Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 17:05   #621
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Belachelijke redenering. Waar komen al die stemmen (ongeveer 1 miljoen)
dan wel vandaan?

Eerste en voornaamste programmapunt: De Vlaamse onafhankelijkheid

Het VB heeft dit nooit weggestoken of weggemoffeld.

De kiezers weten waarvoor ze kiezen.

Het zal waarschijnlijk op 10 juni nog meer dan 24% worden!
U denkt toch niet dat diegene die op het VB stemt omdat de Marokkaan die naast hem woont teveel lawaai maakt een Vlaams-nationalist is? Er zijn zelfs moslims die voor het VB stemmen.

Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2007 om 17:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:05   #622
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar een echt volknationalisme hebt u ook niet. Die 4000-6000 mensen op de IJzervlakte... Maar kom, ik zal gul zijn: 10.000 Vlaams-Nationalisten.

En dit op een bevolking van 6.078.600 (2006) Nederlandstalige mensen. Niet echt om over naar huis te schrijven.
Toch wel, zeker na een generaties lange belgische hetze tegen Vlaanderen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:08   #623
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U denkt toch niet dat diegene die op het VB stemt omdat de Marokkaan die naast hem woon teveel lawaai maakt een Vlaams-nationalist is? Er zijn zelfs moslims die voor het VB stemmen.
Dat marokanen verhaal gaat niet meer op sinds men in braschaat ook VB stemt.

Het gaat niet over marokanen, het gaat over een onafhankelijk Vlaanderen. Daarom is er zoveel belgische haat.

Verschaeve
Oud 5 mei 2007, 17:12   #624
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Het gaat niet over marokanen, het gaat over een onafhankelijk Vlaanderen. Daarom is er zoveel belgische haat.

Ik geeft u hier een voorbeeld van, dat u kunt terugvinden op dit forum, religieuze overtuigingen. De discussie ging over het al dan niet aanpassen van de mensen die hier komen wonen. Hij ( Duncan)zegt:

Aanpassen is zekers de boodschap maar men kan dat niet eisen zoals men nu doet & mensen uitsluit , ja voor sommige zijtge nen anti ....das zen dan just diegeen die u ni kennen en liever % cijfers en stemmen zien of euro's in plaats van eens ne keer naar nen medemens te luisteren al dan niet met een laag statuut .

Ik ken islamieten die behoorlijk westerlijk denken zelfs vlaams belang steunen; ook ken ik er die echt wel traditioneel leven en laten leven lol maar niet radicaal.
Tjah in alles hebtge vormen van radikaal denken in alle lagen van de bevolking .

Trouwens, dat heb ik al regelmatig vanuit verschillende hoeken in het Antwerpse gehoord. En nu? Veel mensen stemmen op het VB zonder benul te hebben van het Vlaams-nationalisme. Dat weet u toch ook. Mensen die op de NVA stemmen, ja dat zouden wel eens echte Vlaams-Nationalisten kunnen zijn. VB leunt teveel aan met het oorlogsverleden. Niet te vertrouwen dus. Die dwepen teveel met dit verleden. Nogmaals, niet te vertrouwen.

Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2007 om 17:23.
Oud 5 mei 2007, 17:19   #625
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard dat in die bekakte villawijken van Brasschaat VB gestemd word. Als daar iemand met een raar hoedje door zo'n wijk wandelt, belt daar steevast een trezebees "101".
Citaat:
Hooguit 10% vd Vl. bevolking wenst een Vl.republiek.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:24   #626
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geeft u hier een voorbeeld van dat u kunt terugvinden op dit forum, religieuze overtuigingen. De discussie ging over het al dan niet aanpassen van de mensen die hier komen wonen. Hij ( Duncan)zegt:

Aanpassen is zekers de boodschap maar men kan dat niet eisen zoals men nu doet & mensen uitsluit , ja voor sommige zijtge nen anti ....das zen dan just diegeen die u ni kennen en liever % cijfers en stemmen zien of euro's in plaats van eens ne keer naar nen medemens te luisteren al dan niet met een laag statuut .

Ik ken islamieten die behoorlijk westerlijk denken zelfs vlaams belang steunen; ook ken ik er die echt wel traditioneel leven en laten leven lol maar niet radicaal.
Tjah in alles hebtge vormen van radikaal denken in alle lagen van de bevolking .

Trouwens, dat heb ik al regelmatig vanuit verschillende hoeken in het Antwerpse gehoord. En nu?
Ja, kijk, wanneer ik zeg dat marokanen verhaal gaat niet meer op, dan bedoel ik daarmee dat het VB kiespubliek niet bestaat uit mensen die marokanen haten en daarom VB stemmen.

Zijn er raciisten die VB stemmen? zeer zeker wel, zoals er racisten zijn die spa of cdnv of eender wie stemmen. Zal dat een meerderheid zijn? Ik denk van niet.

Vreemdelingen die op het VB stemmen? Dat is niet nieuws. Lang geleden voor het vreemdelingen stemrecht bestond heeft Agalev al alternatieve verkiezingen georganiseerd in Borgerhout. Als ik mij goed herinner heeft toen 24 of 25% van de vreemdelingen op het VB gestemd.

Verschaeve
Oud 5 mei 2007, 17:25   #627
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Uiteraard dat in die bekakte villawijken van Brasschaat VB gestemd word. Als daar iemand met een raar hoedje door zo'n wijk wandelt, belt daar steevast een trezebees "101".

Een beetje moet ik U toch gelijk geven hoor,in het Antwerpse kan je tegen de kut Marokkaantjes zijn maar Brasschaat?
Hooguit wat inbrekers,en van een Vlaanderen liggen die mannen niet wakker hoor.....
Oud 5 mei 2007, 17:27   #628
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, kijk, wanneer ik zeg dat marokanen verhaal gaat niet meer op, dan bedoel ik daarmee dat het VB kiespubliek niet bestaat uit mensen die marokanen haten en daarom VB stemmen.

Zijn er raciisten die VB stemmen? zeer zeker wel, zoals er racisten zijn die spa of cdnv of eender wie stemmen. Zal dat een meerderheid zijn? Ik denk van niet.

Vreemdelingen die op het VB stemmen? Dat is niet nieuws. Lang geleden voor het vreemdelingen stemrecht bestond heeft Agalev al alternatieve verkiezingen georganiseerd in Borgerhout. Als ik mij goed herinner heeft toen 24 of 25% van de vreemdelingen op het VB gestemd.
Ja maar het VB is groot geworden door het anti-vreemdelingen standpunt. Dat was het vehikel, de motor die het naar een succes heeft gevoerd, niet het Vlaams-Nationalisme. En als er Marrokanen stemmen voor het VB, mij niet gelaten, ik heb geen uitstaans met die partij. Maar het wil wel iets zeggen. Die zullen toch niet op het VB stemmen wegens Vlaams-nationalistische standpunten. En zo zijn er nog wel een paar vermoed ik. Veel mensen die een wrok hebben tegen het systeem, stemmen op de underdog, en toevallig is dit hier het VB.

Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2007 om 17:29.
Oud 5 mei 2007, 17:28   #629
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Die valse informatie staat op de site van de LSP

http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/20...28/dillen.html

Hoe links erweer in slaagt om leugens te verspreiden en mensen te demoniseren.
Daar heb ik ook m'n info vandaan (niet dat ik LSP'er ben). Ik zou er graag meer van weten, waar komt die info dan vandaan?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:29   #630
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het verband niet. Als ik met een rare hoed door Brasschaat wandel en iemand belt 101, wat heeft dat met VB stemmen te maken?

Citaat:
Waar haalt u die cijfers? Waarom houden we er is geen referendum over?

Verschaeve
Oud 5 mei 2007, 17:33   #631
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daar heb ik ook m'n info vandaan (niet dat ik LSP'er ben). Ik zou er graag meer van weten, waar komt die info dan vandaan?
Volgens Wikipedia (?) was KD geen collaborateur, maar Dillen zelf noemde zich een 'passieve zwarte'. Wat dit betekent laat ik aan de verbeelding over van eenieder hier aanwezig. We zullen hem maar het voordeel geven van de twijfel, tenzij iemand met degelijke informatie op de proppen komt.

Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2007 om 17:36.
Oud 5 mei 2007, 17:36   #632
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het verband niet. Als ik met een rare hoed door Brasschaat wandel en iemand belt 101, wat heeft dat met VB stemmen te maken?
Heeft vooral met het "politie-staat" gehalte vh VB te maken.
Citaat:
Waar haalt u die cijfers? Waarom houden we er is geen referendum over?
Geen probleem voor mij (voor zover de vraag ondubbelzinnig wordt gesteld) Of denk je nu echt dat dit forum een echte afspiegeling is van de Vl. bevolking ??
Oud 5 mei 2007, 17:37   #633
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar het VB is groot geworden door het anti-vreemdelingen standpunt. Dat was het vehikel, de motor die het naar een succes heeft gevoerd, niet het Vlaams-Nationalisme. En als er Marrokanen stemmen voor het VB, mij niet gelaten, ik heb geen uitstaans met die partij. Maar het wil wel iets zeggen. Die zullen toch niet op het VB stemmen wegens Vlaams-nationalistische standpunten. En zo zijn er nog wel een paar vermoed ik. Veel mensen die een wrok hebben tegen het systeem, stemmen op de underdog, en toevallig is dit hier het VB.
Een oudere marokaan heeft mij ooit verteld dat hij VB stemde door het gedrag van de jongere generaties marokanen. Hij zij me dat het VB de enige partij was diie iets wou doen aan dit probleem. Zodus, inderdaad niet omdat hij vlaams nationalist was.

Dat het VB de underdog is is natuurlijk niet zo toevallig als u het hier zegt. het is de underdog omdat ze daar geplaatst zijn door de politiek correkten. En het ironische van de zaak is dat het juist dat is geweest dat het VB groot heeft gemaakt.

Verschaeve
Oud 5 mei 2007, 17:44   #634
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft vooral met het "politie-staat" gehalte vh VB te maken.
Vreemd genoeg heb ik daar een ander gedacht over. De politiestaat die belgie nu is is niet gecreeêrd (spelling?) door het VB.

Citaat:
Geen probleem voor mij (voor zover de vraag ondubbelzinnig wordt gesteld) Of denk je nu echt dat dit forum een echte afspiegeling is van de Vl. bevolking ??
Nee, dat zal wel niet.

Daarom, laat het ons eens aan de Vlaming vragen.

Verschaeve
Oud 5 mei 2007, 17:45   #635
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Een oudere marokaan heeft mij ooit verteld dat hij VB stemde door het gedrag van de jongere generaties marokanen. Hij zij me dat het VB de enige partij was diie iets wou doen aan dit probleem. Zodus, inderdaad niet omdat hij vlaams nationalist was.

Dat het VB de underdog is is natuurlijk niet zo toevallig als u het hier zegt. het is de underdog omdat ze daar geplaatst zijn door de politiek correkten. En het ironische van de zaak is dat het juist dat is geweest dat het VB groot heeft gemaakt.[/quote]
Daarin moet ik u recht geven. Het cordon-sanitair kweekt martelaren. Dit cordon was een politieke blunder in mijn ogen. En bovendien niet altijd erg in de geest van de parlementaire democratie. Van de andere kant was het wel een begrijpelijke reactie van de andere partijen: Karel Dillen, de toenmalige voorzitter van het VB, was nu eens een echt prototype van de anti-democraat. Hij was voor de korporatistische staat met één leider. Het leiderprincipe was bij hem van groot belang. En wat erger is: hij noemde twijfelachtige figuren zoals Bert Eriksson de grote leider. Toch gevaarlijk die mensen van het VB.

Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2007 om 18:00.
Oud 5 mei 2007, 17:52   #636
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd genoeg heb ik daar een ander gedacht over. De politiestaat die belgie nu is is niet gecreeêrd (spelling?) door het VB.
Je moet dringend eens een deftige encyclopedie openslaan en de definitie van politiestaat opzoeken. Waarschijnlijk zullen daar het Spanje van Franco, het Griekenland vd "Kolonels", de USSR en/of het Chili van Pinochet als voorbeelden worden gegeven. Ik durf er gif op drinken dat België er niet zal tussenstaan. Jij hebt idd dus een zeer vreemd gedacht van wat een politiestaat eigenlijk is
Citaat:
Daarom, laat het ons eens aan de Vlaming vragen.
Welke Vlamingen, die 20% VB-stemmers ???

Laatst gewijzigd door Pietje : 5 mei 2007 om 17:53.
Oud 5 mei 2007, 18:18   #637
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Wat zou je denken van iedereen die legaal op Vlaamse bodem leeft? Of was dat een te moeilijke denkoefening voor je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:18   #638
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;2644432]
Citaat:

Karel Dillen, de toenmalige voorzitter van het VB, was nu eens een echt prototype van een anti-democraat. Hij was voor de korporatistische staat met één leider. Het leiderprincipe was bij hem van groot belang. En wat erger is: hij noemde twijfelachtige figuren zoals Bert Eriksson de grote leider. Toch gevaarlijk die mensen van het VB.
Vooral niet vergeten dat Dillen uit een andere tijd komt, enige nuance is toch wel op zijn plaats vind ik.

Maar uiteindelijk, Karel Dillen heeft geleefd en is gestorven. Als dan zaken zoals Eriksson de grote leider noemen zijn "misdaden" waren, wel, dan heeft Dillen het toch helemaal niet zo slecht gedaan.

Trouwens, ik weet niet in welke kontekst Dillen Eriksson zo genoemd heeft, misschien was het wel Dillen zijn bedoeling dat die uitspraak met de nodige ironie verstaan moest worden. Ik weet het niet, maar zoals ik Eriksson gekend heb zou me dat niet verbazen. Waarmee ik uiteraard niets mee wil insinueren tenopzichte van Eriksson, de mens is ook al een tijdje dood. 2005?

Over uw laatste zin, wat precies is er dan zo gevaarlijk gedaan door die mensen van het VB?

Verschaeve
Oud 5 mei 2007, 18:24   #639
system
Banneling

Standaard

[quote=HAMC;2644474]
Citaat:

Vooral niet vergeten dat Dillen uit een andere tijd komt, enige nuance is toch wel op zijn plaats vind ik.

Maar uiteindelijk, Karel Dillen heeft geleefd en is gestorven. Als dan zaken zoals Eriksson de grote leider noemen zijn "misdaden" waren, wel, dan heeft Dillen het toch helemaal niet zo slecht gedaan.

Trouwens, ik weet niet in welke kontekst Dillen Eriksson zo genoemd heeft, misschien was het wel Dillen zijn bedoeling dat die uitspraak met de nodige ironie verstaan moest worden. Ik weet het niet, maar zoals ik Eriksson gekend heb zou me dat niet verbazen. Waarmee ik uiteraard niets mee wil insinueren tenopzichte van Eriksson, de mens is ook al een tijdje dood. 2005?

Over uw laatste zin, wat precies is er dan zo gevaarlijk gedaan door die mensen van het VB?
Als Filip De Winter Verschaeve zijn grote voorbeeld noemt en gaat verbroederen met de alte kamaraden, dan heb ik daar zo mijn bedenkingen over. Mensen zoals Rob Klop en anderen verstevigen die bedenkingen. Als zulke mensen aan het bewind komen... De leiders van het VB? Gevaarlijk, niet te vertrouwen.

Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2007 om 18:25.
Oud 5 mei 2007, 18:25   #640
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet dringend eens een deftige encyclopedie openslaan en de definitie van politiestaat opzoeken. Waarschijnlijk zullen daar het Spanje van Franco, het Griekenland vd "Kolonels", de USSR en/of het Chili van Pinochet als voorbeelden worden gegeven. Ik durf er gif op drinken dat België er niet zal tussenstaan. Jij hebt idd dus een zeer vreemd gedacht van wat een politiestaat eigenlijk is
In mijn definitie van politiestaat komen zaken voor zoals wetten die uw gedachten regelen, wat u wel en niet mag denken.

We hebben dus elks een andere definitie van politiestaat, dat komt natuurlijk voor soms.

Citaat:
Gewoon zoals ik zeg, de Vlaming.

Wie is dat? Dat is dan weer een technische kwestie. Wie denkt u dat er allemaal onder die noemer valt? Laat ons het ruim houden en het niet beperken tot partijkaart houders.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be