![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Banneling
|
![]() Ach verbieden al die dikke en (te) grote otto's die moeten MEER verbranden voor verplaatsing .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben tegen het limiteren van de topsnelheid; soms kan dat beetje extra power uw leven redden.
![]() |
#623 |
Banneling
|
![]() beide kosten levens zo we mochten leren van de 10 pauslijke auto geboden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Minister
|
![]() Indien het de bedoeling is het gebruik te ontmoedigen dan is dit de voor de hand liggende oplossing. Dat financiele opbrengst een grotere bekommernis is wordt bewezen door het bestraffen van het bezit middels verkeerstax en BIV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iets zou te redden zijn als mensen dichter bij hun werk gingen wonen, maar dat is juist reeds decennialang andersom gepromoot: bedrijven zo ver mogelijk van woonkernen èn van Openbaar Vervoer verwijderd houden. In mijn directe omgeving heb ik ervaren dat het reizen tussen 2 dorpen op 10-12 km afstand van elkaar hooguit 1x per dag haalbaar is, dus niet eens terug, door niet op elkaar afgestemde regelingen van busdiensten; daar zit dan niets anders op dan lopen of fietsen en veilige fietsenstallingen zijn ook uit de tijd. Echt, met minder dan 2 auto's per gezin kun je je nog maar op weinig plaatsen handhaven.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 juni 2007 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wijze woorden hetgeen komen zal en moet zo waar is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De (gezonde) autobouwende landen zijn er sowieso tegen. D, F, I enz.. Maar moest die "gek" iets tegen de D (-autoindustrie) hebben met hun onbeperkte Autobahnen en snelle auto´s. (hun eigen Britse autoindustrie hebben ze zelf om zeep geholpen) Dat die kwiebus dit eerst ´ns bestudeerd, vooral de vermindering van de broeikasgassen waar D nog veel beter is als UK: http://unfccc.int/resource/docs/2006/sbi/eng/26.pdf alle broeikasgassen: p. 12 tabel 4 onder andere CO²: p 14, tabel 6 ook in : http://forum.politics.be/showthread....35#post2756235 als men het maar weet ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2007 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
|
![]() Ik heb herhaaldelijk gelezen dat in de gehele USA nergens sneller mag worden gereden dan ca. 80 km/u (50 mph); zijn de ongevals- en milieuschadecijfers per capita danwel gedeeld op het aantal parate voertuigen cq totaal gereden kilometers daardoor in de USA ook gunstiger dan bij ons, m.a.w "helpt het"?
![]() |
#630 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij beweert immers dat er niets zou bestaan tussen de situatie 'door de voorruit gaan' en 'blijven zitten' hoe denk je dan door die voorruit te gaan als volgens jou logica de bestuurder enkel harder tegen het rempedaal wordt geduwd ? Citaat:
tenslotte ben jij diegene die hier vol blijft houden dat ik hier totale nonsens zou vertellen Citaat:
Citaat:
zeer gek is dat ... je bent/was toch de man die overtuigd is/was dat dit enkel kan bij botsen Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 27 juni 2007 om 01:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wanneer ga jij nu eens inzien dat ik dit deelaspect nooit uit de weg ben gegaan ?... en maar insinueren en rond de pot draaien... en wanneer ga jij nu eens inzien dat dit deel de beginpost nimmer kan weerleggen ?... waar het je tenslotte om ging Citaat:
die crashtest ( was dat niet dat stukje redenering waarin je nog kon komen ? ) blijft terzake Laatst gewijzigd door praha : 27 juni 2007 om 01:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
|
![]() @Praha: wellicht is René getraind in een voorruitsparende rijstijl-zonder-gordel.
Edit: Bovendien mis ik in deze draad de mogelijk voordelige aspecten van exponentiële snelheidsverhoging, zoals waargenomen tijdens orkanen, waarbij strohalmen puntgaaf raamsponningen konden doordringen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2007 om 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
|
![]() Het lijkt mij toch een keuze tussen energie verminderen òf toevoegen; het tegenwoordige halfslachtige gedoe zet onvoldoende zoden aan de dijk, onze "gemiddelde" snelheden leveren sowieso teveel gevaar.
![]() |
#636 |
Minister
|
![]() Dat is inderdaad mijn stelling. Volgens de uwe zou een veel lichtere vertraging hiervoor voldoende zijn. Dan is het normaal dat gevraagd wordt vanaf welke dit het geval is? Niet rond de pot draaien, Praha, gewoon even antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om tot de oorspronkelijke kwestie terug te komen. Een fietser zal sneller nood hebben aan een fietshelm voor bescherming tegen overhangende en uitstekende obstakels dan een automobilist aan zijn veiligheidsgordel bij een remmanoeuvre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even terzijde: BMW gaat een 123d op de markt brengen. Gemiddeld verbruik: 5,2 liter; CO2-uitstoot: 138 gram; vermogen: 204 PK; koppel: 400 Nm. Monster met mussendorst.
![]() Bron: www.autoweek.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind eigenlijk niet veel auto's die een maximum snelheid hebben van onder de 160km/u ...
En aangezien de maximumsnelheid 120km/u bedraagt heeft een wagen die gelimiteerd is tot 160 nog genoeg speling om eens een tandje bij te zetten ....