Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2012, 22:58   #621
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als je vindt dat vlees of vis te weinig smaak vertonen: een dagje of twee laten teren, besterven of faisanderen.
Je kan het ook van rottende kadavers afplukken voor de smaak
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 22:59   #622
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
De mensen mogen doen wat ze willen van mij.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 22:59   #623
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je pleegt elke dag genocide door gewoon rond te lopen volgens jouw redenering.
Inderdaad. De mens is daarom ook verschrikkelijk slecht.

Maar we kunnen dat oplossen door te verhuizen naar Mars. Daar kunnen we serres plaatsen voor de productie van niet-plantaardig/niet-dierlijk voedsel, waar we zelf niet binnen moeten rondlopen.

Voor de gymnastiek kunnen we op die massa Mars rondlopen, in het stof, zonder genetische sequensen lastig te vallen.

Da's het meest ethische alternatief.

Alle genen hebben universele mensenrechten.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 23:02   #624
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Inderdaad. De mens is daarom ook verschrikkelijk slecht.

Maar we kunnen dat oplossen door te verhuizen naar Mars. Daar kunnen we serres plaatsen voor de productie van niet-plantaardig/niet-dierlijk voedsel, waar we zelf niet binnen moeten rondlopen.

Voor de gymnastiek kunnen we op die massa Mars rondlopen, in het stof, zonder genetische sequensen lastig te vallen.

Da's het meest ethische alternatief.

Alle genen hebben universele mensenrechten.
De huidschilfers zullen nog altijd afgeslacht worden hoor.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 23:03   #625
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat is ook zo, daarom vind ik het ook de grootste flauwekul om vegetariër/veganist te worden, omdat je nooit daarin consequent kan zijn.
Geen dieren eten of niks dierlijks gebruiken, dat is nog niet hetzelfde als onwillekeurig en onvermijdelijk dieren doden, Daarom is je argument niet geldig tegenover veganisme. Uiterst consequent zijn kan als extremisme naar de waanzin leiden.

Citaat:
Zoals ik al zei, een mens die echt iets voor de wereld wilt betekenen pleegt zelfmoord.
Zo betekenen er drie per dag iets voor de wereld en hun geliefden bij ons
Oud 20 mei 2012, 23:05   #626
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidschilfers zullen nog altijd afgeslacht worden hoor.
Scherp gezien. Ethiek is dan ook een zich steeds vernieuwend proces. Steeds duiken er nieuwe problemen op.

Het maatschappelijke probleem van Martiaanse huidschilfers moet inderdaad dringend een parlementair debat ondergaan.
Oud 20 mei 2012, 23:05   #627
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De mensen mogen doen wat ze willen van mij.
Van mij ook.

Behalve petroleum boren.
Oud 20 mei 2012, 23:06   #628
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat het non-argumenten zijn om de discussie te ontlopen.
Die heb je gekregen.
Je aanvaardt ze niet, maar probeert ze met (bovendien heel zwakke) drogredenen en sematische spelletjes te weerleggen.
Om die meta-discussie te voeren, heb ik nu niet veel zin.

Ik wil mijn argument nog eens bondig etaleren, maar daar houdt het wmb even op:

Met jou en andere mensen(*) kan ik de ethische afspraak maken om mekaar niet op te eten.

+Met dieren en planten kan ik de ethische afspraak om mekaar op te eten niet maken.

->Er is dus bijgevolg geen ethische reden waarom ik geen beesten of planten zou eten.

(*)De uitzonderingen zoals gehandicapten, en mogelijks anderszins ontoerekeningsvatbaren veranderen daar niks aan.
We delen ze in bij dezelfde soort, groep, species, mensen zoals jij en ik, zelfs al kunnen we met sommigen ook geen afspraken maken of ethische discussies voeren.
maar bij dat laatste zit dus het probleem van discriminatie. Want eigenlijk is er geen moreel relevant criterium dat die mentaal gehandicapten wel hebben en niet-menselijke voelende wezens niet. Het indelen in een soort is namelijk arbitrair en vergezocht enzo (zie mijn vijf argumenten van de irrelevantie van de soortgrens). Wat ik van jou zou willen weten, is wat voor jou nu de echte (diepst liggende) reden is om mentaal gehandicapten fundamentele rechten te geven. Als je gaat verwijzen naar "soort", dan riskeer je soortisme, tenzij je argumenten kunt geven waarom de soortgrens moreel relevant is.
Oud 20 mei 2012, 23:06   #629
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=eno2;6133235]
Citaat:

Geen dieren eten of niks dierlijks gebruiken, dat is nog niet hetzelfde als onwillekeurig en onvermijdelijk dieren doden, Daarom is je argument niet geldig tegenover veganisme. Uiterst consequent zijn kan als extremisme naar de waanzin leiden.

Zo betekenen er drie per dag iets voor de wereld en hun geliefden bij ons
Als je er niet consequent in kan wezen, doe het dan gewoon niet. En eet gewoon een lekker stukje vlees.
Oud 20 mei 2012, 23:07   #630
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

[quote=Nietzsche;6133243]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Als je er niet consequent in kan wezen, doe het dan gewoon niet. En eet gewoon een lekker stukje vlees.
Akkoord.

Voor mij moet vlees kunnen. Maar van planten moet ge afblijven.

Ik ben voorstander van een uniek op vlees gebaseerd dieet. In vlees zit trouwens zowat alles wat de mens nodig heeft. Vitaminen, proteïnen, vetten, suikers, calcium, ijzer, etc...

Laatst gewijzigd door C2C : 20 mei 2012 om 23:08.
Oud 20 mei 2012, 23:09   #631
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Een uniek vleesdieet zou ook beter zijn voor de planeet. Want als we allemaal veganist worden, hebben we veel meer landbouwareaal nodig.
Oud 20 mei 2012, 23:10   #632
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Scherp gezien. Ethiek is dan ook een zich steeds vernieuwend proces. Steeds duiken er nieuwe problemen op.

Het maatschappelijke probleem van Martiaanse huidschilfers moet inderdaad dringend een parlementair debat ondergaan.
Een grondige staatshervorming is ook aan de orde. De huidschilfers hebben namelijk dringend behoefte aan een minister voor schilferige zaken.

-H. Marcuse
Oud 20 mei 2012, 23:11   #633
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
En wat doen we met planten die ons gevoelens geven, terwijl ze misschien zelf geen gevoelens hebben?
Negeren

Citaat:
Ik denk aan: wiet, coca, Afghaanse papavers, cacao-bonen, etc... Die geven ons allemaal gevoelens. En wij geven gevoelens terug.
niet doen, behalve misschien met een selectie van onschuldige gevoelens
Citaat:
Ik vind dat we al die planten moeten beschermen.
Kapotmaken

Citaat:
Maar dat doen we al een beetje door ze overal neer te planten.
afbranden, bespuiten
Citaat:
Wij promoten de planten die ons gevoelens geven.
Ja en, dat doen we ook met dieren. Niet doen, behalve met onschuldige gevoelens. Onschuldige gevoelens zijn ethisch toelaatbaar.

Citaat:
En dat wil dus zeggen dat deze emoties wederzijds zijn.
Planten zijn geen huisdieren

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 23:12.
Oud 20 mei 2012, 23:14   #634
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik probeer gewoon te zeggen dat je geen domme gozer bent, dus jij zou verder moeten denken dan dat simplistische.

Deepeco is voor universele liefde, dus voor alles hoor je respect te hebben, en ieder dier is gelijk.

Dus van vlieg tot dolfijn, maar wanneer je dan over planten begint (want als je zo ethisch-superieur wilt zijn, dan moet je ook planten respecteren en gelijk behandelen aan andere levende dingen. Of die planten dan een zenuwstelsel hebben is compleet irrelevant, want dat heeft een vlieg ook nauwelijks.
Goe zotte conclusie. Vliegen kunnen zonder zenuwstelsel niet vliegen.
Zie facet<=> vleugelcoördinatie.
Oud 20 mei 2012, 23:16   #635
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;6133252]
Citaat:
Negeren

niet doen, behalve misschien met een selectie van onschuldige gevoelens

Kapotmaken

afbranden, bespuiten

Ja en, dat doen we ook met dieren.

Eno, daagt me niet uit hé. Al die agressie die in u schuilt. Ik ben zo al emotioneel genoeg.

Uw plantenvernietigingsmethoden neigen echt naar het fascisme.

Neem eens een les aan George W. Bush, die ooit zei: "I know that the fish, the poppies and the humans can coexist peacefully". Samen met Gandhi's inzichten over knolselder kan dat toch tellen.
Oud 20 mei 2012, 23:17   #636
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Goe zotte conclusie. Vliegen kunnen zonder zenuwstelsel niet vliegen.
Zie facet<=> vleugelcoördinatie.
IK heb nooit gezegt dat ze geen zenuwstelsel hebben, maar ze zijn zich niet bewust van de pijn.

En ook al zouden ze dat wel zijn, dat interesseert mij geen moer.
Oud 20 mei 2012, 23:19   #637
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deepeco is voor universele liefde, dus voor alles hoor je respect te hebben, en ieder dier is gelijk.

Dus van vlieg tot dolfijn, maar wanneer je dan over planten begint (want als je zo ethisch-superieur wilt zijn, dan moet je ook planten respecteren en gelijk behandelen aan andere levende dingen. Of die planten dan een zenuwstelsel hebben is compleet irrelevant, want dat heeft een vlieg ook nauwelijks.
Dus ge moet inderdaad besluiten dat: elke genen-sequens fundamentele en universele mensenrechten moet krijgen.

Wie die mosselen of amoebes in Eerste Aanleg moet gaan vertegenwoordigen blijft wel een probleem. Maar da's geen prioriteit in deze discussie.
Oud 20 mei 2012, 23:20   #638
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;6133252]
Citaat:
Aha, hier raakt ge een fundamenteel gegeven. Laat Deep-eco maar eens antwoorden.

Waarom zetten miljarden mensen een schoon plantje in hun huis? Zonder dat op te eten? Een hortensiake hier, een orchideeke daar.

Deepeco?
Oud 20 mei 2012, 23:22   #639
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ge moet inderdaad besluiten dat: elke genen-sequens fundamentele en universele mensenrechten moet krijgen.

Wie die mosselen of amoebes in Eerste Aanleg moet gaan vertegenwoordigen blijft wel een probleem. Maar da's geen prioriteit in deze discussie.
Dieren/planten en al het ander levend organisme mag van mij rechten hebben, totdat het om mijn bord beland.
Oud 20 mei 2012, 23:22   #640
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik denk dat we toch een cordon sanitaire moeten vormen rond het 'Bacteriaal Belang'.

-H. Marcuse
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be