![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het festival is geen kroniek van een aangekondigde storm (ik weet niet of je dat boek van Marquez al gelezen hebt?)
![]() |
![]() |
#622 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik een caravan zien liggen onderweg naar Hasselt en vele auto's stonden volgens mij toch in een positie waarin ze zichzelf niet geparkeerd hadden. Die optillende windhozen die we hier zagen, kunnen vrees ik een auto rustig verplaatsen. ![]() Er was dus niet echt een veilig alternatief. De organisatie heeft dit gewoonweg niet voorzien. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
|
![]() Daar moet je niet aan twijfelen, dat heeft het journaille ongetwijfeld geprobeerd. Die mensen worden immers betaald om geen schaamte te kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
|
![]() Citaat:
rechts, links boven & beneden ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 01:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Europees Commissaris
|
![]() Jep, in Hasselt waar de storm een supercel werd. De storm was zich nog in volle ontwikkeling toen het zich boven Brussel bevond. Ik denk dat tijdens de ontwikkeling de windsnelheden voorspelbaardere richtingen hebben, dan op het moment dat ze effectief de supercel gevormd hebben; als ik het wikipedia artikel zo een beetje begrepen heb.
![]() |
#626 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoor alvast veel mensen zeggen "voor mij nooit meer". Dat kan een eerste reactie zijn, ingegeven door de emoties en de stress. Toch kan je moeilijk hetgeen gebeurd is uit het collectieve geheugen gaan wissen en moest er volgend jaar een affiche opduiken, zal ze daarmee geassocieerd worden. Als mensen ooit nog diezelfde tenten, diezelfde opstelling, datzelfde terrein zien, gaan ze onverwijld terug herinnerd worden aan de hel die ze daar hebben meegemaakt ... (Maar ook weer niet iedereen heeft daar een hel meegemaakt, sommigen hebben niets gemerkt op het moment zelf. Maar iedereen weet het dus wel nu ...).
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Minister
|
![]() Let op, de citaten hierboven kunnen tot een situatie leiden die erger uitdraait dan verwacht. Ik ben niet zo voor een bettuttelende overheid en organisatie, maar wel een die zijn verstand gebruikt.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Maar er staat achter ... Citaat:
Toen de gevolgen al waren gepasseerd? Of toch op voorhand? Toen het was gepasseerd had het volgens mij niet echt ernstige gevolgen meer? ![]() ![]() Vrienden van mij zeggen dat de nooduitgangen dicht waren maar later wel geopend zijn. Die van de camping zouden altijd gesloten gebleven zijn. (Maar goed, ze hebben er ook niet constant naar zitten kijken neem ik aan.)
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier al eens gezegd: al die vrijwilligers, zelfs de medische hulpverleners zijn vrijwilligers die veelal enkel een EHBO-cursus gevolgd hebben, behoudens enkele uitzonderingen, zijn gewoon vrijwilligers. Niets meer. Er is géén plan voor als het misgaat ... Dit is één van de scenario's die Chokri niet had voorzien. Ik vrees dat hij zelfs met zijn handen in het haar zat (en dus in de problemen zat) indien het geen supercell was geworden. Er was geen back-up plan blijkbaar ...
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
|
![]() Citaat:
Dat verwacht ik ook dat je er ons niet inlaat indiener bv. 20cm sneeuw op je dak ligt en het barsten begint te vertonen... Je organiseert iets, je neemt een zekere verantwoordelijkheid over de mensen die je worden toevertrouwt. Ik vraag me af of er een soort reglement is... Waarschijnlijk heel veel over wat jij allemaal wel en niet mag op het reglement, maar wat Chokri's verplichtingen zijn tegenover jou, ho maar ... Allé, vind je nu ook niet dat het ver gekomen is als we ergens zeggen van kijk: je kan naar een festival komen, heel leuk, maar als het even fiks stormt kan je nergens schuilen en als er iets omwaait en het komt verkeerd terecht, heb je gewoon pech. Met andere woorden: je mag betalen, maar dat je het er goed, laat staan levend, vanaf brengt, dat is onze zaak niet. Dat vind ik dan toch ook een beetje overdreven. Akkoord, je kan niet op alles voorbereid zijn maar we vragen hier geen voorbereiding op een alien-invasie, een crash van een boeing recht voor de main stage die de landingsbaan van Kiewit heeft gemist terwijl offspring speelt, een plotse vulkaanuitbarsting, een tsunami, een bombardement door Khadaffi, het plots verworden van de grond in drijfzand of weet ik wat hé. Een storm is in België, zéker als pukkelpop georganiseerd wordt, een frequent fenomeen. Zeker een goede en hevige zomerstorm op het einde van een periode van warm weer.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 01:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel procent kans op een windhoos boven de plaats van het festival moet er zijn, opdat je het laat? Bijzonder licht materieel is overigens geen slechte zaak in geval van een windhoos. Komt tenminste minder hard aan als het naar beneden dondert. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
|
![]() Het KMI weerlegt de beschuldigingen van chokri al ware het niet voorspeld
Citaat:
Radaranimatie van 18 augustus 2011 14u00 tot 23u00 lokale tijd Dat rode is hoop ik een grap?!?! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Veel sterkte en moed aan hun gewenst .
![]() |
![]() |
#634 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat rode gedoe doet wat 't wilt doen, maar het gevaarlijke - de boog vanonder - laat zich enkel zien boven de weide van Pukkelpop ...
![]() |
![]() |
#635 |
Minister-President
|
![]() Wat voor iets akeligs? Gij bent echt een rare.
![]() |
#636 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#637 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat heeft dié voorgehad zeg? Gij bent echt een rare.
![]() |
![]() |
#638 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....42#post5636542 Bij ons ook iedereen ok (hoewel een paar close calls in de Club) heftige dinges...
![]() |
![]() |
#639 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 20 augustus 2011 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Pukkelpop mist weeralarm De organisatie van het popfestival Pukkelpop in Hasselt had donderdag kunnen weten dat er zwaar weer op komst was. Het Belgische weerinstituut KMI had die ochtend al een weeralarm afgegeven. Het KMI gaf een ‘oranje' waarschuwing. Dit is de op één na zwaarste categorie, die inhoudt dat er hevige rukwinden verwacht worden waarbij bomen om kunnen waaien. Het weerinstituut is dan ook verbaasd dat festivalorganisator Chokri Mahassine gisteren zei dat het noodweer als een totale verrassing kwam. Zowel de storm, als de omvang daarvan was bij de organisatie niet bekend, meldde Mahassine tijdens een persconferentie. Vijf bezoekers van het festival bij Hasselt kwamen om het leven door het noodweer dat uitbrak boven het festivalterrein. Er raakten 140 mensen gewond, van wie tien ernstig. Alle doden zijn Belgen. Onder de zwaargewonden zijn drie Nederlanders, meldde het ministerie van Buitenlandse Zaken. Volgens het KMI was het noodweer boven Pukkelpop wel veel heviger dan het onweer boven de rest van België eerder die dag. Volgens meteoroloog Jules Geirnaerdt, die de Nijmeegse vierdaagse en het eerder dit jaar wegens storm afgelaste Concert at Sea begeleidt, moet een weerdeskundige op het festivalterrein aanwezig zijn. "Je kunt het weer niet via een weerstation dertig kilometer verderop inschatten. Alleen ter plekke kun je het goed beoordelen.” Daarbij komt dat bij echt noodweer vaak ook telefoonlijnen uitvallen, en de organisatie niet meer met een meteoroloog op afstand kan bellen. Hoewel veel festivalbezoekers klagen over de slechte communicatie door de organisatie, zijn omwonenden te spreken over de hulpverlening. In een mum van tijd waren zelfs hulpdiensten uit Antwerpen in Hasselt, stellen ze. http://www.limburger.nl/article/2011...110829998/1056 Zoiets het preventief denken, beveiligen. Wel prima dat den 100 er rap bij is, maar dan ist te laat. Heb ook TV gezien en verbaasde me dat de tent zo laat ontruimd is. Ze begonnen " Eruit, eruit" te roepen als den boel al naar beneden kwam. Ik had de boel al veel eerder laten ontruimen, liever kletsnat-levend dan droog-dood.
![]() |