Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2016, 17:40   #6441
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Pas nog naar Berlijn gevlogen. Twee dagen daar geweest en mits 5 minuten googelen voor 18 euro heen en 10 euro terug gevlogen. Dat kan je met geen enkel ander vervoer zo goedkoop en zeker niet zo snel doen.

Maar Patrick M, ik geef je 100% gelijk dat je het systeem gebruikt (of misbruikt voor sommigen). De politiek heeft dit zo gecreëerd dus het is aan de slimmeriken om het systeem ook zo te gebruiken. Denk aan uw eigen en laat anderen maar stikken. Vandaag geraakt de egoïst en profiteur het verste. Ik krijg ook regelmatig de opmerking waarom stempelen als je toch centen genoeg hebt. Waarom? Omdat het systeem het toelaat en er geen controle is. En wie geven die opmerkingen? Diegenen die voor een habbekrats elke dag uren in de file staan en hun ganse dag hun baas zitten te pijpen. De echte onnozelaar dus.
Als het waar is wat u schrijft, bent u zo iemand die misbruik maakt van het systeem.
Het systeem moet een vangnet zijn, u gebruikt het echter als hangmat.

Erg heel erg, nog erger omdat u er ook nog eens fier op bent en mensen die werken gaan voor u, ook nog eens vierkant uitlacht.

En onze vakbondsafgevaardigde vindt zoiets goed!
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 18:07   #6442
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als het waar is wat u schrijft, bent u zo iemand die misbruik maakt van het systeem.
Het systeem moet een vangnet zijn, u gebruikt het echter als hangmat.

Erg heel erg, nog erger omdat u er ook nog eens fier op bent en mensen die werken gaan voor u, ook nog eens vierkant uitlacht.

En onze vakbondsafgevaardigde vindt zoiets goed!
U leest weeral wat u denkt dat het er staat.
Ik heb niks over het systeem geschreven maar dat maakt u er weer van.
En als, volgens u, iemand het systeem kan misbruiken dan moet u in uw politiek mandaat daar maar iets aan doen.
Want wat doet u in uw politiek mandaat eigenlijk buiten meetings houden en vergaderen?
Niet veel, en dat is een vaststelling.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 19:38   #6443
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
U leest weeral wat u denkt dat het er staat.
Ik heb niks over het systeem geschreven maar dat maakt u er weer van.
En als, volgens u, iemand het systeem kan misbruiken dan moet u in uw politiek mandaat daar maar iets aan doen.
Want wat doet u in uw politiek mandaat eigenlijk buiten meetings houden en vergaderen?
Niet veel, en dat is een vaststelling.
Op welke manier heeft u dat vastgesteld?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 22:41   #6444
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op welke manier heeft u dat vastgesteld?
Ik heb dat vastgesteld omdat u alleen maar praat over meetings houden en vergaderingen houden.
En ook omdat u niet schrijft wat u buiten meetings en vergaderen doet.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 05:44   #6445
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Spoorwegarbeiders zijn geen belangrijk onderdeel van de organisatie.

1 dag om een brief naar Hasselt te brengen, dan weet je het wel.
zonder werknemers geen bedrijf, de werknemers zijn de essentie van elk bedrijf.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 05:46   #6446
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In een normaal bedrijf wel.
Bij de NMBS wordt er gestaakt als de baas wil overleggen.
wat een onzin, het personeel wordt nooit betrokken bij overleg.
Het is trouwens een algemene trend in België.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 05:51   #6447
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Jij doet je uitsprak over BE versus UK, waarbij je de NMBS als "goedkoper dan de buurlanden en veel goedkoper dan de UK" bestempelt.
De cijfers tonen het tegendeel aan, en jouw "studies" kijken zelfs niet naar BE. Die kan je dus niet inroepen om je grote gelijk te claimen .

Maar bon, dat wist onze forum-Goebbels al langer dan vandaag, alleen is de kans dat hij daar rekening mee houdt onbestaande. Dan verliest ie immers zijn titel van forum-Goebbels
Veel goedkoper voor de reizigers, dat heb ik bewezen.
Wat betreft de belastingbetaler bestaan geen studies die het VK vergelijken met België, wel met buurlanden als Nederland of Duitsland.
Dat U dan toch blijft volhouden dat het Britse model gevolgd moet worden, toont van starre ideologische onwil om de realiteit te zien. Als we al het voorbeeld van andere landen moeten volgen, dan Nederland of Duitsland, etc. maar ZEKER niet het VK. Maar goed iedereen heeft dat allang gesnapt, ofwel bent U niet slim genoeg om het te snappen, ofwel is het onwil.
Nogmaals het VK is duurder voor belastingbetaler en passagier dan vergelijkbare landen op het Europese vasteland.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 06:20   #6448
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Drosamadaris


Citaat:
Dat doe je dus niet . Je bewijst niet, je claimt en geheel volgens je typische Goebbels-stijl smijt je met interpretaties van sites, waarover je je eigen pseudo-intellectueel sausje gaat gieten.
Interpretaties? Dit zijn harde cijfers van zaken die perfect te vergelijken vallen. Hoeveel kost een visite? Hoeveel voor het trekken van een wijsheidstand, etc.
En je constante vergelijkingen met Goebbels laten zien welk een belachelijk ventje je bent, die de Holocaust en de nazimisdaden ridiculiseert.


Citaat:
[*]Je verwijst nu al naar een heel andere site dan diegene die je eerst gebruikte om je grote gelijk aan te tonen[*]Je claimde eerst dat een gemiddeld bezoek aan een tandarts 400$ kost in de US. Noch je eerste site, noch deze site toont dat aan.[*]Daarna claimde je dat een gemiddeld bezoek aan de tandarts is om wortels te verwijderen of wijsheidstanden te trekken. Een claim die je nergens onderbouwd hebt.[*]Nu ga je plots stellen dat een tand trekken gemiddeld 400$ kost, terwijl de site die je geeft dat gemiddelde helemaal niet weergeeft[*]En waar je eerst claimde dat een gemiddeld bezoek 400$ kost, is dat nu 288$ inclusief x-rays... (een vergelijking die je vs Belgie niet eens gemaakt hebt)
Wat versta je niet aan gemiddeld?
In België kost een controlevisite 3,5 euro aan de patiënt, in de VS 288$
Je hebt verschillende tarieven in de VS voor verschillende behandelingen, allen liggen ze verschillende keren hoger dan in België, dat is een realiteit die je niet kunt ontkennen.



Citaat:
Leuk toch, mensen die je Goebbels-technieken zo doorzien
Dus U ontkent dat een bezoek aan de tandarts veel duurder is in de VS dan bij ons, ongeacht voor welke behandeling of reden?


Citaat:
En waar blijven je claims nu dat een bezoek maximum 25euro kost? Waar blijft je claim nu dat een ontzenuwing max 60euro kost?
Een bezoek zonder behandeling kost 3,5 euro bij een tandarts die de tarievenakkoorden aanvaard hebben. (de overgrote meerderheid)
Overigens tot je 18de is een bezoek aan de tandarts volledig gratis in België.
https://www.cm.be/diensten-en-voorde...e-tandzorg.jsp
Ontzenuwen kost de patiënt in België 12 euro vanaf 18 jaar, maximaal 24 euro zonder "mondzorgtraject". Het is dus nog goedkoper dan wat ik zei.

https://www.cm.be/diensten-en-voorde...e-tandzorg.jsp

Citaat:
Maar goed, jij bent er uiteraard voorstander van dat anderen betalen. Dat weet ik intusse ook al langer dan vandaag.
In de VS kost de gezondheidszorg de belastingbetaler meer dan in Europa. https://epianalysis.wordpress.com/20...sversuseurope/

Citaat:
Aha; jij wil werkelijk gaan staten hier dat de echte kost in België enkel en alleen het remgeld is?
Voor de patiënt wel.



Citaat:
Goebbels-technieken is de mensen wijs maken dat hetgeen ze betalen de werkelijke kost is, en verzwijgen dat de echte kost altijd betaald moet worden. Maar goed, andermans geld uitgeven, is ook typisch Goebbels .
Je Goebbels vergelijking toont je lage IQ aan, je hebt zelfs niet door dat dit totaal ongepast is, en door niemand op prijs gesteld wordt.
Zowel de kost voor de patiënt als voor de belaqstingbetaler is door het geprivatiseerde systeem in de VS hoger dan gelijk waar in Europa. Dat heb ik hierboven aangetoond met de nodige referenties. U kunt maar niet zwijgen over Goebbels omdat de feiten nu eenmaal aantonen dat gezondheidszorg en spoorwegen privatiseren voor de gebruiker noch voor de belastingbetaler voordelig uitkomt. Enkel de aandeelhouders van de betreffende bedrijven varen er wel bij.


Citaat:
Vergeet je de mensen dan ook niet uit te leggen dat ze te duur zijn om werk te krijgen, aangezien zij en hun potentiële werkgever mee moeten betalen aan die "niet bestaande" kost, maar dat ze als werkloze tevreden moeten zijn omdat ze enkel remgeld moeten betalen? En vertel ze er dan dadelijk ook bij dat ze hun beugel en hun implantaten niet terug betaald krijgen, omdat ze anders minder dop zullen trekken?
Dus het lage remgeld verklaart de werkloosheid? DAT zou ik nu graag eens bevestigd zien door relevante studies.


Citaat:
Simpele duif...
Goebbels, Goebbels, Goebbels. Iedereen die niet wil privatiseren is erger dan Hitler. En dromedaris heeft altijd gelijk, wie hem tegenspreekt is een simpele duif en natuurlijk ook Goebbels. (ik denk trouwens niet dat je iemand voor Goebbels en voor simpele duif kan uitmaken, Goebbels was allesbehalve een simpele duif, maar een begenadigd leugenaar)




Citaat:
Zie boven? Je hebt het nergens over implantaten
Implantaten worden meestal niet terugbetaald in België, maar zijn nog steeds goedkoper dan in de VS. (zie boven)

Citaat:
Nee, met claims. Maar dat is dan ook jouw stijl.
In deze post heb je veel het woord Goebbels herhaald, maar zelf geen enkele link aangebracht. I rest my case...
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 06:34   #6449
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Pas nog naar Berlijn gevlogen. Twee dagen daar geweest en mits 5 minuten googelen voor 18 euro heen en 10 euro terug gevlogen. Dat kan je met geen enkel ander vervoer zo goedkoop en zeker niet zo snel doen.

Maar Patrick M, ik geef je 100% gelijk dat je het systeem gebruikt (of misbruikt voor sommigen). De politiek heeft dit zo gecreëerd dus het is aan de slimmeriken om het systeem ook zo te gebruiken. Denk aan uw eigen en laat anderen maar stikken. Vandaag geraakt de egoïst en profiteur het verste. Ik krijg ook regelmatig de opmerking waarom stempelen als je toch centen genoeg hebt. Waarom? Omdat het systeem het toelaat en er geen controle is. En wie geven die opmerkingen? Diegenen die voor een habbekrats elke dag uren in de file staan en hun ganse dag hun baas zitten te pijpen. De echte onnozelaar dus.
Vliegen is goedkoop geworden maar erg slecht voor het milieu. Bovendien vind ik het niet handig dat je eerst naar het vliegveld moet meestal ver buiten het centrum, dan nog lang aanschuiven, wachten tot het vliegtuig vertrekt, etc.
Mits een overstap in Frankfurt sta je toch ook op enkele uren van centrum Brussel in Centrum Berlijn, je hoeft het niet lang op voorhand te boeken en is heel wat vomfortabeler dan een vliegtuig reis met een goedkope luchtvaartmaatschappij, bovendien mag je zoveel bagage meenemen als je wil.
Ik vind vliegen pas interessant als de afstand echt ver is zoals Spanje of Italië.

Wie zegt dat NMBS werklieden profiteurs zijn die niet werken?
Steenrijke doppers, dat kan inderdaad niet, maar om zulke misbruiken aan te pakken moet er een financieel kadaster komen zoals in de buurlanden, en daar zijn de rechtse partijen tegen gekant...
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 06:37   #6450
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
zonder werknemers geen bedrijf, de werknemers zijn de essentie van elk bedrijf.
Dit gaat niet over de essentie van het bedrijf, dit gaat over bezigheidstherapie. Maar blijkbaar is het moeilijk om eerlijk te zijn en te zeggen dat het compleet van de pot gerukt is dat een werknemer betaald wordt voor een dagtaak die hij niet uitvoert.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 06:39   #6451
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als het waar is wat u schrijft, bent u zo iemand die misbruik maakt van het systeem.
Het systeem moet een vangnet zijn, u gebruikt het echter als hangmat.

Erg heel erg, nog erger omdat u er ook nog eens fier op bent en mensen die werken gaan voor u, ook nog eens vierkant uitlacht.

En onze vakbondsafgevaardigde vindt zoiets goed!
Ik heb ook een hekel aan mensen die ons sociale systeem uitbuiten en misbruiken. Enkel wie echt geen werk vindt en geen inkomen heeft zou recht moeten hebben op dop.
Om misbruik tegen te gaan zou er veel meer controle moeten komen op zwartwerk, een financieel kadaster komen, en zouden organisaties als VDAB zoekers veel meer moeten bijstaan en begeleiden in het zoeken naar een geschikte job.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 06:41   #6452
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dit gaat niet over de essentie van het bedrijf, dit gaat over bezigheidstherapie. Maar blijkbaar is het moeilijk om eerlijk te zijn en te zeggen dat het compleet van de pot gerukt is dat een werknemer betaald wordt voor een dagtaak die hij niet uitvoert.
Een vakbondsafgevaardigde houdt zich bezig met de organisatie en het bestuur van het bedrijf, als hij onderhandelt met de directie is dat in het belang van het bedrijf en vooral van de werknemers, niet in zuiver eigen belang. De directie wordt toch ook betaald om te onderhandelen met de vakbonden?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 08:44   #6453
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel goedkoper voor de reizigers, dat heb ik bewezen.
Nee, dat heb je niet. Van zodra je een tegenvoorbeeld kreeg, riep je direct moord en brand dat je tegenpartij de verkeerde vergelijkingen maakt.

Citaat:
Wat betreft de belastingbetaler bestaan geen studies die het VK vergelijken met België, wel met buurlanden als Nederland of Duitsland.
Waarom meen jij dan wel te moeten kunnen stellen dat de NMBS goedkoper is dan British Rail?

Citaat:
Dat U dan toch blijft volhouden dat het Britse model gevolgd moet worden, toont van starre ideologische onwil om de realiteit te zien. Als we al het voorbeeld van andere landen moeten volgen, dan Nederland of Duitsland, etc. maar ZEKER niet het VK. Maar goed iedereen heeft dat allang gesnapt, ofwel bent U niet slim genoeg om het te snappen, ofwel is het onwil.
Nogmaals het VK is duurder voor belastingbetaler en passagier dan vergelijkbare landen op het Europese vasteland.
Slimme mensen hier hebben al lang gesnapt dat ik je domweg keer op keer pak op je stellingen over de NMBS, terwijl je helemaal niks hebt om die stellingen te onderbouwen (buiten studies die het niet over de NMBS hebben) . Slimme mensen hebben ook al lang gezien dat ik hier in al die posts nog nergens een voor/tegenspraak heb geformuleerd waarbij ik DB/NS beter of slechter inschat dan British Rail .
Maar goed, als een echte Goebbels leg je de andere dan woorden in de mond ; 't zou maar saai zijn anders, nietwaar
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 09:02   #6454
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Interpretaties? Dit zijn harde cijfers van zaken die perfect te vergelijken vallen. Hoeveel kost een visite? Hoeveel voor het trekken van een wijsheidstand, etc.
Als het zo hard is en zo perfect te vergelijken valt, waarom moet je dan verwijzen naar verschillende websites die allen andere zaken zeggen over andere cijfers dan diegene die jij claimt?

Citaat:
En je constante vergelijkingen met Goebbels laten zien welk een belachelijk ventje je bent, die de Holocaust en de nazimisdaden ridiculiseert.
Aww, hoe cute; speel ik niet mooi genoeg mee met je spelletjes dat je opgenaaid geraakt?
Als jij die Goebbels-tactieken achterwege laat, dan zal je die vergelijking ook niet meer op je bord krijgen; blijf daarmee verder gaan, en die vergelijking zal je op je pad blijven terug vinden. De emo-talk die je er bij haalt, die is cute maar verder weinig impressive. Iemand die dweept met regimes die massa-moord op hun conto hebben staan, heeft geen lessen te geven aan anderen over wat kan en wat niet.

Citaat:
Wat versta je niet aan gemiddeld?
Ik versta alles aan gemiddeld, en ik weet wellicht meer van statistiek af dan jij . Genoeg in elk geval om te weten dat gevallen als jij de eersten zullen zijn om statistiek te misbruiken om hun eigen waanideetjes een "onderlegd" cachet mee te geven .

Citaat:
In België kost een controlevisite 3,5 euro aan de patiënt, in de VS 288$
Je hebt verschillende tarieven in de VS voor verschillende behandelingen, allen liggen ze verschillende keren hoger dan in België, dat is een realiteit die je niet kunt ontkennen.
Waarom post je dan bronnen die je tegenspreken in die claim?

Citaat:
Dus U ontkent dat een bezoek aan de tandarts veel duurder is in de VS dan bij ons, ongeacht voor welke behandeling of reden?
Ik moet dat zelfs niet ontkennen, je eigen bronnen bevestigen dat al

Citaat:
Een bezoek zonder behandeling kost 3,5 euro bij een tandarts die de tarievenakkoorden aanvaard hebben. (de overgrote meerderheid)
Overigens tot je 18de is een bezoek aan de tandarts volledig gratis in België.
https://www.cm.be/diensten-en-voorde...e-tandzorg.jsp
Ontzenuwen kost de patiënt in België 12 euro vanaf 18 jaar, maximaal 24 euro zonder "mondzorgtraject". Het is dus nog goedkoper dan wat ik zei.

https://www.cm.be/diensten-en-voorde...e-tandzorg.jsp
Uiteraard, want jij spendeert graag andermans geld .

En again, waar blijven je eerste claims over de kosten bij jullie in België? Of was je even verkeerd in je alwetendheid en gaf je domweg de verkeerde cijfers weer?

Citaat:
In de VS kost de gezondheidszorg de belastingbetaler meer dan in Europa. https://epianalysis.wordpress.com/20...sversuseurope/
En hoe is dat relevant als ik je zeg dat jij graag andermans geld spendeert?

Citaat:
Voor de patiënt wel.
Waarmee je dus bevestigt dat jouw ideale wereld er eentje is waarbij alles betaald wordt door een ander.

Citaat:
Je Goebbels vergelijking toont je lage IQ aan, je hebt zelfs niet door dat dit totaal ongepast is, en door niemand op prijs gesteld wordt.
En in het minst door jou; alleen al daarom is het ene goede en terechte vergelijking .
Maar bon, als mijn IQ toch zo laag is, moet jij als intellegentia van de partij er een eitje aan hebben om over me heen te walsen met kennis, kunde, argumenten en bewijzen. Je slaagt daar intussen al honderden pagina's niet in, dus ik zou voorzichtig zijn in je assumpties over je eigen IQ .

Citaat:
Zowel de kost voor de patiënt als voor de belaqstingbetaler is door het geprivatiseerde systeem in de VS hoger dan gelijk waar in Europa. Dat heb ik hierboven aangetoond met de nodige referenties. U kunt maar niet zwijgen over Goebbels omdat de feiten nu eenmaal aantonen dat gezondheidszorg en spoorwegen privatiseren voor de gebruiker noch voor de belastingbetaler voordelig uitkomt. Enkel de aandeelhouders van de betreffende bedrijven varen er wel bij.
Zoals al honderden keren gezegd: je bewijst niets en je toont niets aan met bronnen. Je linkt hoogstens naar telkens variërende pagina's waaruit je stukken aan je eigen interpretatie gaat onderwerpen om die dan als objectieve waarheden te poneren. Perfecte Goebbels-stijl dus .

Citaat:
Dus het lage remgeld verklaart de werkloosheid? DAT zou ik nu graag eens bevestigd zien door relevante studies.
Simpel, kijk ff naar je landje . Wie heeft er nu een laag IQ?

Citaat:
Goebbels, Goebbels, Goebbels. Iedereen die niet wil privatiseren is erger dan Hitler. En dromedaris heeft altijd gelijk, wie hem tegenspreekt is een simpele duif en natuurlijk ook Goebbels. (ik denk trouwens niet dat je iemand voor Goebbels en voor simpele duif kan uitmaken, Goebbels was allesbehalve een simpele duif, maar een begenadigd leugenaar)
Hey kijk, nog een extra overeenkomst met jou!

Erg eh, mensen die jouw ideologisch gezwets niet als zoete koek slikken en die jouw zelfverklaarde expertise met alles waar je je mond nog maar over opentrekt (ahja meneer, want ik heb gereisd, ik wete hoe het daar is!), zo kunnen dooprikken..

Citaat:
Implantaten worden meestal niet terugbetaald in België, maar zijn nog steeds goedkoper dan in de VS. (zie boven)
Zie boven verwijs jij niet naar implantaten dus zie boven gaat je niet helpen .

Citaat:
In deze post heb je veel het woord Goebbels herhaald, maar zelf geen enkele link aangebracht. I rest my case...
Mocht ik me niet verlagen tot jouw niveau, dan zou je me wellicht helemaal niet begrijpen dus... I rest my case
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:07   #6455
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dit gaat niet over de essentie van het bedrijf, dit gaat over bezigheidstherapie. Maar blijkbaar is het moeilijk om eerlijk te zijn en te zeggen dat het compleet van de pot gerukt is dat een werknemer betaald wordt voor een dagtaak die hij niet uitvoert.
Als u over mij schrijft dan hier het volgende:
mijn dagtaak bestond die dag uit het werk om naar Hasselt te sporen, de post af te geven en te wachten op een antwoord, terug te sporen en dit op vraag van mijn baas.
Als mijn baas dat die dag wou dan bestond die dag mijn dagtaak eruit om dat te doen.
Maar dat begrijpt u precies niet.
En wij hebben geen bezigheidstherapie, 'wij' laten de treinen rijden want zonder die 'wij' rijden de treinen niet.
Maar dat begrijpt u ook niet.
En wanneer maken we eens een nieuwe afspraak want daarover zwijgt u in alle talen.
U mag zelfs rasarveke mee brengen, dan zijn jullie met twee.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 23 november 2016 om 10:08.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:23   #6456
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als het waar is wat u schrijft, bent u zo iemand die misbruik maakt van het systeem.
Het systeem moet een vangnet zijn, u gebruikt het echter als hangmat.

Erg heel erg, nog erger omdat u er ook nog eens fier op bent en mensen die werken gaan voor u, ook nog eens vierkant uitlacht.
Ja en dan? Ik heb al meermaals gezegd dat ik geen kloten iets van anderen aantrek. Of denk je dat die Marokkaan met zijn dertien kinderen en van ONZE hangmat profiteert iets aantrekt hoe een Belg er over denkt? Dat mag dan weer wel want ocharme die kindjes toch Dus je wilt voor hem werken wel dan mag je ook voor mij werken. Het systeem als vangnet bestaat niet. Het is voor ELKE werkloze een HANGMAT!!! Idem met de langdurige zieken. Die profiteren even hard van heel het systeem. Dus niet zagen en zeveren maar werken om ook die hun HANGMAT betaald te krijgen. Tot mijn pensioen mogen ze mij elke maand bijna 1000 euro cadeau doen. En belastingvrij! En zolang ze hun wetgeving niet aanpassen is elke maand als de kers op de taart

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 23 november 2016 om 10:30.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 13:07   #6457
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Drosamadaris



Citaat:
Waarom meen jij dan wel te moeten kunnen stellen dat de NMBS goedkoper is dan British Rail?
Wat de reiziger betreft, dat is hier al uitvoerig bewezen. Wat de belastingbetaler betreft, dat valt niet zo makkelijk te bewijzen, enkel door middel van betreffende wetenschappelijke studies, en die ontbreken. Maar er is wel bewezen dat het Britse spoor ook duurder is voor de belastingbetaler dan in Nederland, Duitsland, etc.



Citaat:
Slimme mensen hier hebben al lang gesnapt dat ik je domweg keer op keer pak op je stellingen over de NMBS, terwijl je helemaal niks hebt om die stellingen te onderbouwen (buiten studies die het niet over de NMBS hebben)
Slimme mensen(en zelfs de middelmatig intelligente), als aangetoond wordt dat het Britse spoor 40% duurder is voor de belastingbetaler dan bij onze buurlanden als Nederland en Duitsland, zullen liever naar onze buurlanden kijken als voorbeeld dan naar het VK.



Citaat:
. Slimme mensen hebben ook al lang gezien dat ik hier in al die posts nog nergens een voor/tegenspraak heb geformuleerd waarbij ik DB/NS beter of slechter inschat dan British Rail .
Natuurlijk niet, omdat dat niet in je kraam past. DB/NS zijn goedkoper voor de belastingbetaler dan het Britse spoor, dat heeft zelfs een Britse overheidsstudie aangetoond.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 13:29   #6458
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Drosamadaris

Citaat:
Als het zo hard is en zo perfect te vergelijken valt, waarom moet je dan verwijzen naar verschillende websites die allen andere zaken zeggen over andere cijfers dan diegene die jij claimt?
De VS heeft veel verschillende bedrijven dus de tarieven schommelen ook enorm. Maar telkens blijkt zowel een check-up, tanden trekken, ontzenuwen, etc. veel duurder dan bij ons. De meeste tarieven gaan van 250 $ tot 600$ voor dingen als check-up, ontzenuwen, tand trekken, etc. dus "gemiddeld 400" zit er niet ver naast.




Citaat:
Aww, hoe cute; speel ik niet mooi genoeg mee met je spelletjes dat je opgenaaid geraakt?

]Me met Goebbels vergelijken omdat ik aantoon dat privatisering van gezondheidszorg en spoorwegen geen goede zaak zijn, met concrete cijfers, is er ver over. Ik denk zelfs dat dit niet strookt met de regels van dit forum, die persoonlijke aanvallen verbiedt.


Citaat:
Als jij die Goebbels-tactieken achterwege laat, dan zal je die vergelijking ook niet meer op je bord krijgen; blijf daarmee verder gaan, en die vergelijking zal je op je pad blijven terug vinden. De emo-talk die je er bij haalt, die is cute maar verder weinig impressive.
Ik vergelijk vergelijkbare cijfers, zoals "wat kost een tandarts bezoek in de VS en in België" met denodige referenties. Dat deze vergelijking bijzonder slecht uitvalt voor het geprivatiseerde stelsel in de VS is een feit, en dat kunt U maar moeilijk verkroppen, daarom begin je liever over Goebbels, Hitler, etc.

Citaat:
Iemand die dweept met regimes die massa-moord op hun conto hebben staan, heeft geen lessen te geven aan anderen over wat kan en wat niet.
Ik dweep niet met de VS die verantwoordelijk zijn voor miljoenen doden in Vietnam, Irak, etc.


Citaat:
Ik versta alles aan gemiddeld, en ik weet wellicht meer van statistiek af dan jij . Genoeg in elk geval om te weten dat gevallen als jij de eersten zullen zijn om statistiek te misbruiken om hun eigen waanideetjes een "onderlegd" cachet mee te geven .
Wat snap je niet aan het feit dat de gezondheidszorg in de VS duurder is voor zowel patiënt als belastingsbetaler vergeleken met West-Europese landen?


Citaat:
Uiteraard, want jij spendeert graag andermans geld .
Privatisering heeft de spoorwegen in het VK duurder gemaakt voor de belastingbetaler EN gebruiker, en de gezondheidszorg in de VS, vergeleken met landen als Duitsland, Frankrijk, etc. zie boven.



Citaat:
En again, waar blijven je eerste claims over de kosten bij jullie in België? Of was je even verkeerd in je alwetendheid en gaf je domweg de verkeerde cijfers weer?
hierboven vind je de vergelijking tussen de VS en West-Europa.



Citaat:
En hoe is dat relevant als ik je zeg dat jij graag andermans geld spendeert?
Omdat het een leugen is, die de persoon die U zoveel citeert wel zou kunnen appreciëren.

Citaat:
Waarmee je dus bevestigt dat jouw ideale wereld er eentje is waarbij alles betaald wordt door een ander.
Ik wil dat zowel belastingbetaler als gebruiker minder betalen, ik ben dus tegen privatisering.



Citaat:
En in het minst door jou; alleen al daarom is het ene goede en terechte vergelijking .
Maar bon, als mijn IQ toch zo laag is, moet jij als intellegentia van de partij er een eitje aan hebben om over me heen te walsen met kennis, kunde, argumenten en bewijzen. Je slaagt daar intussen al honderden pagina's niet in, dus ik zou voorzichtig zijn in je assumpties over je eigen IQ .
Wel, ik laat deze conclusie aan anderen over...


Citaat:
Simpel, kijk ff naar je landje . Wie heeft er nu een laag IQ?
Dus omdat België klein is hebben mensen een laag IQ?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 14:23   #6459
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een vakbondsafgevaardigde houdt zich bezig met de organisatie en het bestuur van het bedrijf, als hij onderhandelt met de directie is dat in het belang van het bedrijf en vooral van de werknemers, niet in zuiver eigen belang. De directie wordt toch ook betaald om te onderhandelen met de vakbonden?
Het ging over uw collega die zo onmisbaar is dat hij een dagje over en weer naar Hasselt kan gaan voor een brief te brengen. Wie of wat heeft ondertussen zijn voorziene dagtaak gedaan?

Als een vakbondsafgevaardigde dat nu eens zou doen ja, alleen blijkt in de praktijk dat het niet zo is.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 18:34   #6460
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Privatisering heeft de spoorwegen in het VK duurder gemaakt voor de belastingbetaler EN gebruiker, en de gezondheidszorg in de VS, vergeleken met landen als Duitsland, Frankrijk, etc. zie boven.
Je komt nog steeds niet verder dan "post hoc ergo propter hoc" redenaties, die vaak zelfs op foute feiten gebaseerd zijn.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be