Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2011, 19:45   #621
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid:

1. Mijn positie is net dezelfde als deze van Gilad Atzmon: ik maak bewust geen enkele referentie naar ras (joden zijn trouwens geen ras), wel naar de zionistische ideologie en joodse identiteitspolitiek.

Voor de rest heb ik al genoeg uitgelegd dat ik steeds verwijs naar joodse bronnen. Vandaar dat de hasbara trol nu zijn verwijten van antisemitisme gewijzigd heeft naar neofascisme...

2. Ik vestig verder de aandacht opnieuw op de werkwijze van HASBARA TROLLEN. Bepaalde personen hier aanwezig beantwoorden volledig aan alle eigenschappen:

hier zijn er een paar en oordeel zelf:
7.Narcissistic
8.Provocative
9.Dis-ruptive
10.Like to ask the questions, not answer questions
11.Control freaks
12.Inflamed by anyone being critical of Israel
13.'Moral' Guardians
14.Classic insults: Anti-semite, Neo- Nazi, White Supremacist, Holocaust denier

Hasbara trollen gaan elke discussie uit de weg bij gebrek aan argumenten en kunnen enkel nog het laatste verweermiddel gebruiken: character assassination, smear tactics en ''name bombarding''. . Individuen die te gevaarlijk dicht bij de waarheid komen moeten via character assassination uitgeschakeld worden.

Lees de volledige gids omtrent Hasbara trollen HIER .. Lees het, het zal u een duidelijk inzicht geven dat zij de judeo-fascisten zijn en een grote bedreiging vormen voor onze vrijheid van mening:

.
Ik zie daar absoluut geen fascisme in. Misschien toch nog eens de definitie opzoeken, NL.
Oud 27 november 2011, 22:17   #622
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik zie daar absoluut geen fascisme in. Misschien toch nog eens de definitie opzoeken, NL.
hoe mooi een 'rode' die een ultra rechtse ter hulp komt
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 22:27   #623
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

t is niet omdat Straddle eerder in het extreem-rechts "kamp" te vinden is dat alles wat hij zegt op niets slaat he, beste Dixie
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 22:33   #624
Oblique
Banneling

Standaard

Dat kan men van de meeste rechtsen jammer genoeg niet zeggen. Zeker die 500 in een dozijn Dixies niet. Al is onze Dixie toch wel een apart gevalleke.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 23:14   #625
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Hier, wat ik geantwoord heb bij een vorige persoonlijke aanval, waarvoor ik sta:

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=68

Ik ben sociaal en economisch linksdenkend en maatschappelijk rechtsdenkend. Eerder een traditionalist dus.

Voor de rest laat ik me leiden door puur waarheid, waar dat mij ook plaatst, ik doe dus niet mee aan hokjesdenken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Yep. Tegen corruptie, tegen leugens en bedrog, tegen verval en degeneratie, tegen materialisme, tegen teloorgang van onze eigen authentieke europese cultuur, tegen ziekelijk nihilisme, tegen opgedrongen multicul, tegen individualisme en egoisme, tegen parasitisme, tegen de macht van het geld;

Voor authenticiteit, echte waarden, echte cultuur, voor sociale en andere rechtvaardigheid, voor een maatschappij waar iedereen zich gewaardeerd voelt als volwaardig lid, voor behoud van en respect voor natuur.

Wat is daar mis mee? Uiteraard hebben parasieten en manipulateurs daar problemen mee.
.
Oud 27 november 2011, 23:31   #626
straddle
Europees Commissaris

Standaard

De maatschappelijk rechtse component is in grote mate een reactie op het zionisme, dus na het zionisme en de vernietigende kracht daarvan op nagenoeg alles in het westen, ten gronde bestudeerd te hebben.
Oud 27 november 2011, 23:32   #627
JanJanssens
Partijlid

Standaard Fascis ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik zou dringend eens de betekenis van fascisme opzoeken. Maar natuurlijk, want iedereen die kritiek levert op de staat Israel is per definitie een fascist, nietwaar?
O hai !

Fascis = bundel in het Latijn, meer bepaald de roedenbundel van de lictoren, i.e. diegenen die straffen (doen) toepassen.

In de USA is er ergens een beeldhouwwerk van Abraham Lincoln, gezeten op een marmeren troon, waarvan de pijlers van de armleuningen fasces (= mv van fascis) zijn.

Grappig.

Verder nog: Israel, het geroofde land, niet direkt het beloofde. LOL

Kthxbai,

Jan.

Laatst gewijzigd door JanJanssens : 27 november 2011 om 23:38.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 23:37   #628
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

Fascis = bundel in het Latijn, meer bepaald de roedenbundel van de lictoren, i.e. diegenen die straffen (doen) toepassen.

In de USA is er ergens een beeldhouwwerk van Abraham Lincoln, gezeten op een marmeren troon, waarvan de pijlers van de armleuning fasces (= mv van fascis) zijn.

De fasces is vandaag terug te vinden op het embleem van de VS Senate, op de vlag van het kanton Sankt Gallen in Zwitserland en tal van andere vlaggen en emblemen.

US Senate:

Naam: senate.png
Bekeken: 156
Grootte: 76,9 KB Naam: sankt gallen.jpg
Bekeken: 148
Grootte: 11,1 KB

Laatst gewijzigd door straddle : 27 november 2011 om 23:49.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 23:39   #629
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jouw denkwijze maakt van daders slachtoffers en vice versa.
Wie is dader en wie slachtoffer? Is Israel slachoffer, een land verantwoordelijk voor etnische zuivering, veroordeeld door de VN wegens illegale bezetting en kolonisatie enzovoort? Ik dacht het niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 23:42   #630
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wie is dader en wie slachtoffer? Is Israel slachoffer, een land verantwoordelijk voor etnische zuivering, veroordeeld door de VN wegens illegale bezetting en kolonisatie enzovoort? Ik dacht het niet.
In ieder geval illegaal.

Jan.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 23:47   #631
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

=Francientje

Citaat:
Voeg er ook het constant beschieten van de kibbutzim beneden de Golan bij.
En het op aandringen van Egypte wegtrekken van de Uno troepen en dan krijg je toch
wel een fantastisch goed excuus.

Ben Gurion verklaarde zelf al sedert de jaren 30 dat heel Palestina aan de joden toebehoort. Hij zei zelf dat Israel de hen door de VN toegekende gebied slechts een begin was, geen eindpunt. Zo staat het ook in het programma van likud.

VN troepen die wegtrekken zijn dus een goede reden om de Egyptische luchtmacht te bombarderen en de Sinai binnen te trekken? Toen Hitler Polen aanviel zei hij ook dat Polen de oorlog begonnen was door Duitsland te "provoceren". Wie oorlog wil, vindt altijd wel een excuus.

Citaat:
Betreffende het écht privé bezit in het mandaatgebied: de cijfers die in mijn hoofd zitten
(ik heb er ergens documentatie van maar vraag me niet die nu in te duiken, ik denk dat mijn cijfers correct zijn op een paar percentages van de percentages na:
Joden bezaten in privé eigendom tussen de 6 en de 7 procent van het land en de Arabieren bezaten in privé eigendom tussen de 10 en de 11 procent.[/

De cijfers die op wikipedia staan zijn de enige die ik gezien heb, naast de cijfers die Benny Morris in z'n boeken en studies weergeeft. Ze laten aan duidelijkheid niets over: de grote meerderheid van zowel de landbouwgrond als woeste grond en meer an de helft van de stedelijke gronden waren in handen van Palestijnen.
Oud 28 november 2011, 00:00   #632
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
De feministen zullen me weer rauw lusten maar meestal zijn er toch wat verschillen tussen mannen en vrouwen qua bewegingsvrijheid in bepaalde landen. Als je met een groep gaat, is dat wel anders natuurlijk. Maar de reis blijft risicovoller dan een weekje strand in Malaga.
Ik verblijf elk jaar verschillende weken in "Nightrobbery" (Nairobi, zogezegd een van de gevaarlijkste steden ter wereld), heb rondgetrokken in Cote d'Ivoire, Zuid-Ossetië, Guatemala, FARC-gebied in Colombië , was in Cairo tijdens de rellen, ga dikwijls 's nachts alleen uit naar lokale café's en discotheken, heb gewandeld in de goorste sloppenwijken, trektochten in gebied gecontroleerd door de FARC, en nooit iets ernstig tegengekomen in geen enkele van die landen, wat fooien moet geven aan inhalige flikken of militairen (vooral in Colombië, Kenya en Cote d'Ivoire) en serieuze katers van lokale brouwsels, was het ergste dat me overkwam.

In Alicante daarentegen werd ik op straat erg gewelddadig beroofd en zo hard geslagen dat ik naar het ziekenhuis moest. In Antwerpen kreeg ik een mes op m'n keel (vlak bij m'n huis op t conincksplein), en in Schaerbeek moest ik onder bedreiging m'n portefeuille afstaan.

Iran is een superveilig land, net als de meeste midden-oosten landen, het enige gevaar is de rijstijl. Naast koppijn van vreselijke vodka die je op de zwarte markt kunt kopen of een indigeste van teveel thee te drinken bij de honderden mensen die je zullen inviteren.

Zolang je niet met een vlag van israel staat te zwaaien of een moustache tekent op een portret van khomeini zul je van het regime geen last ondervinden.

Trouwens ook Israel is een superveilig EN superinteressant en mooi land. Heb nog overwogen om er te gaan wonen.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 november 2011 om 00:13.
Oud 28 november 2011, 01:13   #633
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Je bent echt wel een redelijk uitgebalanceerd mens Tomm. Ondanks dat we soms verschillende meningen hebben.

Maar dat maakt een forum leuk.
Godspeed zeggen ze bij ons.
Oud 28 november 2011, 17:50   #634
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Even de feiten op een rijtje ...

Het IAEA heeft zeer tegen de gewoonte in melding gemaakt van het feit dat Iran verder werkt aan een nucleair programma dat niet voor vredelievende doeleinden bestemd is.

De laatste maanden zijn er twee succesvolle aanslagen gepleegd tegen Iraanse geleerden die bij het atoomprogramma betrokken zijn, er is ook 1 mislukte aanslag. Op de vraag of Israel achter deze aanslagen zit wenst defensieminister Ehud Barak te bevestigen noch te ontkennen.

Vrij recent is er een netwerk van spionnen opgerold in zowel Libanon als Iran dat banden zou hebben met de CIA.

De Amerikaanse troepen in Irak en Afghanistan worden tactisch teruggetrokken.

Zelfs al zou Obama (of zijn opvolger) het niet opportuun vinden om een gecoordineerde luchtaanval op Iraanse doelwitten te leiden, de kans is groot dat Washington voor een fait accompli zal worden gesteld aangezien de Israeli's Iran als een "existentiele dreiging" zien en verder weinig vertrouwen hebben in de aanpak van het kabinet Obama om de nucleaire dreiging binnen de perken te houden.

Het vertragen van Iran's ambities om een nucleaire macht te worden kan voor Israel een allesoverheersende prioriteit worden, ongeacht de internationale gevolgen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 21:49   #635
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Explosie nabij/in nucleaire site in Isfahan ?

Citaat:
Report: Explosion rocks Iran city of Isfahan, home to key nuclear facility
Semi-official Fars news agency says blast heard distinctly in several parts of the western Iran city; a uranium conversion plant near Isfahan went online in 2004.
By Yossi Melman and Reuters

An explosion rocked the western Iranian city of Isfahan on Monday, the semi-official Fars news agency reported, adding that the blast was heard in several parts of the city.

According to reports, frightened residents called the fire department after the blast, forcing the city authorities to admit there had been an explosion.

...

haaretz
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 23:25   #636
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
t is niet omdat Straddle eerder in het extreem-rechts "kamp" te vinden is dat alles wat hij zegt op niets slaat he, beste Dixie
ah de gekende 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 23:33   #637
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Explosie nabij/in nucleaire site in Isfahan ?
Citaat:
"There is no such thing, the blast was entirely from the military maneuver," the Iranian official said.

The Isfahan uranium conversion plant operates under the supervision of the International Atomic Energy Agency, and is frequented by its inspectors and surveyed by cameras that broadcast to the IAEA headquarters in Vienna.

Thus, had the explosion occurred at the nuclear site, the UN's nuclear watchdog would have known of the incident.

Speaking with Fars news agency earlier Monday, Isfahan’s deputy mayor initially confirmed the reports and said the authorities are investigating the matter. However, after the incident was reported in Israel, the report was taken off the Fars website.

It seems that city authorities and the Iranian government were embarrassed by the reports of a blasts, releasing contradictory versions of the alleged events. One example is a statement given by the same deputy mayor to the Mehr news agency, saying he had no reports of an explosion.

Another confirmation came from the head of the city's judiciary, who said an explosion-like sound was heard. Meanwhile, the Mehr news agency reported there has been a blast at a petrol station near the city. Another report pointed to a training accident.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 23:45   #638
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Wie niet tot een ''kamp'' behoort, kan altijd waarheid spreken, los van eender welke ideologie, los van alle taboes.
Oud 29 november 2011, 00:27   #639
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dat is toch jullie principe? Zo heeft de VS al heel wat speciale vrienden gehad... Osama Bin Laden, Saddam, de contra's, drugslords in Zuid-Oost-Azië en Latijns-Amerika, Marcos, Mobutu, Franco, het apartheidsregime, Pinochet, Mubarak, de Saudische koningen, en nog heel wat andere leuke heerschappen.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 november 2011 om 00:28.
Oud 29 november 2011, 08:44   #640
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
=Francientje

Ben Gurion verklaarde zelf al sedert de jaren 30 dat heel Palestina aan de joden toebehoort. Hij zei zelf dat Israel de hen door de VN toegekende gebied slechts een begin was, geen eindpunt. Zo staat het ook in het programma van likud.

VN troepen die wegtrekken zijn dus een goede reden om de Egyptische luchtmacht te bombarderen en de Sinai binnen te trekken? Toen Hitler Polen aanviel zei hij ook dat Polen de oorlog begonnen was door Duitsland te "provoceren". Wie oorlog wil, vindt altijd wel een excuus.

De cijfers die op wikipedia staan zijn de enige die ik gezien heb, naast de cijfers die Benny Morris in z'n boeken en studies weergeeft. Ze laten aan duidelijkheid niets over: de grote meerderheid van zowel de landbouwgrond als woeste grond en meer an de helft van de stedelijke gronden waren in handen van Palestijnen.
Onzin. Herlees wat ik heb geschreven. Het is niet omdat je ergens woont dat
de omgeving je toebehoort.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be