Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2007, 21:25   #621
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En homofilie is iets dat pas mocht sinds verhofstadt? Man...
We spreken hier niet over homofilie. We hebben het hier over het homohuwelijk.

Begrijpend lezen. Ooit al van gehoord? Ook al eens toegepast?

Laatst gewijzigd door system : 13 april 2007 om 21:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 21:26   #622
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt het begrepen.

En d�*t is dus ook de bedoeling van Hans met zijn tweetaligheid in heel Belgique.
Precies daarom vind ik Hans niet zomaar een gek, maar een gevaarlijke gek.

Hij praat immers exact na wat het Frankiljonse establishment nog altijd nastreeft. Zie maar met hun pogingen om de Franstaligen in Vlaanderen tot het onderwerp van het Europese Minderhedenverdrag te maken.

Wie beweert dat de Vlaamse strijd gestreden is, getuigt van een blinde naïviteit.

De strijd zal niet eerder gestreden zijn dan wanneer Belgique definitief uiteenvalt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 21:54   #623
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Je hebt het begrepen.

En d�*t is dus ook de bedoeling van Hans met zijn tweetaligheid in heel Belgique.
Hans had ook al de gevleugelde woorden gesproken dat hij om de Vlamingen te pesten zou zorgen dat zijn lijsten in BHV enkel franstaligen zou bevatten. Ik kan geloven dat iemand met hersenen zoals Kim uit dat clubje is gaan lopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 21:56   #624
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Begrijpend lezen. Ooit al van gehoord? Ook al eens toegepast?
Om je tegemoet te treden qua discussietechnieken ga ik eerlijk antwoorden...

Me stupid... hehehe... salvatore stupid crazy... he... poor salvatore.

Ben je nu tevreden of wou je nog meer van dit?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 april 2007, 22:02   #625
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om je tegemoet te treden qua discussietechnieken ga ik eerlijk antwoorden...

Me stupid... hehehe... salvatore stupid crazy... he... poor salvatore.

Ben je nu tevreden of wou je nog meer van dit?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 22:08   #626
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Precies daarom vind ik Hans niet zomaar een gek, maar een gevaarlijke gek.

Hij praat immers exact na wat het Frankiljonse establishment nog altijd nastreeft. Zie maar met hun pogingen om de Franstaligen in Vlaanderen tot het onderwerp van het Europese Minderhedenverdrag te maken.

Wie beweert dat de Vlaamse strijd gestreden is, getuigt van een blinde naïviteit.

De strijd zal niet eerder gestreden zijn dan wanneer Belgique definitief uiteenvalt.

Ook dat heb je heel goed gezien.
Zagen er dat maar meer.
Oud 13 april 2007, 22:14   #627
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dat heb je heel goed gezien.
Zagen er dat maar meer.
Zwartengeel heeft heel veel geleerd sinds zijn ogen open gingen omtrent de N-VA die hij ooit steunde. (ik ook trouwens). Je ogen gaan maar open eens je vertrouwen wordt geschaad door de laatste door de pers genoemde "democratische" partij. Dan pas merk je hoe diep in de (excusez moi je mot) shit ons politiek landschap zit.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 april 2007, 22:18   #628
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Je hebt het compleet begrepen. Neem het voorbeeldje van De Standaard. Toen ik dat kocht als student (ik ben 30, niet meteen een oude zak dus) dan stond daar nog AVV-VVK op de voorpagina. Vandaag in aanloop naar de verkiezingen spendeert die krant 10 pagina's per dag om te bewijzen dat Walen niet zijn zoals wij denken en dat ze geen geld verspillen en dat er geen transfers zijn en dat 120% van de belgen willen dat België blijft. Je zou voor minder paranoïde worden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 april 2007, 22:25   #629
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
een cordon sanitair rond de mentaal gehandicapten ? besparingen ?
Als in een politiek systeem de argumentatie ophoudt dan speelt men de man/vrouw. Mijn opmerking al zou men onze politiek-mentaal gehandicapte vlaamsnationalisten toch beter opsluiten omdat zij gevaarlijk (dixit De Croo) zouden zijn is niet zo illusoir.

De Sovjetunie deed dit op een regelmatige basis. Mao kende er ook iets van. Politieke tegenstanders, als ze lastig worden, zijn niet alleen hinderlijk maar vooral niet goed wijs. Opsluiten in de psychiatrie of heropvoeden. Een daad van barmhartigheid verkoopt beter. Aan de heropvoeding via de media zijn ze al begonnen maar het helpt niet echt, dus...

Nog even geduld de totalitaire staat komt eraan uit een andere hoek dan de pocos verwachten.
Oud 13 april 2007, 22:49   #630
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hans had ook al de gevleugelde woorden gesproken dat hij om de Vlamingen te pesten zou zorgen dat zijn lijsten in BHV enkel franstaligen zou bevatten. Ik kan geloven dat iemand met hersenen zoals Kim uit dat clubje is gaan lopen.
Dit zijn ook uitspraken van Hans:

Citaat:
Duits is niet echt een nationale taal in België. In de federale hoofdstad Brussel zijn quasi geen Duitstaligen en je ziet er quasi niets in het Duits.Duits is een regionale taal van amper 70.000 mensen, die zeker bescherming verdient, maar ze verheffen tot nationale taal is overdreven, des te meer omdat alle Belgische Duitstaligen Nederlands of Frans kennen.
Nederlands? Of is het Frans?

Citaat:
Wat is dat het "Vlaamse volk". Ken ik niet.

En welk volk zal het volgende zijn dat Hans weigert te kennen? Het Duitse? Het Limburgse?

Citaat:
Ik ga nu systematisch Frans spreken in de Rand rond Brussel, gewoon om de flaminganten te kloten.

Of gewoon omdat élk excuus om Frans te spreken in Vlaanderen goed is?

Citaat:
Als ik jullie belachelijke commentaar hier lees en serieus moet nemen, mag voor mijn part heel België verfransen.

En zonder belachelijke commentaar van wie dan ook mag heel Belqique evengoed verfransen, zeker?

Citaat:
Vorige zondag stelde Dewael nog voor om rechters de mogelijkheid te geven om organisaties en verenigingen die zich bezondigen aan xenofobie, racisme en antisemitisme buiten de wet te stellen. De bijeenkomsten van Blood and Honour in ons land waren voor de VLD-minister een aanleiding voor het voorstel. De minister van Binnenlandse Zaken wil samen met de kamerfracties bekijken hoe dit kan worden geregeld. Toch een interessant voorstel. Daarmee kunnen ze ook het VB en de NVA verbieden.

En waarom niet in een moeite ook het Vlaamshatende FDF?

Citaat:
We wensen niet te raken aan de taalgrens, tenzij misschien om Brussel wat groter te maken.

Daagt het al een beetje, System?
En wat denk je hiervan?

MR VOERT DE COMMUNAUTAIRE DRUK OP.

De MR-fractie in de Kamer is van plan een wetsvoorstel in te dienen waardoor Brussel, Vlaams-Brabant en Waals- Brabant zouden worden gehergroepeerd tot één enkele kiesomschrijving. Daardoor zouden alle inwoners in dat gebied zowel voor Franstalige als
Nederlandstalige kandidaten kunnen stemmen. Het voorstel komt dus eigenlijk neer op een uitbreiding van de regeling in Brussel-Halle-Vilvoorde. Het initiatief is een antwoord op het wetsvoorstel dat de Vlaamse meerderheidspartijen hebben voorbereid over de splitising van het kiesarrondiddement Brussel-Halle-Vilvoorde.
Dat zal aardig eindigen ! Wallonie ijzersterk ! Leve Belgique!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans
Héél mooi voorstel. Wel van ons gepikt, de snoodaards. Uiteraard staan we hier 100% achter.
Wallonië ijzersterk en Vlaanderen totaal verzwakt = Leve Belqique?

Oud 13 april 2007, 22:57   #631
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
1. Decroo: een arrogante opgeblazen zak, die denk dat de Kamer van hem is.
2. Demotte: een incompetente achterlijke idioot, gehaat door alle artsen van het land.
Niet te begrijpen dat van Maerlant nog geen minister of senaatsvoorzitter is...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 23:32   #632
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach man, vlieg op. Jij bent nu echt wel een van de mensen die ik het minst serieus neem op dit forum. Als je objectief bent, moet je toegeven dat De Croo een arrogante zak is, en Demotte gewoon incompetent.

Nja, iedereen op dit forum weet wel dat jij een fossiel bent, vastgeroest in de denkbeelden van het etablissement.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 00:00   #633
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Had je dan soms wél gereageerd op wat hij zei inplaats van op zijn persoon?
Oud 14 april 2007, 07:03   #634
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Je bent dan ook de enige Raf !
Nee liefje, ook daarin ben je verkeerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 07:19   #635
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Als in een politiek systeem de argumentatie ophoudt dan speelt men de man/vrouw. Mijn opmerking al zou men onze politiek-mentaal gehandicapte vlaamsnationalisten toch beter opsluiten omdat zij gevaarlijk (dixit De Croo) zouden zijn is niet zo illusoir.

De Sovjetunie deed dit op een regelmatige basis. Mao kende er ook iets van. Politieke tegenstanders, als ze lastig worden, zijn niet alleen hinderlijk maar vooral niet goed wijs. Opsluiten in de psychiatrie of heropvoeden. Een daad van barmhartigheid verkoopt beter. Aan de heropvoeding via de media zijn ze al begonnen maar het helpt niet echt, dus...

Nog even geduld de totalitaire staat komt eraan uit een andere hoek dan de pocos verwachten.
Ook de Sovetunie is uit elkaar gevallen, dus in Belgie zal het ook gebeuren. Hoop doet leven.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 08:27   #636
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist.

En ze hebben zelf de weg geplaveid voor de volgende overheerser....
Oud 14 april 2007, 10:01   #637
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mijn vaderland is Limburg. Het zal me een zorg wezen met de 'andere vaderlanden'. Het wordt tijd dat u dat beseft. Maar ik vind het fijn dat u een ideaal hebt. Hoop doet leven. Bij mij ook.
Voorzover ik weet is er nooit sprake geweest van een onafhankelijk Limburg

Deze Verenigde Nederlandse Staten worden vaak in de Belgische geschiedschrijving genomen als de embryologische kern van de Belgische Revolutie in 1830. Enerzijds is dit correct, omdat dit gaat over de onafhankelijkheid van het gebied dat later België zal heten. Anderzijds is deze separatistische school van geschiedschrijving te eng, omdat het in de eerste plaats ging om een conservatieve revolutie tegen het beleid van een verlicht despoot als Jozef II, én er toenaderingen waren tussen de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden, terwijl de revolutie van 1830 zich juist afscheidde van Nederland. Die laatste was overigens een liberale revolutie. De kern van het verzet lag in 1790 in Brabant, in 1830 waren Franse en Luikse opstandelingen in Brussel verantwoordelijk. Tot slot was er in 1790 geen sprake van een Belgisch volk, maar wel van een Vlaams, Brabants, Naams, Luiks, ... volk in wiens naam de revolutie werd ontketend. Het federatieve karakter van de Zuidelijke Nederlanden onder Jozef II en erna in de Verenigde Nederlandse Staten mag niet onderschat worden, in vergelijking met het unitaire Verenigd Koninkrijk der Nederlanden en later het unitaire België. Nochtans geeft de latere koning Willem I toe, dat het onder invloed van de vraag van Hendrik van der Noot tot hereniging is, dat bij hem de idee deed ontwaken van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 14 april 2007 om 10:02.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 10:42   #638
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zwartengeel heeft heel veel geleerd sinds zijn ogen open gingen omtrent de N-VA die hij ooit steunde. (ik ook trouwens). Je ogen gaan maar open eens je vertrouwen wordt geschaad door de laatste door de pers genoemde "democratische" partij. Dan pas merk je hoe diep in de (excusez moi je mot) shit ons politiek landschap zit.
Allemaal goed en wel, maar ik zit met een ander probleem, namelijk de stappen die het VB gaat ondernemen om te reageren tegen de werkelijk crapuleuze uitspraak van de Croo die door deze uitspraak honderdduizenden Vlaams-nationalistische kiezers zwaar beledigd heeft. Op de website van het VB vind ik wel 2 berichten hieromtrent, maar geen woord over een interpellatie hieromtrent, of het zou moeten zijn dat de kamervoorzitter niet geïnterpelleerd kan worden, maar zelfs in dat geval moet er een middel bestaan deze zaak te bespreken, en liefst door iemand die zich niet met een kluitje in het belgicistische riet laat sturen. Weet iemand van het VB daar meer over? Het kan niet dat hier niet op gereageerd wordt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 10:49   #639
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar ik zit met een ander probleem, namelijk de stappen die het VB gaat ondernemen om te reageren tegen de werkelijk crapuleuze uitspraak van de Croo die door deze uitspraak honderdduizenden Vlaams-nationalistische kiezers zwaar beledigd heeft. Op de website van het VB vind ik wel 2 berichten hieromtrent, maar geen woord over een interpellatie hieromtrent, of het zou moeten zijn dat de kamervoorzitter niet geïnterpelleerd kan worden, maar zelfs in dat geval moet er een middel bestaan deze zaak te bespreken, en liefst door iemand die zich niet met een kluitje in het belgicistische riet laat sturen. Weet iemand van het VB daar meer over? Het kan niet dat hier niet op gereageerd wordt.
Wil ik ook wel weten. Maar als er al geïnterpelleerd wordt (wat een gruwelijk woord trouwens) dan zal je het toch niet van onze vaederlandsche pers te weten komen, hoor.

Dus ik steun jouw vraag aan de VB leden hier die doorgaans goed op de hoogte zijn van wat er gebeurt in die partij.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 april 2007 om 10:50.
Oud 14 april 2007, 14:13   #640
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat is "rijmen" dan precies, volgens u?
Al ooit gehoord van een figuurlijke betekenis? Dat is juist de woordspeling. Letterlijk rijmt het wel, maar figuurlijk is het niet te verzoenen en "rijmt het dus niet"

Natuurlijk, als je het moet uitleggen is het niet grappig meer.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be