandelen. Stellen we vast dat we met een profiterend krapuul te maken heeft: de deur uit, niks "Belg" worden! Moeten we dat "deportatie" noemen? Het zij zo. Het woordje "racisme" heeft ook al lang een nieuwe invulling gekregen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be