Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2018, 15:27   #621
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
't Is omdat het on-topic is...

Binnen een coffeeshop is er geen produktie. Geen idee waarvoor ze volgens uw criterium zouden moeten betalen...
Waar dan wel? iemand moet toch produceren hé? de kabouterkes?

en de coffeeshop kan de kosten betalen, en dan maar doorrekenen aan de kabouterkes.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 15:28   #622
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
psst, Geert, cannabis mag al afgeleverd worden door apothekers, sinds 5 juli 2015.

ja ja, de medicinale. niet degene die gij nodig hebt om de harde wereld te ontvluchten.
Oud 18 september 2018, 17:09   #623
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waar dan wel? iemand moet toch produceren hé? de kabouterkes?

en de coffeeshop kan de kosten betalen, en dan maar doorrekenen aan de kabouterkes.
Er is idd wel 'iemand' die produceert maar aangezien die productie bij het criminele circuit zit is het niet zo simpel om die te laten betalen.
Criminelen doen meestal niet aan betalen van taxen en belastingen enzo.

Gelukkig is er een oplossing!! Legalisatie!
Dan weten we wel wie er produceert en als er dan voorstanders zijn die die producenten willen laten betalen kunnen we dat dan alsnog doen.
Een bekende, geregistreerde kweker kan je ook afdwingen om op een bepaalde (milieuvriendelijke bv) manier te kweken. Bij een criminele pakt dat niet.

Je ziet: legalisatie heeft zo zijn voordelen. De kwekers zijn bekend en ze zullen dus belastingen enzo moeten betalen. Aan hun vergunning hangen voorwaarden, die afgedwongen kunnen worden door bv controles. Allemaal niet mogelijk als je de productie aan een stel criminelen overlaat.

Legalisatie: veel meer controle op milieuvriendelijkheid, fiscaliteit, kwaliteit,...
Oud 18 september 2018, 17:10   #624
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Waar wachten we eigenlijk nog op?
Oud 18 september 2018, 17:12   #625
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Waar wachten we eigenlijk nog op?
Ik ondermeer op Geerts' excuses voor het feit dat hij mij dingen over verkrachtingen en arbeidscontracten in de mond legde.

En omdat ik niet de kwaadste ben ben ik zelfs al tevreden als hij gewoon toegeeft dat dat een grove, smerige leugen was. Excuses krijgt hij toch nooit over zijn lippen.
Oud 18 september 2018, 17:13   #626
geertvdb

Standaard

Citaat:
Er is idd wel 'iemand' die produceert maar aangezien die productie bij het criminele circuit zit is het niet zo simpel om die te laten betalen.
Criminelen doen meestal niet aan betalen van taxen en belastingen enzo.

Gelukkig is er een oplossing!! Legalisatie!
Dan weten we wel wie er produceert en als er dan voorstanders zijn die die producenten willen laten betalen kunnen we dat dan alsnog doen.
Een bekende, geregistreerde kweker kan je ook afdwingen om op een bepaalde (milieuvriendelijke bv) manier te kweken. Bij een criminele pakt dat niet.

Je ziet: legalisatie heeft zo zijn voordelen. De kwekers zijn bekend en ze zullen dus belastingen enzo moeten betalen. Aan hun vergunning hangen voorwaarden, die afgedwongen kunnen worden door bv controles. Allemaal niet mogelijk als je de productie aan een stel criminelen overlaat.

Legalisatie: veel meer controle op milieuvriendelijkheid, fiscaliteit, kwaliteit,...
Sprookjes!
Ik heb u dat al verteld wat er gebeurt, zoals er nu in Colorado gebeurt:

De criminelen gaan onder de prijs, wat zeer gemakkelijk is: zij hebben al die kosten niet. En alle blowers gaan naar de criminelen, want blowers denken maar aan 1 ding: hun portemonnee. En het zijn de blowers die het systeem zelf saboteren.

Dit is niet eens het ergste. Het ergste is dat gij die sprookjes zelf gelooft.
of misschien niet.
Oud 18 september 2018, 20:55   #627
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

meanwhile, in Zuid-Afrika:

South Africa's highest court legalises cannabis use

Citaat:
South Africa's highest court has legalised the use of cannabis by adults in private places.

In a unanimous ruling, judges also legalised the growing of marijuana for private consumption.

South Africa's government had opposed its legalisation, arguing the drug was "harmful" to people's health.

It has not yet commented on the ruling, which is binding.
Oud 18 september 2018, 21:29   #628
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ga basketten en fietsen met mijn kinderen en niet mijn lichaam vergiftigen en mij afsluiten van de harde wereld.
Fietsen is levensgevaarlijk voor kinderen. Niet doen niet doen. Is zelfs misdadig.

Ga met uw kinderen beter eens uw vriend bezoeken. Zo worden ze geconfronteerd met de vreselijke gevolgen van cannabisgebruik

Je weet toch nog dat je een vriend hebt die tenonder ging aan cannabis ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2018 om 21:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 21:37   #629
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

Het begint inderdaad hard te gaan in de wereld (behalve in Vlaanderen)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180918_03756631

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2018 om 21:38.
Oud 18 september 2018, 21:40   #630
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja ja, de medicinale. niet degene die gij nodig hebt om de harde wereld te ontvluchten.
Wat is het verschil tussen medicinale en deze die jij gebruikt ? De kwaliteit ?
Oud 19 september 2018, 06:20   #631
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe je het doet weet ik niet maar zelfs met zo'n kort zinnetje kan jij aantonen dat je eigenlijk helemaal niks van cannabis (medicinaal of niet) kent.

Medicinale cannabis verschilt in principe niet van 'gewone' cannabis. De plant waar het van afkomstig is kan in beide gevallen precies dezelfde zijn. Het verschil zit hem enkel in de productie en de controle achteraf.

Dus de wiet die Fred volgens u nodig heeft om de harde wereld te ontvluchten kan best dezelfde zijn als degene die van de week in de coffeeshop ga halen.
De kans bestaat zelfs dat je van Freds mediwiet veel higher wordt dan van wat ik meekrijg in de coffeeshop.

Het enige verschil tussen medewiet en coffeeshopwiet zit hem in de 'afwerking'. Mediwiet wordt gecontroleerd op zware metalen, bestrijdingsmiddelen, schimmels,... Allemaal dingen waar het criminele tuig zich niet mee bezig houdt. De productie gebeurt volgens strenge farmaceutische normen.
Verder wordt mediwiet ook duchtig geanalyseerd op concentratie werkzame stof zodat die perfect stabiel is over verschillende batchen en de patient makkelijk kan doseren zonder afwijkingen.

Er bestaat mediwiet die tot 19% THC bevat en minder dan 1% CBD. Ideaal om de harde wereld te ontvluchten maar ook zeer werkzaam bij de bestrijding van gewichtsverlies en braken bij chemo en bv Tourette.

Anderzijds bestaat er ook mediwiet die slechts 0,4% THC bevat maar wel 9% CBD. Compleet nutteloos om de harde wereld te ontvluchten maar zeer effectief tegen bv. pijn bij MS-patienten.

En daar tussenin vind je nog tal van andere variëteiten met verschillende verhoudingen THC/CBD.

Dus geert; de medicinale wiet, die je volgens jou niet kan gebruiken om 'de harde wereld te ontvluchten' is daar in veel gevallen perfect bruikbaar voor.

Sorry dat ik uw "van medicinale cannabis word je niet high"-ballon even moest doorprikken...
Oud 19 september 2018, 06:45   #632
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sprookjes!
Ik heb u dat al verteld wat er gebeurt, zoals er nu in Colorado gebeurt:

De criminelen gaan onder de prijs, wat zeer gemakkelijk is: zij hebben al die kosten niet. En alle blowers gaan naar de criminelen, want blowers denken maar aan 1 ding: hun portemonnee. En het zijn de blowers die het systeem zelf saboteren.

Dit is niet eens het ergste. Het ergste is dat gij die sprookjes zelf gelooft.
of misschien niet.
Dat is raar.

Volgens dit document van een overheidsinstantie in Colorado stijgt de legale verkoop jaar na jaar.

En nog niet zo'n beetje. Van 140 ton in 2015, naar 230 ton in 2016 tot 302 ton in 2017.

Maar nu kom jij vertellen dat "alle blowers naar de criminelen gaan"...
Ik vraag mij af aan wie ze in Colorado dan vorig jaar 302 ton cannabis hebben verkocht als dat niet aan blowers was...
Oud 19 september 2018, 06:48   #633
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Zouden er dan toch blowers zijn die niet bij criminelen kopen, geert??

Stel je voor. Blowers die wiet kopen bij een legale instantie?!? Waar gaat dat heen?
Blowers die niet alleen maar aan hun portemonnee denken!! Ga gerust even zitten, geert.

Ik (en jij nog veel harder vrees ik) mag er niet aan denken!

Laatst gewijzigd door BigF : 19 september 2018 om 06:50.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 07:11   #634
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.demorgen.be/economie/pas...esje-bb7dd8a9/
Oud 19 september 2018, 07:23   #635
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hoe je het doet weet ik niet maar zelfs met zo'n kort zinnetje kan jij aantonen dat je eigenlijk helemaal niks van cannabis (medicinaal of niet) kent.

Medicinale cannabis verschilt in principe niet van 'gewone' cannabis. De plant waar het van afkomstig is kan in beide gevallen precies dezelfde zijn. Het verschil zit hem enkel in de productie en de controle achteraf.

Dus de wiet die Fred volgens u nodig heeft om de harde wereld te ontvluchten kan best dezelfde zijn als degene die van de week in de coffeeshop ga halen.
De kans bestaat zelfs dat je van Freds mediwiet veel higher wordt dan van wat ik meekrijg in de coffeeshop.

Het enige verschil tussen medewiet en coffeeshopwiet zit hem in de 'afwerking'. Mediwiet wordt gecontroleerd op zware metalen, bestrijdingsmiddelen, schimmels,... Allemaal dingen waar het criminele tuig zich niet mee bezig houdt. De productie gebeurt volgens strenge farmaceutische normen.
Verder wordt mediwiet ook duchtig geanalyseerd op concentratie werkzame stof zodat die perfect stabiel is over verschillende batchen en de patient makkelijk kan doseren zonder afwijkingen.

Er bestaat mediwiet die tot 19% THC bevat en minder dan 1% CBD. Ideaal om de harde wereld te ontvluchten maar ook zeer werkzaam bij de bestrijding van gewichtsverlies en braken bij chemo en bv Tourette.

Anderzijds bestaat er ook mediwiet die slechts 0,4% THC bevat maar wel 9% CBD. Compleet nutteloos om de harde wereld te ontvluchten maar zeer effectief tegen bv. pijn bij MS-patienten.

En daar tussenin vind je nog tal van andere variëteiten met verschillende verhoudingen THC/CBD.

Dus geert; de medicinale wiet, die je volgens jou niet kan gebruiken om 'de harde wereld te ontvluchten' is daar in veel gevallen perfect bruikbaar voor.

Sorry dat ik uw "van medicinale cannabis word je niet high"-ballon even moest doorprikken...
'Pompeus', ooit al van dat woord gehoord?

Ik zal in korte zinnen uitleggen wat ik bedoel:

Medicinale cannabis: voor zieke mensen.
Gewone cannabis: voor schotelvodden die de harde wereld niet aankunnen.

Voila, doe mij na. Het bespaart u tijd, en andere forummers ergernis.
Oud 19 september 2018, 07:24   #636
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat is raar.

Volgens dit document van een overheidsinstantie in Colorado stijgt de legale verkoop jaar na jaar.

En nog niet zo'n beetje. Van 140 ton in 2015, naar 230 ton in 2016 tot 302 ton in 2017.

Maar nu kom jij vertellen dat "alle blowers naar de criminelen gaan"...
Ik vraag mij af aan wie ze in Colorado dan vorig jaar 302 ton cannabis hebben verkocht als dat niet aan blowers was...
Colorado's black market for marijuana is booming 4 years after legalization. Four years after the legalization of marijuana in Colorado, the black market for weed is thriving.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 september 2018 om 07:25.
Oud 19 september 2018, 07:46   #637
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Pompeus', ooit al van dat woord gehoord?

Ik zal in korte zinnen uitleggen wat ik bedoel:

Medicinale cannabis: voor zieke mensen.
Gewone cannabis: voor schotelvodden die de harde wereld niet aankunnen.

Voila, doe mij na. Het bespaart u tijd, en andere forummers ergernis.
Is't weer eens zo ver ja? Bedoelde je weer iets anders? Waarom schrijf jij nooit gewoon eens van de eerste keer wat je bedoelde? Dat bespaart forummers een hoop ergernis.

Eerst heb je het duidelijk over cannabis:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Maar na een goed gefundeerde weerlegging van jou prietpraat bedoelde je natuurlijk zieke mensen en schotelvodden.

Jaja...

Laatst gewijzigd door BigF : 19 september 2018 om 07:46.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 07:51   #638
geertvdb

Standaard

Citaat:
Is't weer eens zo ver ja? Bedoelde je weer iets anders? Waarom schrijf jij nooit gewoon eens van de eerste keer wat je bedoelde? Dat bespaart forummers een hoop ergernis.

Eerst heb je het duidelijk over cannabis:

Maar na een goed gefundeerde weerlegging van jou prietpraat bedoelde je natuurlijk zieke mensen en schotelvodden.

Jaja...
Ik schrijf NET hetzelfde.
Oud 19 september 2018, 07:54   #639
geertvdb

Standaard

Citaat:
Zouden er dan toch blowers zijn die niet bij criminelen kopen, geert??

Stel je voor. Blowers die wiet kopen bij een legale instantie?!? Waar gaat dat heen?
Blowers die niet alleen maar aan hun portemonnee denken!! Ga gerust even zitten, geert.

Ik (en jij nog veel harder vrees ik) mag er niet aan denken!
Sprookjes en mirakel verhalen.
Dit is de realiteit:

Criminal organizations, including groups tied to Mexican and Cuban drug cartels, are growing marijuana in rental homes, warehouses and even on forested federal land.
In some cases, they are operating in plain sight and are disguised as legitimate operations.
"The cartels and drug trafficking organizations, in general, will go where they will make money," Roach said.
"If they see an opportunity in Canada to increase their profits by exploiting Canada's laws, then I expect them to do that."
Oud 19 september 2018, 08:16   #640
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Colorado's black market for marijuana is booming 4 years after legalization. Four years after the legalization of marijuana in Colorado, the black market for weed is thriving.
Heb je ook enig idee waar dat zinnetje werkelijk over gaat geert?
Nee he?

Nu heb je geluk want ik weet dat namelijk wel en ik zal het u uitleggen.

Die groeiende zwarte markt in Colorado betreft illegale kwekerijen. Die rollen ze daar tegenwoordig met de bosjes op. En niet enkel sinds cannabis voor recreatieve doeleinden gelegaliseerd werd, nee, al veel langer.
Sinds medicinale cannabis gelegaliseerd werd namelijk. Enkele jaren voor de recreatieve is dat.

Hoe dat komt?
Ik leg het je met plezier even uit.

De wet die medicinale cannabis legaliseerde rammelt langs alle kanten. Zo kregen patiënten niet alleen het recht om 99 (ja, negenennegentig) planten te bezitten, ze mochten die ook door iemand anders laten kweken.
Toen de criminele organisaties hier lucht van kregen knalden de champagnekurken tot aan de derde verdieping natuurlijk. Even 10 gebruikers van medicinale cannabis vinden en je hebt een vrijgeleide om zo maar eventjes 1000 (ja, duizend) planten te kweken.

En weet je wat er gebeurt met die planten geert?
Ik zal het je uitleggen.

Die planten worden na de oogst uitgevoerd naar staten waar cannabis niet legaal is.

En weet je waarom dat zo is geert?

Omdat in die staten cannabis veel duurder is dan in Colorado. Omdat er in Colorado door de legale wiet amper nog geld te verdienen is met illegale wiet.

Die feiten mijn beste, zijn de redenen waarom de zwarte markt in Colorado zo goed draait.

Het heeft dus jammer genoeg (voor u) niks te maken met blowers die allemaal naar de criminelen gaan en dus zelf het systeem saboteren. Dat is wat u daarvan gemaakt hebt.
Zoals zo vaak kom je met een goede link (al is dit zelfs geen link) maar trek je er nog maar weer eens de verkeerde conclusies uit...

Bronnen?

Je hebt het maar te vragen:

Citaat:
Medical patients could grow up to 99 plants and appoint a caregiver to grow it for them.
Citaat:
Even though there are more than 500 recreational marijuana dispensaries in the state, the black market is booming. It's being driven by criminal organizations that grow weed in Colorado and smuggle their crop into states where it is still illegal and can be sold for a much greater profit.
bron

Citaat:
While the black market problem is often assumed to be connected to recreational legalization and the first dispensaries that opened in 2014, El Paso Sheriff Bill Elder traces the problem to Amendment 20, which legalized cannabis for medical use in 2000.

That law allowed people to grow 99 plants in their homes — “a huge loophole” to Elder.

[People] found that they could grow in Colorado safely and under the guise of Amendment 20 and load it into semis and drive it to the East Coast,” he said. “In Colorado a pound of marijuana is worth roughly $1,500. On the East Coast it’s worth anywhere from $4,000 to $6,000.”
Bron

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be