![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als je het over alternatieve ideën hebt, is Houllebecq echt op zijn plaats. Je gaat echt wat bijleren als je hem leest. No kidding, ge gaat mij dankbaar zijn. En qua geslotenheid : ik aanvaard de mogelijkheid van een NWO, Illuminati en inside job van de 911-attacks. Ik vraag alleen overtuigend bewijs. Als je dat niet kan leveren, schort er iets aan je eigen overtuiging en moet je eens kijken op welke objectieve grond je precies gelooft wat je gelooft. Dat vergt dapperheid. Misschien te hoog gegrepen? Laatst gewijzigd door parcifal : 6 augustus 2006 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat een bekentenis! De "alternatieve ideëen" in deze thread (eigenlijk gewone copy-paste van de meest onnozele conspiracistische en conspirationistische websites) kunnen de confrontatie met vragen en tegenargumenten niet aan (zie bv Pindar). Dan maar hopen dat wie de zever niet pikt uit de draad verdwijnt! En dat op een discussieforum! Wordt het niet tijd dat de believers eens nadenken over hun onmacht om op kritische vragen en tegenargumenten over "hun" "alternatieve ideëen" in te gaan? (Wishful thinking, ik weet het wel.)
![]() |
![]() |
#6523 |
Burgemeester
|
![]() Je moet de redenering van elk individu respecteren.
je kan natuurlijk altijd proberen om de mening van dit individu te beïnvloeden door rationeel aanvaarbare argumenten. Niet dat dit altijd lukt. Ik vind het erg dat langs Christelijke kant bvb geen aantijgingen tegen mijn teksten zijn gesteld want dat betekent dat per definitie de stelling stand houd. Conclusie is: Zodra je de volgende dingen kan aanvaarden: - Er is sprake van een evolutie tussen aapachtige en mens - Dieren kunnen intelligent zijn - de NWO is eigenlijk puur een gevolg van de evolutie en de term is bedacht door de mens. - bepaalde mensen willen greep hebben op een aspect van de NWO Dan mag je stellen: - een fragment van de geloofsleer klopt niet en dat zet dan eigenlijk ook eigenlijk het ganse geloof opnieuw ter sprake. - De mens plat zelf de term NWO op een reeks van gebeurtenissen die ongestuurt en dus willekeurig gebeuren - Binnen de term NWO, bepaalde mensen een stuk daarvan willen beïnvloeden maar wat daarom per definitie niet lukt vanwege...onvoorziene omstandigheden. Laatst gewijzigd door Sergei : 6 augustus 2006 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6524 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier ga je al de mist in! Die is er niet! Maar via de publieke opinie hebben we geleerd dat het niet 'netjes' is dit te bediscussieren: However: ![]() In the Minds of Men: Darwin and the New World Order Citaat:
Nuff said Pin d' Ar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6525 |
Burgemeester
|
![]() Pindar,
Zeg me dan eens waarom we een staartbeentje hebben. Nu stelt dat tegenwoordig niet veel meer voor maar op oude geraamtes zijn er al grotere gevonden dus wel degelijk een staartbeentje, nou ja niet vastpinnen op beentje want het is geen been als zijnde maar je snapt toch wel wat ik bedoel hoop ik. Naar boeken verwijzen moet je niet doen. Laatst gewijzigd door Sergei : 6 augustus 2006 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6526 |
Banneling
|
![]() Ik heb deze al eerder genoemd maar goed, komt ie weer!
over die ev.theorie , raad ik iedereen aan die een beetje open staat voor alternatieve theorien het onderstaande boek te lezen. Met zeer rake argumenten haalt ie alle pijlers van de evolutietheorie neer! link naar boek op Amazon Pin d'Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#6527 |
Burgemeester
|
![]() Pindar, ja kan niet lezen.
Als je niet kan participeren in het debat hoeft het voor mij ook niet meer. Als je de boeken gelezen hebt kan je daar natuurlijk perfect op antwoorden op dat *ene* vraagje. Laatst gewijzigd door Sergei : 6 augustus 2006 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms moet je hele zaken doorspitten om iets te snappen. Maar goed, wat ik weet van het staartbeentje is dat het afkomstig is van actief reptiel-DNA. Er zijn in het verleden mensen geboren met een grotere staart en dat was een reptielenstaart, geen apenstaart, ik neem even aan dat je daaraan refereert.Voor mensen die hier al langer zitten is dit wederom een ondersteuning voor mijn reptielen theorie! Pin d' Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6529 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het bericht hierboven geplaatst voordat ik je bericht gelezen had!! Trouwens een simpel vraagje heeft niet altijd een simpel antwoord! Pin d' Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 6 augustus 2006 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6530 | ||
Banneling
|
![]() En hier een kluifje voor de liefhebbers!!
Citaat:
Citaat:
Pin d' Ar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6531 |
Burgemeester
|
![]() Weet je wat aan uw reptiel stelling het probleem is: DNA verschilt te veel.
Van alle mensachtigen en de voorgangers is het DNA redelijk constant. D.w.z. naarmate je terug gaat in de tijd zal het DNA progressief afwijken. Zelfs anno 2006 schilt het DNA van een chimpanse amper 2% en in chimpansee's zie je ook kleine pagadder trekjes. Opm: er is niet met het DNA resultaat gesjamfoetert. Nu DNA van een reptiel is nog niet ontcijferd ..de noodzaak tot is minder prangend maar reptielen wijken zelfs fysisch teveel af. En je mag wel degelijk naar de huidige generatie kijken want datgene van de dieren dat nu de planeten nog bevolt heeft alle gevaren uiteindelijk getrotseerd en zij dus mee verder geëvolueerd. Let wel, ik kan deels wel volgen hoor, als je nog verder teruggaat is er sprake dat alles vanuit het water komt en daar stel ik me neutraal tegen op omdat nu eenmaal alles op bacteriologisch niveau moet begonnen zijn en zo verder en dan zit je al gauw bij water. Maar niemand kan de transitie van water naar vaste land en dan nog de diversiteit er bovenop verklaren. Gezien de diversiteit moet er op een bepaald moment dus sprake zijn van een splisting tot verschillende soorten ..gradueel geëvolueerd wel te verstaan. Maar moeten we echt zover teruggaan? zeker omdat de eerste wezens helemaal niet op een mens moeten geleken hebben. Nou ja, dit blijft een zeer duistere zone. Ok, eerste standpunt is dus in twijfel gesteld. Let wel nogs steeds een partiële fout in de geloofsleer. Laatst gewijzigd door Sergei : 6 augustus 2006 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6532 |
Banneling
|
![]() Deze vond ik wel grappig:
"Bavianen zouden 92 % van hun DNA gemeenschappelijk hebben met de mens. Betekent dit ook dat zij voor 92 % menselijk zijn zoals velen veronderstellen?" Om hierop te antwoorden is het goed om de vooraanstaande evolutionist Steve Jones aan het woord te laten die het als volgt stelt: "We hebben ook 50 % van ons DNA gemeenschappelijk met bananen maar dat betekent nog niet dat we voor de helft bananen zijn." Bron: http://users.pandora.be/jwils/evolut...n_bavianen.htm ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6533 |
Burgemeester
|
![]() Natuurlijk werkt het zo niet.
je moet qua DNA iets van max 0.05% schillen om enigzins duidelijk aanvaarbaar als zijnde mensachtig door te gaan. Maar het zal duidelijk zijn dat tussen 98% en 92% een heel groot verschil is. Laatst gewijzigd door Sergei : 6 augustus 2006 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6534 |
Minister
|
![]() Er is te veel gezegd intussen om direct op te reageren.
Ik zou kunnen een polemiek beginnen over evolutie/creatie maar dat is eigenlijk naast de kwestie.En eigenlijk een andere topic. Evolutie is een gedacht , een idee van de mens. In ieder geval is het gezegd dat Darwin himself op het einde van zijn leven van gedacht is veranderd. Hij was een dominee of toch iets dergelijks. En de evolutietheorie is eigelijk precies dat een afrekening met het christen zijn. Heb ik God wel nodig? De man had een strijd met God, zoals Jacob in het OT. Het gedacht alleen al dat door een ongelofelijke hoeveelheid toevalligheden de mens ontstaan is uit een soort knaagdier(wat er eigenlijk tegenwoordig beweert wordt) is eigenlijk krankzinnig. Elk zinnig mens ziet dat dit totaal onmogelijk is. Wat men ook moge aanhalen voor bewijs,en het speelt zich allemaal zogezegd af in het duister verleden.Fossielen zijn dingen die nu zijn, en niet in het verleden. Denk nu een na. Neem nu eens iets als een neaderthaler of wat voor link dan ook. Nergens maar dan ook nergens is er in de wereld zo een levend exemplaar te vinden. Nochtans hangt de mens zogezegd aan het einde van de evolutielijn. Dus zou het logisch zijn dat deze schakel er nog zou zijn, en niet een paar fossielen die men kan interpreteren zoals men wil. Maar dan heeft men van die uitleg dat de mens deze tussenschakels heeft uitgeroeid. Zie je wat ik bedoel. Ook is er in mensenheugenis nergens iets te bespeuren van het ontstaan van een compleet nieuwe soort.Als je ziet dat er zo vele dier en planten soorten bestaan zou het toch moeten kunnen dat er ergens in de geschiedenis iets te vinden is , een beschrijving ,over het ontstaan van het geheel nieuwe dier of planten soort. Zeker als je in plotselinge(mutaties) evolutie gelooft.Maar niets, helemaal niets. Let wel dus geen variatie in een soort want er is wel een zekere voorgeprogrammeerde(in de DNA) evolutie in de soort, maar dus iets geheel nieuw. En ook gen hybriden of kunstmatige ingrepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6535 |
Minister
|
![]() Evolutie gebeurt ofwel zo traag dat je het niet ziet, of zo snel dat men het ook niet kan vaststellen. Iets dat niet vast te stellen is door de wetenschap, en toch word geloofd,hoe noemt men dit? Een geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evolutie is een mechanisme dat enorm veel biologische verschijnselen verklaart, en dat door geen enkel feit gefalsifieerd is tot nu toe. Een degelijke wetenschappelijke theorie dus. Falsifieer ze, en we laten ze als een baksteen vallen, hoor. En jij krijgt gegarandeerd de Nobelprijs.
![]() |
![]() |
#6537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij veronderstelde dus ook dat de mens op dezelfde wijze was ontwikkeld en toen pas begon de echte "grote jacht" op menselijke fossielen. Er wordt zelfs beweerd dat gegevens/data die niet pasten binnen in het plaatje van de evolutietheorie soms systematisch werden genegeerd! Ach, mensen he... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6538 |
Minister
|
![]() Er zijn zo van die gefossilliseerde bomen die verschillende aardlagen beslaan die zogezegd miljoenen zouden vertegenwoordigen.
Al eens gehoord hoe snel aardlagen kunnen ontstaan? Wel , bij de uitbarsting van Mount St-Helens is dit gebeurt: http://www.answersingenesis.org/docs...s5-17-2000.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#6539 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6540 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd veel gemakkelijker te geloven in een hoge intelligentie. De hardware zou je kunnen zeggen. Wij zijn de software. |
|
![]() |
![]() |