Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2005, 11:24   #621
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Awel, dan moet men dat gescheiden zwemmen sito presto afschaffen. We zijn de tijd van irrationele discriminaties ontgroeid ! Religie is een persoonlijke zaak; je moet daar de buitenwereld niet mee lastigvallen. En om dit dan te contesteren hoef je nog geen enkele vraag te stellen over de inhoud en de fundamenten van die religie; hetzelfde geldt immers voor katholieken, joden, boedhisten, hindu's, etc...
Laat ons vooral niet nadenken. We zouden er misschien eens hoofdpijn van kunnen krijgen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 11:25   #622
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Awel, er zijn streken waar men al niet meer mag zwemmen wanneer men wil, want de moslims eisen gescheiden uren tussen mannen en vrouwen.
Geef eens een voorbeeld.
Oud 20 september 2005, 13:20   #623
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Laat ons vooral niet nadenken. We zouden er misschien eens hoofdpijn van kunnen krijgen.
Met oeverloos geneuzel los je de kern van het probleem niet op.
Dit gaat niet over de islam, maar over het weigeren van de machtsgreep van om het even welke religie/ideologie in het functioneren van onze maatschappij.

Hoofdpijn kweken is de geliefde sport van (pseudo-)intellectuelen, maar heeft nog nooit een maatschappelijk probleem opgelost.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 17:56   #624
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Met oeverloos geneuzel los je de kern van het probleem niet op.
Dit gaat niet over de islam, maar over het weigeren van de machtsgreep van om het even welke religie/ideologie in het functioneren van onze maatschappij.

Hoofdpijn kweken is de geliefde sport van (pseudo-)intellectuelen, maar heeft nog nooit een maatschappelijk probleem opgelost.
Was jouw andere nick niet deVexille?
Oud 20 september 2005, 18:04   #625
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

wtf ?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:33   #626
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wtf ?
Wreker.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 19:12   #627
Gargamel
Banneling

Standaard

Met antwoord aan de starter en titel=NEEN ,er is niets goeds aan.

Pedofiele sekte die moslims
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 20:33   #628
TheBrains
Burger

Standaard

Citaat:
Ja lach jij maar met het lot van Theo en Ayaan. Ik zal pas lachen als ze jouw valse moslimpens aan flarden rijten.
Mijn beste Wreker toch!
je moet mijn woorden niet verdraaien!!
Ik lach helemaal niet om Theo of Ayaan, maar om jouw achterlijke post:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Wreker
Zij DOEN alsof ze geloven. In hun binnenste weten ze ook wel dat het pure bullshit is, maar stel dat ze dat zouden laten blijken.

Dan zouden ze heel hun familie en vriendenkring over zich heen krijgen, kunnen ze gaan schuilen zoals Hirsi Ali of krijgen ze wat messen in hun pens als Theo. Daarom doen ze allemaal maar mee.

(voor de 91ste keer..) GOT YA!!

TheBrians.
TheBrains is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 20:49   #629
TheBrains
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
The Brains,

Waarom toch wordt men, telkens men kritiek op de islam uit, voor incompetent uitgescholden?!
Ik heb de koran gelezen, in het Engels, in het Frans, in het Nederlands en in het Arabisch. Ben zelfs standaard-Arabisch gaan leren (kon enkel dialect) om zeker daartoe in staat te zijn. Je kan dus gerust aannemen dat ik de koran écht gelezen heb en nog regelmatig lees.
Het onverdedigbare verdedigen zonder grondig gestaafde argumenten, dat is typisch islamitisch en automatisch komt de moslim dan op een punt dat enkel nog kan schelden.

Komaan jong, lezen maar die koran en ahadith, dat leven van mo, die voor elke moslim het perfecte voorbeeld is... Kom er dan nog eens over praten.
Dutch,

Ten eerste scheld ik (jou) helemaal niet (uit).
Ten tweede is het mijn taak om de onwaarheden die over de Islam wordt verspreidt te corrigeren.
Ten derde weet ik meer over de Islam dan dat jij in je hele leven kunt permiteren - en dan is het niet mijn bedoeling om uit de hoogte te doen, want ik vertel jou slechts de feiten.

TheBrians.
Oud 20 september 2005, 20:58   #630
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

TheBrians
Citaat:
Ten eerste scheld ik (jou) helemaal niet (uit).
Ten tweede is het mijn taak om de onwaarheden die over de Islam wordt verspreidt te corrigeren.
Ten derde weet ik meer over de Islam dan dat jij in je hele leven kunt permiteren - en dan is het niet mijn bedoeling om uit de hoogte te doen, want ik vertel jou slechts de feiten.
Heb ik ergens beweerd dat jij persoonlijk mij uitgescholden hebt?
Als je écht zo'n kei bent in kennis van de islam, dan ben ik zeer tevreden, want dan kan ik nog van je leren. Welke feiten vertelde je mij?
Waarom is het jouw taak om de onwaarheden over de islam te verbeteren?
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 21:02   #631
TheBrains
Burger

Standaard

Citaat:

Vertaling : je MAG DE ISLAM NIET BEKRITISEREN, WANT DAT IS BELEDIGEND.
Je hebt de verkeerde vertaling voor je, namelijk;

Je mag altijd kritiek geven, het is namelijk jouw eigen mening.
Maar het verschil tussen het kritiek geven en een leugen weergeven is hemelsbreed.
(Dat moet wel duidelijk genoeg zijn, denk ik toch.)

TheBrains.
Oud 20 september 2005, 21:59   #632
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBrains
Mijn beste Wreker toch!
je moet mijn woorden niet verdraaien!!
Ik lach helemaal niet om Theo of Ayaan, maar om jouw achterlijke post:

[/i]

(voor de 91ste keer..) GOT YA!!

TheBrians.
Tuurlijk lach jij er wel mee smeerlap. Iedereen die het ongeluk heeft gehad om in een moslimomgeving op te groeien en zich er niet ok in voelt zal wel 991 keer nadenken alvorens zich openlijk tegen de islam uit te spreken.

Waarom hoor je immers 0,0% van "kritische" moslims? Die worden immers door van jouw soort vakkundig de mond gesnoerd.

Maar we krijgen jullie vuil gespuis wel klein. Wees daar maar zeker van.
Oud 20 september 2005, 22:10   #633
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom hoor je immers 0,0% van "kritische" moslims?
Misschien omdat jij er niets van wil van horen... Ik hoor 80,00% kritische moslims. Msschien ga je met de verkeerde mensen om.
Oud 21 september 2005, 09:40   #634
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

TheBrains
Citaat:

Maar het verschil tussen het kritiek geven en een leugen weergeven is hemelsbreed.
Ik heb helemaal geen verkeerde vertaling voor me, heb er de arabische tekst in de koran (uit Essaoudia, dus onverdacht) op nagelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de nederlandse vertaling op het net nog zéér mild is!
Zo'n doorsnee takkeyya-argument als "je vertaling klopt niet"...Pech, ik lees gewoon wat er staat in het arabisch. Misschien maak jij jezelf wat wijs om met de overduidelijke slechtheid in de islam te kunnen leven? Dat strekt je ergens wel tot eer, het bewijst dat je menselijk bent en de humanistische goedheid bezit.

Als je nu alle kritiek op islam en allah/mo gaat afdoen als leugens (typisch argument, de kop in het zand steken), dan bewijs je dat je geen kritiek wil. Ik lees wat er staat, dat zijn toch gewoon de feiten?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by dutch on 21-09-2005 at 10:43
Reason:
--------------------------------

TheBrains
Citaat:

Ik heb helemaal geen verkeerde vertaling voor me, heb er de arabische tekst in de koran (uit Essaoudia, dus onverdacht) op nagelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de nederlandse vertaling op het net nog zéér mild is!
Zo'n doorsnee takkeyya-argument als "je vertaling klopt niet"...Pech, ik lees gewoon wat er staat in het arabisch. Misschien maak jij jezelf wat wijs om met de overduidelijke slechtheid in de islam te kunnen leven? Dat strekt je ergens wel tot eer, het bewijst dat je menselijk bent en de humanistische goedheid bezit.

Als je nu alle kritiek op islam en allah/mo gaat afdoen als leugens (typisch argument, de kop in het zand steken), dan bewijs je dat je geen kritiek wil. Ik lees wat er staat, dat zijn toch gewoon de feiten?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

TheBrains
Citaat:

Als je nu alle kritiek op islam en allah/mo gaat afdoen als leugens (typisch argument, de kop in het zand steken), dan bewijs je dat je geen kritiek wil. Ik lees gewoon wat er staat, dat zijn toch gewoon de feiten?[/size]
[/edit]
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt

Laatst gewijzigd door dutch : 21 september 2005 om 09:43.
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2005, 11:25   #635
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Misschien omdat jij er niets van wil van horen... Ik hoor 80,00% kritische moslims. Msschien ga je met de verkeerde mensen om.
Zoals? Noem ze eens op alle vijf moslims die jij kent.
Oud 21 september 2005, 17:57   #636
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals? Noem ze eens op alle vijf moslims die jij kent.
http://www.freemuslims.org/

http://www.muslimwakeup.com/

En als je de Metro van vandaag hebt gelezen, dan heb je daar ook een interessant citaat van Salman Rushdie gezien, die als moslim, opkomt tegen fundamentalisme en terreur.
Oud 21 september 2005, 18:39   #637
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En als je de Metro van vandaag hebt gelezen, dan heb je daar ook een interessant citaat van Salman Rushdie gezien, die als moslim, opkomt tegen fundamentalisme en terreur.
Vergeten wat er met Salman gebeurd is na ' The Satanic Verses'? Toch wel een moedig man. Helaas zijn er te weinig moslims van zijn kaliber die hun mond (durven) opendoen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2005, 21:31   #638
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

So, jij kent twee moslimsites, we kijken even mee:

1- Our Mission

Muslim WakeUp! seeks to bring together Muslims and non-Muslims in America and around the globe in efforts that celebrate cultural and spiritual diversity, tolerance, and understanding.

[size=3]2- About FMC [/size]

The Free Muslims Coalition is a nonprofit organization made up of American Muslims and Arabs of all backgrounds who feel that religious violence and terrorism have not been fully rejected by the Muslim community in the post 9-11 era.

Het gaat hier dus over twee sites die de moslims die in Amerika leven in het post 9/11 tijdperk in een gunstiger daglicht moeten stellen.

Je hebt me helemaal overtuigd. En zeker die afsluiter met Salman Rushdie heeft me héélemaal over de streep getrokken.

Oud 21 september 2005, 22:03   #639
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad. Graag had ik van Johanvdb ook enkele Europese websites gezien ipv de sites van Amerikaanse moslims.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 09:36   #640
TheBrains
Burger

Standaard

Citaat:
TheBrains

Zo'n doorsnee takkeyya-argument als "je vertaling klopt niet"...Pech, ik lees gewoon wat er staat in het arabisch.
Ik lees namelijk ook gewoon uit het Arabische Koran.
Het is dus mijn woord tegen de jouwe. Dus wat dat betreft is het niet eens een doorsnee argument.

Citaat:
Misschien maak jij jezelf wat wijs om met de overduidelijke slechtheid in de islam te kunnen leven? Dat strekt je ergens wel tot eer, het bewijst dat je menselijk bent en de humanistische goedheid bezit.
Mezelf wijsmaken? Ten eerste zou ik niet eens moslim geworden zijn als die 'overduidelijke slechtheid' daadwerkelijk aanwezig zou zijn.

Citaat:
Als je nu alle kritiek op islam en allah/mo gaat afdoen als leugens (typisch argument, de kop in het zand steken), dan bewijs je dat je geen kritiek wil. Ik lees wat er staat, dat zijn toch gewoon de feiten?
Nee hoor, van mij mag je zeker wel kritiek geven, maar dat kritiek moet je ook menselijk moeten onderscheiden van een leugen.
Ik lees ook wat er staat, en ik heb ervoor gestudeerd.

TheBrains.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be