![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gebruik het voor u zelf, je hebt er nu al wat te weinig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben degene met ongefundeerde en uit de lucht gegrepen meningen en klets maar wat aan over vezels? Hierzie; Citaat:
En nu ga ik, onbetrouwbare wietgebruiker vol ongeduld zitten wachten op bronnen die u bewijzen dat u niet maar wat in't rond zit te kletsen als u het heeft over; Citaat:
Ik heb mijn werk gedaan, nu jij het uwe nog. En kom niet weer af met dat dat dateert van "voor het internet" want dat doet Napoleon ook en daarover vind je op het internet ook massa's info over. Je hebt het misschien wel bij het rechte eind als je zegt dat daar "geen links over geplaatst worden" (sic) maar betekent dat dan niet eerder dat je maar wat aan't lullen bent? Sorry aan de rest dat ik me hier zo kwaad in maak maar ik heb in deze draad zoveel mogelijk geprobeerd om al mijn beweringen te staven met bronnen ed. Het wordt echter zeeeer vervelend als je dan nog te horen krijgt dat je aan't zeveren bent van iemand die het zelf nalaat om ook maar 1 bronvermelding mee te geven. Ik wacht Mambo. Succes.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 16 mei 2012 om 08:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn zo stoned dat ze vast niet merken dat de baas er niet is.
Allez vooruit, vanavond dan. Maar wel met bronvermelding aub. En een korte reactie op mijn 'gezever' over vezels ed. zou ik ook wel op prijs stellen.
![]() |
#625 | |||
Vreemdeling
|
![]() Er blijken volgens de bekende opiniepeiler Maurice de Hond veel meer Nederlanders tegen de wietpas te zijn dan ik verwacht had.
http://www.nu.nl/binnenland/2811970/...h-wietpas.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Minister
|
![]() En sinds wanneer ben je verplicht om cannabis te roken? Je kunt het op verschillende manier gebruiken zodat zelfs gezondheidsargumenten geen steek meer houden. Als je een verdamper koopt gelijk ik gedaan heb krijg je zelfs geen enkele schadelijke stof binnen. Cannabis zorggt voor een verhoogd creatief denken; en dat is wat de overheid nét niet wilt. Denkende mensen.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 16 mei 2012 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele delen van de plant worden al heel lang gebruikt idd. Niet alleen voor de vezels maar ook voor touwen en vele andere zaken. Uiteraard heeft de hars en dergelijke ook andere invloeden teweeg gebracht en daar zat dupont niet zo ver mis mee. Kijk naar de enorme criminaliteit die drugs in zijn geheel teweeg brengt. Kijk eens wat heden ten dage in Mexico gaande is met betrekking tot drugs. Men kan dat toch niet ontkennen? Misschien zaten er wel wat aspecten van concurrentie tussen ja. Citaat:
Ja dat was zo. Voor een deel en voor een ander deel uit geldgewin natuurlijk. Bronnen? Daar zijn ze voorzichtig mee. Ook inlands deed men daar aan mee trouwens, opzettelijk verwarring stichten, oproepen tot anarchie en idd het gebruik van drugs bij wijze van protest en zo veel meer allemaal. O.a. provo; afgeleid van provocateur was daar heel actief in. Meer in Nederland dan hier, maar de grenzen zijn heel dichtbij en ook hier deed men mee en zelfs in Frankrijk. Hun doelgroep was straatjongeren die ze omschreven als "nozems" en kunstenaars die een beetje een hogere rol kregen in het verhaal. Nu alle slechte dingen hebben ook hun goede kanten natuurlijk. Het keurslijf waar jongeren tot die tijd in leefden was afgeworpen. Maar het geheel van het verhaal laat zich niet vangen in een paar postings, daar is een hele dikke boek voor nodig. Ook politiek zat men hier dichtbij de communisten trouwens. En heden ten dage misschien nog meer dan vroeger misschien. Onze Ultra Liberaal (ik ga zijn naam niet zeggen) zat meer achter het ijzeren gordijn dan hier. 't zal ook niet om te kaarten geweest zijn neem ik aan. De nationale feestdag 1 mei is dezelfde van 1 mei van de communisten in Rusland. Vroeger ging het de ronde dat alle belangrijke beslissingen via een rode telefoon genomen werden, rood=/=Rusland. Enfin wil ik maar zeggen dat alles niet zo vanzelfsprekend is als het lijkt. Behalve de oude hippie die zijn plantje snoeit en zich niks aantrekt van een ander. Die is vanzelfsprekend. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nl. dat cannabis in de VS (en als de VS gaat volgt de rest al snel natuurlijk) verboden werd onder invloed van industrielen die in de waardevolle vezels een te duchten concurrent voor hun kunststofvezels zagen. En of die vezels nu voor touwen, jeansbroeken of papier gebruikt werden doet verder niks ter zake. Soit, blij dat ik u heb kunnen overtuigen dat de voornaamste redenen van het verbod op cannabis economische redenen waren en geen gezondheidsredenen. Verder over de situatie in Mexico (en bij uitbreiding Columbia en Afganistan ed.) ivm drugs; die situatie is enkel het gevolg van de criminalisering van die drugs. Het is enkel en alleen omdat ze illegaal zijn dat ze in het criminele circuit terechtkomen. En dan zijn geweld, corruptie en andere leukigheden natuurlijk niet ver weg. En dat geldt niet enkel in Mexico en andere ver-weg-oorden. Legaliseer cannabis in Europa, zorg als overheid voor productie en verspreiding en je zet de criminaliteit een flinke hak. Bovendien bespaar je gigantische bedragen aan politiewerk en daar bovenop creer je nog aardig wat inkomsten en werkgelegenheid. Citaat:
Sta mij toe dit niet zo maar als waarheid aan te nemen. Het staat u vrij uw eigen uitleg daaromtrent te geloven, ik heb toch nog steeds mijn twijfels.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 18 mei 2012 om 09:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, normaal wel.
Maar zo kunnen we lang bezig blijven natuurlijk. Je kunt immers ook boterhammen eten zonder boter, tv kijken zonder 3D, bier drinken zonder alcohol, printen zonder 4 kleuren, in de zetel zitten zonder dat die elektrisch verstelbaar is, koffie drinken zonder suiker,... Het is toch niet zo (daar hadden we het al eens over) dat alles wat je toelaat daadwerkelijk een nuttige toepassing moet hebben die zonder niet mogelijk is?
![]() |
#631 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#632 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De maatschappij heeft een probleem inderdaad en dat komt niet voort uit de aanwezigheid van fauna en flora op onze planeet.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 18 mei 2012 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() terzijde een voorbeeld van een waarlijk maatschappelijk probleem:
Citaat:
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 18 mei 2012 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, dat is de gewoonlijke reactie die je krijgt van drugsgebruikers als je ze confronteert met hun gebruik. Ze spartelen als een duivel in een wijwatervat en ze zijn niet van persoonlijke aanvallen. Ik krijg er eigenlijk wat hetzelfde gevoel bij als ik een junkie aan een station zie bedelen voor geld (eerst een gevoel van afschuw, later medelijden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon frustrerend voor iedereen. Geef een bron... of stop ermee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|||
![]() |
![]() |