Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2021, 10:02   #621
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Oud 16 maart 2021, 10:51   #622
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
RrOOOt: je wordt door het monetaire systeem leeggezogen.
Wat kan je hier tegen doen ?
Een paar dingen.

1. Zoveel mogelijk mensen proberen bewust te maken van hoe het werkt. Eigenlijk is het niet meer dan gelegaliseerde valsmunterij maar ze maken het doelbewust niet zo doorzichtig om dat te begrijpen zodat veel mensen de moeite niet nemen om het te begrijpen.

2. Verder kan je maar beperkte zaken doen. An sich een lening aangaan of geld op een bankrekening zetten versterkt het systeem. Maar het is veelal erg moeilijk om daar compleet buiten te leven. Maar je kan het wel beperken door bvb leningen af te betalen en geen nieuwe aan te gaan en in zoverre mogelijk je financiele middelen ergens anders in te steken. Persoonlijk heb ik een deel omgezet in fysieke waarden (goud, zilver).

Er zijn ook mensen die bvb in cryptomunten omzetten en tot nu toe hebben die daar veel voordeel aan gehad maar ik zie cryptomunten nog altijd veel meer als speculatie dan iets anders.
Oud 16 maart 2021, 17:48   #623
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Een paar dingen.

1. Zoveel mogelijk mensen proberen bewust te maken van hoe het werkt. Eigenlijk is het niet meer dan gelegaliseerde valsmunterij maar ze maken het doelbewust niet zo doorzichtig om dat te begrijpen zodat veel mensen de moeite niet nemen om het te begrijpen.

2. Verder kan je maar beperkte zaken doen. An sich een lening aangaan of geld op een bankrekening zetten versterkt het systeem. Maar het is veelal erg moeilijk om daar compleet buiten te leven. Maar je kan het wel beperken door bvb leningen af te betalen en geen nieuwe aan te gaan en in zoverre mogelijk je financiele middelen ergens anders in te steken. Persoonlijk heb ik een deel omgezet in fysieke waarden (goud, zilver).

Er zijn ook mensen die bvb in cryptomunten omzetten en tot nu toe hebben die daar veel voordeel aan gehad maar ik zie cryptomunten nog altijd veel meer als speculatie dan iets anders.
Dankjewel voor de concrete info !!!
De waarde v.h. goud is de laatste jaren ferm gestegen.
Ik denk er ook aan om gouden munten te kopen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 18:33   #624
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Biden is er ondertussen in geslaagd om Rusland op de kast te jagen: een ambassadeur terugroepen is een ernstig signaal in diplomatieke betrekkingen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:12   #625
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Biden is er ondertussen in geslaagd om Rusland op de kast te jagen: een ambassadeur terugroepen is een ernstig signaal in diplomatieke betrekkingen.
Biden wist het niet, kunnen de Russen het voor een keer door de vingers zien?
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 23:23   #626
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ander staatshoofd 'moordenaar' noemen is uitnodigen tot conflict.

En vooral erg hypocriet komende van de VS op dit moment.

Maar ze doen maar met hun ridicule politiek andere naties al hun onderdanen te beschouwen.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 maart 2021 om 23:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 23:36   #627
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een ander staatshoofd 'moordenaar' noemen is uitnodigen tot conflict.

En vooral erg hypocriet komende van de VS op dit moment.

Maar ze doen maar met hun ridicule politiek andere naties al hun onderdanen te beschouwen.
Ah, de domme buitenlandse politiek van Biden.

Een excuus, die vent weet het zelf allemaal niet meer.
Oud 18 maart 2021, 00:00   #628
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Ah, de domme buitenlandse politiek van Biden.

Een excuus, die vent weet het zelf allemaal niet meer.
Nu heeft de VS de puppet president die ze wouden na het zogenaamd 'ongeleid projectiel' dat Trump was. Bij Trump lag de macht wel ietwat meer bij de kiezer. Bij Biden weet je gewoon niet wie er eigenlijk regeert. Maar wie het ook is (Trump zou het 'deep state' noemen) het is duidelijk dat men het conflict opzoekt. Tenminste als je verder kijkt dan de main stream media pers die Biden beschermt in grote mate. Biden heeft zelfs nog geen persconferentie met vragen gehouden. Zeer uitzonderlijk.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 maart 2021 om 00:16.
Oud 18 maart 2021, 00:04   #629
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu heeft de VS de puppet president die ze wouden na het zogenaamd 'ongeleid projectiel' dat Trump was. Bij Trump lag de macht wel ietwat meer bij de kiezer. Bij Biden weet je gewoon niet wie er eigenlijk regeert.
Dat is zo maar wie nu opnieuw aan de touwtjes trekt in de VS weet ik wel: de elite.
Oud 18 maart 2021, 00:12   #630
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zo maar wie nu opnieuw aan de touwtjes trekt in de VS weet ik wel: de elite.
De VS zijn een de facto oligarchie. Met de narcist Trump waren ze ietwat de controle kwijt. De man sprak zelfs hardop van 'stop the endless wars'. Hij wou de republiek redden van 'de swamp'. Uiteindelijk won die swamp. Trump stond vrij geïsoleerd buiten zijn machtsbasis op straat. Nu krijgen we weer een tijd van koelbloedig 'professioneel' imperiaal beleid. De Biden handpop past daar perfect bij. De ware leiders bevinden zich in de schaduw.
Oud 18 maart 2021, 00:16   #631
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VS zijn een de facto oligarchie. Met de narcist Trump waren ze ietwat de controle kwijt. De man sprak zelfs hardop van 'stop the endless wars'. Hij wou de republiek redden van 'de swamp'. Uiteindelijk won die swamp. Trump stond vrij geïsoleerd buiten zijn machtsbasis op straat. Nu krijgen we weer een tijd van koelbloedig 'professioneel' imperiaal beleid. De Biden handpop past daar perfect bij. De ware leiders bevinden zich in de schaduw.
Daar kan ik mij perfect bij aansluiten.
Oud 18 maart 2021, 00:24   #632
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan ik mij perfect bij aansluiten.
Het is ook tragisch. Ergens is de democratie mee verloren gegaan krijg ik het gevoel.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 maart 2021 om 00:25.
Oud 18 maart 2021, 00:43   #633
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Biden zoekt precies met iedereen ambras.

Citaat:
Poetin is een “killer”, Chinezen worden gestraft: Biden lijkt nergens vrienden te maken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...5AB82CC649B042
Bovendien is het ook nog een hypocriet !

Citaat:
De stoere aanpak van Rusland en China werd door critici en medestanders van de president – zowel in binnen- als buitenland – al op de korrel genomen. Niet omdat die onterecht zou zijn, wel omdat Biden erg selectief is. Als presidentskandidaat noemde hij Saudi-Arabië een “pariastaat” na de moord op dissident Jamal Khashoggi. Maar kroonprins Bin Salman noemde Biden geen killer, hoewel hij door de CIA met de vinger werd gewezen. Het oliekoninkrijk is niet langer een pariastaat maar een bondgenoot, een gretige afnemer van oorlogswapens en een buffer tegen Iran. Zelfs over de oorlog die het land in Jemen voert, blaast Biden nu warm en koud.
Ook bij de EU maakt hij geen vrienden.

Citaat:
Met zijn America first in het vaccinatieplan heeft hij zelfs woede opgewekt. De EU had gevraagd 10 miljoen dosissen te mogen lenen, om de verminderde leveringen van AstraZeneca op te vangen. Het bedrijf ging daarmee akkoord. In de VS liggen tientallen miljoenen van het vaccin stof te vergaren omdat het er nog is niet goedgekeurd. Toch zei Biden staalhard “no way”. De Amerikaanse vaccinatiecoördinator neemt zelfs de telefoon niet op als de EU belt voor overleg. “Als het om America first gaat, is Biden erger dan Trump”, klonk het in Brussel, Parijs en Berlijn. Die houding vertroebelt de relaties met meerdere regeringsleiders. En niet alleen diegenen die hij als vijanden of concurrenten heeft gebrandmerkt.
Wat krijgen we nu? Wil de EU Trump terug?

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 maart 2021 om 00:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 01:27   #634
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Biden mag dat zeker denken (dat Putin een moordenaar is), maar of het verstandig is om dat zomaar open en bloot (in functie van President) te verkondigen, weet ik niet.

Ik durf zelfs te betwijfelen in hoeverre hij met eigen tong spreekt.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 01:31   #635
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Biden mag dat zeker denken (dat Putin een moordenaar is), maar of het verstandig is om dat zomaar open en bloot (in functie van President) te verkondigen, weet ik niet.

Ik durf zelfs te betwijfelen in hoeverre hij met eigen tong spreekt.
Als hij niet met eigen tong spreekt is hij als president een slappe dweil.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 01:32   #636
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als hij niet met eigen tong spreekt is hij als president een slappe dweil.
Ik durf het te vergelijken met de situatie in Gent ...

— Jeremy Clarkson
Oud 18 maart 2021, 01:34   #637
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Weeral hate crimes tegen Aziaten in de VS. 8 Aziatische vrouwen vermoord door Robert Aaron Long op een shooting spree. Kort daarvoor ging Long op een anti chinese rant op Twitter duidelijk onder invloed van de ongoing campagne in de VS tegen China. Interessant is ook dat de main stream pers doet alsof zijn motivatie onbekend is. Begrijpelijk alhoewel leugenachtig.

Ik las de hateful Twitter post van Long. Naderhand was er slechts een gecensureerde versie van terug te vinden.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56424616

Laatst gewijzigd door Bach : 18 maart 2021 om 01:34.
Oud 18 maart 2021, 01:39   #638
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Noord-Korea bevestigde zonet voorlopig geen contact te willen met de Verenigde Staten.
Regering Biden is goed bezig.

— Jeremy Clarkson
Oud 18 maart 2021, 01:44   #639
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Noord-Korea bevestigde zonet voorlopig geen contact te willen met de Verenigde Staten.
Regering Biden is goed bezig.
Noord Korea zei dat als de VS contact willen ze beter kunnen stoppen met hun 'stink' te verspreiden.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 maart 2021 om 01:51.
Oud 18 maart 2021, 03:49   #640
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral hate crimes tegen Aziaten in de VS. 8 Aziatische vrouwen vermoord door Robert Aaron Long op een shooting spree. Kort daarvoor ging Long op een anti chinese rant op Twitter duidelijk onder invloed van de ongoing campagne in de VS tegen China. Interessant is ook dat de main stream pers doet alsof zijn motivatie onbekend is. Begrijpelijk alhoewel leugenachtig.

Ik las de hateful Twitter post van Long. Naderhand was er slechts een gecensureerde versie van terug te vinden.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56424616
Ik las dat Longs seksverslaving aan de basis zou liggen. Hij was verslaafd aan 'massagesalons' en wilde daar door zijn schietoefening einde aan maken.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be