Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 19 november 2007, 11:38   #621
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Na een nachtje geslapen te hebben, toch nog eens mijn gedacht hier zetten.

Als ik zie hoe de bushokjes vol hingen met affiches, dan zou ik niet durven zeggen dat het doodgezwegen werd in Vlaanderen, maar dat de Franstalige pers meer aandacht er aan gaf kan ook niet tegengesproken worden.

Dat sommigen hier het verschil niet zien tussen een ijzerbedevaart en wat er gisteren in Brussel op het programma stond, daar zullen ze waarschijnlijk wel hun reden voor hebben...

Persoonlijk had ik (echt waar) verwacht dat er 100.000 tot 250.000 mensen zouden mee doen aan de mars. Maar al snel bleek dat ze dit aantal nooit zouden halen.

Het is natuurlijk een leuke poging van die Waalse huisvrouw/ambtenaar, en het is zeker niet iedereen weggelegd om zomaar een mars met pakweg 35.000 mensen op de been te krijgen. Natuurlijk heeft zij ook veel hulp gekregen, sponsoring en propaganda, maar desaltemin heb ik respect voor die vrouw. Persoonlijk doe ik het haar zeker niet na, en ik hoop dat er enkele Vlaams-Nationalisten over een korte tijd een "tegen-offensief" willen en kunnen starten die niet van een politieke partij uit komt, en waar ook propaganda voor gemaakt wordt op tv en in dagbladen.

Dat sommigen hier met cijfers van 70.000 beginnen rondsmijten doet mij toch de wenkbrauwen fronzen. Sommigen hier op het forum waren zelfs niet aanwezig, maar weten toch beter dan de aanwezige politie hoeveel volk er was. Ik denk dat de politie als bron voor een aantal te geven iets meer geschikt is, daar zij ook regelmatig andere grote evenementen in goede baan leidden. Maar iemand die eens meestapt in een betoging, die kan dat natuurlijk beter inschatten. En organisatoren als neutrale bron? Die zullen het cijfer eens naar beneden halen natuurlijk...

Hoe dan ook, de "tegenstanders" nemen gewoon de cijfers over van de kranten, maar blijkbaar is dat voor sommige "voorstanders" al niet meer genoeg. Nu spreken sommigen over een verdubbeling, en als we nog een weekje of 3 wachten dan was er meer dan 100.000 man op de mars... En hoe komt dat? Doordat 35.000 door sommigen als een overwinning bekeken werd, maar als ze terug nuchter werden, dat het voor sommigen duidelijk werd dat dit om te lachen is... of eigenlijk gewoon zielig.

De Belgicisten en aanverwanten die dit een overwinning noemen..., persoonlijk zou ik mij schamen als ik dit als overwinning zou moeten bezien. Maar in deze moeilijke tijden zijn sommigen al blij als er slechts 5.000 man geweest was. (zoek maar even op het forum...) De enige overwinning die er gisteren was, was voor de vrouw die alles opgestart heeft.

Nog geen 12.000 Vlamingen kwamen er op af, en achteraf naar gratis festiviteiten... Natuurlijk zijn er veel thuis gebleven, sommigen inderdaad waarschijnlijk doordat ze het niet wisten, maar er zijn er veel thuis gebleven omdat ze niet meer willen vechten voor de absurditeit in dit land. Sommigen omdat ze gewoon er tegen zijn. Maar blijkbaar waren er ook veel die gewoon geen zin hadden om steun te geven, desondanks dat ze zelf Belgicist of iets in die aard zijn... En dit op een mooie zondagmiddag, wat was er interessanter? Gaan eten bij de bomma? In de zetel blijven liggen na een kater? Uw Frans wat bijschaven, want u wou geen mal figuur slaan tussen de andere betogers?

De Vlaams-nationalisten zijn met een opmars bezig, en dat zal nog even verder gaan, al proberen Belgicisten dit natuurlijk tegen te spreken, en een reeds ruime, en nog steeds sterk groeiende groep te banaliseren. Wie laatst lacht?!

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 19 november 2007 om 11:42.
Abiogenesis is offline  
Oud 19 november 2007, 11:42   #622
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis Bekijk bericht
Na een nachtje geslapen te hebben, toch nog eens mijn gedacht hier zetten.

Als ik zie hoe de bushokjes vol hingen met affiches, dan zou ik niet durven zeggen dat het doodgezwegen werd in Vlaanderen, maar dat de Franstalige pers meer aandacht er aan gaf kan ook niet tegengesproken worden.

Dat sommigen hier het verschil niet zien tussen een ijzerbedevaart en wat er gisteren in Brussel op het programma stond, daar zullen ze waarschijnlijk wel hun reden voor hebben...

Persoonlijk had ik (echt waar) verwacht dat er 100.000 tot 250.000 mensen zouden mee doen aan de mars. Maar al snel bleek dat ze dit aantal nooit zouden halen.

Het is natuurlijk een leuke poging van die Waalse huisvrouw/ambtenaar, en het is zeker niet iedereen weggelegd om zomaar een mars met pakweg 35.000 mensen op de been te krijgen. Natuurlijk heeft zij ook veel hulp gekregen, sponsoring en propaganda, maar desaltemin heb ik respect voor die vrouw. Persoonlijk doe ik het haar zeker niet na, en ik hoop dat er enkele Vlaams-Nationalisten over een korte tijd een "tegen-offensief" willen en kunnen starten die niet van een politieke partij uit komt, en waar ook propaganda voor gemaakt wordt op tv en in dagbladen.

Dat sommigen hier met cijfers van 70.000 beginnen rondsmijten doet mij toch de wenkbrauwen fronzen. Sommigen hier op het forum waren zelfs niet aanwezig, maar weten toch beter dan de aanwezige politie hoeveel volk er was. Ik denk dat de politie als bron voor een aantal te geven iets meer geschikt is, daar zij ook regelmatig andere grote evenementen in goede baan leidden. Maar iemand die eens meestapt in een betoging, die kan dat natuurlijk beter inschatten. En organisatoren als neutrale bron? Die zullen het cijfer eens naar beneden halen natuurlijk...

Hoe dan ook, de "tegenstanders" nemen gewoon de cijfers over van de kranten, maar blijkbaar is dat voor sommige "voorstanders" al niet meer genoeg. Nu spreken sommigen over een verdubbeling, en als we nog een weekje of 3 wachten dan was er meer dan 100.000 man op de mars... En hoe komt dat? Doordat 35.000 door sommigen als een overwinning bekeken werd, maar als ze terug nuchter werden, dat het voor sommigen duidelijk werd dat dit om te lachen is... of eigenlijk gewoon zielig.

De Belgicisten en aanverwanten die dit een overwinning noemen..., persoonlijk zou ik mij schamen als ik dit als overwinning zou moeten bezien. Maar in deze moeilijke tijden zijn sommigen al blij als er slechts 5.000 man geweest was. (zoek maar even op het forum...) De enige overwinning die er gisteren was, was voor de vrouw die alles opgestart heeft.

Nog geen 12.000 Vlamingen kwamen er op af, en achteraf naar gratis festiviteiten... Natuurlijk zijn er veel thuis gebleven, sommigen inderdaad waarschijnlijk doordat ze het niet wisten, maar er zijn er veel thuis gebleven omdat ze niet meer willen vechten voor de absurditeit in dit land. Sommigen omdat ze gewoon er tegen zijn. Maar blijkbaar waren er ook veel die gewoon geen zin hadden om steun te geven, desondanks dat ze zelf Belgicist of iets in die aard zijn... En dit op een mooie zondagnamiddag, wat was er interessanter? Gaan eten bij de bomma? In de zetel blijven liggen na een kater? Uw Frans wat bijschaven, want u wou geen mal figuur slaan tussen de andere betogers?

De Vlaams-nationalisten zijn met een opmars bezig, en dat zal nog even verder gaan, al proberen Belgicisten dit natuurlijk tegen te spreken, en een reeds ruime, en nog steeds sterk groeiende groep te banaliseren. Wie laatst lacht?!
Heel verstandige commentaar. Op een paar kleine details (cijfers waar zoals u zegt over te discussiëren valt) na ben ik het er helemaal mee eens.
vooruit is offline  
Oud 19 november 2007, 12:02   #623
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Jamaar wel serieus blijven hé. Ofwel vinden de Vlaams nationalisten (minimum) 35000 man indrukwekkend, ofwel niet hé. Tot nu toe was het steeds praten over 'slechts' 35000 man...
Noem ik de manifestatie dan ergens indrukwekkend?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 november 2007, 12:07   #624
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Slechte verliezers zijn jullie Vlaamsnationalisten, zeg.
Hebben we dan verloren? Is de eenheid van het land hersteld? Houdt politiek Wallonië op met de arrogante zak uit te hangen? Zijn de machtsverhoudingen weer in proportie gebracht?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 november 2007, 12:14   #625
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Djimi toch!

Iedereen beseft toch wel dat het hier over het woord van franstalige POLITIEKERS gaat he.

Als we zeggen dat we defranstaligen niet lusten, dan hebben we het over de politiekers, niet over de modale burger. DAT is hier al zo dikwijls duidelijk gesteld.
Natuurlijk ging het om de Franstalige politici. Een beetje context leren lezen kan geen kwaad. Misschien kan iemand dat aan Djimi leren. We hebben het immers over politieke partijen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 november 2007, 12:14   #626
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik hoop dat er enkele Vlaams-Nationalisten over een korte tijd een "tegen-offensief" willen en kunnen starten die niet van een politieke partij uit komt, en waar ook propaganda voor gemaakt wordt op tv en in dagbladen.
De Vlaamse volksbeweging is politiek onafhankelijk en heeft al vaak betogingen georganiseerd. De Belgische media hebben daar echter nooit anders dan een absoluut minimum aan aandacht aan willen schenken, en ik zie daar niet gauw verandering in komen. Integendeel. Vanaf er geweten is dat je Vlaamsgezind bent, of w�*s, kan het schudden. Vraag maar aan Soetkin Collier.
Oud 19 november 2007, 12:16   #627
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Het is maar hoe je het aanpakt. Bij betogingen van seperatisten is meestal niet veel liefde te zien. Ook niet voor Vlaanderen. Wie écht van de Vlamingen houdt, onderhoudt een goede relatie en blijft spreken met onze andere landgenoten.
Belgicisten blijven toch grappig. Hoe zie je immers "liefde" op betogingen?

Als overtuigd Vlaamsgezinde en separatist heb ik trouwens, beste Jo, een uitstekende relatie met meerdere Franstaligen uit Brussel en enkele Walen. Op menselijke vlak delen we veel, maar dat is iets heel anders dan nadenken over een staatsordening.
Oud 19 november 2007, 12:32   #628
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Belgicisten blijven toch grappig. Hoe zie je immers "liefde" op betogingen?
Wel, de betoging telde een heel pak Waalse hanen en een hoop Vlaamse kiekens. Do the math...
Distel is offline  
Oud 19 november 2007, 12:34   #629
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als overtuigd Vlaamsgezinde en separatist heb ik trouwens, beste Jo, een uitstekende relatie met meerdere Franstaligen uit Brussel en enkele Walen. Op menselijke vlak delen we veel, maar dat is iets heel anders dan nadenken over een staatsordening.
Inderdaad, het is een fijngevoeligheid die nogal wat Belgicisten hier niet blijken aan te kunnen. Ik heb ook nogal wat Franstalige vrienden en kennissen, met wie ik dingen samendoe die mij en hen interesseren. Ik haat ze dus niet, zoals bijna alle Belgicisten hier graag zouden willen: sommigen vind ik interessant, ander heb ik zeer graag, nog anderen zijn humoristisch, en er zijn er zelfs bij die ik bewonder. De gewone menselijke verhoudingen, quoi. En toch wens ik de Belgische staat drastisch te hervormen zodat Vlaanderen zichzelf kan besturen.

Moeilijk, voor een Belgicistisch brein.
Kortaf is offline  
Oud 19 november 2007, 12:54   #630
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Noem ik de manifestatie dan ergens indrukwekkend?

Je stelde "Op iets wat geen 'echte' bedreiging vromt, komt helemaal geen reactie", waarmee je wel leek te beweren dat je vond dat de opkomst toch vrij indrukwekkend was.
Oud 19 november 2007, 13:47   #631
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Moeilijk, voor een Belgicistisch brein.
Niet helemaal, neen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 19 november 2007, 13:50   #632
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Eén miljoen is inderdaad wat veel, maar voor het voortbestaan van het land verwacht je er toch minstens een paar 100.000.
Ik zal het zelf niet meer proberen uitleggen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Een thema dat de mensen wel roert kan weldegelijk 300.000 mensen op straat brengen.
Dit is iets heel anders...
Toen was je bijna verplicht te gaan of anders was je maar een raar iemand...
En die betoging in rode ik heb van jou nog geen opmerking gehad daarover; wat doen we daarmee?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 19 november 2007, 13:51   #633
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis Bekijk bericht
ja en morgen barst België
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 19 november 2007, 13:55   #634
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik zal het zelf niet meer proberen uitleggen...

Dit is iets heel anders...
Toen was je bijna verplicht te gaan of anders was je maar een raar iemand...
En die betoging in rode ik heb van jou nog geen opmerking gehad daarover; wat doen we daarmee?
10.000.000 - 300.000 = 9.700.000 belgen zijn niet geweest.
Bijna verplicht? raar iemand? Nu ook niet overdrijven eh.
sjarel is offline  
Oud 19 november 2007, 14:01   #635
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
10.000.000 - 300.000 = 9.700.000 belgen zijn niet geweest.
Bijna verplicht? raar iemand? Nu ook niet overdrijven eh.
oej ben ik er "bij manier van spreken" bij vergeten schrijven?
ga zwetsen op een ander man
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 19 november 2007, 14:03   #636
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

35.000 mensen is toch maar belachelijk ... en dit voor het voortbestaan van een land ...

Ik dacht dat de Walen er meer mee inzaten ...
Philips Inc. is offline  
Oud 19 november 2007, 14:16   #637
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
35.000 mensen is toch maar belachelijk ... en dit voor het voortbestaan van een land ...

Ik dacht dat de Walen er meer mee inzaten ...
Het gaat hier om een veelvoud van het grootst aantal samengekomen Vlaams nationalisten. Het is inderdaad belachelijk dat men de Vlaams nationalisten nog de agenda zou laten bepalen.
Oud 19 november 2007, 14:25   #638
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat hier om een veelvoud van het grootst aantal samengekomen Vlaams nationalisten. Het is inderdaad belachelijk dat men de Vlaams nationalisten nog de agenda zou laten bepalen.
Start eens een petitie en/of organiseer een optocht voor een confederaal belgie? Ik ben benieuwd naar het resultaat...

Ik denk ook niet dat de "grote massa" Vlaanderen perse wil afscheuren, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze wel willen dat Vlaanderen *zelf* kan beslissen over heel wat (alle?) thema's waar dat nu niet het geval is. Door de grote verschillen tussen beide regio's worden nu vaak beslissingen genomen die voor niemand goed zijn.
sjarel is offline  
Oud 19 november 2007, 14:29   #639
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men moet inderdaad een politieke agenda niet laten bepalen door een betoging, maar wel door de overwinnaars uit de verkiezingen. En in Vlaanderen heeft men voor enkele partijen gestemd die staatshervormingen en meer Vlaanderen hebben beloofd. D�*�*r moet men rekening meehouden.
Oud 19 november 2007, 14:34   #640
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ocharme toch, alsof 0,3 % van het zieltogende België voortaan de dienst zullen uitmaken. Jullie hebben afgedaan, de toekomst van dit apenland wordt niet bepaald door 35.000 bietekwieten op een zomerse Zondag.
robert t is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be