![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS; blij dat je terug bent.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noorwegen doet het beter, die lijken daar grotendeels immuun te zijn. Herinner U de lockdown in Noorwegen, van 12 maart tot 6 april of zo. En sindsdien doen die niks meer, en blijft het ginder kalm. Nochtans is er geen verschil, op dit ogenblik, tussen de twee landen in "maatregelen". Dat geeft ook aan dat de Zweedse bevolking op een of andere manier (tot hier toe) toch wel gevoeliger is voor deze epidemie dan de Noren. Cultureel of biologisch verschil. Vandaar trouwens dat het verkeerd was om het effect van maatregelen tussen deze twee landen te vergelijken. Men ziet duidelijk (en men zag dat in het begin ook) dat de epidemie gewoon geen voet aan de grond krijgt in Noorwegen. Om een of andere reden propageert het ginder niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2020 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze buitelen vrolijk over elkaar om te zeggen dat de maatregelen van 16 oktober en daarna niet volstaan en dat de cijfers dat bewijzen.
![]() |
![]() |
#6385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij konden het verschil niet zien tussen de lockdown zelf, en maatregelen zoals scholen sluiten, niet naar uw werk gaan, cafe's sluiten en ouwe meekes opsluiten, en dachten dus dat het effect van de lockdown zelf kwam, omdat dat het meest spectaculaire was. Ferguson heeft, via zijn Bayesiaanse methode en het foefelen met de Zweedse parameters, ook alles richting "lockdown" gestuurd in zijn modelisatie, maar is wel zo "wijs" geweest om het OPHEFFEN daarvan niet te modeliseren. We gaan nu dit nieuwe experiment gebruiken om betere data te krijgen he. Ik ga het zo beschouwen: we doen een experimentje. Dat maakt het voor mij dragelijker dan telkens moeten te herhalen dat het kwakzalvers zijn die de plak zwaaien. Ik ga mijzelf wijsmaken dat ik aan een experiment meedoe. Dat is nodig voor mijn mentaal evenwicht, anders ga ik nog terrorist worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat voor mij telt, is dat men vooral niet te hard lukt in het neerslaan van de besmettingen. Anders wordt de derde golf ook rampzalig. En zoals ik zegde, we gaan gewoon eens een experimentje doen. Ik heb het nodig om dat te denken. Zoniet ga ik moorden begaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2020 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6387 |
Europees Commissaris
|
![]() Lijd jij daar serieus onder? (Even los van het feit dat je gelijk hebt, althans in je globale corona-analyse.)
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 oktober 2020 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6388 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6389 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6390 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je dus maatregelen neemt en binnen de week ontaardt het dan was je dus gewoon te laat met uw maatregelen dat ligt niet aan de regen, de temperatuur of het winteruur iedereen die vandaag op intensieve binnenkomt is een week of 6 geleden besmet geraakt Laatst gewijzigd door 1207 : 28 oktober 2020 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6391 |
Europees Commissaris
|
![]() Tsjechië staat al weken samen met ons aan de top van de Europese rangschikking. Daar hebben ze 3 weken geleden behoorlijk strenge maatregelen genomen - sluiting van horeca, sport en niet-essentiële winkels.
Het resultaat is ... ze zijn van de eerste plaats (net boven ons) naar de tweede plaats (net onder ons) gezakt. Wauw. Wat een spectaculair effect. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6392 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een interessante twitter draad over covid gerelateerde papers
https://twitter.com/Ayjchan/status/1320344055230963712
![]() |
#6393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn te laat, dat is een feit. Maar ze nog verstrengen is dan ook op geen evidentie gesteund.
![]() |
![]() |
#6394 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ons gezondheidssysteem zal crashen binnen 14 dagen mogen dokters dus effectief gaan kiezen wie wel/niet aan de beademing mag (doodvonnis voor de andere). perfect vermijdbaar als men midden september al op de rem was gaan staan. Laatst gewijzigd door 1207 : 28 oktober 2020 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6395 | ||
|
![]() Citaat:
het is normaal dat antilichaamtiters na een infectie gradueel verdwijnen. En dat is niks om zich zorgen over te maken. Vergelijk het met een oorlog: tijdens de oorlog zijn er veel tanks nodig ter verdediging/aanval/whatever. Eens de oorlog gedaan, verdwijnen die tanks. Maar de fabriek die tanks produceert blijft bestaan, en indien nodig, kan zo de productie van tanks terug opstarten. Dus: re-infectie =>fabriek wordt terug opgestart => productie van tanks => infectie bestreden => tanks verdwijnen weer. De bestaande fabriek zorgt er voor dat de productie van tanks onmiddellijk kan beginnen, zonder tijdsverlies om die fabriek op te bouwen, en leidt dus tot een minder ernstige infectie. Hoe meer re-infecties, hoe meer fabrieken, hoe sneller het immuunsysteem kan reageren op de volgende re-infectie, hoe minder erg men ziek wordt. wat leesvoer over de verschillende immuuncellen en hun rol: https://www.cebm.net/covid-19/what-i...an-antibodies/ en Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6396 | |
|
![]() Citaat:
Neen, nu ineens is het onze schuld, en komen diezelfde incompetente idioten af met maatregelen die elk wetenschappelijk fundament missen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6397 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is niemands schuld maar ge moet er wel iets aan doen. negeren en ontkennen gelijk de regering of dit forum werkt niet
voor uzelf hopen dat ge in de komende maand echt niets in een ziekenhuis te zoeken hebt met iets dringends. Er is een serieus risico dat ze u ni gaan kunnen helpen omdat 1 ziekte al de rest heeft buiten geduwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel het grote taboe waar men nu al 8 maand omheen danst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6400 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de bevoegde minister was intellectueel niet in staat om die maskers gewoon te verdelen |
|
![]() |
![]() |