![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenover zijn eigen volk niet, nee. Maar als het VB er maar een tiende durfde uitflappen over allochtonen wat Maingain zich permiteert tegenover de Vlamingen sprong het CGKR er meteen bovenop.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 juni 2007 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
#622 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er is een wezenlijk verschil tussen een uitbreiding van Brussel en de Anschluss: Brussel en Vlaanderen maken deel uit van dezelfde staat. De grenzen zijn dus puur administratief-bestuurlijke grenzen, en géén staatsgrenzen. Een uitbreiding van Brussel is dus gewoon een grondwettelijke aanpassing binnen éénzelfde entiteit: België. Iets anders wordt het zou Vlaanderen onafhankelijk zijn, wat niet het geval is... Dus neen, het gaat niet om buren, maar om mensen die in hetzelfde huis wonen. btw: als je toch met tuinen en geburen begint, nooit van erfdienstbaarheid gehoord? Citaat:
![]() [quote]Ik ging voort op wat ik over Reynders en de MR in de pers las. Daar stelde ik vast dat de retoriek van Reynders over de Rand in wezen niet veel verschilt van de Duitse Anschluss-propaganda in de nazi-tijd. Het zijn gewoon extremisten.[/quuote] Aaah, de pers en haar legendarische objectiviteit ... En welke pers las je dan? De Vlaamse of de Franstalige pers???? ![]() Citaat:
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Kortaf beide leest. Ga jij soms ontkennen dat het FDF niet alleen Brussel wil verfransen maar ook de Vlaamse rand. Ga jij ontkennen dat ze de taalwetgeving systematisch aan hun laars lappen en de Brussel willen uitbreiden met Vlaams grondgebied? En dit wil niet alleen het FDF maar ook de MR én de Di Rupo met zijn PS.
![]() |
#624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben verre van de enige die dat zegt, hoor ... De grondwet van 1830 was inderdaad fantastisch en een model voor die tijd.
Dat ze enkel in het Frans was geschreven doet geen afbreuk aan de inhoud ervan... Maar blijkbaar is dit onderscheid moeilijk te maken. ![]() En nogmaals: bestaat ze ondertussen in het Nederlands of niet? Citaat:
![]() Of is het gewoon zo dat je de Franstaligen wilt zien boeten voor wat hun voorouders (in uw ogen) in die tijd gedaan hebben? btw: welke bepalingen van de Grondwet worden momenteel door de Franstaligen met de voeten getreden? Ik verwacht uiteraard geen politiek, maar een juridisch antwoord ...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 22 juni 2007 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
#625 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zal wel zelf antwoorden...
Citaat:
Wat ze willen zijn de rechten van de Franstaligen vrijwaren (en daar overdrijven ze serieus in). Er is geen "agenda" om Brussel en de Rand te verfransen, het zou ook niet nodig zijn: die verfransing is een sociologisch fenomeen ... Hier, een beetje lectuur... "Voor wat betreft de Nederlandstalige gemeenschap zal de nieuwe gemeenteraad gaan (foutje: lees, geen) Nederlandstalige verkozene meer tellen. De meerderheid betreurt deze staat van zaken en wenst dat de Nederlandstaligen aan het beheer van de gemeente deelnemen Het is in deze geest van samenwerking dat de leden van de meerderheid wensen te werken, met achting voor de minderheden. De oprichting van een Nederlandstalige bibliotheek zal samen met de Vlaamse Gemeenschap door de gemeente gefinancierd worden." http://www.auderghem.be/images/ordre...2%20-%20nl.pdf beleidsprogramma van Oudergem. En wie is nu burgemeester van de gemeente? Een zekere Gosuin, ja ja, de Vice-Voorzitter van de FDF... Citaat:
Over de taalwetgeving: ik vind persoonlijk dat ze volledig is achterhaald, maar totdat ze aangepast is, moet ze ook daadwerkelijk toegepast worden, koste wat kost... Citaat:
Over de PS spreek ik mij niet uit.
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awèl, geef dan een aantal berichten die mij kunnen overtuigen dat Maingain daadwerkelijk een racist is...
#628 |
|
![]() [quote]
[quote=Bad Attila;2749281 Een uitbreiding van Brussel is dus gewoon een grondwettelijke aanpassing binnen éénzelfde entiteit: België. Iets anders wordt het zou Vlaanderen onafhankelijk zijn, wat niet het geval is... [/QUOTE] How how how...hold your horses...wat de territorialiteitsbeginselen betreft IS Vlaanderen onafhankelijk, evenals Baskenland, Schotland, Catalonië enz enz...ook al leven diezelfde mensen in (pocotaal) "één huis". Daar ik mezelf een periode van pocodenken heb opgelegd vraag ik mij af waarom de wereldpers zozeer tegen een annexatie van Irak bij Amerika is...is de wereld niet "één huis"?
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Type 'Olivier Maingain rastistisch' eens in op Google. Maar ach, dat zal wel allemaal toeval zijn zeker? Feit is dat het FDF in 1985 campagne voerde met een affiche waarop ' BRÜSSEL VLAAMS, JAMAIS!' prijkte in gotisch letterschrift. Anno 2007 wil Maingain niet alleen Brussel zuiveren van de Vlamingen maar ook de Vlaamse rand. Of waarom wil hij de rand bij het zo goed als volledig verfranste, en alles behalve Vlaams-vriendelijke, Brussel inlijven? Hetzelfde Brussel dat in 1985 al 'jamais' Vlaams mocht zijn?
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#631 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen om Didier Gosuin een racist te noemen enkel en alleen omdat hij een FDF-er is. Itt tot vele Franstaligen maak ik wel een onderscheid tussen een mens en de partij waartoe hij behoort. En hoewel Gosuin tot een racistische partij behoort, wordt hij door niemand een racist genoemd om de eenvoudige reden dat hij dat niet is. Maingain is dat wel. |
|
![]() |
![]() |
#632 |
Minister-President
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Kaal : 22 juni 2007 om 23:08. |
![]() |
![]() |
#633 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Il est allé rejoindre ses copains de l'apartheid" In de mond van FDW zijn dergelijke uitspraken genoeg om van hem een racist te maken. Ik ken FDFers. Geloof mij, veel van die mensen zijn niet racisten in de zin dat zij geloven in een rassentheorie, het zijn wel taalracisten als ik dat zo mag noemen. Zij verachten jouw taal, die steevast als een dialect wordt beschreven "aboyer le flamand, ce dialecte" en jouw cultuur "FC De Kampioenen hahaha". Ik overdrijf niet. Alle franstaligen zijn zo niet, natuurlijk niet. Eeen meerderheid ook niet. Maar een minderheid, die uiteraard vaak voor FDF stemt, is wel degelijk Vlaamshatend. Niet omwille van wat we doen, maar omwille van wat we zijn. Eigenlijk zou xenofobie misschien een beter woord zijn. Laatst gewijzigd door Kaal : 22 juni 2007 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
#634 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#635 |
Europees Commissaris
|
![]() Wellicht, maar racisme is nu eenmaal het woord dat heden ten dage gebruikt wordt voor al wat slecht is. Als een popgroepje niet wil optreden in je muziekshow, dan noem je ze toch gewoon "muzikale racisten". Het trekt de aandacht en het werkt. Dus noemen we het FDF gewoon wat ze zijn: racisten.
|
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#637 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een irrationele angst voor de islam. Ik zie het niet. Edit: "k zou dat zelfs al een hele progressieve stap vinden. Hij heeft al door dat het een irrationele angst is. (Daarover kun je natuurlijk discussieren, zoals hier al genoeg gedaan wordt.) Maar het racistisch vinden? Nope, 'k zien het niet.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 23 juni 2007 om 06:11. |
||
![]() |
![]() |
#638 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#639 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#640 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de realpolitiek ven CD&V-NVA nu iets zal opleveren. maar het ziet er niet goed uit: Leterme en Vervotte zijn uit de Vl regering gestapt. Dus geen weg meer terug, ze stappen in de nationale regering (wat ze niet zouden doen zonder verregaande staatshervorming!?). Maar alle Fr partijen zeggen NON ivm staatshervorming. Wat denk je Alexander? |
|
![]() |