![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar minstens één zaak blijken ze niet te snappen : de nationalistische gevoelens die vooral de voorbije jaren in Vlaanderen opgang maken komen niet zomaar uit de lucht vallen. Daar is een reden voor, en het ware - ook voor een mogelijk voortbestaan van België - minstens nuttig of zelfs noodzakelijk om tenminste te willen begrijpen welke die reden is. Bovendien, De Wever is al bij al een zeer gematigde nationalist. Na hem komen er ongetwijfeld andere, en het is zeer goed denkbaar dat die héél wat minder gematigd zullen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hoor je ze niet, waarschijnlijk doen ze daar ook niet zo veel.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 april 2012 om 05:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Minister-President
|
![]() Nationalisme vanzelfsprekend...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het feit is dat op een zeker moment N-VA niet meer meedeed aan de onderhandelingen. Dat zij aan de kant zijn gaan staan is een interpretatie. Dat ze aan de kant gezet zijn, is eveneens een interpretatie. Die interpretaties worden gevoed door emoties. Misschien had Di Rupo het gevoel dat N-VA door zijn nota af te wijzen, echt niet wou onderhandelen. Misschien hees hij daarom eveneens nee-zegger CD&V nog aan boord. Misschien wou N-VA wel nog onderhandelen, maar dan over een andere tekst. Misschien ook niet. U ziet het al: al die misschiens wijzen eveneens op een interpretatie. Die voorstellen als de absolute waarheid is een van de redenen waarom er zoveel godsdienstoorlogen geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kan zich dus geenszins verbazen dat de reactie van de Franstalige partijen tot in de puntjes was voorbereid en dat alle partijen in volledige allerteit klaarstonden om de door hen opgetrommelde pers te trakteren met een show waar Sarkozy een puntje aan kan zuigen. Dat de Franstalige partijen verbaasd zouden zijn, alstublieft zeg, zij volgen ook de Nederlandstalige pers. Bovendien heeft Elio Di Rupo in de zomer van 2010 zo lang met Bart De Wever samengezeten dat hij aan zijn lichaamstaal kan zien of de laatste die dag al naar het WC is geweest of niet. Lees zelf eens de artikels die U aanhaalt, je zou voor minder op je qui-vive zijn.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 april 2012 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is Belgisch nationalisme ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Minister-President
|
![]() Wat bent u als het geen belgisch nationalist is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U praat over nationalistische gevoelens. Begrijp dan ook dat U dit nooit ten volle kan begrijpen. Gelijk wie die gevoelens uitlegt is ofwel een buitenstaander ofwel is zijn uitleg door zijn eigen emoties gekleurd. Je kan onmogelijk achter de rede van gevoelens op zoek gaan. Gevoelens zijn niet voor rede vatbaar. Dat neemt niet weg dat politici en commerçanten de rede gebruiken om gevoelens te bespelen. Net zoals de Franstaligen met rede de Vlaamse emoties bespelen door N-VA achter hun kar van het status quo te spannen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 april 2012 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen nationalist tout court. Hoewel ik van standpunt ben dat een beetje chauvinisme geen kwaad kan, zeker niet in je consumptie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand die zich waagt aan uitspraken zoals "Leve Belgie" bijvoorbeeld. Als niet-nationalist vind ik dat bevreemdend. Ik wil een overheid die mijn welvaart bewaakt beter dan ik dat individueel zou kunnen. Dat is haar taak, de rest interesseert mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() In eerste instantie ben ik een democraat, wat een onmogelijke positie is in het fundamenteel ondemocratische België. Unitair gaat niet meer dus de enige mogelijkheid om in België democratie te verwezenlijken is een zeer verregaande confederatie. Helaas maar dat is de enige mogelijke optie en in het belang van zowel Vlaanderen als Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zeg het. Jij hanteert de N-VA vlag om Bart De Wever te minimaliseren als iemand die zich maar laat dumpen ondanks zijn electoraal succes.
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |