Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2006, 16:22   #621
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Omdat ze omwille van racistische motieven bij de autochtone werkgevers minder kansen krijgen dan de autochtonen.
Dus de VRT was volgens u in het verleden rascistisch...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 16:32   #622
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neeje, neeje... Manuel spreekt enkel over de samenleving in het algemeen. Het voorbeeld van de VRT is dus (!) irrelevant.
Oud 18 januari 2006, 16:56   #623
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nummer 3 is daar... Het antwoord op uw vraag bevindt zich op de vorige bladzijden.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 16:57   #624
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Neeje, neeje... Manuel spreekt enkel over de samenleving in het algemeen. Het voorbeeld van de VRT is dus (!) irrelevant.
Begint het eindelijk tot u door te dringen, of probeert u uw gezichtsverlies nu te maskeren met sarcasme?

Oud 18 januari 2006, 17:03   #625
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begint het eindelijk tot u door te dringen,
Het begint inderdaad tot me door te dringen: u weet werkelijk de ballen af van logica en u probeert anderen dan maar te kleineren die u daarop wijzen.

In uw verwrongen denkkader wordt dat dan: "Niemand geeft me gelijk, dus ik heb het bij het rechte eind".

Oud 18 januari 2006, 18:17   #626
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, maar in welke verhouding. U wil toch zeker niet beweren dat dit forum een waarheidsgetrouwe weerspiegeling is van de samenleving?
De verhouding kan je niet echt afmeten, het is ook niet zo belangrijk.
Je kan nooit "evenveel" verschillende meningen bij elkaar krijgen.

Maar je kan er wel vanuit gaan dat er op het forum allochtonen, autochtonen, homofielen, hetrofielen, personen van uiterst links tot uiterst rechts, man vrouw, jonge en oudere mensen....enz... aan deelnemen.
Als dat geen diversiteit is weet ik het niet meer.

Het is een goede afspiegeling van de maatschappij, in de zin van zen soort.

Laatst gewijzigd door De Prof : 18 januari 2006 om 18:18.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 18:38   #627
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het begint inderdaad tot me door te dringen: u weet werkelijk de ballen af van logica en u probeert anderen dan maar te kleineren die u daarop wijzen.

In uw verwrongen denkkader wordt dat dan: "Niemand geeft me gelijk, dus ik heb het bij het rechte eind".

Ach ja, als dat u blij kan maken... U krijgt van mij bij deze gelijk en dan sluit ik me aan bij de enige wijze woorden die ik in dit topic van u mocht lezen: case closed.

Oud 18 januari 2006, 18:40   #628
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De verhouding kan je niet echt afmeten, het is ook niet zo belangrijk.
Je kan nooit "evenveel" verschillende meningen bij elkaar krijgen.

Maar je kan er wel vanuit gaan dat er op het forum allochtonen, autochtonen, homofielen, hetrofielen, personen van uiterst links tot uiterst rechts, man vrouw, jonge en oudere mensen....enz... aan deelnemen.
Als dat geen diversiteit is weet ik het niet meer.

Het is een goede afspiegeling van de maatschappij, in de zin van zen soort.
Uit de talloze peilingen die ik op dit forum al onder ogen kreeg, waarin het Vlaams Blok steevast een overweldigende meerderheid behaalt, zou ik net afleiden dat dit forum helem�*�*l geen goede afspiegeling van de maatschappij is...

Oud 18 januari 2006, 18:40   #629
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja, als dat u blij kan maken... U krijgt van mij bij deze gelijk en dan sluit ik me aan bij de enige wijze woorden die ik in dit topic van u mocht lezen: case closed.
Van enigszins merkwaardig dat u nauwelijks een medestander vindt in deze discussie... Als zelf een Superstaaf het niet met u eens is, wil dat wel iets zeggen over uw logisch denkvermogen. Superstaaf is in zijn redeneringen immers steeds heel rechtlijnig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 18:41   #630
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De verhouding kan je niet echt afmeten, het is ook niet zo belangrijk. Je kan nooit "evenveel" verschillende meningen bij elkaar krijgen.Maar je kan er wel vanuit gaan dat er op het forum allochtonen, autochtonen, homofielen, hetrofielen, personen van uiterst links tot uiterst rechts, man vrouw, jonge en oudere mensen....enz... aan deelnemen.Als dat geen diversiteit is weet ik het niet meer.Het is een goede afspiegeling van de maatschappij, in de zin van zen soort.
Ik ben akkoord. Iedereen kan hier met zijn mening naar voor komen. Het is dikwijls nuttig de tegengestelde visie te verdedigen. (Ik beroep mij op de 'falsification method' - Karl R. Popper). Op die manier kan men nagaan of een stelling gefundeerd is.

Het is opvallend dat de 'tegenpartij' zich vooral toelegt op het gebruik van slagzinnen, verwijten,... Het is nochtans eenvoudig hun thesissen te ondersteunen. Hier een voorbeeld:

HOOFDSTUK II - Algemene bepalingen
Art. 2
§ 1. Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd [...].

§ 2. Er is sprake van indirecte discriminatie wanneer een ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelwijze als dusdanig een schadelijke weerslag heeft op personen [...], tenzij die bepaling, maatstaf of handelwijze objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd.

§ 3. Het ontbreken van redelijke aanpassingen voor de persoon met een handicap vormt een discriminatie in de zin van deze wet.
Als een redelijke aanpassing wordt beschouwd de aanpassing die geen onevenredige belasting betekent, of waarvan de belasting in voldoende mate gecompenseerd wordt door bestaande maatregelen. … [SIZE=1]Wet van 25 februari 2003 ter bestrijding van discriminatie en tot wijziging van de wet van 15 februari 1993 tot oprichting van een Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding.[/SIZE] http://www.antiracisme.be/nl/kader_nl.htm

Dat is waarschijnlijk het soort redenering dat officieel zal gevolgd worden. Men heeft een wettelijk kader gemaakt waarbij men mag discrimineren.. als het maar objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd.

Maar zoals in een kleptokratie, waar het stelen niet strafbaar is, blijft stelen nog altijd stelen – een verwerpelijke en maatschappelijk onaanvaardbare methode. Zo ook in België. Het is niet omdat de Belgische overheid aan racisme mag doen, dat racisme plots salonfähig wordt. De feiten zijn racistisch en de uitvoerders blijven racisten.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 20:14   #631
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang Bekijk bericht
De Extreem-LINKSE en gevaarlijk organisatie KIF KIF, zet in een artikel op haar website aan tot discriminatie van het Belgische volk.
Zij steunt daarin, samen met de VRT, een BEZOLDIGDE STAGE van 6 maanden UITSLUITEND VOOR ALLOCHTONEN.

AUTOCHTONEN KOMEN NIET IN AANMERKING VOOR DEZE STAGE.

[SIZE=4]Zin om radio of televisie te maken bij de VRT?[/SIZE]

Op woensdag 08 februari om 14.00 u organiseren Kif Kif en de cel Diversiteit van de VRT een rondleiding in de lokalen van de VRT. Je zult dan ook uitgebreide uitleg krijgen over de betaalde stages bij de VRT en hoe je je hiervoor kandidaat kunt stellen.
Geïnteresseerd? Mail dan zo snel mogelijk naar [email protected] of bel ons op het nummer 0498/11.67.70.

Via het stage-opleidingsproject kan je een half jaar lang aan de slag op een tv- of radioredactie als programmamedewerker. Je reikt er ideeën aan, werkt ze uit, doet aan research en gaat mee de baan op. Jouw input is namelijk belangrijk! Terwijl je werkt, leer je het VRT-huis kennen en kan je interne media-opleidingen volgen. De stage is bezoldigd.
Dit project is bedoeld voor jongeren van allochtone origine die gebeten zijn door de mediamicrobe.
Er is plaats voor 5 stagiair(e)s. De selecties vinden plaats in de maanden maart en april 2006. Profiel:
- Perfecte beheersing van het Nederlands
- Diploma van het hoger onderwijs
- Interesse in en goede kennis van de media
- Dynamisch en flexibel
- Zelfstandig én in team kunnen werken
- Met stress kunnen omgaan
- Kennis van vreemde talen is een pluspunt. Stuur je cv én motivatiebrief tot en met 28 februari naar:
(per post) VRT -cel diversiteit
tav. Gianni Marzo – Geert De Clercq
August Reyerslaan 52
Lokaal 10L59
1043 Brussel
Voor meer info: bel 02 741 58 92 of 02 741 54 14
website www.vrt.be/diversiteit mail: [email protected]

http://www.kifkif.be/

IS DIT NU RACISME??
Waarom gaat er nu niemand naar de rechtbank? Dit is ook duidelijk discriminatie en rasisme.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 02:35   #632
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van enigszins merkwaardig dat u nauwelijks een medestander vindt in deze discussie... Als zelf een Superstaaf het niet met u eens is, wil dat wel iets zeggen over uw logisch denkvermogen. Superstaaf is in zijn redeneringen immers steeds heel rechtlijnig.
dat is niet moeilijk... Superstaaf houdt er volgens mij ook een totaal andere definitie op na als ik z'n reactie erop nalees
( wat absoluut niet wilt zeggen dat ie het niet bij het rechte eind kan hebben in dit betreffende VRT-voorbeeldje )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:30   #633
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=4]Zin om radio of televisie te maken bij de VRT?

[/SIZE]Op woensdag 08 februari om 14.00 u organiseert de cel Diversiteit van de VRT een rondleiding in de lokalen van de VRT. Je zult dan ook uitgebreide uitleg krijgen over de betaalde stages bij de VRT en hoe je je hiervoor kandidaat kunt stellen.
Geïnteresseerd? Mail dan zo snel mogelijk op het nummer 0498/11.67.70.

Via het stage-opleidingsproject kan je een half jaar lang aan de slag op een tv- of radioredactie als programmamedewerker. Je reikt er ideeën aan, werkt ze uit, doet aan research en gaat mee de baan op. Jouw input is namelijk belangrijk! Terwijl je werkt, leer je het VRT-huis kennen en kan je interne media-opleidingen volgen. De stage is bezoldigd.
Dit project is bedoeld voor jongeren van autochtone origine die gebeten zijn door de mediamicrobe...

Ik onderstel dat deze vorm van het bericht ook toegelaten moet zijn... vermits autochtonen nu een bedreigde soort worden!
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:34   #634
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
[SIZE=4]Zin om radio of televisie te maken bij de VRT?

[/SIZE]Op woensdag 08 februari om 14.00 u organiseert de cel Diversiteit van de VRT een rondleiding in de lokalen van de VRT. Je zult dan ook uitgebreide uitleg krijgen over de betaalde stages bij de VRT en hoe je je hiervoor kandidaat kunt stellen.
Geïnteresseerd? Mail dan zo snel mogelijk op het nummer 0498/11.67.70.

Dit project is bedoeld voor jongeren van autochtone origine die gebeten zijn door de mediamicrobe...

Ik onderstel dat deze vorm van het bericht ook toegelaten moet zijn... vermits autochtonen nu een bedreigde soort worden!

Sorry een bedrijf met zo'n imago boeit me niet en trekt me niet aan.

En ik ben NIET de enige BELG die problemen heeft met arbeids markt en welstellende directie leden - gegroet

Laatst gewijzigd door duncan : 19 januari 2006 om 10:55.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 21:50   #635
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Opeten. Ik maak er een fijne Nazi Göring mee.
fijn... wanneer volgt de uitnodiging ?
[quote

Citaat:
In jouw voorbeeld is er sprake van één relevant criterium: lengte.
Het niet relevante criterium, ras, is in dat geval ondergeschikt, zo ook de 'benadeling'.
juist ja... daarom had ik het ook gekozen

het is hier waar ik dus gecombineerd met een vorige post van je, sterk de indruk krijg dat we er beide twee verschillende definities op nahouden

de mijne : elk verschil in behandeling ( = onderscheid ) dat men maakt tussen twee willekeurige personen op basis van een irrelevant criterium ( dit is nog aanvechtbaar ) zoals daar is kleur, ras , sekse, seksuele geaardheid, etc
al of niet dat dit verschil moet überhaupt moet resulteren in een benadeling <-> bevoordeling : meestal is dit natuurlijk wel zo

de jouwe ( aldus denk ik ): een bepaalde groep ( ras, sekse, etc ) bevoordelen <-> benadelen tov andere groep met het oogpunt dit te doen eender welke redenen, motieven
vandaar dat een 'positieve discriminatie' er volgens jou dan ook één is daar men de bedoeling heeft de doelgroep (= aan groep met het kenmerk waarvoor net de anti-racismewet van kracht is ) voor te trekken

kortom : het verschil ligt 'm dus in dat mijn definitie strikt slaat op de 'procedure' en de jouwe eerder op het 'beoogde eindresultaat'

Citaat:
Ik vrees dat het net dat doel zal voorbijschieten.
Werknemers zullen onderhands beginnen selecteren én discrimineren.
De doelgroepen waarvoor de positieve discriminatie ingevoerd wordt, zouden er op die wijze zelfs nog meer door benadeeld kunnen worden.
ben ik mee akoord... 'k ben dan ook niet meteen een voorstander van 'positieve discriminatie' daar ik eveneens van mening ben dat het eerder contraproductief zal werken
( cfr. extra haat tov beleid en afgunst tov allochtonen die zich afspeelt binnen de rest van de bevolking )

Citaat:
Een niet-arbitrair selectiecriterium is dan ook makkelijk in te roepen.
ook daar geef ik je gelijk in... het werkt zelfs erg inspirerend voor diegenen die een omweggetje zoeken om te kunnen discrimineren

Citaat:
Algemeen gesproken, ben ik voorstander van het recht om te discrimineren vanwege het individu. Zelfs op criteria die doorgaan voor niet-ethisch, niet-correct, etc.
Enkel de overheid dient haar burgers gelijk te behandelen, omdat we in principe ons niet kunnen onttrekken aan een organisatie die het monopolie op geweld bezit.
En laat nu net diezelfde overheid, die sociaal wenst te zijn op de kap van een kleine groep individuën (de werkgevers) zélf als werkgever inzake gelijkberechtiging en quota, schromelijk tekort schieten...........
mmmm.... ik ken zowat je standpunt inzake dat recht

als je uitgaat van het feit dat eenieder individu onderscheid maakt tussen personen onderling en vaak op criteria die totaal irrelevant zijn dan kan je het recht op discriminatie inderdaad als logische extentie opvatten
dus hiermee wil ik het nog ergens met je eens zijn

maar van zodra dat individu een rol vervult die net buiten zijn persoonlijke levensfeer valt ( bv werkgever, verhuurder etc ) dan kan dit volgens mij niet langer

Laatst gewijzigd door praha : 19 januari 2006 om 21:53.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 23:26   #636
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Muggenzifterstopic!
Droopy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 03:02   #637
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Autochtonen Komen Niet In Aanmerking Voor Deze Stage
Maar wel voor een gewone stage. Of wil er hier iemand beweren dat er geen autochtonen een stage mogen volgen bij de de VRT?
Voor de rest is deze topic niets anders dan muggenzifterij zoals kameraad Droopy reeds aanhaalde.
Oud 20 januari 2006, 10:03   #638
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
Muggenzifterstopic!
Uiteraard Droopy

Ze zitten zo verlegen dat ze maar zo'n topics moeten forceren
en over onzinnige detailquesties zitten leuteren, waar ze dan nog
als puntje bij paaltje komt eigenlijk hun gelijk niet kunnen forceren.

Extreem rechts is gewoon zo erg in het hoekje gedrumd dat ze zich
geen kant meer opweten, en hun fouten toegeven en zich aanpassen
aan de hedendaagse samenlevening (VuilB, zich aanpassen, heb je em )
behoort gewoon niet tot hun mogelijkheden, dan kunnen ze net zogoed
hun partij eigenhandig opdoeken.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 12:48   #639
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Het VB maakte van de Vlaming, die eerst een klauwende leeuw was, een ziftende mug.
Oud 20 januari 2006, 16:04   #640
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het VB maakte van de Vlaming, die eerst een klauwende leeuw was, een ziftende mug.
Van sommige
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be