![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en de coffeeshop kan de kosten betalen, en dan maar doorrekenen aan de kabouterkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Criminelen doen meestal niet aan betalen van taxen en belastingen enzo. Gelukkig is er een oplossing!! Legalisatie! Dan weten we wel wie er produceert en als er dan voorstanders zijn die die producenten willen laten betalen kunnen we dat dan alsnog doen. Een bekende, geregistreerde kweker kan je ook afdwingen om op een bepaalde (milieuvriendelijke bv) manier te kweken. Bij een criminele pakt dat niet. Je ziet: legalisatie heeft zo zijn voordelen. De kwekers zijn bekend en ze zullen dus belastingen enzo moeten betalen. Aan hun vergunning hangen voorwaarden, die afgedwongen kunnen worden door bv controles. Allemaal niet mogelijk als je de productie aan een stel criminelen overlaat. Legalisatie: veel meer controle op milieuvriendelijkheid, fiscaliteit, kwaliteit,...
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar wachten we eigenlijk nog op?
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En omdat ik niet de kwaadste ben ben ik zelfs al tevreden als hij gewoon toegeeft dat dat een grove, smerige leugen was. Excuses krijgt hij toch nooit over zijn lippen.
![]() |
![]() |
#626 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb u dat al verteld wat er gebeurt, zoals er nu in Colorado gebeurt: De criminelen gaan onder de prijs, wat zeer gemakkelijk is: zij hebben al die kosten niet. En alle blowers gaan naar de criminelen, want blowers denken maar aan 1 ding: hun portemonnee. En het zijn de blowers die het systeem zelf saboteren. Dit is niet eens het ergste. Het ergste is dat gij die sprookjes zelf gelooft. of misschien niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
|
![]() meanwhile, in Zuid-Afrika:
South Africa's highest court legalises cannabis use Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga met uw kinderen beter eens uw vriend bezoeken. Zo worden ze geconfronteerd met de vreselijke gevolgen van cannabisgebruik ![]() Je weet toch nog dat je een vriend hebt die tenonder ging aan cannabis ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2018 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het begint inderdaad hard te gaan in de wereld (behalve in Vlaanderen) https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180918_03756631 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2018 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Medicinale cannabis verschilt in principe niet van 'gewone' cannabis. De plant waar het van afkomstig is kan in beide gevallen precies dezelfde zijn. Het verschil zit hem enkel in de productie en de controle achteraf. Dus de wiet die Fred volgens u nodig heeft om de harde wereld te ontvluchten kan best dezelfde zijn als degene die van de week in de coffeeshop ga halen. De kans bestaat zelfs dat je van Freds mediwiet veel higher wordt dan van wat ik meekrijg in de coffeeshop. Het enige verschil tussen medewiet en coffeeshopwiet zit hem in de 'afwerking'. Mediwiet wordt gecontroleerd op zware metalen, bestrijdingsmiddelen, schimmels,... Allemaal dingen waar het criminele tuig zich niet mee bezig houdt. De productie gebeurt volgens strenge farmaceutische normen. Verder wordt mediwiet ook duchtig geanalyseerd op concentratie werkzame stof zodat die perfect stabiel is over verschillende batchen en de patient makkelijk kan doseren zonder afwijkingen. Er bestaat mediwiet die tot 19% THC bevat en minder dan 1% CBD. Ideaal om de harde wereld te ontvluchten maar ook zeer werkzaam bij de bestrijding van gewichtsverlies en braken bij chemo en bv Tourette. Anderzijds bestaat er ook mediwiet die slechts 0,4% THC bevat maar wel 9% CBD. Compleet nutteloos om de harde wereld te ontvluchten maar zeer effectief tegen bv. pijn bij MS-patienten. En daar tussenin vind je nog tal van andere variëteiten met verschillende verhoudingen THC/CBD. Dus geert; de medicinale wiet, die je volgens jou niet kan gebruiken om 'de harde wereld te ontvluchten' is daar in veel gevallen perfect bruikbaar voor. Sorry dat ik uw "van medicinale cannabis word je niet high"-ballon even moest doorprikken...
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens dit document van een overheidsinstantie in Colorado stijgt de legale verkoop jaar na jaar. En nog niet zo'n beetje. Van 140 ton in 2015, naar 230 ton in 2016 tot 302 ton in 2017. Maar nu kom jij vertellen dat "alle blowers naar de criminelen gaan"... Ik vraag mij af aan wie ze in Colorado dan vorig jaar 302 ton cannabis hebben verkocht als dat niet aan blowers was...
![]() |
![]() |
#633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden er dan toch blowers zijn die niet bij criminelen kopen, geert??
![]() Stel je voor. Blowers die wiet kopen bij een legale instantie?!? Waar gaat dat heen? Blowers die niet alleen maar aan hun portemonnee denken!! Ga gerust even zitten, geert. Ik (en jij nog veel harder vrees ik) mag er niet aan denken!
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 september 2018 om 06:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal in korte zinnen uitleggen wat ik bedoel: Medicinale cannabis: voor zieke mensen. Gewone cannabis: voor schotelvodden die de harde wereld niet aankunnen. Voila, doe mij na. Het bespaart u tijd, en andere forummers ergernis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 september 2018 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst heb je het duidelijk over cannabis: Citaat:
Jaja...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 september 2018 om 07:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
|
![]() Citaat:
Dit is de realiteit: Criminal organizations, including groups tied to Mexican and Cuban drug cartels, are growing marijuana in rental homes, warehouses and even on forested federal land. In some cases, they are operating in plain sight and are disguised as legitimate operations. "The cartels and drug trafficking organizations, in general, will go where they will make money," Roach said. "If they see an opportunity in Canada to increase their profits by exploiting Canada's laws, then I expect them to do that." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee he? Nu heb je geluk want ik weet dat namelijk wel en ik zal het u uitleggen. Die groeiende zwarte markt in Colorado betreft illegale kwekerijen. Die rollen ze daar tegenwoordig met de bosjes op. En niet enkel sinds cannabis voor recreatieve doeleinden gelegaliseerd werd, nee, al veel langer. Sinds medicinale cannabis gelegaliseerd werd namelijk. Enkele jaren voor de recreatieve is dat. Hoe dat komt? Ik leg het je met plezier even uit. De wet die medicinale cannabis legaliseerde rammelt langs alle kanten. Zo kregen patiënten niet alleen het recht om 99 (ja, negenennegentig) planten te bezitten, ze mochten die ook door iemand anders laten kweken. Toen de criminele organisaties hier lucht van kregen knalden de champagnekurken tot aan de derde verdieping natuurlijk. Even 10 gebruikers van medicinale cannabis vinden en je hebt een vrijgeleide om zo maar eventjes 1000 (ja, duizend) planten te kweken. En weet je wat er gebeurt met die planten geert? Ik zal het je uitleggen. Die planten worden na de oogst uitgevoerd naar staten waar cannabis niet legaal is. En weet je waarom dat zo is geert? Omdat in die staten cannabis veel duurder is dan in Colorado. Omdat er in Colorado door de legale wiet amper nog geld te verdienen is met illegale wiet. Die feiten mijn beste, zijn de redenen waarom de zwarte markt in Colorado zo goed draait. Het heeft dus jammer genoeg (voor u) niks te maken met blowers die allemaal naar de criminelen gaan en dus zelf het systeem saboteren. Dat is wat u daarvan gemaakt hebt. Zoals zo vaak kom je met een goede link (al is dit zelfs geen link) maar trek je er nog maar weer eens de verkeerde conclusies uit... Bronnen? Je hebt het maar te vragen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |