Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2025, 15:14   #621
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zijt ge nu al in New York geweest?
Volgende maand.

Misschien effe verduidelijken wat ge bedoelde, ipv over iets ander te beginnen?
Oud 29 januari 2025, 17:12   #622
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Dat is vaneigens niet waar ik noch de grote meerderheid van de Amerikanen naar verwijzen.

...

Net zoals we nog altijd niet écht kunnen weten wat er in het hoofd van Elon Musk omgaat als hij een raar gebaar maakt, kunnen we niet écht weten wat er in het hoofd van de doorsnee-MAGA-klakske-drager (m/v/x) omgaat als hij/zij/het naar een Trump-rally gaat/van een Trump-rally weer huiswaarts keert.

We kunnen wél afgaan op wat mensen DOEN (en zich uitspreken over/voor/tegen iets is ook een daad).

Op grond daarvan vermoed ik dat niet weinig very fine people ginder in de USA amper tot géén bezwaar zouden maken tegen een terugkeer van "Segregation" en alles wat dat kan & mag impliceren.

Van 'de geschiedenis' leerde ik dat een kleine maar gedreven minderheid kan volstaan om een maatschappij/samenleving te destabiliseren of erger: tamelijk grondig naar de knoppen te helpen.

Een handvol fanatiekelingen kan héél véél schade aanrichten en als niemand zo'n mensen tot de orde roept, zullen die zich zeer zeker niet inhouden.

Soit, ik hoop in elk geval dat ik me hier volstrekt onnodig zorgen zit te maken.

Ik hou immers nogal (van de mythe?) van het "home of the brave, land of the free" en de 'thousand opportunities' die het zegt te bieden aan iederéén die er méé het beste van wil (helpen te) maken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2025, 18:11   #623
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

TWEE MILJOEN Amerikaanse Staatsambtenaren hebben een voorstel gekregen,via mail ,om asap (februari) hun ontslag in te dienen en in ruil een ontslagpremie bestaande uit loon tot laatste kwartaal dit jaar te ontvangen ...

Voor iedereen die wel wil blijven (de meerderheid vooralsnog vermoed ik ) is er de duidelijke waarschuwing dat hun jobke niet meer zeker is en toekomstige oprotpremies minder gunstig zouden zijn (is normaal 3 maanden in de VS dacht ik???? )

Tevens,en dat gaat SERIEUS pijn doen is per onmiddelijk het "Work from Home" in federale overheidsdiensten stopgezet..IEDEREEN is verondersteld straks weer ten burele te verschijnen en daar te demonstreren hoe nuttig en efficient men wel is....

4 jaar lachen.......wel......we zijn nog maar begonnen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 januari 2025 om 18:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2025, 18:58   #624
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Hoe komt het dat in al onze media slechts het gehuil van de gedeporteerde criminelen en illegalen te horen is en niet de zucht van verlichting van de inwoners van de wijken waarin die zich schuil hielden ?

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2025, 19:08   #625
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
TWEE MILJOEN Amerikaanse Staatsambtenaren hebben een voorstel gekregen,via mail ,om asap (februari) hun ontslag in te dienen en in ruil een ontslagpremie bestaande uit loon tot laatste kwartaal dit jaar te ontvangen ...

Voor iedereen die wel wil blijven (de meerderheid vooralsnog vermoed ik ) is er de duidelijke waarschuwing dat hun jobke niet meer zeker is en toekomstige oprotpremies minder gunstig zouden zijn (is normaal 3 maanden in de VS dacht ik???? )

Tevens,en dat gaat SERIEUS pijn doen is per onmiddelijk het "Work from Home" in federale overheidsdiensten stopgezet..IEDEREEN is verondersteld straks weer ten burele te verschijnen en daar te demonstreren hoe nuttig en efficient men wel is....

4 jaar lachen.......wel......we zijn nog maar begonnen.....
Joe sixpack gaat lachen als hij straks zijn pensioen niet meer uitbetaald krijgt.
Oud 29 januari 2025, 19:11   #626
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hé, ik heb gewoon een citaat (1) gevraagd waaruit zou blijken dat Trump toegegeven heeft aan Pedro. Moeilijk was dat niet maar het bleek toch niet mogelijk voor Dadeemelee.

A propos: aan jou heb ik eerder een reeks bronnen gegeven, en dat over een zaak die heel wat complexer is. Je mag me daarvoor ook bedanken.
Trump gaat uiteraard nooit toegeven dat hij toegegeven heeft.
Net zoals de Maga’s niet willen toegeven dat Musk een nazigroet bracht.

En hierzie prentjes van de met respect en ongeboeide Colombianen in een business jet:

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 januari 2025 om 19:16.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2025, 19:12   #627
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Joe sixpack gaat lachen als hij straks zijn pensioen niet meer uitbetaald krijgt.
Uiteraard dat...

Alleen,het zou wel eens kunnen zijn dat,dankzij de computer,een technisch verschijnsel dat in de VS al eind jaren vijftig opkwam,nogal wat van die zakken vlees al 30 jaar overbodig zitten te zijn.......en die pensioenen ,in zoverre de federale overheid daar iets mee te maken heeft,heus wel toekomen....

In IEDERE organisatie is namelijk hopelijk toch de vierkantswortel van het totaal aantal vleeszakken effectief nodig,nuttig en aan het WERK........

De rest is met de jaren binnengewaaide vulling om de "managers" een baronie om over te heersen te geven....(yep....de bullshitjobbers)

Laatst gewijzigd door kelt : 29 januari 2025 om 19:13.
Oud 29 januari 2025, 19:20   #628
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard dat...

Alleen,het zou wel eens kunnen zijn dat,dankzij de computer,een technisch verschijnsel dat in de VS al eind jaren vijftig opkwam,nogal wat van die zakken vlees al 30 jaar overbodig zitten te zijn.......en die pensioenen ,in zoverre de federale overheid daar iets mee te maken heeft,heus wel toekomen....

In IEDERE organisatie is namelijk hopelijk toch de vierkantswortel van het totaal aantal vleeszakken effectief nodig,nuttig en aan het WERK........

De rest is met de jaren binnengewaaide vulling om de "managers" een baronie om over te heersen te geven....(yep....de bullshitjobbers)
Dat zei Musk ook toen hij bij X-Twitter massaal ontslagen heeft.
Alleen was hij ‘vergeten’ te zeggen dat hij tegelijkertijd massaal via speciale immigratievisa goedkope Indiers importeerde om hun werk over te nemen.
Oud 29 januari 2025, 19:35   #629
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zei Musk ook toen hij bij X-Twitter massaal ontslagen heeft.
Alleen was hij ‘vergeten’ te zeggen dat hij tegelijkertijd massaal via speciale immigratievisa goedkope Indiers importeerde om hun werk over te nemen.
En zo komen we bijna naadloos in een ander draadje terecht...

Ook bij ons zie je op de bouwwerven,in de kuisploegen,in de keukens,verplegend personeel,en ja ook meer en meer technische jobs minder en minder "witneuzen"....
Dat is niet omdat er "witneuzen" te weinig zijn.

Die witneuzen vinden zich te verheven voor het doen van ECHT werk,en nog steeds,helaas, betaalt iemand al hun onzinjobs....

En ondertussen hebben we dus immigranten NODIG.......
Eigen schuld,dikke bult......

Elon Musk HAAT al dat DEI gedoe.....Zijn paradepaardje,Space X is een TOONBEELD van een DEI-bedrijf dat echter op MERITOCRATIE selecteert,niet op zoiets belachelijks als QUOTA.....Hij ziet geen "kleuren",hij ziet CAPACITEIT en INZET.

En ik weet niet hoe lang hij een adviseur met invloed zal blijven bij den Donald maar O Wee staatsambtenaren die denken dat ze gewoon maar voor hun aanwezigheid betaald dienen te worden......

Eigenlijk hebben we hier ook wat van dat medicijn nodig....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 januari 2025 om 19:41.
Oud 29 januari 2025, 19:41   #630
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zo komen we bijna naadloos in een ander draadje terecht...

Ook bij ons zie je op de bouwwerven,in de kuisploegen,in de keukens,verplegend personeel,en ja ook meer en meer technische jobs minder en minder "witneuzen"....
Dat is niet omdat er "witneuzen" te weinig zijn.

Die witneuzen vinden zich te verheven voor het doen van ECHT werk,en nog steeds,helaas, betaalt iemand al hun onzinjobs....

En ondertussen hebben we dus immigranten NODIG.......
Eigen schuld,dikke bult......

Elon Musk HAAT al dat DEI gedoe.....maar zijn paradepaartje,Space X is een TOONBEELD van een DEI-bedrijf dat echter op MERITOCRATIE selecteert,niet op zoiets belachelijks als QUOTA.....

Allen samen in de raketten.....
En ik weet niet hoe lang hij een adviseur met invloed zal blijven bij den Donald maar O Wee staatsambtenaren die denken dat ze gewoon maar voor hun aanwezigheid betaald dienen te worden......
Ik zou IT’ers nu niet onmiddellijk kuispersoneel noemen.
Oud 29 januari 2025, 19:42   #631
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou IT’ers nu niet onmiddellijk kuispersoneel noemen.
Ze zijn NUTTIG personeel,en ja,Indische IT-ers,ook bij mijn werkgever lopen er zo te zien al een 10tal rond......

Laatst gewijzigd door kelt : 29 januari 2025 om 19:43.
Oud 29 januari 2025, 20:14   #632
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gevolgen zijn er al:

https://www.hln.be/buitenland/toegan...ezen~a4922d22/

Trump heeft weer een idiote beslissing genomen waarvan hij de gevolgen niet beseft en gaat binnenkort wel weer terugkrabbelen.

Groot bakkes…
Voila, Trump trekt zijn kak al in.

https://www.npr.org/2025/01/29/g-s1-...reeze-reversed

Wat een clown.
Oud 29 januari 2025, 20:22   #633
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe komt het dat in al onze media slechts het gehuil van de gedeporteerde criminelen en illegalen te horen is en niet de zucht van verlichting van de inwoners van de wijken waarin die zich schuil hielden ?
De vraag stellen is ze al beantwoorden in dit geval...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2025, 23:04   #634
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Meer nog: hoe komt het dat niemand in onze media de vraag stelt hoe het kan dat de Democraten al deze moordenaars, verkrachters, kindermisbruikers, drugsdealers en straatrovers gewoon vrij lieten rondlopen? In sommige gevallen hebben ze zelfs veroordeelde misdadigers uit de gevangenis gehaald en weer op straat losgelaten.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2025, 23:05   #635
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trump gaat uiteraard nooit toegeven dat hij toegegeven heeft.
Net zoals de Maga’s niet willen toegeven dat Musk een nazigroet bracht.

En hierzie prentjes van de met respect en ongeboeide Colombianen in een business jet:

Grapjas!

Trump heeft Petro zo ver gekregen dat hij zijn krapuul zelf komt ophalen. Als dat geen overwinning is.

Ik vermoed dat de Amerikanen zouden dansen van vreugde als alle Zuidamerikaanse landen dat zouden doen en zo de Amerikaanse begroting een groot plezier zouden doen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 januari 2025 om 23:07.
Oud 29 januari 2025, 23:14   #636
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Braziliaanse immigranten en geboeid in een legertransportvliegtuig. Zoals Trum het wou:

Colombiaanse immigranten ongeboeid in een comfortabel burgervliegtuig:

Brazilië beseft nu ook dat ze zich laten overbluffen hebben door groot bakkes Trump.
Citaat:
Brazil will request explanations from Donald Trump's administration for what it described as “disrespect for the fundamental rights” of 88 undocumented Brazilian migrants deported from the United States who were handcuffed during their journey, according to the Brazilian Foreign Ministry.
https://www.brasildefato.com.br/2025...orted-citizens

Trump gaat nog meer vernederingen moeten slikken!
Oud 29 januari 2025, 23:18   #637
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brazilië beseft nu ook dat ze zich laten overbluffen hebben door groot bakkes Trump.

https://www.brasildefato.com.br/2025...orted-citizens

Trump gaat nog meer vernederingen moeten slikken!
Latino-misdadigers die als respectabele burgers in een Amerikaans burgervliegtuig gedeporteerd worden: het zal niet gebeuren, hoe hard ge daar ook zoudt op geilen.

De Brazilianen daarentegen kunnen alleen maar aangemoedigd worden om net zoals de Colombianen hun gespuis zelf te komen afhalen. Zo kunnen ze een trend zetten voor de rest van Latijns-Amerika.
Oud 29 januari 2025, 23:27   #638
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Latino-misdadigers die als respectabele burgers in een Amerikaans burgervliegtuig gedeporteerd worden: het zal niet gebeuren, hoe hard ge daar ook zoudt op geilen.

De Brazilianen daarentegen kunnen alleen maar aangemoedigd worden om net zoals de Colombianen hun gespuis zelf te komen afhalen. Zo kunnen ze een trend zetten voor de rest van Latijns-Amerika.
Fyi:

Legertransportvliegtuig C-130

Burgervliegtuig Boeing 373:

En wat claimde Trump nu feitelijk?
Biden heeft tienduizenden migranten teruggestuurd.

En als hij Colombia en Brazilie nog verder pest dan gaan ze in tegenstelling tot vroeger onder Biden gewoon weigeren om immigranten terug te nemen.

https://ustr.gov/countries-regions/a...on%20in%202022.

Citaat:
Colombia Trade & Investment Summary
U.S. goods and services trade with Colombia totaled an estimated $53.5 billion in 2022. Exports were $28.7 billion; imports were $24.8 billion. The U.S. goods and services trade surplus with Colombia was $3.9 billion in 2022.
https://www.state.gov/u-s-relations-...%20from%202022.

Citaat:
Brazil is the world's eighth-largest economy, and the United States is Brazil's second-largest trading partner. In 2023, U.S. exports of goods and services to Brazil were $37.9 billion, down 26 percent from 2022, and imports from Brazil were $36.9 billion, down 2 percent from 2022.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 januari 2025 om 23:33.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2025, 23:31   #639
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Biden heeft tienduizenden migranten teruggestuurd.
Van de 11 miljoen die hij heeft binnengelaten. Dat was een druppel op een hete plaat.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2025, 23:32   #640
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als hij Colombia en Brazilie nog verder pest dan gaan ze in tegenstelling tot vroeger onder Biden gewoon weigeren om immigranten terug te nemen.
Hahaha... grapjas!

We hebben gezien hoe Petro op twee uur tijd een 180-graden-bocht maakte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be