Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2012, 04:33   #621
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het volk begint stilaan meer en meer te genezen van het Euro-syndroom.
Jawel, en het volk begint ook steeds meer extreem rechts te verkiezen...

telegraph - Far right on the march as austerity fuels racism, Europe warns
Austerity policies, the eurozone debt crisis and the wider economic recession is fuelling racism and the rise of the far-right, Europe’s human rights watchdog has warned.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 04:44   #622
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klare taal van George Osborne : Engeland zal het domme Basel III-akkoord NIET tekenen.

Telegraph - Chancellor George Osborne tells EU he won't sign Britain up to 'idiotic' Basel III plan
HIER
Oud 4 mei 2012, 09:24   #623
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onbekenden plakken opzichtige stickers in Brussel

Telegraph - Car stickers threatening to hang Eurocrats circulate in Brussels
EU civil service unions have demanded extra protection from a backlash against eurozone austerity measures after stickers telling officials to "go hang themselves" were circulated by a group of unknown Brussels protesters.

Staff unions have written to Herman Van Rompuy, the EU president, after stickers of a hanging official were found with the slogan "Eurocrate, sers-toi de ta cravate" or "Eurocrat, make use of your tie".

Cars with special licence plates for EU officials have been targeted and civil servants commuting to work in Schuman euro quarter of Brussels have been harassed by activists, thought to be anarchists.

"It is now obvious that the next steps will be physical injuries," said the letter from Union Syndicale, Federation of European Civil Servants and Renouveau & Démocratie.

...
HIER
Oud 4 mei 2012, 22:03   #624
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Jawel, en het volk begint ook steeds meer extreem rechts te verkiezen...

telegraph - Far right on the march as austerity fuels racism, Europe warns
Austerity policies, the eurozone debt crisis and the wider economic recession is fuelling racism and the rise of the far-right, Europe’s human rights watchdog has warned.
Meer en meer mensen zetten hun roze bril af, en dat is maar goed ook.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 07:06   #625
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Meer en meer mensen zetten hun roze bril af, en dat is maar goed ook.
Inderdaad, zelfs Reuters en Gloomberg merken het op :

Reuters - Gloom builds for euro zone, United States

(Reuters) - The euro zone economy worsened markedly last month and U.S. employers cut back on hiring, according to two reports on Friday that dampened hopes for gradual recovery on either side of the Atlantic.
HIER
Oud 5 mei 2012, 10:27   #626
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
DE GROTE EURO ZONE CRISIS : The Endgame
Hen je al een idee van het eindjaar van de endgame?
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 19:33   #627
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Hen je al een idee van het eindjaar van de endgame?
De Endgame draait op volle toeren, kijk maar op welke wijze de EC reeds beslissingen neemt, bvb. ivm.Turkije en hoe het zich via het ESM als een volwaardig dictator in de Europese landen wil innestelen (FU), dit alles zonder dat de burger inspraak heeft.

Ik verwacht spoedig belangrijke negatieve ontwikkelingen in de VS, zo binnen een 3 a 6-tal maand (voor of na de verkiezingen). Welke invloed deze zullen hebben op de EU is nog steeds moeilijk te bepalen, maar het zal hoogstwaarschijnlijk niet van de poes zijn.

Verder tracht ik niet al teveel in den glazen bol te kijken maar wel gewoonweg de stormvloed aan keiharde feiten allerlei op te volgen. Reeds enkelen voor U hebben mij om een exacte datum gevraagd. Die moet ik U echter schuldig blijven, maar de buiten de EU-show, volgt U dus best ook de ontwikkelingen in de VS op, dit de komende maanden. Het gaat spoedig spannen en dat is voorlopig voldoende om weten.

Waarbij voor mij de endgame uit 2 eindscenario's kan bestaan, nl. :

- De realisatie van de VSA als superstaat met alle gevolgen vandien (oa. geen souvereine Europese landen meer) waarna ik de nieuwe draad Endgame II zal starten, als dat nog mag.

- Oftewel een vlotte ontbinding van deze eenheidsworst en het teruggrijpen naar de souvereiniteit der staten...

Maar toch, als ik iets in mijn glazen bol zie, is dat uiterst moeilijk oplosbare problemen zich langzaam maar zeker zullen voordoen, zowel voor de EU als de VS. Deze zullen niet meer met austeriteit en/of andere zelfmutilerende onzin op te lossen zijn, een pijnlijke zaak, vult U dat zelf maar in... maar laat ons hopen dat 'de correctie' snel zal verlopen en niet adhv nog meer eenheidsworst... Amerikaanse Unie etc... Heel deze zaak is zo oud als de weg naar Rome.

Nog even geduld beste @smosty, spoedig weten we meer...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 mei 2012 om 19:45.
Oud 5 mei 2012, 21:05   #628
smosty
Banneling

Standaard

Waarom zo in extremen denken? ik vind dat niet realistisch, en al ons geduld
zal 9 op 10 niets van jouw glazen bol opleveren. Meer democratie en meer harmonisatie, die richting gaat het uit. In tijden van economische crisis zijn de landen ook sterker samen dan afzonderlijk.
Oud 5 mei 2012, 21:18   #629
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Waarom zo in extremen denken? ik vind dat niet realistisch, en al ons geduld
zal 9 op 10 niets van jouw glazen bol opleveren. Meer democratie en meer harmonisatie, die richting gaat het uit. In tijden van economische crisis zijn de landen ook sterker samen dan afzonderlijk.

Ik gebruik, zoals reeds vermeld werd, geen glazen bol beste @smosty.

Zelfs oa. Dr. Zbigniew weet het niet meer, maar jij wel.

PS : Bekijk Zbigniew in het onderschrift.

En U hoeft niet geduldig te zijn, laat U zich maar gewillig pakken door de globalisatie der elite en verwelkom de bijbehorende onderdrukking van de gewone man. Of bent U geen 'gewone man' ?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 mei 2012 om 21:23.
Oud 5 mei 2012, 22:33   #630
Stefanie
Minister-President

Standaard

Misschien zal de uitslag van de verkiezingen in Griekenland anders zijn dan verwacht? De Grieken kunnen nu hun regering wegstemmen. Afwachten nu wat ze gaan doen. Maar als de pro-Europese partijen daar geen meerderheid meer hebben...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 22:37   #631
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Endgame draait op volle toeren, kijk maar op welke wijze de EC reeds beslissingen neemt, bvb. ivm.Turkije en hoe het zich via het ESM als een volwaardig dictator in de Europese landen wil innestelen (FU), dit alles zonder dat de burger inspraak heeft.
Een tijd geleden was er een referendum in Nederland en in Frankrijk over het verdrag van Lisabon. Als je kijkt op wat voor manier ze dat hebben ingevoerd... En dat noemen ze dan "democratisch".
Oud 5 mei 2012, 22:40   #632
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Misschien zal de uitslag van de verkiezingen in Griekenland anders zijn dan verwacht? De Grieken kunnen nu hun regering wegstemmen. Afwachten nu wat ze gaan doen. Maar als de pro-Europese partijen daar geen meerderheid meer hebben...
Griekenland had gewoon nooit toegelaten mogen worden tot de EU. Ze zouden zelfs bestraft moeten worden voor vervalsing van cijfers.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 22:43   #633
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Griekenland had gewoon nooit toegelaten mogen worden tot de EU. Ze zouden zelfs bestraft moeten worden voor vervalsing van cijfers.
Volledig mee eens. Ik denk er net zo over. Of allez, toetreden tot de EU kon misschien wel (zo goed ben ik nu niet op de hoogte), maar zeker niet tot de eurozone. Ze hadden gewoon hun Drachme moeten houden, dat in alle geval.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 5 mei 2012 om 22:46.
Oud 5 mei 2012, 22:45   #634
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens. Ik denk er net zo over.
Ik zou het dan ook vrij belachelijk vinden moesten ze nu tegen de EU stemmen.

-H. Marcuse
Oud 5 mei 2012, 22:46   #635
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens. Ik denk er net zo over. Of allez, toetreden tot de EU kon misschien wel, maar zeker niet tot de eurozone. Ze hadden gewoon hun Drachme moeten houden, dat in alle geval.
Woops, ik bedoelde de eurozone

-H. Marcuse
Oud 5 mei 2012, 22:46   #636
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Woops, ik bedoelde de eurozone
Ah, O.K.
Oud 5 mei 2012, 22:53   #637
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonbron:
En U hoeft niet geduldig te zijn, laat U zich maar gewillig pakken door de globalisatie der elite en verwelkom de bijbehorende onderdrukking van de gewone man. Of bent U geen 'gewone man' ?

Ik heb de middelen niet om een internationale elitespeler te zijn, en als ik ze had, zou ik ze voor iets anders gebruiken. Ik ben jammer genoeg vrij laat (maar beter laat dan nooit) het overheersende belang van het vinden, opzoeken en zich houden aan een juiste (zo niet ideale) locatie gaan inzien en heb toen wel het geluk gehad dat ook te kunnen realiseren. Ik weet nochtans niet of mij dat tot een gewone man maakt. Ik wens het de gewone man wel toe.

Laatst gewijzigd door smosty : 5 mei 2012 om 22:55.
Oud 6 mei 2012, 00:04   #638
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

Ik verwacht spoedig belangrijke negatieve ontwikkelingen in de VS, zo binnen een 3 a 6-tal maand (voor of na de verkiezingen). Welke invloed deze zullen hebben op de EU is nog steeds moeilijk te bepalen, maar het zal hoogstwaarschijnlijk niet van de poes zijn.

Verder tracht ik niet al teveel in den glazen bol te kijken maar wel gewoonweg de stormvloed aan keiharde feiten allerlei op te volgen. Reeds enkelen voor U hebben mij om een exacte datum gevraagd. Die moet ik U echter schuldig blijven, maar de buiten de EU-show, volgt U dus best ook de ontwikkelingen in de VS op, dit de komende maanden. Het gaat spoedig spannen en dat is voorlopig voldoende om weten.

Waarbij voor mij de endgame uit 2 eindscenario's kan bestaan, nl. :

- De realisatie van de VSA als superstaat met alle gevolgen vandien (oa. geen souvereine Europese landen meer) waarna ik de nieuwe draad Endgame II zal starten, als dat nog mag.

- Oftewel een vlotte ontbinding van deze eenheidsworst en het teruggrijpen naar de souvereiniteit der staten...

Maar toch, als ik iets in mijn glazen bol zie, is dat uiterst moeilijk oplosbare problemen zich langzaam maar zeker zullen voordoen, zowel voor de EU als de VS. Deze zullen niet meer met austeriteit en/of andere zelfmutilerende onzin op te lossen zijn, een pijnlijke zaak, vult U dat zelf maar in... maar laat ons hopen dat 'de correctie' snel zal verlopen en niet adhv nog meer eenheidsworst... Amerikaanse Unie etc... Heel deze zaak is zo oud als de weg naar Rome.

Nog even geduld beste @smosty, spoedig weten we meer...
Zeer juist, maar de uitkomst weten we toch al?
De geschiedenis herhaalt zich.
Economische crisis. Werkloosheid. Mensen die op macht belust zijn komen op plaatsen te zitten waar ze helemaal niet voor in aanmerking zouden mogen komen (E.U.). Zij onderwerpen langzaam maar zeker de bevolking aan hun regime. Eérst manipulatief, dan dwingend en ten langen leste manu militari.
Er gaat idd iets schokkends gebeuren in de USA. Wellicht denkt u ook aan een andere munt of dergelijke?
In ieder geval, het staat in de sterren geschreven dat de USA op dat vlak opnieuw zal rijzen, en helaas wellicht opnieuw vele Europese landen zal moeten helpen bevrijden. Helaas zullen andere Europese volkeren zoals de Zwitsers en de Angelsaksen de oorlog aan den lijve ondervinden aan de frontlinie. In die zin is ook de houding van enkele Zuid-Amerikaanse landen op dat vlak typerend; het zijn dezelfde die indertijd het Nazi regime ondersteunden dan wel erkenden.
Eerlijk gezegd, gaat 'men' nu wéér voor een dérde keer op nog geen 100 jaar zulke rampen in Europa zich laten manifesteren?
Engelsman zijnde, vind ik dat de derde kans de laatste moet zijn. Gaat er nu wéér zo een regime opstaan, moet dit met alle man & macht bestreden worden en moet daarna het onkruid met wortel en al uitgerukt worden, opdat onze kleinkinderen zoiets nooit meer moeten meemaken.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 00:13   #639
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige manier waarop de EU kans op slagen had gehad was, wanneer ze zich lang genoeg zouden beperkt hebben tot een kleine groep van alleen maar sterke landen en pas later, na dat ze stevig uitgegroeid waren, stelselmatig wanneer er een ander land zich had aangepast aan de zelfde reglementering in zake sociale wetgeving en milieu en dergelijke, er zo nu en dan een aan toevoegen.

Maar één pluim mogen ze alvast op hun hoed steken. Het is al de eerste monetaire unie die het zo lang heeft uitgehouden. Dat record hebben ze al binnen. Al de andere zijn al eerder uit elkaar gespat. 't Is nu alleen nog toekijken en even geduldig afwachten voor de Euro volgt. De vraag is niet," Gaat dat gebeuren?" maar " Wanneer gaat dat gebeuren?". Lang zullen we er niet meer op hoeven te wachten.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 mei 2012 om 00:15.
Oud 6 mei 2012, 00:18   #640
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het dan ook vrij belachelijk vinden moesten ze nu tegen de EU stemmen.
Maakt niet uit. Staat toch ten dode opgeschreven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be